Dynodag met Fastchip 29 maart 2014
-
- Berichten: 66
- Lid geworden op: zo 24 okt 2010 17:34
- Contacteer:
Je ziet me wel weer verschijnen Jo gaan der weer een gezellige dag van maken ook al rij ik nu Audi. Luco dat is gewoon een kwestie van sturen dan misschien dat dat niet meer gaat op je ouwe dag dan gaat alles wat trager he
-
- Berichten: 66
- Lid geworden op: zo 24 okt 2010 17:34
- Contacteer:
Sssttt he Jochem moest jij de orginele onderdelen der nog bij hebben of moet ik het bij het oude ijzer gooien?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
MeganeRSTrophy schreef:Je ziet me wel weer verschijnen Jo gaan der weer een gezellige dag van maken ook al rij ik nu Audi. Luco dat is gewoon een kwestie van sturen dan misschien dat dat niet meer gaat op je ouwe dag dan gaat alles wat trager he
Nog steeds een stuk sneller dan de meesten hier
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Vriend !MeganeRSTrophy schreef:Sssttt he Jochem moest jij de orginele onderdelen der nog bij hebben of moet ik het bij het oude ijzer gooien?
Dikke Audi....
-
- Berichten: 66
- Lid geworden op: zo 24 okt 2010 17:34
- Contacteer:
Haha Jochem heb nog wat dingen thuis liggen zoals de motorplaat en origineel inlaatslang waar je dumpvalve zit. Dan heb je een paar bakken koffie op zeker anders kan ik het me eigen niet voorstellen
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Koffie ik.....? Nee nooit vies vuil stink spul.
Komt goed Arjan...geef ff een gil al t jou uitkomt.
Komt goed Arjan...geef ff een gil al t jou uitkomt.
-
- Berichten: 66
- Lid geworden op: zo 24 okt 2010 17:34
- Contacteer:
Haha nee had het niet over jou Jochem maar over Luco met zijn stuurmanskunst als je ouder word gaat alles trager he haha. Zal wel even een gil geven wanneer het uit komt.
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
- Contacteer:
Jo,
heb even met henk afgestemd, aangezien de DACIA's zelfde type & motorisatie zijn moet er maar 1x komen rollen op die dag voor henk.
Verifieer jij dit desnoods ff met hem en pas je de rollen-sloten aan ?
heb even met henk afgestemd, aangezien de DACIA's zelfde type & motorisatie zijn moet er maar 1x komen rollen op die dag voor henk.
Verifieer jij dit desnoods ff met hem en pas je de rollen-sloten aan ?
Een beetje laat maar..
Is er nog een plekje voor een custom map?
Renault Clio RS 182 FF
- bp ulitimate 98
- volledig miltek rvs uitlaat met race cat
- ktr induction kit (blauw)
[img]https://lh6.googleusercontent.com/-JfEF ... C_1556.jpg[/img]
bij voorbaat dank,
Mitkrov13
Is er nog een plekje voor een custom map?
Renault Clio RS 182 FF
- bp ulitimate 98
- volledig miltek rvs uitlaat met race cat
- ktr induction kit (blauw)
[img]https://lh6.googleusercontent.com/-JfEF ... C_1556.jpg[/img]
bij voorbaat dank,
Mitkrov13
Update 03/03/2014
Aanmelding Custom Map (software op maat van de auto): ONDER VOORBEHOUD
-JeroenRS (225-ron98,miltek catback,filter,STG1)
-BartK (225-ron98 stock,STG1)
-Dion (172, flowed-revisie-upgrade in-uitlaat, STG1)
-PeterNofx, (V6 ph2)
-Kelvin, (172, K&N filter)
-Frank, (225 stock)
-Mitkrov13, (182bp ulitimate 98, miltek decat 200 cell, ktr induction kit)
