Dynodag met Fastchip 17 augustus 2013
-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
- Car: Meerderen Renault's
- Locatie: Beverwijk NH
Henk en Jo bedankt voor de fantastische remap
heb gisteren na de map echt genoten van de terug reis en eenmaal thuis nog even wezen knallen echt goed te merken dat verschil ook al lijkt het op papier weinig
Ik dacht dat de RS niet veel zou halen maar ik ben dik tevreden, mijn schatting was standaard 150pk en koppel van 180nm
was in werkelijkheid 154,1pk en 187,5nm deze cijfers had ik verwacht na mapping
maar die werden 157,3pk en 192,6nm al met al echt dik tevreden
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w419/luuktoman/CD0A2AFA-3B85-4CA3-BA1E-BD976033E672-13310-000019EA2116C7DB.jpg[/img]
heb gisteren na de map echt genoten van de terug reis en eenmaal thuis nog even wezen knallen echt goed te merken dat verschil ook al lijkt het op papier weinig
Ik dacht dat de RS niet veel zou halen maar ik ben dik tevreden, mijn schatting was standaard 150pk en koppel van 180nm
was in werkelijkheid 154,1pk en 187,5nm deze cijfers had ik verwacht na mapping
maar die werden 157,3pk en 192,6nm al met al echt dik tevreden
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w419/luuktoman/CD0A2AFA-3B85-4CA3-BA1E-BD976033E672-13310-000019EA2116C7DB.jpg[/img]
Ik moet gaan sleutelen, de andere gasklep en actuator waren geen succes. Nieuwe banden en hoge temperatuur deden ook geen goed. Aanstaande week terug naar de andere gasklep en chargecooler.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
wat had je nu dan Jo ?
170 pk ?
170 pk ?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
prima....das zat
Let op ! ; Bochten buiten de auto , Bochten binnenin de auto-jo- schreef:Ik moet gaan sleutelen, de andere gasklep en actuator waren geen succes. Nieuwe banden en hoge temperatuur deden ook geen goed. Aanstaande week terug naar de andere gasklep en chargecooler.
er komen maar 2 bochten op. Van de turbo rechtstreeks naar de CC en van CC naar de gasklep. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat het probleem van druk in die gasklep zit. Ik monteer ook terug de andere actuator zodat ik terug in oorspronkelijke opbouw terecht kom. We gaan het zien.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
- Contacteer:
Ik ben verdomd tevreden !
Ben van "ow crap wat is dit !?" naar "whoot-whoot, perfect normale 2 liter !" gegaan op een paar weken tijd
Uitlaatje dichten heeft me +5PK en +11Nm Koppel opgeleverd
De R19 zit nu op 143.1Pk adw en 178.6Nm Koppel.
Enige wat ik nog ga veranderen is het luchtfilter ... vertrouw dat ding dat er op zit niet ... zit op een bepaalde plek (vooraan de kelk) gewoon wat metaalmesh voor .... Wel redelijk fijn maar .... vertrouw dat ding niet !
Komt nog een K&N voor in de plek of iets van cold-air allesinds (origineel luchtfilterhuis heb'k geen plek voor )
Henk, alvast bedankt voor de 3 Dynodagen dit jaar, was leuk en leerzaam zoals altijd !
Zou ik enkel even mogen vragen aan jouw om, als je bij Tovami bent een print op te stellen met de wagen zoals hij de 1e keer binnen kwam, en de huidige run ? (Run 009 staat nu op de print). Dan heb'k een vergelijk tussen hoe hij was ongemapped, en hoe hij er nu bij staat Indien niet mogelijk ofzo, geen probleem hoor, zou gewoon leuk zijn
Tot volgend jaar Henk !
Ben van "ow crap wat is dit !?" naar "whoot-whoot, perfect normale 2 liter !" gegaan op een paar weken tijd
Uitlaatje dichten heeft me +5PK en +11Nm Koppel opgeleverd
De R19 zit nu op 143.1Pk adw en 178.6Nm Koppel.
Enige wat ik nog ga veranderen is het luchtfilter ... vertrouw dat ding dat er op zit niet ... zit op een bepaalde plek (vooraan de kelk) gewoon wat metaalmesh voor .... Wel redelijk fijn maar .... vertrouw dat ding niet !
