Dynodag met Fastchip 26 april 2014

Alles over de meetings.
Nieuwe topics mogen alleen door moderators aangemaakt worden. PM 1 van de mods hier om er 1 aan te laten maken.
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

DennisT schreef:Nog een pratende boordcomputer erin en je bent klaar :lol:

"Goodmorning Steven, how much power do you like to have today?"

en

"Ok Steven, come on boy, let's show that s*cker he is'nt fast enough. Push the button. Please? Ahh...?"


(0)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
pascalrstrophy
Berichten: 131
Lid geworden op: zo 13 feb 2011 18:03
Contacteer:

Is er al iets bekend over een dynodag, wil graag keer laten rollen en kijken wat hij doet op competition 102 benzine.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

In oktober Pascal. De preciese data volgen nog.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ok wil ik ook graag met de rs tce 180 een fc kuur
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Tiemen
Berichten: 125
Lid geworden op: ma 25 jul 2011 10:58
Contacteer:

-jo- schreef:In oktober Pascal. De preciese data volgen nog.
Jeeeh! Goed bezig Jo!
- Megane RS R26 -
pascalrstrophy
Berichten: 131
Lid geworden op: zo 13 feb 2011 18:03
Contacteer:

netjes jo :grin:
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

Zou super wezen als er in oktober word gemapt ik kan niet wachten :smile:
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

sowieso oktober en meer dan 1 dag, de lijst loopt aardig op.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Hier ook interesse in een fastchip kuurtje voor mijn twingo GT. hou de topics in de gaten! (Y)
maxibaas
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 21 dec 2011 17:13
Car: Clio 1.8 16v
Locatie: Nieuwerkerk
Contacteer:

Ik ga in oktober ook bij een ander bedrijf rollen met de Clio, lijkt mij dan een mooie vergelijking 8)
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

al een openingstopic aangemaakt?
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Nope, daar is nog enige twijfel rond. Komt vanzelf wel.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

-jo- schreef:Nope, daar is nog enige twijfel rond. Komt vanzelf wel.
Oke wacht ik even af, denk dat het alleen rollen wordt.....kijken of het verwijderen achterdemper iets verschil maakt.

En als de muntjes het toelaten kijken of een stg 2 enig nut heeft, daarover al via mail contact gehad met Henk.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

Jo, wat zijn precies de mogelijkheden met een Megane III 2.0 TCe GT 180hp? Ik informeer even voor een vriend van me...
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Bas ,

dit type is reeds enkele keren door Henk gedaan met een leuk resultaat. Ik dacht dat deze te vinden zijn in de topics van de dynodagen.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Gebruikersavatar
Triggerhappy
Berichten: 159
Lid geworden op: do 18 apr 2013 17:38
Car: Meg 3 Trophy + 4 GT

Dag Bas,

Als ervaringsdeskundige kan ik je mededelen dat je qua pk's er niet heel erg veel op vooruit gaat. de mijne had standaard al 175 aan de wielen en dat is uiteindelijk 180,5 geworden. Koppeltoename is wel lekker, In mijn geval bijna 50Nm. Uitdraai is inderdaad ergens in de dyno topics te vinden en mogelijk ook in mijn projecttopic.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

Kheb ook een mail gestuurd naar fastchip maar krijg geen reactie terug.
Nog in buitenland of zo?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

mark 5t schreef:Kheb ook een mail gestuurd naar fastchip maar krijg geen reactie terug.
Nog in buitenland of zo?

Misschien PM beter?
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
kris clio 16v
Berichten: 587
Lid geworden op: ma 17 nov 2008 18:04
Locatie: (Pijpelheide) Booischot

mark 5t schreef:Kheb ook een mail gestuurd naar fastchip maar krijg geen reactie terug.
Nog in buitenland of zo?
geduld,Henk antwoord wel hoor ;-)
Gebruikersavatar
Triggerhappy
Berichten: 159
Lid geworden op: do 18 apr 2013 17:38
Car: Meg 3 Trophy + 4 GT

Alhier de uitdraai van mijn auto even opgezocht... wat een service toch weer :p de witte GT estate van Jamal deed ongeveer hetzelfde
http://postimg.org/image/oubn1mj01/
en dan ook maar de uitdraai van de ZIP tuning op de TCE180 van Jamal.
http://postimg.org/image/yb14z1vw7/
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

Merci!
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

@ triggerhappy

dus 5 pk er bij en maar liefst 50Nm?

hoe rijdt dat na deze kuur?

vindt hem origineel namelijk best al zenuwachtig op het gas.

wordt dat ook soepeler?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Gebruikersavatar
Triggerhappy
Berichten: 159
Lid geworden op: do 18 apr 2013 17:38
Car: Meg 3 Trophy + 4 GT

Qua gedrag veranderd er niet echt veel denk ik. (Rijd er nu alweer een jaar mee rond) Het karrakter van de motor is nou eenmaal dat het koppel plots vrij komt rond 2300 rpm en relatief kort aanhoudt op maximale kracht tot rond de 3200 uit mijn hoofd.. daarna is het niet echt een dood paard hoor maar de "kick" zoals die aanhoud in de RS modellen maakt het toch een verschil dat je niet met een volbloed RS te maken hebt. Ik heb onlangs de turbo wastegate iets aangepast door de veer wat strakker te zetten, daardoor wordt de druk iets langer vastgehouden en lijkt het koppel iets langer beschikbaar. In het dagelijks verkeer weet ik de meesten achter me te houden en ook op de snelweg is het extra koppel aangenaam merkbaar.

