Dynodag met Fastchip 29 november (laatste)

Alles over de meetings.
Nieuwe topics mogen alleen door moderators aangemaakt worden. PM 1 van de mods hier om er 1 aan te laten maken.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Zaterdag 29 November 2014, vanaf 09.00 uur te Goes, LAATSTE DYNODAG 2014 !!!!

Adres:
Albert Plesmanweg 20-22, 4462 GC Goes, Nederland

Voor mensen die geen ervaring hebben met een dynodag of custom mapping:

[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... stchip.jpg[/img]

Een greep uit het de mogelijkheden van Fastchip betreffende custom maps:
* Clio & 19 16v alsook turbo conversies
* R21T
* R5 GTTi (MB injectie)

*Twingo:
1.2 16V 75hp eco2
1.2 TCe GT 100hp
1.6 RS 133hp
1.5 Dci 85hp eco2

*clio II
1.6 110hp
2.0 RS 172/182
3.0 V6 phase 2
1.2 16V 75hp eco2
1.2 TCe 100hp eco2
1.6 110hp
2.0 RS 197/200hp
1.5 Dci 85/90hp eco2 FAP
1.5 Dci GT 103/105/106/110hp

*Megane II
2.0 135hp
2.0 GT 165/170
2.0 RS 225/230hp
2.0 RS 225/230hp
2.0 Dci 150/175hp

*Senic II
2.0 Dci 150hp
2.0 T 165/170hp

*Espace IV
2.0 Dci 150hp
2.0 T 165/170hp

*Megane III
1.6 110hp
2.0 TCe 130hp
2.0 TCe GT 180hp
2.0 RS 250/265hp
2.0 RS 250/265hp
1.5 Dci 85/90hp FAP
1.5 Dci 105/110 FAP

*Laguna III
2.0 T 165/170hp
2.0 T 205hp GT Coupé
2.0 Dci 150/175/180hp

*Wind
1.2 TCe 101hp

*Dacia Duster
1.5 Dci 107/110 FAP

*Koleos
2.0 Dci 150/175hp

Uiteraard kan je bij Henk ook terecht voor de Clio IV RS, Captur 1.2 Tce , e.a !!!

Het hele gebeuren gaat naar goede gewoonte door bij Tovami dyno center (Ruud Fredericks) te Goes.


Meer informatie via Jo. Custom maps graag aanmelden bij Jo via de PM
Fastchip schreef:Voor de mensen die nieuw zijn op 1 van deze rollenbank dagen te Goes, hierbij wat aanvullende informatie.

Het is de bedoeling dat de auto met meer vermogen weer van de rollenbank gaat. (voor diegenen die voor een custom afstelling gekozen hebben)
Hiervoor is het noodzakelijk dat de auto in 100% technische staat verkeerd, zodat diegene die de auto afstelt zijn werk kan doen in plaats van eerst de noodzakelijke reparaties te moeten uitvoeren.

Hoewel er uitgebreide technische kennis en ervaring aanwezig is in de vorm van Jo-Ruud-Henk en anderen is het de bedoeling de auto een nieuwe afstelling mee te geven en niet eerst van nieuwe onderdelen te moeten voorzien. :D

Voor de hand liggende zaken zijn;

Gasklep die niet volledig opent
Te lage brandstof kwaliteit
'routing' slangen, niet op hete motoronderdelen !
Te zachte of te harde banden
Foutieve wielsporing
Vuil luchtfilter, warme lucht aanzuiging vanuit motorruimte
Slechte massa's, loszittende accupolen
Kapotte lambda sensor(s) bij auto's ouder dan 4 jaar
enz, enz

Voor een uitgebreidere checklist [in Engels] zie ook;
http://www.fastchip.nl/index.php?page=s ... &Itemid=26

Heb je de nodige modificaties uitgevoerd aan je auto geef dit dan vantevoren door aan Jo. Aan de hand daarvan kan ik een voor afstelling maken zodat er meer tijd beschikbaar is voor de rollenbank afstelling.

Ron98 voor RS types bij een custom map vanwege het terugregelen van de ecu !

Tot slot (spijtig genoeg komt dit voor):
Mensen die denken even een afstelling op te halen voor een bevriende tuner zijn uiteraard NIET welkom. Als ik voorgelogen wil worden luister ik wel naar het NOS journaal.
Kostprijs 2014:
regulier rollen/vermogensmeting (2x): 35 €
Custom map: 100 € dyno vooruit te betalen, de kostprijs van de mapping wordt op de dag zelf betaald. Enkel zo zijn we zeker dat we uit de kosten komen en er geen misverstanden optreden.