-Jo (clio WT, remap 1.1->1.5 bar, upgrade: downpipe/uitlaat en 2.5 bar mapsensor) "Indien voldoende tijd"
-Franx (Ragnotti 172, shrick cam's, upgrade naar STG2)-> verplaatst naar 19 april
-Daniel (twingo RS, stock, STG1) AFGEMELD
Aanmelding regulier rollen (gewone vermogensmeeting + print)
-Joost VDH, 5GTTi
-Luco, 530D
-Koen*, Dacia (datalog ter voorbereiding mapping)
-Koen*, Dacia (datalog ter voorbereiding mapping)
-Chico-Chino, RS265 AFGEMELD
-
-
Aanmelding Custom Map (software op maat van de auto): ONDER VOORBEHOUD
-JeroenRS (225-ron98,miltek catback,filter,STG1)
-BartK (225-ron98 stock,STG1)
-Dion (172, flowed-revisie-upgrade in-uitlaat, STG1)
-PeterNofx, (V6 ph2)
-Kelvin, (172, K&N filter)
-Frank, (225 stock)
-Mitkrov13, (182bp ulitimate 98, miltek decat 200 cell, ktr induction kit)
-Jo (clio WT, remap 1.1->1.5 bar, upgrade: downpipe/uitlaat en 2.5 bar mapsensor) "Indien voldoende tijd"
-Franx (Ragnotti 172, shrick cam's, upgrade naar STG2)-> verplaatst naar 19 april
-Daniel (twingo RS, stock, STG1) AFGEMELD
Aanmelding regulier rollen (gewone vermogensmeeting + print)
-Joost VDH, 5GTTi
-Luco, 530D
-Koen*, Dacia (datalog ter voorbereiding mapping)
-Koen*, Dacia (datalog ter voorbereiding mapping)
-Chico-Chino, RS265 AFGEMELD
-
-
Laatst gewijzigd door -jo- op ma 24 mar 2014 9:02, 3 keer totaal gewijzigd.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 40
- Lid geworden op: di 4 feb 2014 0:45
- Car: megane rs3
jo
tot hoelaat duurt die dynodag ??? aangezien ik in de avond nog moet werken.
tot hoelaat duurt die dynodag ??? aangezien ik in de avond nog moet werken.
Van 09.00 tot ongeveer 17.00 (loopt altijd wel iets uit) maar aangezien het een drukke dag wordt zou het kunnen wat we om 08.00 van start gaan.
Er kan altijd wel iets geregeld worden tussen de mappings door.
Er kan altijd wel iets geregeld worden tussen de mappings door.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 170
- Lid geworden op: za 30 dec 2006 20:22
- Car: Clio 3 RS / V6
- Locatie: reeuwijk
Kan de clio V6 ph1 niet geremapped worden? Ik zie hem niet in de lijst staan.
Nee, heb alleen de Phase 2 in m'n RSTuner software zitten voor programming & datalogging.dohcmartijn schreef:Kan de clio V6 ph1 niet geremapped worden? Ik zie hem niet in de lijst staan.
Paar resultaten van een paar weken terug ' down under' .
De brandstof kwaliteit is daar iets minder en de gemeten waarden zijn anders dan van de enkele Roller Dynojet in Goes.
Megane RS265 standaard STG1
[img]http://s28.postimg.org/pyreujn95/Daniel_RS265.jpg[/img]
Clio RS200 Catback STG1
[img]http://s23.postimg.org/bjccx6nwn/Travis_RS200.jpg[/img]
Clio RS197 standaard STG1
[img]http://s2.postimg.org/j2129v9px/Sander_197.jpg[/img]
De brandstof kwaliteit is daar iets minder en de gemeten waarden zijn anders dan van de enkele Roller Dynojet in Goes.
Megane RS265 standaard STG1
[img]http://s28.postimg.org/pyreujn95/Daniel_RS265.jpg[/img]
Clio RS200 Catback STG1
[img]http://s23.postimg.org/bjccx6nwn/Travis_RS200.jpg[/img]
Clio RS197 standaard STG1
[img]http://s2.postimg.org/j2129v9px/Sander_197.jpg[/img]
Routekaart voor de mensen die niet bekend zijn met de locatie.