Verwacht niet dat het in eens een circuitauto gaat worden, maar merkbaar is het toegenomen koppel wel. Minder zenuwachtig zal hij vast niet worden (al vond ik dat daarvoor al niet, maar kom ook uit een Clio 2 RS ph1 die exact deed wat ik van hem vroeg). Wat dat betreft is de GT wat mij betreft wat suf door de turbolag in het begin en mis ik de extra kick zoals die bij de Clio rond de 5000rpm wel aanwezig was. totaal verschillende motorkarrakters.

Ik hoop dat je er iets mee kunt :-)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

thanks man. (Y)

kan ik wel wat mee. moet dus toch maar aan de FC kuur.

kheb het gevoel dat bij mij niet alle 180 paarden aanwezig zijn maar heb ook geen echt vergelijk dus kan evt ook wel goed zijn.

hoe draait de jouwe stationair?

vindt die van mij wat vreemd lopen beetje stotterig is het niet
maar precies uitleggen kan ik het ook niet.
draait rond de 800.

wordt dat ook beter na een FC programma?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Gebruikersavatar
Triggerhappy
Berichten: 159
Lid geworden op: do 18 apr 2013 17:38
Car: Meg 3 Trophy + 4 GT

De mijne loopt stationair als een zonnetje, altijd al gedaan. Welke brandstof mik je erin?
Ik heb voor aanschaf van deze ook in een andere tce180 gereden en die voelde ook nogal tam aan tegen verwachting. Was ook geen nieuwe, dus kan maar zo wqt aan gemankeerd hebben.
Meten is weten!
Wel heb ik sinds een maand of 2 dat hij in de lagere versnellingen wat bokkerg is rond de 1700 rpm. Maar nog niet irritant genoeg om eens op onderzoek uit te gaan wat de oorzaak is.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

ik wil toch even opmerken dat een mapping geen technisch mankementen oplost. Om misverstanden te vermijden kan je best even laten uitlezen als je van de veronderstelling uitgaat dat er iets schort aan je auto.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

goed idee Jo!

gaan we doen. was even nieuwschierig naar de ervaringen van de andere 180`s
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Vreemd dat in zo'n TCE180 nog steeds met zo'n turbogat zit? Je zou toch verwachten dat je met een 2 liter, met iets meer vermogen (tov 140-150pk normaal) toch n brede koppelcurve zou moeten hebben, die lekker vroeg begint...
Gebruikersavatar
Triggerhappy
Berichten: 159
Lid geworden op: do 18 apr 2013 17:38
Car: Meg 3 Trophy + 4 GT

Wat ik begreep van Henk ligt dat probleem in het feit dat de turbo niet voldoende flow kan leveren. Dit door restricties in de kat en verdere uitlaatlijn. Bij aanpassing van het uitlaatcircuit zal hier dus nog wat winst te halen kunnen zijn. Al zal het nooit een RS worden. Daarvoor verschillen de motoren te veel ondanks hetzelfde basistype (F4R) (aldus Ren. Ned.)
rreevvss
Berichten: 205
Lid geworden op: za 27 jul 2002 20:56
Locatie: Den Haag

paulvanrooij schreef:Hier ook interesse in een fastchip kuurtje voor mijn twingo GT. hou de topics in de gaten! (Y)
Idem.
Maar moet je daarna over op ron98?
Ik blijf liever op ron95, want ron98 is maar weinig beschikbaar hier in de regio.
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

Had hem al eerder gesteld Jo maar doe het nogmaals even om het zeker te weten.
Mijn zwager wil zijn Traffic 2.0 Dci mappen wat is haalbaar SCHATTING !!! en is het überhaupt mogelijk geeft de ECU geen problemen met toegankelijkheid

Alvast bedankt (Y)
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Daar is maar 1 iemand die daar antwoord op kan geven ;) Henk volgt het topic tussendoor, je ziet het vanzelf verschijnen.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

@ steef dat bedoel ik dus ook met het explosieve rijgedrag van zon 180 tce.

hoop dat het wat beter wordt na mapping.

of toch vantevoren de kat verwijderen?

zal wel problemen geven met de ECU denk ik?

computergestuurde rommel van tegenwoordig :D
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ja het valt me gewoon tegen dat dit een soort softturbo zou moeten zijn, zoals Saab ze ook maakte, maar dat hier gewoon een turbogat zit dattie bij 3000 toeren pas inkickt vind ik echt matig... Dat de Megane RS dat heeft is natuurlijk prima, die mag wel lekker agressief zijn.

Je zou toch een snel opspoelende turbo met een breed koppelgebied verwachten?
Gebruikersavatar
Triggerhappy
Berichten: 159
Lid geworden op: do 18 apr 2013 17:38
Car: Meg 3 Trophy + 4 GT

hij komt op bij 2300 zoals ik vermeldde... bekijk de links die ik geplaatst heb hierboven dan ook even dan zie je het koppelverloop ook in de grafiek.
Plaats reactie