Komt nog een K&N voor in de plek of iets van cold-air allesinds (origineel luchtfilterhuis heb'k geen plek voor )
Henk, alvast bedankt voor de 3 Dynodagen dit jaar, was leuk en leerzaam zoals altijd !
Zou ik enkel even mogen vragen aan jouw om, als je bij Tovami bent een print op te stellen met de wagen zoals hij de 1e keer binnen kwam, en de huidige run ? (Run 009 staat nu op de print). Dan heb'k een vergelijk tussen hoe hij was ongemapped, en hoe hij er nu bij staat Indien niet mogelijk ofzo, geen probleem hoor, zou gewoon leuk zijn
Tot volgend jaar Henk !
Mijn Twingo deed het lekker volgens Henk, een van de sterkste die hij heeft gezien (klik op de foto voor een groter formaat)
[img]http://i.minus.com/jUg5dnayhhe5V.jpg[/img]
[img]http://i.minus.com/jUg5dnayhhe5V.jpg[/img]
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: di 21 mei 2013 19:14
- Contacteer:
Hierbij de metingen van mijn Twingo Dci die er lekker van opgeknapt is
Winst:
Koppel 195.1 naar 247.6 Nm
PK 78.6 naar 95.1
Henk, nogmaals bedankt!
[img]http://i1256.photobucket.com/albums/ii4 ... 882105.jpg[/img]
Winst:
Koppel 195.1 naar 247.6 Nm
PK 78.6 naar 95.1
Henk, nogmaals bedankt!
[img]http://i1256.photobucket.com/albums/ii4 ... 882105.jpg[/img]
Nog effe niet...Entity_Razer schreef:
Tot volgend jaar Henk !
Vanwege extra aanvragen voor afstellingen doen we 31 augustus aanstaande nog enkele afstellingen van 09.00 tot 14 uur !
Aanmelden kan nog steeds.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Zo dat is lekker.......hoe voelt dat nu met rijden?....open deur modetechnoslet schreef:Hierbij de metingen van mijn Twingo Dci die er lekker van opgeknapt is
Winst:
Koppel 195.1 naar 247.6 Nm
PK 78.6 naar 95.1
Henk, nogmaals bedankt!
[img]http://i1256.photobucket.com/albums/ii4 ... 882105.jpg[/img]
Dat wordt voorbandjes vreten.....
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
nice! inderdaad verschillende banken vergelijken is lastig maar resultaat is erg netjes! Waar ben je wezen rollen?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Meer dan 20% vermogenswinst en bijna 30% koppelwinst is wel lekker bij zon twingo
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Ach wat je nu uit hebt gegeven aan je run is naar mijn mening ook weggegooid geld.
Gemeten in din ipv sae, dus daar mag nog wel een flink percentage afgehaald worden tot je de juiste pk's hebt.
Dan ook nog gemeten in derde versnelling ipv 4 of 5, dus mag je daar ook nog wel iets afhalen.
Kortom, leuke cafepraat maar een nutteloze vermogensmeting.
Gemeten in din ipv sae, dus daar mag nog wel een flink percentage afgehaald worden tot je de juiste pk's hebt.
Dan ook nog gemeten in derde versnelling ipv 4 of 5, dus mag je daar ook nog wel iets afhalen.
Kortom, leuke cafepraat maar een nutteloze vermogensmeting.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Tja het enige betoog is dat je er 15 tot 20% af moet halen omdat het in din is gemeten, en dan nog eens 30 tot 40pk omdat het in drie is gedaan.
Maar ja als je alleen maar wouw en ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhs wil horen wil je dat natuurlijk eigenlijk niet weten.
Maar mooie uitdraai om aan niet kenners en dronken cafelui te laten zien
Maar ja als je alleen maar wouw en ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhs wil horen wil je dat natuurlijk eigenlijk niet weten.
Maar mooie uitdraai om aan niet kenners en dronken cafelui te laten zien
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
het is een mooie vermogens curve. net slecht voor iemand die zn eigen ecu mapt. En ik denk niet dat tuur zich druk maakt om 30/40pk
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Je moet er eerder 80 tot 100 afhalen
Je hoort mij verder ook niet zeggen dat het wel of geen mooie curve of resultaat is, maar als je zomaar een uitdraai neerzet die niet klopt in vergelijking met hoe er hier altijd gemeten wordt is het wel zo netjes om dat er gewoon bij te vermelden, want ik denk dat als je zou meten zoals in Goes je niet boven de 230 wielpk's uit zal komen, lijkt me toch een wezenlijk verschil.
