Dynodag met Fastchip 17 augustus 2013

Alles over de meetings.
Nieuwe topics mogen alleen door moderators aangemaakt worden. PM 1 van de mods hier om er 1 aan te laten maken.
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

Henk en Jo bedankt voor de fantastische remap :worship:
heb gisteren na de map echt genoten van de terug reis en eenmaal thuis nog even wezen knallen echt goed te merken dat verschil ook al lijkt het op papier weinig :smile:
Ik dacht dat de RS niet veel zou halen maar ik ben dik tevreden, mijn schatting was standaard 150pk en koppel van 180nm
was in werkelijkheid 154,1pk en 187,5nm deze cijfers had ik verwacht na mapping
maar die werden 157,3pk en 192,6nm al met al echt dik tevreden :smile: :smile:
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w419/luuktoman/CD0A2AFA-3B85-4CA3-BA1E-BD976033E672-13310-000019EA2116C7DB.jpg[/img]
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Ik moet gaan sleutelen, de andere gasklep en actuator waren geen succes. Nieuwe banden en hoge temperatuur deden ook geen goed. Aanstaande week terug naar de andere gasklep en chargecooler.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

wat had je nu dan Jo ?
170 pk ? :p
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

169 ;)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

prima....das zat
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

-jo- schreef:Ik moet gaan sleutelen, de andere gasklep en actuator waren geen succes. Nieuwe banden en hoge temperatuur deden ook geen goed. Aanstaande week terug naar de andere gasklep en chargecooler.
Let op ! ; Bochten buiten de auto (Y) , Bochten binnenin de auto (N)
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

er komen maar 2 bochten op. Van de turbo rechtstreeks naar de CC en van CC naar de gasklep. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat het probleem van druk in die gasklep zit. Ik monteer ook terug de andere actuator zodat ik terug in oorspronkelijke opbouw terecht kom. We gaan het zien.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Entity_Razer
Berichten: 260
Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
Contacteer:

Ik ben verdomd tevreden ! :)


Ben van "ow crap wat is dit !?" naar "whoot-whoot, perfect normale 2 liter !" gegaan op een paar weken tijd :lol: :lol:


Uitlaatje dichten heeft me +5PK en +11Nm Koppel opgeleverd :p


De R19 zit nu op 143.1Pk adw en 178.6Nm Koppel.


Enige wat ik nog ga veranderen is het luchtfilter ... vertrouw dat ding dat er op zit niet ... zit op een bepaalde plek (vooraan de kelk) gewoon wat metaalmesh voor .... Wel redelijk fijn maar .... vertrouw dat ding niet !


Komt nog een K&N voor in de plek of iets van cold-air allesinds (origineel luchtfilterhuis heb'k geen plek voor :p )

Henk, alvast bedankt voor de 3 Dynodagen dit jaar, was leuk en leerzaam zoals altijd !

Zou ik enkel even mogen vragen aan jouw om, als je bij Tovami bent een print op te stellen met de wagen zoals hij de 1e keer binnen kwam, en de huidige run ? (Run 009 staat nu op de print). Dan heb'k een vergelijk tussen hoe hij was ongemapped, en hoe hij er nu bij staat (D) Indien niet mogelijk ofzo, geen probleem hoor, zou gewoon leuk zijn :)


Tot volgend jaar Henk ! :bang:
Forza
Berichten: 58
Lid geworden op: zo 24 mar 2013 20:59
Car: Renault Twingo RS
Locatie: Helmond

Mijn Twingo deed het lekker volgens Henk, een van de sterkste die hij heeft gezien :grin: (klik op de foto voor een groter formaat)

[img]http://i.minus.com/jUg5dnayhhe5V.jpg[/img]
technoslet
Berichten: 4
Lid geworden op: di 21 mei 2013 19:14
Contacteer:

Hierbij de metingen van mijn Twingo Dci die er lekker van opgeknapt is :grin:
Winst:
Koppel 195.1 naar 247.6 Nm
PK 78.6 naar 95.1
Henk, nogmaals bedankt!
[img]http://i1256.photobucket.com/albums/ii4 ... 882105.jpg[/img]
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Entity_Razer schreef:
Tot volgend jaar Henk ! :bang:
Nog effe niet...

