Dynodag met Fastchip 31 augustus 2013 (beperkt!)

Alles over de meetings.
Nieuwe topics mogen alleen door moderators aangemaakt worden. PM 1 van de mods hier om er 1 aan te laten maken.
Plaats reactie
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

zaterdag 31 augustus 2013 van 09.00 tot 14.00 uur, laatste mogelijkheid van 2013

Voor mensen die geen ervaring hebben met een dynodag of custom mapping:

[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... stchip.jpg[/img]

Een greep uit het de mogelijkheden van Fastchip betreffende custom maps:
* Clio & 19 16v alsook turbo conversies
* R21T
* R5 GTTi (MB injectie)

*Twingo:
1.2 16V 75hp eco2
1.2 TCe GT 100hp
1.6 RS 133hp
1.5 Dci 85hp eco2

*clio II
1.6 110hp
2.0 RS 172/182
3.0 V6 phase 2
1.2 16V 75hp eco2
1.2 TCe 100hp eco2
1.6 110hp
2.0 RS 197/200hp
1.5 Dci 85/90hp eco2 FAP
1.5 Dci GT 103/105/106/110hp

*Megane II
2.0 135hp
2.0 GT 165/170
2.0 RS 225/230hp
2.0 RS 225/230hp
2.0 Dci 150/175hp

*Senic II
2.0 Dci 150hp
2.0 T 165/170hp

*Espace IV
2.0 Dci 150hp
2.0 T 165/170hp

*Megane III
1.6 110hp
2.0 TCe 130hp
2.0 TCe GT 180hp
2.0 RS 250/265hp
2.0 RS 250/265hp
1.5 Dci 85/90hp FAP
1.5 Dci 105/110 FAP

*Laguna III
2.0 T 165/170hp
2.0 T 205hp GT Coupé
2.0 Dci 150/175/180hp

*Wind
1.2 TCe 101hp

*Dacia Duster
1.5 Dci 107/110 FAP

*Koleos
2.0 Dci 150/175hp

Het hele gebeuren gaat naar goede gewoonte door bij Tovami dyno center (Ruud Fredericks) te Goes.


Meer informatie via Jo. Custom maps graag aanmelden bij Jo via de PM
Fastchip schreef:Voor de mensen die nieuw zijn op 1 van deze rollenbank dagen te Goes, hierbij wat aanvullende informatie.

Het is de bedoeling dat de auto met meer vermogen weer van de rollenbank gaat. (voor diegenen die voor een custom afstelling gekozen hebben)
Hiervoor is het noodzakelijk dat de auto in 100% technische staat verkeerd, zodat diegene die de auto afstelt zijn werk kan doen in plaats van eerst de noodzakelijke reparaties te moeten uitvoeren.

Hoewel er uitgebreide technische kennis en ervaring aanwezig is in de vorm van Jo-Ruud-Henk en anderen is het de bedoeling de auto een nieuwe afstelling mee te geven en niet eerst van nieuwe onderdelen te moeten voorzien. :D

Voor de hand liggende zaken zijn;

Gasklep die niet volledig opent
Te lage brandstof kwaliteit
'routing' slangen, niet op hete motoronderdelen !
Te zachte of te harde banden
Foutieve wielsporing
Vuil luchtfilter, warme lucht aanzuiging vanuit motorruimte
Slechte massa's, loszittende accupolen
Kapotte lambda sensor(s) bij auto's ouder dan 4 jaar
enz, enz

Voor een uitgebreidere checklist [in Engels] zie ook;
http://www.fastchip.nl/index.php?page=s ... &Itemid=26

Heb je de nodige modificaties uitgevoerd aan je auto geef dit dan vantevoren door aan Jo. Aan de hand daarvan kan ik een voor afstelling maken zodat er meer tijd beschikbaar is voor de rollenbank afstelling.

Ron98 voor RS types bij een custom map vanwege het terugregelen van de ecu !

Tot slot (spijtig genoeg komt dit voor):
Mensen die denken even een afstelling op te halen voor een bevriende tuner zijn uiteraard NIET welkom. Als ik voorgelogen wil worden luister ik wel naar het NOS journaal.
Laatst gewijzigd door -jo- op ma 26 aug 2013 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Custom Map:

- Marc Muller 225
- Jo, clioT.
-
-
-

Rollen:

-
-
-
-
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

Ik zal alvast het 1e resultaat neerzetten.

Allereerst wil ik Henk en Jo bedanken voor de hulp,en het mogelijk maken
van mijn huidige resultaat,ik ben er super blij mee.

[img]http://i774.photobucket.com/albums/yy22 ... bb2156.jpg[/img]
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Wat heb je er aan gedaan sinds de laatste keer? Wat is LGN 4+?
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

jacques schreef:Wat heb je er aan gedaan sinds de laatste keer? Wat is LGN 4+?
Ign(ition) 4+?
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Dat zou inderdaad kunnen. Maar ik ben benieuwd wat het antwoord is van Christiaan. Ik zie geen AFR curve.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

wat Jo en Henk gedaan hebben weet ik niet precies.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

Mooi resultaat voor een 200k+ F7R, Chris.
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

Dankje Henk (Y)

Jij ook nogmaals bedankt voor de aanpassing,het is goed te merken
zowel onderin,als bovenin.

Ik kijk al uit naar volgend jaar (Y)
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
pascalrstrophy
Berichten: 131
Lid geworden op: zo 13 feb 2011 18:03
Contacteer:

Wat deed de rs225 van marc muller?
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

pascalrstrophy schreef:Wat deed de rs225 van marc muller?
Zat verkeerd luchtfilter op (haakse bocht) Daarna kwam ie nog niet helemaal aan de druk die ie moet hebben voor Stage 1.
Arno S.
Berichten: 548
Lid geworden op: do 24 nov 2011 19:00
Locatie: Zegveld

Welke model/type luchtfilter had hij, fotos?
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

1.1 saxo, oekiewoekie ding
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Marc Muller
Berichten: 87
Lid geworden op: ma 22 aug 2005 11:24

Ik had een openluchtfilter gemonteerd van fr? Met 90graden bocht van 65mm. Dacht dat hij zo wel meer lucht aan kon zuigen maar bleek niet waar. Ondertussen weer origineel er op en op zoek naar het verlies in turbodruk..
Plaats reactie