http://maps.google.nl/maps?f=q&source=e ... 5,3.880577
http://maps.google.nl/maps?f=q&source=e ... 5,3.880577
Update 25/03/2014
Aanmelding Custom Map (software op maat van de auto): ONDER VOORBEHOUD
-JeroenRS (225-ron98,miltek catback,filter,STG1)
Dion (172, flowed-revisie-upgrade in-uitlaat, STG1)
-BartK (225-ron98 stock,STG1)
-PeterNofx, (V6 ph2)
-Kelvin, (172, K&N filter)
-Frank, (225 stock)
-Mitkrov13, (182bp ulitimate 98, miltek decat 200 cell, ktr induction kit)
LSD racing, clio rs 172
-Jo (clio WT, remap 1.1->1.5 bar, upgrade: downpipe/uitlaat en 2.5 bar mapsensor) "Indien voldoende tijd"
-Franx (Ragnotti 172, shrick cam's, upgrade naar STG2)-> verplaatst naar 19 april
-Daniel (twingo RS, stock, STG1) AFGEMELD
Aanmelding regulier rollen (gewone vermogensmeeting + print)
-Joost VDH, 5GTTi
-Koen*, Dacia (datalog ter voorbereiding mapping)
-Koen*, Dacia (datalog ter voorbereiding mapping)
-Youri, megane 2.0T
-Chico-Chino, RS265 AFGEMELD
-
-
Aanmelding Custom Map (software op maat van de auto): ONDER VOORBEHOUD
-JeroenRS (225-ron98,miltek catback,filter,STG1)
Dion (172, flowed-revisie-upgrade in-uitlaat, STG1)
-BartK (225-ron98 stock,STG1)
-PeterNofx, (V6 ph2)
-Kelvin, (172, K&N filter)
-Frank, (225 stock)
-Mitkrov13, (182bp ulitimate 98, miltek decat 200 cell, ktr induction kit)
LSD racing, clio rs 172
-Jo (clio WT, remap 1.1->1.5 bar, upgrade: downpipe/uitlaat en 2.5 bar mapsensor) "Indien voldoende tijd"
-Franx (Ragnotti 172, shrick cam's, upgrade naar STG2)-> verplaatst naar 19 april
-Daniel (twingo RS, stock, STG1) AFGEMELD
Aanmelding regulier rollen (gewone vermogensmeeting + print)
-Joost VDH, 5GTTi
-Koen*, Dacia (datalog ter voorbereiding mapping)
-Koen*, Dacia (datalog ter voorbereiding mapping)
-Youri, megane 2.0T
-Chico-Chino, RS265 AFGEMELD
-
-
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Ben vandaag met de vijf op de bank geweest in Goes.
Ik kreeg het niet voor elkaar om de afr naar een acceptabel niveau te krijgen. En toen ik er afgelopen week achter kwam dat mijn turbo ook nog eens axiaal speling heeft was de maat vol.
Dus Jo gebeld dat hij zijn Clio thuis kon laten want ik moest op de bank en Henk moest hem afstellen. Ook wilde ik weten wat er nog meer verbeterd moest worden om hem goed te krijgen.
Gelukkig is Jo het wel gewend dat er wel eens wat veranderd op het laatst in de planning van een dynodag
Maarten had andere injectoren en mapsensor bij en nadat die gemonteerd waren heeft Henk gedaan waar hij goed in is en ik heb nu een goed lopend blok met een goede afr
Nog wel een aantal punten die verbeterd dienen te worden en natuurlijk een turbo die gereviseerd moet worden maar ik ben blij. Het is echt vervelend als er iets niet goed is waar je zelf geen verstand van hebt en dus ook niets aan kan veranderen.
Planning is nu dus om voor de 26ste alles opgelost te hebben en dan weer naar Goes voor een definitieve mapping.
Jo en Henk, echt hartstikke bedankt Zoals mijn vrouw weleens zegt:de liefde voor dat rotding moet echt diep zitten anders blijf je er niet zo mee bezig
Ook Maarten en Christian bedankt voor de hulp, en het was ook leuk om in een netjes lopende F7R mee te rijden.
Ik kreeg het niet voor elkaar om de afr naar een acceptabel niveau te krijgen. En toen ik er afgelopen week achter kwam dat mijn turbo ook nog eens axiaal speling heeft was de maat vol.
Dus Jo gebeld dat hij zijn Clio thuis kon laten want ik moest op de bank en Henk moest hem afstellen. Ook wilde ik weten wat er nog meer verbeterd moest worden om hem goed te krijgen.
Gelukkig is Jo het wel gewend dat er wel eens wat veranderd op het laatst in de planning van een dynodag
Maarten had andere injectoren en mapsensor bij en nadat die gemonteerd waren heeft Henk gedaan waar hij goed in is en ik heb nu een goed lopend blok met een goede afr
Nog wel een aantal punten die verbeterd dienen te worden en natuurlijk een turbo die gereviseerd moet worden maar ik ben blij. Het is echt vervelend als er iets niet goed is waar je zelf geen verstand van hebt en dus ook niets aan kan veranderen.
Planning is nu dus om voor de 26ste alles opgelost te hebben en dan weer naar Goes voor een definitieve mapping.