Vanwege extra aanvragen voor afstellingen doen we 31 augustus aanstaande nog enkele afstellingen van 09.00 tot 14 uur !

Aanmelden kan nog steeds.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

technoslet schreef:Hierbij de metingen van mijn Twingo Dci die er lekker van opgeknapt is :grin:
Winst:
Koppel 195.1 naar 247.6 Nm
PK 78.6 naar 95.1
Henk, nogmaals bedankt!
[img]http://i1256.photobucket.com/albums/ii4 ... 882105.jpg[/img]
Zo dat is lekker.......hoe voelt dat nu met rijden?....open deur mode

Dat wordt voorbandjes vreten..... :p
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Verplaatst naar eigen topic
Laatst gewijzigd door tutuur op do 22 aug 2013 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

nice! inderdaad verschillende banken vergelijken is lastig maar resultaat is erg netjes! Waar ben je wezen rollen?
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Beestachtige resultaat! Respect voor de build (Y)
Racing is the best way to convert money into noise
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Meer dan 20% vermogenswinst en bijna 30% koppelwinst is wel lekker bij zon twingo (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

tutuur schreef:Verplaatst naar eigen topic
ik wou net vragen, kom je in Goes rollen ? Mooi resultaat.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ik zou het gerust willen doen maar geen zin om naar Goes te rijden puur voor een vergelijking. Plus dat het me nog eens €30 kost welke ik al eens weg gegooid heb.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Ach wat je nu uit hebt gegeven aan je run is naar mijn mening ook weggegooid geld.

Gemeten in din ipv sae, dus daar mag nog wel een flink percentage afgehaald worden tot je de juiste pk's hebt.
Dan ook nog gemeten in derde versnelling ipv 4 of 5, dus mag je daar ook nog wel iets afhalen.

Kortom, leuke cafepraat maar een nutteloze vermogensmeting.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ik kan nu een heel betoog gaan houden maar ik heb er geen zin in.

Ik weet wat ik wil weten en wat een ander er van vind zal me een worst wezen ;-)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Tja het enige betoog is dat je er 15 tot 20% af moet halen omdat het in din is gemeten, en dan nog eens 30 tot 40pk omdat het in drie is gedaan.

Maar ja als je alleen maar wouw en ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhs wil horen wil je dat natuurlijk eigenlijk niet weten.

Maar mooie uitdraai om aan niet kenners en dronken cafelui te laten zien (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

het is een mooie vermogens curve. net slecht voor iemand die zn eigen ecu mapt. En ik denk niet dat tuur zich druk maakt om 30/40pk
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Je moet er eerder 80 tot 100 afhalen :smile:

Je hoort mij verder ook niet zeggen dat het wel of geen mooie curve of resultaat is, maar als je zomaar een uitdraai neerzet die niet klopt in vergelijking met hoe er hier altijd gemeten wordt is het wel zo netjes om dat er gewoon bij te vermelden, want ik denk dat als je zou meten zoals in Goes je niet boven de 230 wielpk's uit zal komen, lijkt me toch een wezenlijk verschil.
Laatst gewijzigd door Luco/Alpine-racer op do 22 aug 2013 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Geert schreef:het is een mooie vermogens curve. net slecht voor iemand die zn eigen ecu mapt. En ik denk niet dat tuur zich druk maakt om 30/40pk
Lijkt me ook niet, blijft genoeg over..... :beer:

En daarom ook de vraag van Jo om in Goes te rollen, daar is vergelijk dan goed te doen met de rest en om te zien waar de 9 van Tuur staat.

Snap ook Tuur zijn argument om niet te gaan....

Andere kant, niks te verliezen toch.

