Dynodag met Fastchip 17 augustus 2013

Alles over de meetings.
Nieuwe topics mogen alleen door moderators aangemaakt worden. PM 1 van de mods hier om er 1 aan te laten maken.

Dynodag met Fastchip 17 augustus 2013

Postby -jo- » Sun 30 Jun 2013 19:59

20 augustus 2013

Voor mensen die geen ervaring hebben met een dynodag of custom mapping:

Image

Een greep uit het de mogelijkheden van Fastchip betreffende custom maps:
* Clio & 19 16v alsook turbo conversies
* R21T
* R5 GTTi (MB injectie)

*Twingo:
1.2 16V 75hp eco2
1.2 TCe GT 100hp
1.6 RS 133hp
1.5 Dci 85hp eco2

*clio II
1.6 110hp
2.0 RS 172/182
3.0 V6 phase 2
1.2 16V 75hp eco2
1.2 TCe 100hp eco2
1.6 110hp
2.0 RS 197/200hp
1.5 Dci 85/90hp eco2 FAP
1.5 Dci GT 103/105/106/110hp

*Megane II
2.0 135hp
2.0 GT 165/170
2.0 RS 225/230hp
2.0 RS 225/230hp
2.0 Dci 150/175hp

*Senic II
2.0 Dci 150hp
2.0 T 165/170hp

*Espace IV
2.0 Dci 150hp
2.0 T 165/170hp

*Megane III
1.6 110hp
2.0 TCe 130hp
2.0 TCe GT 180hp
2.0 RS 250/265hp
2.0 RS 250/265hp
1.5 Dci 85/90hp FAP
1.5 Dci 105/110 FAP

*Laguna III
2.0 T 165/170hp
2.0 T 205hp GT Coupé
2.0 Dci 150/175/180hp

*Wind
1.2 TCe 101hp

*Dacia Duster
1.5 Dci 107/110 FAP

*Koleos
2.0 Dci 150/175hp

Het hele gebeuren gaat naar goede gewoonte door bij Tovami dyno center (Ruud Fredericks) te Goes.


Meer informatie via Jo. Custom maps graag aanmelden bij Jo via de PM

Fastchip wrote:Voor de mensen die nieuw zijn op 1 van deze rollenbank dagen te Goes, hierbij wat aanvullende informatie.

Het is de bedoeling dat de auto met meer vermogen weer van de rollenbank gaat. (voor diegenen die voor een custom afstelling gekozen hebben)
Hiervoor is het noodzakelijk dat de auto in 100% technische staat verkeerd, zodat diegene die de auto afstelt zijn werk kan doen in plaats van eerst de noodzakelijke reparaties te moeten uitvoeren.

Hoewel er uitgebreide technische kennis en ervaring aanwezig is in de vorm van Jo-Ruud-Henk en anderen is het de bedoeling de auto een nieuwe afstelling mee te geven en niet eerst van nieuwe onderdelen te moeten voorzien. :D

Voor de hand liggende zaken zijn;

Gasklep die niet volledig opent
Te lage brandstof kwaliteit
'routing' slangen, niet op hete motoronderdelen !
Te zachte of te harde banden
Foutieve wielsporing
Vuil luchtfilter, warme lucht aanzuiging vanuit motorruimte
Slechte massa's, loszittende accupolen
Kapotte lambda sensor(s) bij auto's ouder dan 4 jaar
enz, enz

Voor een uitgebreidere checklist [in Engels] zie ook;
http://www.fastchip.nl/index.php?page=shop.getfile&file_id=100&product_id=23&option=com_virtuemart&Itemid=26

Heb je de nodige modificaties uitgevoerd aan je auto geef dit dan vantevoren door aan Jo. Aan de hand daarvan kan ik een voor afstelling maken zodat er meer tijd beschikbaar is voor de rollenbank afstelling.

Ron98 voor RS types bij een custom map vanwege het terugregelen van de ecu !