Je hoort mij verder ook niet zeggen dat het wel of geen mooie curve of resultaat is, maar als je zomaar een uitdraai neerzet die niet klopt in vergelijking met hoe er hier altijd gemeten wordt is het wel zo netjes om dat er gewoon bij te vermelden, want ik denk dat als je zou meten zoals in Goes je niet boven de 230 wielpk's uit zal komen, lijkt me toch een wezenlijk verschil.
Laatst gewijzigd door Luco/Alpine-racer op do 22 aug 2013 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Lijkt me ook niet, blijft genoeg over.....Geert schreef:het is een mooie vermogens curve. net slecht voor iemand die zn eigen ecu mapt. En ik denk niet dat tuur zich druk maakt om 30/40pk
En daarom ook de vraag van Jo om in Goes te rollen, daar is vergelijk dan goed te doen met de rest en om te zien waar de 9 van Tuur staat.
Snap ook Tuur zijn argument om niet te gaan....
Andere kant, niks te verliezen toch.
Is het gewoon lekker veel....dikke neus....
Is het minder.....jaja niet gek voor een zelfbouw en mapping.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
300 pk daar op de bank halen lijkt me niet zo makkelijk......wat had je Seat daar ook alweer?Luco/Alpine-racer schreef:Je moet er eerder 80 tot 100 afhalen
Je hoort mij verder ook niet zeggen dat het wel of geen mooie curve of resultaat is, maar als je zomaar een uitdraai neerzet die niet klopt in vergelijking met hoe er hier altijd gemeten wordt is het wel zo netjes om dat er gewoon bij te vermelden, want ik denk dat als je zou meten zoals in Goes je niet boven de 230 wielpk's uit zal komen, lijkt me toch een wezenlijk verschil.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
ruim 350, maar dat is ook niet te vergelijken.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Moderator
- Berichten: 14792
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
MOD
Iedereen heeft zijn punt weer gemaakt, back on topic mbt de dyno van goes op 17 aug We hebben het de afgelopen dyno dagen weer diverse keren meegemaakt. Ik quote een fantastische uitspraak van Christiaan:
"iedereen die ergens anders is gaan rollen,word geconfronteerd met de realiteit."
De graffiek van Tuur ziet er strak uit, mooie powerband, niks op aan te merken. Wat de cijfers betreft, tjah, daar zullen de meningen over verdeeld zijn. DIN en SAE zijn zowieso niet te vergelijken dus bij tovami zullen er een deel paarden sterven. De bank en manier van rollen, idem.
"iedereen die ergens anders is gaan rollen,word geconfronteerd met de realiteit."
De graffiek van Tuur ziet er strak uit, mooie powerband, niks op aan te merken. Wat de cijfers betreft, tjah, daar zullen de meningen over verdeeld zijn. DIN en SAE zijn zowieso niet te vergelijken dus bij tovami zullen er een deel paarden sterven. De bank en manier van rollen, idem.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Ik zal nog een keer wat posten
Idd, het zal mij een worst wezen of het nu 300, 350, 250 of 200 is, het ding trekt de straatstenen uit de grond en zal menig auto achter zich laten (op het rechte eind)
Ik heb nu gewoon een bevestiging dat mijn zelf gemapte auto een knappe curve heeft en veilig loopt.
Mensen die alleen maar andere mensen af kunnen kraken omdat ze alles beter weten en vervolgens vragen hoe ze een choke-kabel van een gtt moeten monteren kan ik alleen maar om lachen
Idd, het zal mij een worst wezen of het nu 300, 350, 250 of 200 is, het ding trekt de straatstenen uit de grond en zal menig auto achter zich laten (op het rechte eind)
Ik heb nu gewoon een bevestiging dat mijn zelf gemapte auto een knappe curve heeft en veilig loopt.
Mensen die alleen maar andere mensen af kunnen kraken omdat ze alles beter weten en vervolgens vragen hoe ze een choke-kabel van een gtt moeten monteren kan ik alleen maar om lachen
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Mooi resultaat Arthur! Ik vind 't allemaal best met die cijfertjes en verschillende banken. Overal komt wel wat anders uit en op een gegeven moment moet je je afvragen in welke bank je moet geloven. Een strakke curve en een mooi lopende auto vind ik veel belangrijker. Daarbij is het fantastisch dat je zelf je best doet om het beste uit je motor te halen met een stand-alone ecu i.p.v achter de kudde aan te lopen.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Vooral blijven posten Tuur.tutuur schreef:Ik zal nog een keer wat posten
Idd, het zal mij een worst wezen of het nu 300, 350, 250 of 200 is, het ding trekt de straatstenen uit de grond en zal menig auto achter zich laten (op het rechte eind)
Ik heb nu gewoon een bevestiging dat mijn zelf gemapte auto een knappe curve heeft en veilig loopt.
