Dynodag met Fastchip 26 april 2014

Alles over de meetings.
Nieuwe topics mogen alleen door moderators aangemaakt worden. PM 1 van de mods hier om er 1 aan te laten maken.
RS Passie
Berichten: 71
Lid geworden op: za 2 aug 2008 9:47
Car: Meg 3RS 310 wiel pk
Locatie: Nederland (Den Haag)

Geert schreef:Ik heb ook twee auto's die een kuurtje kunnen gebruiken. Ben dus ook benieuwd wanneer Henk weer aanwezig is.
Henk zegt denkelijk een zaterdag in sept en okt... Maar weet het nog niet zeker omdat Jo het meestal regelt.
Dus... Even afwachten maar.
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

Zou mooi uitkomen (Y)
kris clio 16v
Berichten: 587
Lid geworden op: ma 17 nov 2008 18:04
Locatie: (Pijpelheide) Booischot

die dag zal meteen vol zitten denk ik :smile:
hier staat ook al eentje te wachten :beer:
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

Dat zal wel Kris haha.
Blijf mij verbazen dat het toch elke keer zo vol zit (is goed bedoeld)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

MOD
Topic opgeschoond, zodat we weer gezellig verder kunnen praten! :)
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Merijn schreef:
MOD
Topic opgeschoond, zodat we weer gezellig verder kunnen praten! :)

We wachten op wat komen gaat....ik bedoel daarmee te zeggen:

De volgende dynodag.. :D
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
kris clio 16v
Berichten: 587
Lid geworden op: ma 17 nov 2008 18:04
Locatie: (Pijpelheide) Booischot

Arno17 schreef:
Merijn schreef:
MOD
Topic opgeschoond, zodat we weer gezellig verder kunnen praten! :)

We wachten op wat komen gaat....ik bedoel daarmee te zeggen:

De volgende dynodag.. :D
ik haat wachten :discrunt:
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

ik haat wachten


Das geen wachten, maar iets om naar uit te kijken toch ?...
Trouwens wat rolde eruit dat hok, of is ie nog niet gemeten ?
kris clio 16v
Berichten: 587
Lid geworden op: ma 17 nov 2008 18:04
Locatie: (Pijpelheide) Booischot

Fastchip schreef:
ik haat wachten


Das geen wachten, maar iets om naar uit te kijken toch ?...
Trouwens wat rolde eruit dat hok, of is ie nog niet gemeten ?
nog niet gemeten!!!! Ruud heeft het even druk,na 25/08 even terug bellen :beer:
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

Deze Tce 130 had er zin in vandaag , bijna 144 aan de wielen op RON 95 !

[img]http://s17.postimg.org/ljixlhj5n/Megane_3_TCE130_H4_J700_7_D00_1630_RON95_Stage1_S.jpg[/img]
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

Triggerhappy schreef:Hij heeft al een remap gekregen van Henk... vandaar de vraag of na aanpassing van het uitlaatsysteem nog een remap noodzakelijk is.. :~
De actuator veer blijkt nogal slap te zijn, dus bovenin kun je mischien op eenvoudige wijze wat extra boost genereren :-)
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

nog niet gemeten!!!! Ruud heeft het even druk,na 25/08 even terug bellen
Bedankt Kris, ben benieuwd.
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Fastchip schreef:Deze Tce 130 had er zin in vandaag , bijna 144 aan de wielen op RON 95 !
Het koppel valt me dan wel weer tegen, die andere kwam op 237 Nm uit.
Gebruikersavatar
Triggerhappy
Berichten: 159
Lid geworden op: do 18 apr 2013 17:38
Car: Meg 3 Trophy + 4 GT

Fastchip schreef:
Triggerhappy schreef:Hij heeft al een remap gekregen van Henk... vandaar de vraag of na aanpassing van het uitlaatsysteem nog een remap noodzakelijk is.. :~
De actuator veer blijkt nogal slap te zijn, dus bovenin kun je mischien op eenvoudige wijze wat extra boost genereren :-)
Hmm dat klinkt interessant... is dit een exemplarisch geval dan? een soort van defect? of is hij gewoon zo afgesteld. wat moet ik waar vervangen en voor wat of welke? je hebt mn interesse gewekt.... iets meer power (boost) bovenin zou nog wel lekker zijn. Ook het verhaal van de intercooler is iets om nog eens overna te denken.. past de cat van een RS265 eigenlijk zo op mijn blok?

Het valt niet mee informatie te krijgen over de TCE180. alles is voor de RS te vinden maar de TCE180 wordt maar weinig over geschreven
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Fastchip schreef:Deze Tce 130 had er zin in vandaag , bijna 144 aan de wielen op RON 95 !