Tot slot (spijtig genoeg komt dit voor):
Mensen die denken even een afstelling op te halen voor een bevriende tuner zijn uiteraard NIET welkom. Als ik voorgelogen wil worden luister ik wel naar het NOS journaal.
-jo-
 
Posts: 5474
Joined: Thu 20 Mar 2008 0:39

Postby -jo- » Sun 30 Jun 2013 20:00

Custom map 17 Augustus 2013:

- Jo, clio 1, 2.0 + 1.8, 803/2barmap, 255lpi+forge act+inlet adj.
- Technoslet (Aart), Twingo 1.5dci (2012)
- Dopestuff (Bert), Clio 172 ph2 (open luchtfilter, catback)
- Forza (Stefan), Twingo RS, inleg Bmc, middendemp. verwijderd.
- Armand, 19-16v (2.0) of megane I (2.0-16v aangepast) OVB!
- Pedro,R5ATi, 802inj, 2barmap,255lpi , fmic,Fenix 16bit(efi 16v)
- Gerry, R5 F7P-T,2.0 kop, 803inj,2barmap, gt28r,3.5bdr

Rollen 17 Augustus 2013:

-
-
-
-
Last edited by -jo- on Sat 20 Jul 2013 21:07, edited 2 times in total.
-jo-
 
Posts: 5474
Joined: Thu 20 Mar 2008 0:39

Postby Joost van der Hammen » Sun 30 Jun 2013 20:04

Alleen rollen als het kan met 5 GTTi
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V 1985
User avatar
Joost van der Hammen
 
Donateur
Posts: 2421
Joined: Mon 23 Jun 2008 21:11
Location: Bodegraven

Postby -jo- » Sun 30 Jun 2013 20:23

een mod of iemand anders met modrechten mag deze naar NL meeting verplaatsen. Ik kan daar geen topic openen.
-jo-
 
Posts: 5474
Joined: Thu 20 Mar 2008 0:39

Postby Merijn » Sun 30 Jun 2013 20:36

MOD
Topic verplaatst naar NL.Meeting. :)
Merijn
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 31457
Joined: Tue 13 Nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Postby -jo- » Mon 22 Jul 2013 2:13

Custom map 17 Augustus 2013:

- Jo, clio 1, 2.0 + 1.8, 803/2barmap, 255lpi+forge act+inlet adj.
- Technoslet (Aart), Twingo 1.5dci (2012)
- Dopestuff (Bert), Clio 172 ph2 (open luchtfilter, catback)
- Forza (Stefan), Twingo RS, inleg Bmc, middendemp. verwijderd.
- Armand, 19-16v (2.0) of megane I (2.0-16v aangepast) OVB!
- Pedro,R5ATi, 802inj, 2barmap,255lpi , fmic,Fenix 16bit(efi 16v)
- Gerry, R5 F7P-T,2.0 kop, 803inj,2barmap, gt28r,3.5bdr

Rollen 17 Augustus 2013:

- Pleiades (Stefan), 225
-
-
-
-jo-
 
Posts: 5474
Joined: Thu 20 Mar 2008 0:39

Postby chris-mc » Mon 22 Jul 2013 19:19

Ik zou er ook op de bank willen,dan hoop ik dat de motorkap beter
los gaat komen :D
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
User avatar
chris-mc
 
Donateur
Posts: 3926
Joined: Wed 9 Jan 2002 0:00
Location: Oost-souburg (zeeland,NL)
Car: Megane coupe ph1 16V

Postby r5alpine » Tue 23 Jul 2013 17:27

Wat is mogelijk met laguna 2.0T automaat bj 2006
r5alpine
 
Donateur
Posts: 320
Joined: Sat 9 Jul 2005 11:57
Location: emmen

Postby -jo- » Tue 23 Jul 2013 20:05

165 pk versie ?
-jo-
 
Posts: 5474
Joined: Thu 20 Mar 2008 0:39

Postby Therion » Wed 24 Jul 2013 7:27

Is er al bekend wat een standaard RS 265 op V-power doet?
Therion
 
Posts: 93
Joined: Mon 23 Aug 2010 11:50
Location: Middelburg
Car: Megane III RS265 cup

Postby Fastchip » Wed 24 Jul 2013 7:57

Therion wrote:Is er al bekend wat een standaard RS 265 op V-power doet?


Die van Ton liep op Vpower 95 met mijn afstelling.

Grafiek;
http://postimg.org/image/xv34jazlf/
Fastchip
 
Posts: 344
Joined: Fri 24 Dec 2004 11:04

Postby -jo- » Wed 24 Jul 2013 8:18

Daar zat een pingelmap, excuseer Zip map, in.
-jo-
 
Posts: 5474
Joined: Thu 20 Mar 2008 0:39

Postby -jo- » Wed 24 Jul 2013 8:31

Therion wrote:Is er al bekend wat een standaard RS 265 op V-power doet?


viewtopic.php?p=2342604&highlight=#2342604
-jo-
 
Posts: 5474
Joined: Thu 20 Mar 2008 0:39

Postby Therion » Wed 24 Jul 2013 9:55

Dus dat was geen stock RS? Er staat overigens RS250op de uitdraai.

