Dynodag met Fastchip 17 augustus 2013

Alles over de meetings.
Nieuwe topics mogen alleen door moderators aangemaakt worden. PM 1 van de mods hier om er 1 aan te laten maken.

Postby Entity_Razer » Sat 24 Aug 2013 21:04

R19 rijd helemaal top henk (Y) :worship:
Entity_Razer
 
Posts: 259
Joined: Tue 8 Feb 2011 21:19

Postby Fastchip » Sun 25 Aug 2013 8:42

derbimarcel wrote:Die van mij is een 197 Henk ;-)


Oeps sorry, t'was ook al een week later dat ik ze ffe op stick gezet heb.
Heb het aangepast. (S)
Fastchip
 
Posts: 343
Joined: Fri 24 Dec 2004 11:04

Postby technoslet » Mon 2 Sep 2013 20:19

Arno17 wrote:
technoslet wrote:Hierbij de metingen van mijn Twingo Dci die er lekker van opgeknapt is :grin:
Winst:
Koppel 195.1 naar 247.6 Nm
PK 78.6 naar 95.1
Henk, nogmaals bedankt!


Zo dat is lekker.......hoe voelt dat nu met rijden?....open deur mode

Dat wordt voorbandjes vreten..... :p


Zo ik heb bewust even gewacht met reageren nu ik er weer een paar duizend k op de klok gezet heb. De Twingo is fantastisch opgeknapt en rijd echt heerlijk. En ik denk inderdaad dat die bandjes voorop wel sneller aan vervanging toe zijn ;)
technoslet
 
Posts: 4
Joined: Tue 21 May 2013 19:14

Postby tutuur » Mon 2 Sep 2013 20:27

Hoe is het met Jo z'n clio gegaan? Ben wel benieuwd!
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14242
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Postby -jo- » Mon 2 Sep 2013 20:52

287 en 396 adw
-jo-
 
Posts: 5472
Joined: Thu 20 Mar 2008 0:39

Postby tutuur » Mon 2 Sep 2013 21:00

Gaat aardig gek! Heb je er ook een uitdraai van?
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14242
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Postby -jo- » Mon 2 Sep 2013 21:01

yep, moet hem nog uploaden
-jo-
 
Posts: 5472
Joined: Thu 20 Mar 2008 0:39

Postby tutuur » Mon 2 Sep 2013 21:20

Ben wel benieuwd hoe jou curve nu loopt.

Heb het gevoel dat ik er bij mij nog veel meer koppel uit kan halen rond de 4000tpm. Druk is al vol rond de 3500tpm
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14242
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Postby -jo- » Mon 2 Sep 2013 21:30

jij hebt een .63 AR turbine ?
-jo-
 
Posts: 5472
Joined: Thu 20 Mar 2008 0:39

Postby tutuur » Mon 2 Sep 2013 21:37

.64 ja
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14242
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Postby -jo- » Tue 3 Sep 2013 12:01

ik heb geopteerd voor een .86, iets later inkomend, om de bak te sparen en het vermogen deftig aan de grond te krijgen. Yokohamas vervangen door R1R's en 2.8° camber. Gaat perfect zo.

Image
-jo-
 
Posts: 5472
Joined: Thu 20 Mar 2008 0:39

Postby tutuur » Tue 3 Sep 2013 15:58

Jou koppel is iig een stuk hoger dan dat van mij! Vandaar dat ik verwacht dat er met ontsteking tuning nog wel wat uit te halen valt.

Ik heb overigens een iwg gt30 met .64 ar

Is dit op 1 bar?
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14242
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Postby -jo- » Tue 3 Sep 2013 17:35

ik heb een combinatie gt28rs turbine .86ar met een 3071R compressor .50ar

nu 1 bar (actuator veranderd vanwege een piek waardoor er een teveel aan acceleratieverrijking was)

Tevens heb ik een 1.8 kop met iets kleinere verbrandingskamer en de kleppen liggen dieper dan std. Verder is die std.
-jo-
 
Posts: 5472
Joined: Thu 20 Mar 2008 0:39

Postby Steven » Tue 3 Sep 2013 21:57

Waarom 2.8 graden camber als ik het vragen mag Jo? Volgens mij kun je die beter iets terug zetten naar 2-2.5
User avatar
Steven
 