Mensen die alleen maar andere mensen af kunnen kraken omdat ze alles beter weten en vervolgens vragen hoe ze een choke-kabel van een gtt moeten monteren kan ik alleen maar om lachen
Een Renault 9 met dit onder de kap is al bewonderenswaardig......dikke paarden erbij is nog meer smullen.
En ik wil die smoelen wel eens zien die je onderweg achter je laat.....beetje van die Ziggo reclame...zo van Huh....Wat.....Echt waar?
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
MOD
En nu gaan we hier verder over Tuur's strijkplank. http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 84#2344784
De resultaten nog van afgelopen Zaterdag
Koen R19 met nwe uitlaat
[img]http://s9.postimg.org/gorr9wa4r/Koen_r19_2_0_L.jpg[/img]
Bert Clio 2 RS
[img]http://s14.postimg.org/50jgqbke5/Bert_Clio_2_RS.jpg[/img]
Luuk Clio 2 RS
[img]http://s8.postimg.org/sljw6smjl/Luuk_Clio_2_RS.jpg[/img]
Aart Twingo 2 Dci
[img]http://s23.postimg.org/egbi7fkaf/Aaart_Twingo_2_Dci.jpg[/img]
Joost Clio 3 197 CatCams Cup Airbox
[img]http://s22.postimg.org/boxadzpj1/Joost_Clio_3_197.jpg[/img]
Marcel Clio 3 RS 197
[img]http://s23.postimg.org/ji1qb527r/Marcel_Clio_3_200.jpg[/img]
Stefan Twingo 2 RS133
[img]http://s10.postimg.org/639v21yhx/Stefan_Twingo_2_RS133.jpg[/img]
Arno Megane 2 225 Stage 2 tune
[img]http://s2.postimg.org/w3v0ic2wl/Arno_Megane_2_225.jpg[/img]
Marc Megane 2 225 LPG Stage 1 tune
[img]http://s23.postimg.org/vmq6jltvb/Marc_Megane_2_225_LPG.jpg[/img]
Bert moet z'n nokkenastiming checken en een airbox aanpassing maken. En Joost, tja 't zit'm in de naam denk ik
Koen R19 met nwe uitlaat
[img]http://s9.postimg.org/gorr9wa4r/Koen_r19_2_0_L.jpg[/img]
Bert Clio 2 RS
[img]http://s14.postimg.org/50jgqbke5/Bert_Clio_2_RS.jpg[/img]
Luuk Clio 2 RS
[img]http://s8.postimg.org/sljw6smjl/Luuk_Clio_2_RS.jpg[/img]
Aart Twingo 2 Dci
[img]http://s23.postimg.org/egbi7fkaf/Aaart_Twingo_2_Dci.jpg[/img]
Joost Clio 3 197 CatCams Cup Airbox
[img]http://s22.postimg.org/boxadzpj1/Joost_Clio_3_197.jpg[/img]
Marcel Clio 3 RS 197
[img]http://s23.postimg.org/ji1qb527r/Marcel_Clio_3_200.jpg[/img]
Stefan Twingo 2 RS133
[img]http://s10.postimg.org/639v21yhx/Stefan_Twingo_2_RS133.jpg[/img]
Arno Megane 2 225 Stage 2 tune
[img]http://s2.postimg.org/w3v0ic2wl/Arno_Megane_2_225.jpg[/img]
Marc Megane 2 225 LPG Stage 1 tune
[img]http://s23.postimg.org/vmq6jltvb/Marc_Megane_2_225_LPG.jpg[/img]
Bert moet z'n nokkenastiming checken en een airbox aanpassing maken. En Joost, tja 't zit'm in de naam denk ik
Laatst gewijzigd door Fastchip op zo 25 aug 2013 8:43, 1 keer totaal gewijzigd.
en een sport kat erop jo... (ben ik al mee bezig )
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Die van mij is een 197 Henk
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)