Ik zit eraan te denken om mijn RS ook te laten rollen in augustus. Ik dacht als er nu al iemand een standaard RS265 op V-power heeft laten meten, dan gooi ik er een keer 98 van de tango in, om te kijken of dat een beetje loopt. Ik heb het hier zaterdag ook ff kort met Henk over gehad, maar daar kon hij niks zinnigs over zeggen.

Helaas is de BP hier overal vervangen door Shell, dus dat kan ik niet meer tanken. Voorlopig tank ik dus maar V-power.
Therion
 
Posts: 93
Joined: Mon 23 Aug 2010 11:50
Location: Middelburg
Car: Megane III RS265 cup

Postby -jo- » Wed 24 Jul 2013 10:10

Ton had er een "foute" mapping inzitten, de auto pingelde reeds bij lage toeren.

De auto van Sitechris, de link die ik poste, is gewoon stock met een fastchip stg 1.

Tango ??? Daar zou ik persoonlijk ten allen tijde wegblijven.
-jo-
 
Posts: 5474
Joined: Thu 20 Mar 2008 0:39

Postby Therion » Wed 24 Jul 2013 10:20

-jo- wrote:Tango ??? Daar zou ik persoonlijk ten allen tijde wegblijven.

I know... maar ik was gewoon nieuwsgierig. Denk jij dat V-power beter presteert dan 98 van een witte pomp?

ps: met 'stock' bedoelde ik ook met standaard mapping.
Therion
 
Posts: 93
Joined: Mon 23 Aug 2010 11:50
Location: Middelburg
Car: Megane III RS265 cup

Postby LuukRS » Wed 24 Jul 2013 16:05

Ik wil geen mensen boos maken of een mes in de rug steken maar die v-power is de grootste grap van Shell lees maar eens wat forum's af uitkomst is het is gewoon euro 96.
Ik vind het dood zonde dat ze hier in Nederland aan de pomp geen 102 octaan hebben zoals in Duitsland. (N)

Wat valt er uit een mijn Clio 172 te halen ? heeft een ITG inleg filter en een demperloze midden pijp geen idee of dat iets uit maakt :~
User avatar
LuukRS
 
Donateur
Posts: 909
Joined: Thu 3 May 2012 19:27
Location: Beverwijk NH
Car: Meerderen Renault's

Postby Xabre » Wed 24 Jul 2013 16:10

bij V-power staat er toch ook gewoon Ron95 op het vulpistool?
Xabre
 
Posts: 5501
Joined: Mon 17 Jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Postby -jo- » Wed 24 Jul 2013 16:27

LuukRS wrote: Ik wil geen mensen boos maken of een mes in de rug steken


lol, Henk hoeft het niet eens te vragen welke brandstof erin zit. Die ziet het gelijk terwijl hij aan het mappen is. Ik had begrepen dat die pomp toestanden 95 met toevoeging is.

LuukRS wrote:Wat valt er uit een mijn Clio 172 te halen ? heeft een ITG inleg filter en een demperloze midden pijp geen idee of dat iets uit maakt :~


onvoorspelbaar, ik weet dat dit mssn niet het antwoord is dat je wil lezen. Je leest liever +30 pk en + 70nm zoals op diverse site's maar de werkelijkheid is nu éénmaal dat we nog nooit identieke cijfers hebben gezien.