Jo en Henk, echt hartstikke bedankt Zoals mijn vrouw weleens zegt:de liefde voor dat rotding moet echt diep zitten anders blijf je er niet zo mee bezig
Ook Maarten en Christian bedankt voor de hulp, en het was ook leuk om in een netjes lopende F7R mee te rijden.
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Jo en Henk en ideeën die geholpen heeft Bedankt
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Zag er prima uit Joost, mooie strakke uitdraaiJo en Henk en ideeën die geholpen heeft Bedankt
Vandaag een leuke en leerzame dag gehad. Geen 100% resultaat maar ik weet hoe het blok er aan toe is. Binnenkort opzoek naar een cda of tijdelijk weer het standaard luchtfilter. Dit ter vervanging van de k&n kit. Verder nog zoekende naar een mooi rvs
catback systeem en dan zijn we wat dat betreft klaar.
Jo en Henk nogmaals dank voor de service!
catback systeem en dan zijn we wat dat betreft klaar.
Jo en Henk nogmaals dank voor de service!
Het was zeker een interessante dag.
Vanaf fabriek zijn de V6 blokken dus al aardig tot aan de max. af gesteld met een stabiele koppelkromme over een groot toeren gebied.
Maar toch nog 6bhp extra gekregen.
Henk:
Standaard knalde de begrenzer er in bij 7200tpm en net daarvoor kreeg je een schakel lampje. (de begrenzer kon je goed voelen en gaf best wel een klap)
Nu is die begrenst bij 7500tpm maar je voelt het veel minder heftig. (ook het schakel lampje is verdwenen)..
Kan dit kloppen?
Van 3e naar 4e versnelling is nu een genot. Toerental valt van 7500 tpm weer terug naar zo'n 6300 tpm waar nu de max pk's vlakbij los komen.
Standaard waarden V6 PhII:
187 kW/255 pk bij 7150 tpm
Maximaal koppel 300 Nm bij 4650 tpm
Dynorun 2:
216bhp bij 6594tpm
271nm bij 4877tpm
is het normaal dat ook het toerental waar de max pk's/koppel vrij komt veel af wijkt van de fabrieksopgave?
Jo en Henk bedankt voor de service en organisatie!
Vanaf fabriek zijn de V6 blokken dus al aardig tot aan de max. af gesteld met een stabiele koppelkromme over een groot toeren gebied.
Maar toch nog 6bhp extra gekregen.
Henk:
Standaard knalde de begrenzer er in bij 7200tpm en net daarvoor kreeg je een schakel lampje. (de begrenzer kon je goed voelen en gaf best wel een klap)
Nu is die begrenst bij 7500tpm maar je voelt het veel minder heftig. (ook het schakel lampje is verdwenen)..
Kan dit kloppen?
Van 3e naar 4e versnelling is nu een genot. Toerental valt van 7500 tpm weer terug naar zo'n 6300 tpm waar nu de max pk's vlakbij los komen.
Standaard waarden V6 PhII:
187 kW/255 pk bij 7150 tpm
Maximaal koppel 300 Nm bij 4650 tpm
Dynorun 2:
216bhp bij 6594tpm
271nm bij 4877tpm
is het normaal dat ook het toerental waar de max pk's/koppel vrij komt veel af wijkt van de fabrieksopgave?
Jo en Henk bedankt voor de service en organisatie!
zie hier nog een filmpje van de V6 op de dyno:
https://www.youtube.com/watch?v=cIwVvZq ... re=mh_lolz
https://www.youtube.com/watch?v=cIwVvZq ... re=mh_lolz
Schakellampje zou bij 7000 rpm aan moet gaan, zo heb ik het ingesteld.Standaard knalde de begrenzer er in bij 7200tpm en net daarvoor kreeg je een schakel lampje. (de begrenzer kon je goed voelen en gaf best wel een klap)
Nu is die begrenst bij 7500tpm maar je voelt het veel minder heftig. (ook het schakel lampje is verdwenen)..
Kan dit kloppen?
Dat wijkt meestal wel wat af.is het normaal dat ook het toerental waar de max pk's/koppel vrij komt veel af wijkt van de fabrieksopgave?
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
- Contacteer:
Joost op de bank:
https://www.youtube.com/watch?v=Qby3rn4z7Dc
V6 op de bank:
https://www.youtube.com/watch?v=62pjmdHG97A
https://www.youtube.com/watch?v=Qby3rn4z7Dc
V6 op de bank:
https://www.youtube.com/watch?v=62pjmdHG97A