Dynodag Fastchip 15 nov wordt 22 nov 2014

Alles over de meetings.
Nieuwe topics mogen alleen door moderators aangemaakt worden. PM 1 van de mods hier om er 1 aan te laten maken.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Steven schreef:Grappig, ik wilde bij die van Koen nog roepen dat die wel erg leek op Henk's 19, die ergens in 2005 nog eens op de bank ging voor controle.
Alvorens de prachtige wagen aan stukken werd geslepen door een langorig konijnesoort :D

Hee :-( ...er is niets stuk geslepen...Alles in onderdelen Door verkocht...zodat mij de gehele ombouw van de 5 nog geen 1200 euro heeft gekost... :smile:

Of de auto nu nog rijd weet ik eigenlijk niet steef.
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Hou het gezellig jongens....
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Fastchip schreef:
Pingelen zal wel door de extra druk gekomen zijn....... die terug geregeld gaat worden naar 1,4 bar
Nah,... doen ze allemaal als ik het gas intrap :D
Owwh :D

Ik wilde idd 1,5bar maar na Henk zijn argumenten aangehoord te hebben toch maar niet gedaan.
Vooral het argument " Jo, die 1bar mapsensor eraan" gaf de doorslag (0)
En ik moet zeggen, ik ben zeer tevreden. Dit gaat echt af in een vijf.
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

Joost van der Hammen schreef:
Abel schreef:hoe kan die afr van Gerry zo ontzettend strak 14 zijn? als dat kdfi is dan is dat MEGA.
En die r19 turbo loopt wat arm lijkt me? Koen is dat een klant van Jo? zo ja is dit een low boost blok Jo?

Als die op vollas en afr draaid van 14 is het heel snel stuk!!!!!

Bij gaat de druk omlaag naar 1.4 bar dit zal niet heel veel schelen ten opzichten van de 1.7 bar
Rekensommetje gemaakt;

R5 Turbo Joost [ Boost 1.7 Bar, koppel 304 Nm ]
RS265 AP [ Boost 1.38 Bar, koppel 443 Nm ]

Koppel R5 Turbo 304 Nm x Cylinderinhoud factor (2.0 / 1.4) = 434 Nm, bijna gelijk aan 443 Nm van de RS265
Maar i.p.v 1.7 Bar druk draait de RS265 maar 1.38 Bar turbodruk resulterend in een efficientie verschil van ongeveer 1.7 - 1.38 = 23%
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Henk ...als ik de stand van Joost zijn meter moet geloven draaide ie zelfs op 2 bar ...
Tijdens de run de wijzer van extra meter in de gaten gehouden en later afgelezen...
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Denk dat er nog wel wat uit de onstekingstabel te halen valt.

Maar dat iets voor volgend jaar worden.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Fastchip schreef:
Joost van der Hammen schreef:
Abel schreef:hoe kan die afr van Gerry zo ontzettend strak 14 zijn? als dat kdfi is dan is dat MEGA.
En die r19 turbo loopt wat arm lijkt me? Koen is dat een klant van Jo? zo ja is dit een low boost blok Jo?

Als die op vollas en afr draaid van 14 is het heel snel stuk!!!!!

Bij gaat de druk omlaag naar 1.4 bar dit zal niet heel veel schelen ten opzichten van de 1.7 bar
Rekensommetje gemaakt;

R5 Turbo Joost [ Boost 1.7 Bar, koppel 304 Nm ]
RS265 AP [ Boost 1.38 Bar, koppel 443 Nm ]

Koppel R5 Turbo 304 Nm x Cylinderinhoud factor (2.0 / 1.4) = 434 Nm, bijna gelijk aan 443 Nm van de RS265
Maar i.p.v 1.7 Bar druk draait de RS265 maar 1.38 Bar turbodruk resulterend in een efficientie verschil van ongeveer 1.7 - 1.38 = 23%
Moet ik dit zien als het verschil van 30 jaar technologische ontwikkelingen? Eigenlijk is het verschil nog groter natuurlijk, het blok van Joost is helemaal geoptimaliseerd, bij de RS 265 zijn er nog wel wat upgrades mogelijk :)
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

onderblok is volgens mij jaren 60?


en volgens mij zijn degene en ik zelf geen motorontwikkelaars het is leuk dat het werkt......
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

Joost , m'n bedoeling was om aan te geven met een simpel rekensommetje hoe de setup het ongeveer doet bij die druk. Niet om aan te geven dat het minder is dan bij een moderne auto, want dat snapt iedereen.

Door een paar runs te maken op verschillende drukken kun je zelf uitrekenen waar de efficientie het hoogste is, en die druk dan gebruiken voor dagelijks gebruik bijv..
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

een keer banktijd inplannen samen?
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Joost even uit nieuwsgierigheid, heb je een crossflow alpine kop of gewoon de normale GT Turbo kop?
Erg net resultaat in elk geval!
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

aangepaste C1J kop
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Ah oke, je zou dus nog wat kunnen winnen door naar een alpine kop te gaan, wel veel werk natuurlijk.
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

F4R turbo kan ook.....

Nee ben er ff klaar mee, voorlopig 3 maanden winterstalling
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Plaats reactie