Kijk even naar de diverse dynotopics en je zal zien dat de vermogens erg uitéénlopend zijn. Die van Daan is er wel deftig op vooruit gegaan afgelopen zaterdag.
-jo-
 
Posts: 5474
Joined: Thu 20 Mar 2008 0:39

Postby LuukRS » Wed 24 Jul 2013 16:31

Klopt ja maar die is eigenlijk gelijk aan een 182 (uitlaatspruitstuk en inlaatspruitstuk)
Ik snap dat er geen 30Pk uit komt dat wil ik ook echt niet omdat het ten eerste niet kan en ten tweede niet verantwoord is voor het blok.
Is het verstandiger om eerst te gaan kijken voor de spruitstukken upgrade en daarna net zoals Daan te mappen
User avatar
LuukRS
 
Donateur
Posts: 909
Joined: Thu 3 May 2012 19:27
Location: Beverwijk NH
Car: Meerderen Renault's

Postby Jochem de Haas » Wed 24 Jul 2013 18:21

LuukRS wrote:Klopt ja maar die is eigenlijk gelijk aan een 182 (uitlaatspruitstuk en inlaatspruitstuk)
Ik snap dat er geen 30Pk uit komt dat wil ik ook echt niet omdat het ten eerste niet kan en ten tweede niet verantwoord is voor het blok.
Is het verstandiger om eerst te gaan kijken voor de spruitstukken upgrade en daarna net zoals Daan te mappen


Je zou hem wel kunnen rollen....
Dan weet je wat ie doet..
User avatar
Jochem de Haas
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 13988
Joined: Thu 5 Apr 2001 0:00
Location: Oudewater

Postby Banjo RS » Thu 25 Jul 2013 19:09

Zou idd ook eerst gaan rollen zoals Jochem aangeeft, dan weet je wat ie doet met huidige setup en dan advies van Henk/Jo inwinnen.

De mijne doet 162adw/207,3nm met 182 uitlaat/inlaat spruitstuk en pipercross filter icm rvs uitlaat zonder cat...suc6 met je dilemma ;-)
Banjo RS
 
Posts: 138
Joined: Sun 1 Apr 2012 8:39
Location: Denhaag

Postby LuukRS » Thu 25 Jul 2013 19:14

Thanks denk dat dat hem misschien word want heb gisteren nog wat mensen gesproken en die zeggen wachten met mappen al je voor een upgrade gaat anders heb je niks aan je eerste map.
Heb er misschien over heen gelezen maar kost rollen :~
User avatar
LuukRS
 
Donateur
Posts: 909
Joined: Thu 3 May 2012 19:27
Location: Beverwijk NH
Car: Meerderen Renault's

Postby Jochem de Haas » Thu 25 Jul 2013 20:24

Dacht rond de 35€...
User avatar
Jochem de Haas
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 13988
Joined: Thu 5 Apr 2001 0:00
Location: Oudewater

Postby -jo- » Fri 26 Jul 2013 2:53

nog steeds 30 €
-jo-
 
Posts: 5474
Joined: Thu 20 Mar 2008 0:39

Postby Jochem de Haas » Fri 26 Jul 2013 4:42

Beter !
User avatar
Jochem de Haas
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 13988
Joined: Thu 5 Apr 2001 0:00
Location: Oudewater

Postby LuukRS » Fri 26 Jul 2013 10:29

Voor die prijs mag je mij wel bij rollen zetten ben wel benieuwd heb er zelf geen hoge pet van maar wie weet wat de RS doet
User avatar
LuukRS
 
Donateur
Posts: 909
Joined: Thu 3 May 2012 19:27
Location: Beverwijk NH
Car: Meerderen Renault's

Postby evo rs » Sun 28 Jul 2013 13:51

Ik zou ook graag mijn Clio 3 RS willen laten rollen.

Vanaf Hoe laat worden we verwacht in Goes?

Groeten
evo rs
 
Posts: 8
Joined: Mon 3 Jan 2011 19:43

Postby Arno17 » Sun 28 Jul 2013 18:30

LuukRS wrote:Voor die prijs mag je mij wel bij rollen zetten ben wel benieuwd heb er zelf geen hoge pet van maar wie weet wat de RS doet


Op basis van wat denk je dat?

De auto laten "chippen" is op dit moment altijd mogelijk, iets winnen zal je altijd hij wordt immers op maat afgesteld.
Last van koude loop en stoten met deze auto met koude motor?
Betere respons op je rechtervoetje!
Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, [s]Megane dCi [s]110pk =130pk GT-line[/s], R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Arno17
 
Donateur
Posts: 4724
Joined: Sat 12 Mar 2005 16:06
Location: Hoofddorp
Car: Clio IV 0.9 tce Zen