De betalingsgegevens worden via PM meegedeeld.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Custom Map:

-Armand, Meg 1 ,fastchip mod & meten
-Remco, Clio3RS , stg1
-Youri, laguna3 Dci175
-Michael Verheyden, clio3 RS stg1
-Veban, Clio4RS 200 edc
-Veban, Clio Dci 110
-KLaas, 5ATi, afbouw
-Geert, Twingo 133 RS, stg1, Ron95
-
-


Regulier Rollen:
-Luuk, clio 16V
-
-
-
-
Laatst gewijzigd door -jo- op ma 24 nov 2014 9:29, 4 keer totaal gewijzigd.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
ackten
Berichten: 356
Lid geworden op: ma 9 feb 2009 20:58
Locatie: Hengelo

Laatste in de zin van dit jaar?
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

-jo- schreef:Zaterdag 29 November 2014, vanaf 09.00 uur te Goes, LAATSTE DYNODAG 2014 !!!!

.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

PM
ackten
Berichten: 356
Lid geworden op: ma 9 feb 2009 20:58
Locatie: Hengelo

Haha 2014 niet eronder zien staan ;). Ik zit middenin een verbouwing dus voor mij wordt het 2015.
Gebruikersavatar
Triggerhappy
Berichten: 159
Lid geworden op: do 18 apr 2013 17:38
Car: Meg 3 Trophy + 4 GT

Ook ik schuif mn aanpassing op de wastegate (en hopenlijk tegen die tijd de gemonteerde sportkat) even door naar 2015 :-) ben nog wel benieuwd naar mapping met wastegate aanpassing.... Henk al iets kunnen proberen?
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Laatste van het jaar Jo? of in het algemeen ;-)
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

Triggerhappy schreef:Ook ik schuif mn aanpassing op de wastegate (en hopenlijk tegen die tijd de gemonteerde sportkat) even door naar 2015 :-) ben nog wel benieuwd naar mapping met wastegate aanpassing.... Henk al iets kunnen proberen?
Alleen een Tce 220 langs geweest., Tce 180 had afgemeld.
Gebruikersavatar
Triggerhappy
Berichten: 159
Lid geworden op: do 18 apr 2013 17:38
Car: Meg 3 Trophy + 4 GT

Hmm.. sh*t... het gaat mij denk ik echt niet lukken nu om de 29e langs te komen. En eigenlijk wil ik dan ook gelijk de sportkat eronder hebben om het totaalresultaat te meten.
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

Top dag mannen ook al was het van een wat korte duur. Leuk om ook weer even wat bekende te spreken (Y)
Daanoontje
Berichten: 97
Lid geworden op: do 28 nov 2013 7:22
Car: Twingo Rs Cup

Benieuwd naar de resultaten! Zeker van de twingo!
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

122 adw
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Netjes 122 ADW (Y)
Anything worth doing is worth doing right!.
Daanoontje
Berichten: 97
Lid geworden op: do 28 nov 2013 7:22
Car: Twingo Rs Cup

Nice. En ten opzichte van orgineel??
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

ik ben meer benieuwd naar het oude spul. Wat deed de ATi? op welke druk?
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

De twingo had 116 adw voor de aanpassing

Wat de ati had weet ik niet meer precies, dacht tussen 116 en 125 adw bij 0,6 bar,wel weet ik dat de koppeling slipte bij 0,9 bar
voorlopig is deze afgesteld op 0,6 bar.. Kortom... To be continued :grin:
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Wat deed de laguna 3?
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

de laguna is niet meer gelukt,de automaat werkte tegen.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

O dat was een automaat? Wel jammer was wel benieuwd.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Geert schreef:122 adw
Uitdraai?.....en merk je verschil?
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

De twingo had 118 (heel behoorlijk) voor de mapping (niet 116 zoals chris vermeld). Verschil is zeker merkbaar, maar uiteraard geen enorme boost. Maar daar kwamen we ook niet voor. De twingo is van mn vriendin en stoort zich enorm aan de koude loop van de Twingo. En dat is nu gelukkig opgelost (Y)

De uitdraai zal vast nog wel geupload worden.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

(Y)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

graag gedaan Henk (Y)

Op naar volgend jaar
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Jo jij heb toch meegeholpen met de bouw van die AT? wat voor type turbo zit hier in, standaard T3 of is hier al een hybride of een t2 in geplaatst? als je voor de max druk van standaard 0,9 gaat is voor een 1.4 een t2 of moderne variant een heel stuk mooier dan een t3 toch?

linkje naar een project topic?

