Dynodag met Fastchip 20 Juli 2013

Alles over de meetings.
Nieuwe topics mogen alleen door moderators aangemaakt worden. PM 1 van de mods hier om er 1 aan te laten maken.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Natuurlijk
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

oke tot morgen
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Ga je nou weer die 155 pk laten meten ?
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

Nog een rollertje Jo , Twingo II Dci 85 'Gordini' spec....
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Jochem de Haas schreef:Ga je nou weer die 155 pk laten meten ?
130pk.......
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

Joost van der Hammen schreef:
Jochem de Haas schreef:Ga je nou weer die 155 pk laten meten ?
130pk.......
ffe een jarretel aan die wastegate arm ,moet jij eens opletten !
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Jochem de Haas schreef:Ga je nou weer die 155 pk laten meten ?
Sukkel.... :beer:
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Gaan het wel zien horen of ruiken, zal wel tegen vallen....
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Nog steeds geen F7P/R-T in de planning?
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Wow nice!
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

impressive!

kan iemand de dynosheet van die 19 16v met 2.0 onderblok en F7P kop online zetten ? ben benieuwd wat die setup doet, heb namelijk een soortgelijke klaar staan :D
Anything worth doing is worth doing right!.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Niet verkeerd meneer van der Hammen.....globaal omrekenen 225 peekaatjes
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Knap resultaat Joost! Nu boven de 5500tpm nog wat afstellen.

Op hoeveel druk is dit nu?
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

Mooi werk!

Idd @ hoeveel bar?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Da's idd niet verkeerd.
Dit is nog met het mb spruitstuk?
IIIRS
Berichten: 131
Lid geworden op: za 12 feb 2011 16:54
Car: Renault Megane RS250
Locatie: Heerhugowaard

Erg tevreden over het resultaat. Koppel is echt duidelijk te merken!
Bedankt mannen!

[img]http://img194.imageshack.us/img194/9035/ua3u.jpg[/img]
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Dit is nog met het MB spruitstuk en op 1.5 bar

Ben er wel achter dat de afr meter/meting in de auto niet klopt.

Het de brandstof tabel flink verlaagd werd wel beter maar moet eerdaags de calibratie eens over doen.

Het nieuwe spruitstuk moet nog ff wachten druk druk en tsb is met vakantie....
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Roald schreef:impressive!

kan iemand de dynosheet van die 19 16v met 2.0 onderblok en F7P kop online zetten ? ben benieuwd wat die setup doet, heb namelijk een soortgelijke klaar staan :D
Net geen 138 adw, incl lekke uitlaat. Ik moet eens even kijken wat ik nog uit de mouw kan toveren.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

@ Joost.

Zoals ik al vaker aangaf 1.5 bar doet wonderen (Y)
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Ik was er vandaag ook met de clio 2 rs phase 2 en een vriend met zijn clio 3 rs phase 2.

Uit de custom mapping kwam 157.2 pk adw
Dik tevreden, vooral over het koppel verloop, wat rijd hij nu heerlijk soepel (Y)
Elke cent dubbel en dwars waard.

Verder was het een gezellige aangelegenheid :)

Filmpje
http://i261.photobucket.com/albums/ii44 ... 0b2f89.mp4
Racing is the best way to convert money into noise
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18299
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

fack Joost, wat een resultaat !! :worship:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Gebruikersavatar
Triggerhappy
Berichten: 159
Lid geworden op: do 18 apr 2013 17:38
Car: Meg 3 Trophy + 4 GT

En ook hier mijn resultaat van de TCE180 op RON 98.

Het was een geslaagde dag. Ben tevreden met het resultaat. Merkbaar verbeterd en winst behaald op de plek waar het nuttig is.

Aan een ieder die deze dag mogelijk heeft gemaakt, dank!

[img]http://home.hccnet.nl/temp/RTC/dynosheet.jpg[/img]
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Hoezo geweldig ??? Zien jullie iets wat ik niet zie ? Er staat een dik cijfer maar de auto rijd gewoon ruk. Van het ogenblik dat het echt leuk wordt gaat die rare kuren verkopen. Er was al iets verbetering toen Joost de laptop boven heeft gehaald en samen met Henk even wat aanpassingen deed. Ik weet zeker dat het goed gaat komen, Joost mag geprezen worden voor zijn doorzettingsvermogen. Nog een paar testen met minder druk, wideband calibreren en hopen dat de oorzaak gevonden wordt van die rare curve bovenin. (Y)

Verder was weer een aangename dag.

Peter 250rs, prachtige kleur trouwens, is aardig opgeknapt. +30 pk/+60nm

Ton 250rs, met ziptuning die helaas pingelde vanaf 4500 tpm heeft een remap gekregen. Iets moeten inboeten aan koppel vanwege slechte brandstof (terugregelen door de ecu) maar daar gaat in de toekomst ook weer goeie peut in. Henk gaf hem wel +10pk adw tov de zip map. Ik denk dat Ton zeker blij is met het advies en resultaat.

Michel Megane III 180tce, een leuke family station :smile: Je vrouw mag op 17 augustus auto's komen voorrijden ;-)

Daan clio 172, tamelijk veel pk's erbij voor een atmo !

Collega van Daan, ben even de naam kwijt (waarvoor excuus) clio200. Helaas het laatste type 200 en zoveel mogelijk door renault zelf uitgeperst. Iets extra meegekregen maar wel een verbetering in de koud-procedure. Houd ons even op de hoogte hoe het verloopt.