Postby LuukRS » Sun 28 Jul 2013 18:54

Hij is motorisch echt niet slecht maar een RS heeft gewoon weinig wiel pk vin ik een Williams daar in tegen :p
Zit te twijfelen of ik hem motorisch ga upgrade naar 182 specs maar daar twijfel ik nog over wat betreft het uitlaat spruitstuk er moet dan namelijk een andere (nieuwe) kat onder en die moet je zelfs weer aanpassen om alles pas te krijgen (U) heb zoiets van is dat het waard
User avatar
LuukRS
 
Donateur
Posts: 909
Joined: Thu 3 May 2012 19:27
Location: Beverwijk NH
Car: Meerderen Renault's

Postby Arno17 » Sun 28 Jul 2013 19:05

LuukRS wrote:Hij is motorisch echt niet slecht maar een RS heeft gewoon weinig wiel pk vin ik een Williams daar in tegen :p
Zit te twijfelen of ik hem motorisch ga upgrade naar 182 specs maar daar twijfel ik nog over wat betreft het uitlaat spruitstuk er moet dan namelijk een andere (nieuwe) kat onder en die moet je zelfs weer aanpassen om alles pas te krijgen (U) heb zoiets van is dat het waard



Dat is op de eerste plaats iets wat jezelf bepaalt....iedere pk extra is er een, vraag is wat je daarvoor over hebt qua euro's.
En verwacht je wonderen van een upgrade naar 182 specs?....dit is ook maar 10 pk meer dan de 172 versie en koppel is zelfs gelijk ( 200nm )

Maar wat je ook doet zonder de echt ingrijpende aanpassingen zal het gerommel zijn in de marge ben ik bang en heb ik mij laten vertellen door de deskundigen.

Wil je serieus vermogen winnen moet er een turbo op of iets met zo'n ding er al op.

Maar zoals al door Jo aangegeven, lees de diverse dyno topics eens door!
Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, [s]Megane dCi [s]110pk =130pk GT-line[/s], R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Arno17
 
Donateur
Posts: 4724
Joined: Sat 12 Mar 2005 16:06
Location: Hoofddorp
Car: Clio IV 0.9 tce Zen

Postby LuukRS » Mon 29 Jul 2013 17:06

De kogel is door de kerk het word geen 182 upgrade simpelweg teveel werk voor die paar pk dus als het nog kan wil ik ipv rollen mappen.

@Arno17 wat jij zegt met het stote van de motor als hij koud is daar erger ik mij mateloos aan nu helemaal als het buiten warm is heeft hij er meer last van lijkt wel wist niet dat dat eruit te halen was maar wel blij nu ik het weet :smile: :smile:
User avatar
LuukRS
 
Donateur
Posts: 909
Joined: Thu 3 May 2012 19:27
Location: Beverwijk NH
Car: Meerderen Renault's

Postby Arno17 » Mon 29 Jul 2013 18:32

LuukRS wrote:De kogel is door de kerk het word geen 182 upgrade simpelweg teveel werk voor die paar pk dus als het nog kan wil ik ipv rollen mappen.

@Arno17 wat jij zegt met het stote van de motor als hij koud is daar erger ik mij mateloos aan nu helemaal als het buiten warm is heeft hij er meer last van lijkt wel wist niet dat dat eruit te halen was maar wel blij nu ik het weet :smile: :smile:


Met een beetje geluk kan Fastchip dat horten en stoten helemaal laten verdwijnen en je zal merken dat de auto lekkerder rijdt na de kuur.

Heb ervaring met Twingo RS en de huidige eco diesel ( Megane ), beide auto's zijn er van opgeknapt qua rijplezier.
De Megane ook nog eens met leuke vemogenswinst. :beer:
Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, [s]Megane dCi [s]110pk =130pk GT-line[/s], R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Arno17
 
Donateur
Posts: 4724
Joined: Sat 12 Mar 2005 16:06
Location: Hoofddorp
Car: Clio IV 0.9 tce Zen

Postby r5alpine » Mon 29 Jul 2013 19:04

-jo- wrote:165 pk versie ?


125 kw fase2 automaat
r5alpine
 
Donateur
Posts: 320
Joined: Sat 9 Jul 2005 11:57
Location: emmen

Postby derbimarcel » Tue 30 Jul 2013 18:44

Jo is er nog een plekje om te rollen?
Dan wil ik 1 plek reserveren voor een 106 GTi of mijn RS.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
User avatar
derbimarcel
 
Donateur
Posts: 842
Joined: Fri 2 Jul 2010 20:20
Location: zwartewaal

Return to Meetings (NL)



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group