[img]http://s17.postimg.org/ljixlhj5n/Megane_3_TCE130_H4_J700_7_D00_1630_RON95_Stage1_S.jpg[/img]
Over zin gesproken, als je op de tumbnail drukt zijn er genoeg anderen te vinden die er zin in hebben.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
ackten
Berichten: 356
Lid geworden op: ma 9 feb 2009 20:58
Locatie: Hengelo

Haha heerlijk idd, fijne hosting. Vooral als je op je werk zit :smile:
Gebruikersavatar
Triggerhappy
Berichten: 159
Lid geworden op: do 18 apr 2013 17:38
Car: Meg 3 Trophy + 4 GT

Ghehe heb jij als ambtenaar tijd over om op RTC te zitten dan...... ;-) (Z)
Daanoontje
Berichten: 97
Lid geworden op: do 28 nov 2013 7:22
Car: Twingo Rs Cup

Heeft Henk al een keer een 1.2 TCE 100pk geremapped?? En met welk resultaat?? Anders heb ik er wel eentje die mag :D samen met me twingo.... en nu echt....
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

PM sent
Triggerhappy schreef:
Fastchip schreef:
Triggerhappy schreef:Hij heeft al een remap gekregen van Henk... vandaar de vraag of na aanpassing van het uitlaatsysteem nog een remap noodzakelijk is.. :~
De actuator veer blijkt nogal slap te zijn, dus bovenin kun je mischien op eenvoudige wijze wat extra boost genereren :-)
Hmm dat klinkt interessant... is dit een exemplarisch geval dan? een soort van defect? of is hij gewoon zo afgesteld. wat moet ik waar vervangen en voor wat of welke? je hebt mn interesse gewekt.... iets meer power (boost) bovenin zou nog wel lekker zijn. Ook het verhaal van de intercooler is iets om nog eens overna te denken.. past de cat van een RS265 eigenlijk zo op mijn blok?

Het valt niet mee informatie te krijgen over de TCE180. alles is voor de RS te vinden maar de TCE180 wordt maar weinig over geschreven
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

DennisT schreef:
Fastchip schreef:Deze Tce 130 had er zin in vandaag , bijna 144 aan de wielen op RON 95 !
Het koppel valt me dan wel weer tegen, die andere kwam op 237 Nm uit.
Truttenschudder benzine hé. Merkloze RON 95
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

Wanneer is er weer een dynodag?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

tce 180 tuning Mark?
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

:D misschien
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

Even een vraagje is een traffic 2.0 DCI ook te remappen, mijn zwager mist namelijk een beetje power
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

LuukRS schreef:Even een vraagje is een traffic 2.0 DCI ook te remappen, mijn zwager mist namelijk een beetje power

Elke motor....met een tubo erop de meeste winst.....en wat voor motortype zit er in zo een ding....oude 2.0 dci die in de grotere Renaults zat?
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

Motor type is een M9R (Y)
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

LuukRS schreef:Motor type is een M9R (Y)

check info aan het begin van dit topic....de 2.0 dci motor staat erbij.

En volgens Wiki is het dezelfde motor die in de Laguna 2.0 dci zit.

150pk
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

Klopt is idd het zelfde als een Laguna, dus potentie heeft het blok zekers maar weet niet of de ecu een probleem levert
MarcRS
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 10 okt 2012 6:33
Car: Twingo RS
Locatie: Huissen
Contacteer:

Ik ben ook benieuwd wanneer de volgende Dynodag is, ik heb het Twingootje nu naar mijn zin dus hij kan de bank op voor een paar pktjes extra.
Don't step on the gas unless you really mean it...

Gr. Marc
Stimpy001
Berichten: 67
Lid geworden op: do 10 jun 2004 8:38
Car: Nr. 645

Mijn Megane III RS 265 is door de vorige eigenaar gechipt en standaard heeft een Megane RS III zijn 265pk alleen maar beschikbaar bij ESP Sport. Bij de normale ESP-stand is het 250pk.

Vraagje waar ik daarom al een tijdje mee loop: is het vermogen van een gechipte Megane RS III beschikbaar in de normale stand van ESP of alleen bij ESP Sport?
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

Mijn Megane III RS 265 is door de vorige eigenaar gechipt en standaard heeft een Megane RS III zijn 265pk alleen maar beschikbaar bij ESP Sport. Bij de normale ESP-stand is het 250pk.

Vraagje waar ik daarom al een tijdje mee loop: is het vermogen van een gechipte Megane RS III beschikbaar in de normale stand van ESP of alleen bij ESP Sport?
Hangt af waar ie getuned is. Mijn afstelling levert de volle bak in beide standen. Enige verschil is de gaspedaal gevoeligheid / reactie (zoals OEM)
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Mooi dat je het vermogen in beide standen op maximaal zet Henk, lijkt me erg irritant om elke keer het schakelaartje om te moeten zetten als je ff een sprintje wilt trekken (N)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat in de ecu zit, zit er ergens een switch waardoor het programma omschakelt naar secundaire brandstof, ontsteking en boost maps? Heeft de 3rs eigenlijk electronische boost control?

Opzich wel een leuk middel om een compleet standaard map en geüpgrade map naast elkaar te draaien
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

DennisT schreef:Mooi dat je het vermogen in beide standen op maximaal zet Henk, lijkt me erg irritant om elke keer het schakelaartje om te moeten zetten als je ff een sprintje wilt trekken (N)
Valt mee hoor, als het met 1 druk op de knop is, is het juist wel geinig.
Met al m'n LPG autos (non-LPI) doe ik dat ook altijd, is juist wel geinig, beetje knight-rider gevoel :D
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Nog een pratende boordcomputer erin en je bent klaar :lol:
Plaats reactie