Topic opgeschoond, zodat we weer gezellig verder kunnen praten!
We wachten op wat komen gaat....ik bedoel daarmee te zeggen:
De volgende dynodag..
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Triggerhappy schreef:Hij heeft al een remap gekregen van Henk... vandaar de vraag of na aanpassing van het uitlaatsysteem nog een remap noodzakelijk is..
De actuator veer blijkt nogal slap te zijn, dus bovenin kun je mischien op eenvoudige wijze wat extra boost genereren
Triggerhappy schreef:Hij heeft al een remap gekregen van Henk... vandaar de vraag of na aanpassing van het uitlaatsysteem nog een remap noodzakelijk is..
De actuator veer blijkt nogal slap te zijn, dus bovenin kun je mischien op eenvoudige wijze wat extra boost genereren
Hmm dat klinkt interessant... is dit een exemplarisch geval dan? een soort van defect? of is hij gewoon zo afgesteld. wat moet ik waar vervangen en voor wat of welke? je hebt mn interesse gewekt.... iets meer power (boost) bovenin zou nog wel lekker zijn. Ook het verhaal van de intercooler is iets om nog eens overna te denken.. past de cat van een RS265 eigenlijk zo op mijn blok?
Het valt niet mee informatie te krijgen over de TCE180. alles is voor de RS te vinden maar de TCE180 wordt maar weinig over geschreven
Over zin gesproken, als je op de tumbnail drukt zijn er genoeg anderen te vinden die er zin in hebben.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Heeft Henk al een keer een 1.2 TCE 100pk geremapped?? En met welk resultaat?? Anders heb ik er wel eentje die mag samen met me twingo.... en nu echt....
Triggerhappy schreef:Hij heeft al een remap gekregen van Henk... vandaar de vraag of na aanpassing van het uitlaatsysteem nog een remap noodzakelijk is..
De actuator veer blijkt nogal slap te zijn, dus bovenin kun je mischien op eenvoudige wijze wat extra boost genereren
Hmm dat klinkt interessant... is dit een exemplarisch geval dan? een soort van defect? of is hij gewoon zo afgesteld. wat moet ik waar vervangen en voor wat of welke? je hebt mn interesse gewekt.... iets meer power (boost) bovenin zou nog wel lekker zijn. Ook het verhaal van de intercooler is iets om nog eens overna te denken.. past de cat van een RS265 eigenlijk zo op mijn blok?
Het valt niet mee informatie te krijgen over de TCE180. alles is voor de RS te vinden maar de TCE180 wordt maar weinig over geschreven
LuukRS schreef:Even een vraagje is een traffic 2.0 DCI ook te remappen, mijn zwager mist namelijk een beetje power
Elke motor....met een tubo erop de meeste winst.....en wat voor motortype zit er in zo een ding....oude 2.0 dci die in de grotere Renaults zat?
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
check info aan het begin van dit topic....de 2.0 dci motor staat erbij.
En volgens Wiki is het dezelfde motor die in de Laguna 2.0 dci zit.
150pk
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Mijn Megane III RS 265 is door de vorige eigenaar gechipt en standaard heeft een Megane RS III zijn 265pk alleen maar beschikbaar bij ESP Sport. Bij de normale ESP-stand is het 250pk.
Vraagje waar ik daarom al een tijdje mee loop: is het vermogen van een gechipte Megane RS III beschikbaar in de normale stand van ESP of alleen bij ESP Sport?
Mijn Megane III RS 265 is door de vorige eigenaar gechipt en standaard heeft een Megane RS III zijn 265pk alleen maar beschikbaar bij ESP Sport. Bij de normale ESP-stand is het 250pk.
Vraagje waar ik daarom al een tijdje mee loop: is het vermogen van een gechipte Megane RS III beschikbaar in de normale stand van ESP of alleen bij ESP Sport?
Hangt af waar ie getuned is. Mijn afstelling levert de volle bak in beide standen. Enige verschil is de gaspedaal gevoeligheid / reactie (zoals OEM)
Mooi dat je het vermogen in beide standen op maximaal zet Henk, lijkt me erg irritant om elke keer het schakelaartje om te moeten zetten als je ff een sprintje wilt trekken
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat in de ecu zit, zit er ergens een switch waardoor het programma omschakelt naar secundaire brandstof, ontsteking en boost maps? Heeft de 3rs eigenlijk electronische boost control?
Opzich wel een leuk middel om een compleet standaard map en geüpgrade map naast elkaar te draaien
DennisT schreef:Mooi dat je het vermogen in beide standen op maximaal zet Henk, lijkt me erg irritant om elke keer het schakelaartje om te moeten zetten als je ff een sprintje wilt trekken
Valt mee hoor, als het met 1 druk op de knop is, is het juist wel geinig.
Met al m'n LPG autos (non-LPI) doe ik dat ook altijd, is juist wel geinig, beetje knight-rider gevoel