Donateur
Posts: 26858
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Location: Alkmaar
Car: M536

Postby Entity_Razer » Wed 4 Sep 2013 6:33

Jo rijd toch nooit met dat hok steven, of toch niet "echt rijden" dus puur voor de looks denk ik :p :beer: :lol:
Entity_Razer
 
Posts: 259
Joined: Tue 8 Feb 2011 21:19

Postby Geert » Wed 4 Sep 2013 9:13

gezien de whp's kan het geen hoekijzer zijn :P Dan is 2.5 graden wel veel inderdaad.
Geert
 
Posts: 3866
Joined: Fri 27 Oct 2006 17:14
Location: rijssen

Postby -jo- » Wed 4 Sep 2013 9:16

geen hoekijzer ? Daarmee bedoel je ?
-jo-
 
Posts: 5472
Joined: Thu 20 Mar 2008 0:39

Postby Roald » Wed 4 Sep 2013 9:41

Gezien het vermogen word met geen hoekijzer bedoeld niet zo geweldig in de bochten :)
Roald
 
Posts: 1704
Joined: Wed 17 Jul 2002 17:28
Location: Amersfoort
Car: 19 16v PhII 2.0T

Postby Geert » Wed 4 Sep 2013 9:51

Meeste turbo clio's zijn rechtuit vlammers. Niet negatief bedoeld ;)
Geert
 
Posts: 3866
Joined: Fri 27 Oct 2006 17:14
Location: rijssen

Postby Roald » Wed 4 Sep 2013 9:59

Laten we eerlijk zijn, gewoon op straat heb je aan een rechtuit brander het meeste als je anderen er keihard uit wil rijden.
Zou graag bochten gedrag inleveren ter faveure van het koppel en vermogen van een turbo blok, ben tenslotte zelf een acceleratie junk :)
Roald
 
Posts: 1704
Joined: Wed 17 Jul 2002 17:28
Location: Amersfoort
Car: 19 16v PhII 2.0T

Postby Geert » Wed 4 Sep 2013 10:06

Dat is inderdaad een persoonlijke mening. De eeuwige discussie tussen turbo's en itb's. Ik ben persoonlijk voor de instant gas response en wegligging :)
Geert
 
Posts: 3866
Joined: Fri 27 Oct 2006 17:14
Location: rijssen

Postby -jo- » Wed 4 Sep 2013 10:08

wel, de specialisten hebben gesproken...dan zal het wel zo zijn zeker ?
-jo-
 
Posts: 5472
Joined: Thu 20 Mar 2008 0:39

Postby Geert » Wed 4 Sep 2013 10:21

ik voel me verveerd ;)
Geert
 
Posts: 3866
Joined: Fri 27 Oct 2006 17:14
Location: rijssen

Postby Haas » Wed 4 Sep 2013 10:39

-jo- wrote:wel, de specialisten hebben gesproken...dan zal het wel zo zijn zeker ?


er wordt gesproken over de 'meeste' ... Dan ben jij toch zeker de uitzondering! (Y) (F)

@Geert, wat is het nou, vereerd of verveeld? :P
User avatar
Haas
 
Donateur
Posts: 26589
Joined: Wed 27 Mar 2002 0:00
Location: Nijmegen
Car: Megane RS

Postby tutuur » Wed 4 Sep 2013 13:54

Ding gaat toch net zo hard de bocht om als zonder turbo of ben ik nou gek, enige verschil is dat je op het rechte eind weg bent :p
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14242
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Postby Geert » Wed 4 Sep 2013 14:04

helemaal mee eens hoor, maar bedoel eigen gewoon dat 2.5 graden camber alleen maar meer wielspin geeft bij optrekken.
Geert
 
Posts: 3866
Joined: Fri 27 Oct 2006 17:14
Location: rijssen

Postby GerryTT » Wed 4 Sep 2013 14:05

tutuur wrote:Ding gaat toch net zo hard de bocht om als zonder turbo of ben ik nou gek, enige verschil is dat je op het rechte eind weg bent :p


Ik denk dat Geert bedoelt dat het met een turbo blok moeilijker is om de bocht uit te accelereren.