:edit

http://www.carinf.com/en/e37046696.html info over AT
http://www.carinf.com/en/975047194.html info over GT

zo te zien iets eerder als standaard max koppel en die is fors hoger (Y) iets (750Rpm) later de koppel dan een gt. Dus erg mooi project! waar vast nog erg veel uit valt te halen, andere nokken as of ook standaard?
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

Bedankt voor digitale uitdraai die gaat in het fotomapje (Y) :worship:
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Abel schreef:Jo jij heb toch meegeholpen met de bouw van die AT? wat voor type turbo zit hier in, standaard T3 of is hier al een hybride of een t2 in geplaatst? als je voor de max druk van standaard 0,9 gaat is voor een 1.4 een t2 of moderne variant een heel stuk mooier dan een t3 toch?

linkje naar een project topic?

:edit

http://www.carinf.com/en/e37046696.html info over AT
http://www.carinf.com/en/975047194.html info over GT

zo te zien iets eerder als standaard max koppel en die is fors hoger (Y) iets (750Rpm) later de koppel dan een gt. Dus erg mooi project! waar vast nog erg veel uit valt te halen, andere nokken as of ook standaard?
Dit blok is helemaal STD op EFI en intercooler na. Even voor de goede orde, de std druk van een AT is 0.4 bar. Wij zijn naar 0.6 gegaan want meer trok de koppeling niet. Momenteel nog niet zo heel veel vermogen maar dat komt wel. Een snelle berekening van Henk, op 1 bar, zou resulteren in 191 adw. Momenteel ben ik nog eentje aan het opbouwen met dezelfde setup maar complete revisie en pwr-chargecooler met upgrade T3.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

wow. impressive.

nou wat die oude t2's er uitbraakten was ook niet misselijk natuurlijk.. maar voor een standaard AT blok van minimaal 30 jaar oud nice.
spijt dat ik toen ik de kans had er niet 1of 2 had gekocht. echt duur waren ze toen niet. |:

de compressie is volgens de links die ik had gestuurd wel iets hoger als een gt. klopt dat?
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Een A(T) kop is ook veel mooier als een GTT kop, cross-flow & hemisferische verbrandingskamers.
Als je dat combineert met moderne technieken als injectie en een intercooler dan krijg je inderdaad zulke waarden.
Bedenk wel dat een originele AT gewoon +/- 115 pk heeft zonder intercooler en een mengsel onder druk (de carburateur zit bij een AT voor de turbo i.p.v. erna).

@Jo, wat zijn de mogelijkheden voor wat betreft koppeling eigenlijk?
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Ik was van mening dat een AT 105 pk had fabriek af ? Koppelingsmogelijkheden zat eigenlijk, het onderblok is nagenoeg hetzelfde als dat van de gtt. Nu ja, ongeveer...mechanische benzinepompaansluiting en dergelijke moet je gewoon met gtt onderdelen afdoppen. Het vermogen en koppel valt me helemaal niet tegen aangezien dit een sprong in het onbekende was. Wat de druk aangaat wil ik niet verder gaan dan 1 bar, althans, dat raad ik de eigenaar niet aan op std internals. Het leuke aan deze opbouw is dat het gewoon allemaal oem renault onderdelen zijn.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Echt prachtig om te zien, heel netjes (Y)

Officieel volgens de fabriek 112 pk, de meeste die ik op de bank gezien heb (stuk of 5, originele setup) eindigen ergens tussen 105 en 110 aan de wielen.
Maar goed andere bank als Goes dus niet te vergelijken.
MeganeRSTrophy
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 24 okt 2010 17:34
Contacteer:

Graag gedaan Henk (Y) van het jaar zijn we der gewoon weer bij sorry voor late reactie overigens niet veel geweest hier haha.
tilpieter
Berichten: 201
Lid geworden op: di 17 sep 2013 11:52
Car: Megane II Rs
Locatie: Drachten

Is er al bekend wanneer er weer een dynodag is gepland?
Plaats reactie