Is het gewoon lekker veel....dikke neus....
Is het minder.....jaja niet gek voor een zelfbouw en mapping.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Luco/Alpine-racer schreef:Je moet er eerder 80 tot 100 afhalen :smile:

Je hoort mij verder ook niet zeggen dat het wel of geen mooie curve of resultaat is, maar als je zomaar een uitdraai neerzet die niet klopt in vergelijking met hoe er hier altijd gemeten wordt is het wel zo netjes om dat er gewoon bij te vermelden, want ik denk dat als je zou meten zoals in Goes je niet boven de 230 wielpk's uit zal komen, lijkt me toch een wezenlijk verschil.
300 pk daar op de bank halen lijkt me niet zo makkelijk......wat had je Seat daar ook alweer?
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

ruim 350, maar dat is ook niet te vergelijken.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

MOD
Iedereen heeft zijn punt weer gemaakt, back on topic mbt de dyno van goes op 17 aug :D
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

We hebben het de afgelopen dyno dagen weer diverse keren meegemaakt. Ik quote een fantastische uitspraak van Christiaan:

"iedereen die ergens anders is gaan rollen,word geconfronteerd met de realiteit."

De graffiek van Tuur ziet er strak uit, mooie powerband, niks op aan te merken. Wat de cijfers betreft, tjah, daar zullen de meningen over verdeeld zijn. DIN en SAE zijn zowieso niet te vergelijken dus bij tovami zullen er een deel paarden sterven. De bank en manier van rollen, idem.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ik zal nog een keer wat posten |:

Idd, het zal mij een worst wezen of het nu 300, 350, 250 of 200 is, het ding trekt de straatstenen uit de grond en zal menig auto achter zich laten (op het rechte eind)

Ik heb nu gewoon een bevestiging dat mijn zelf gemapte auto een knappe curve heeft en veilig loopt.

Mensen die alleen maar andere mensen af kunnen kraken omdat ze alles beter weten en vervolgens vragen hoe ze een choke-kabel van een gtt moeten monteren kan ik alleen maar om lachen :lol:
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

(Y) Mooi resultaat Arthur! Ik vind 't allemaal best met die cijfertjes en verschillende banken. Overal komt wel wat anders uit en op een gegeven moment moet je je afvragen in welke bank je moet geloven. Een strakke curve en een mooi lopende auto vind ik veel belangrijker. Daarbij is het fantastisch dat je zelf je best doet om het beste uit je motor te halen met een stand-alone ecu i.p.v achter de kudde aan te lopen. (Y)
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

tutuur schreef:Ik zal nog een keer wat posten |:

Idd, het zal mij een worst wezen of het nu 300, 350, 250 of 200 is, het ding trekt de straatstenen uit de grond en zal menig auto achter zich laten (op het rechte eind)

Ik heb nu gewoon een bevestiging dat mijn zelf gemapte auto een knappe curve heeft en veilig loopt.

Mensen die alleen maar andere mensen af kunnen kraken omdat ze alles beter weten en vervolgens vragen hoe ze een choke-kabel van een gtt moeten monteren kan ik alleen maar om lachen :lol:
Vooral blijven posten Tuur.

Een Renault 9 met dit onder de kap is al bewonderenswaardig......dikke paarden erbij is nog meer smullen.

En ik wil die smoelen wel eens zien die je onderweg achter je laat.....beetje van die Ziggo reclame...zo van Huh....Wat.....Echt waar?
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

(Y)
MOD
En nu gaan we hier verder over Tuur's strijkplank. :P

http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 84#2344784
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

Laatst gewijzigd door Fastchip op zo 25 aug 2013 8:43, 1 keer totaal gewijzigd.
dopestuff
Berichten: 3
Lid geworden op: di 31 jul 2012 15:48
Contacteer:

en een sport kat erop jo... (ben ik al mee bezig ;) )
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Die van mij is een 197 Henk ;-)
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Plaats reactie