Koen R19-16v (2.0 onderblok-1.8 kop, helemaal std) kwam weg met 138 adw maar een compleet lekke uitlaat. Het resultaat viel me ietwat tegen maar soms vergeten we dat het om std opstellingen gaat. We mogen (voorlopig) niet klagen tot ik het even rustig bekeken heb.

Stefan RS225, helaas bouwde de auto niet voldoende druk op. Een fenomeen dat we reeds eerder gezien hebben op dit type. De maximale druk was 1.05 bar terwijl dit 1.2 moet zijn voor een optimale mapping. Het vermogen/koppel is wel gestegen maar we verwachten Stefan nog even terug voor een rolsessie na het oplossen van het drukprobleem.

En alles wat fout gaat, zoals het afbreken van een kabel van het motorkapslot , ...het is allemaal Joost zijn schuld !

Het was een heel gezellige dag zonder al te veel stress, waarvoor dank aan alle aanwezigen. Wederom een bedanking aan het adres van Henk voor de proffesionele afhandeling van de mappings en aan het huis Dynojet (koffie, koeken e.a)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
remcob
Berichten: 141
Lid geworden op: za 6 apr 2013 16:16
Locatie: Zoetermeer

Als ik de resultaten bekijk van Jamal (Zip) en Michel (Fastchip) dan valt me vooral op dat de Fastchip koppelkromme veel steiler is.

Zo te zien een mooi resultaat voor Michel, hoe rijdt dat nu? :)
Laatst gewijzigd door remcob op zo 21 jul 2013 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik rij niet hard ik vlieg gewoon laag! :)
Gebruikersavatar
Triggerhappy
Berichten: 159
Lid geworden op: do 18 apr 2013 17:38
Car: Meg 3 Trophy + 4 GT

Hey Remco,

Als ik de grafieken zo zie haal ik er nou niet direct uit dat mijn koppelkromme steiler loopt hoor, zou eerder andersom zeggen.
Wel heb ik 8Nm meer dan Jamal.... jeujjj :bang:
Wat mij vooral opviel was dat hij standaard al 175 aan de wielen had!

Henk had ook nog een afbeelding van onze grafieken over elkaar heen... heb je daar toevallig ook nog een screenshot van Henk??

Het verschil is wel goed merkbaar. Met name onderin issie een stuk feller geworden. Precies op de plek dat het nuttig is dus. Met accelereren en ook met name de tussensprints op de snelweg schiet hij nu echt vooruit ten opzichte van het al niet slechte begin.

Bovenin viel weinig meer te halen wegens de maximaal bereikte turboflow.

Er zat volgens Henk nog iets reserve in maar we hebben samen besloten het hier maar bij te laten. Een beetje reserve houden is nooit verkeerd.

Belangrijker is dat hij goed en storingsvrij loopt.

Ik ben erg benieuwd of en wanneer jij nog eens op de bank komt te staan en wat het resultaat dan zal worden ;-)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18299
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

@ Jo : geweldig dat toch het potentieel erin zit. Dat er nog het e.e.a gefintuned moet worden staat buiten kijf als je de grafiek ziet.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

De Twingo dci was standaard is of hij gemapt?
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

Die was aangepast als het goed is door derden,henk heeft hem
naar standaard gezet en toen gekeken wst hij deed,om vervolgens er zelf mee te gaan stoeien.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
remcob
Berichten: 141
Lid geworden op: za 6 apr 2013 16:16
Locatie: Zoetermeer

Mooi resultaat Triggerhappy, hopen dat de koppeling er geen problemen mee heeft. Heb weleens wat verhalen van RS'en voorbij zien komen die toch koppelingsproblemen kregen op den duur, hoe dat bij de GT zit weet ik niet.

De mijne komt vast ook op de rollebank wanneer weet ik nog niet, eerst nog ff andere aanpassinkjes :)
Ik rij niet hard ik vlieg gewoon laag! :)
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

Arno17 schreef:De Twingo dci was standaard is of hij gemapt?
Hij was standaard, Had er al een map ingezet maar terug gezet naar standaard om een voor en na grafiek te krijgen.
Deze auto heeft ook het complete onderstel & interieur van de Gordini RS.
Rijdt super (Y)
Megane Estate III GT
Berichten: 55
Lid geworden op: do 27 sep 2012 9:43

Geslaagd dagje volgens mij. Michel troeft mij af met 10Nm, sjong jonge jonge. Waarom doe je dat nou Henk? ;-)

Nu nog wel een verlagingssetje eronder Michel, dat kan niet zo hè :grin:

Ik ben blij dat mijn run niks geks heeft opgeleverd en alles er redelijk goed uitziet.

Die vervelende Megane III Rs'en met 280pk adw. Peter en Ton waren wrs heel snel thuis :)

Remco: Ben benieuwd wat jij nog binnenkort gaat doen.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Fastchip schreef:
Arno17 schreef:De Twingo dci was standaard is of hij gemapt?
Hij was standaard, Had er al een map ingezet maar terug gezet naar standaard om een voor en na grafiek te krijgen.
Deze auto heeft ook het complete onderstel & interieur van de Gordini RS.
Rijdt super (Y)
Dat geloof ik graag.....een snelle diesel dus. :p

Trouwens Henk, van de week mijn sprint tijd verbeterd....volgens de app ging de 0 - 100 in 9.69 sec.

400 meter in 17,2
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

Trouwens Henk, van de week mijn sprint tijd verbeterd....volgens de app ging de 0 - 100 in 9.69 sec.
Zo dan !! Heb de Twingo nog niet geklokt.
Plaats reactie