Iemand kan ook de cas kopen van Jo, volgens mij staat tie te koop.
GerryTT
 
Posts: 1929
Joined: Fri 4 Jun 2004 17:24
Location: Roosendaal

Postby -jo- » Wed 4 Sep 2013 14:30

te laat Gerry ;-)

maar gezien de gespecialiseerde commentaar hier hoef ik niet eens meer te vertellen hoe de auto opgebouwd is. Er zit NIKS origineels meer op het gehele vooronder.
-jo-
 
Posts: 5472
Joined: Thu 20 Mar 2008 0:39

Postby tutuur » Wed 4 Sep 2013 14:34

Een sper en boost control doen wonderen :D
Niet dat de 9 hard de bocht om gaat hoor, blijft een dwijl op de weg!
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14242
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Postby -jo- » Wed 4 Sep 2013 14:54

de clio hoekt als een bezettene, je kan bij wijze van spreken even hard de hoek om dan rechtdoor. Er werd geen cent bespaart op ophanging en aandrijving.
-jo-
 
Posts: 5472
Joined: Thu 20 Mar 2008 0:39

Postby Haas » Wed 4 Sep 2013 15:13

Wat zit er precies onder dan, Jo?
(serieuze vraag uit interesse (Y) )
User avatar
Haas
 
Donateur
Posts: 26589
Joined: Wed 27 Mar 2002 0:00
Location: Nijmegen
Car: Megane RS

Postby -jo- » Wed 4 Sep 2013 15:40

Megane cup stuurkolom, Megane cup onbekrachtigd stuurhuis, Megane cup stuurarmen, Clio williams subframe extra verstevigd , Megane cup draagarmen met stalen bussen en uniballs, Megane cup fusees met extenderpin, studs m14x m12, Megane cup bilstein schroefset met Clio 2 cup inserts, nordsleiffe veren set up, custom topmounts pure motorsport, Megane cup stabi met Renault sport rubbers. En een setje apracing 4 pots. Op maat gemaakte aandrijfassen dat de auto ongeveer 20 cm breder geworden is.
-jo-
 
Posts: 5472
Joined: Thu 20 Mar 2008 0:39

Postby Geert » Wed 4 Sep 2013 17:07

Nice! Maar zijn megane cup draagarmen wel breed genoeg voor die maxi schermen? Ik heb ze hier ook liggen en geven een keer 3cm. Hoe heb je de achteras trouwens verbreed? Heb je trouwens ergens foto's hiervan?
Geert
 
Posts: 3866
Joined: Fri 27 Oct 2006 17:14
Location: rijssen

Postby Haas » Wed 4 Sep 2013 17:11

-jo- wrote:Megane cup stuurkolom, Megane cup onbekrachtigd stuurhuis, Megane cup stuurarmen, Clio williams subframe extra verstevigd , Megane cup draagarmen met stalen bussen en uniballs, Megane cup fusees met extenderpin, studs m14x m12, Megane cup bilstein schroefset met Clio 2 cup inserts, nordsleiffe veren set up, custom topmounts pure motorsport, Megane cup stabi met Renault sport rubbers. En een setje apracing 4 pots. Op maat gemaakte aandrijfassen dat de auto ongeveer 20 cm breder geworden is.


Funky :worship:

heb je er nergens foto's van staan? ik ben wel benieuwd... De standaard foto's van een schroefsetje van de hoek van de straat ben je ook wel eens beu :P
User avatar
Haas
 
Donateur
Posts: 26589
Joined: Wed 27 Mar 2002 0:00
Location: Nijmegen
Car: Megane RS

Postby -jo- » Wed 4 Sep 2013 17:40

Ja en nee. Op onze website staan er een aantal maar hier niet (geen zin, gezien het allemaal pro's zijn die je niks meer hoeft te leren ;) ). Geert, ik zei Megane cup stuurarmen, ik hen niet over de kogels gesproken.
-jo-
 
Posts: 5472
Joined: Thu 20 Mar 2008 0:39

Return to Meetings (NL)



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
cron