Dynodag met Fastchip 23 Mei

Alles over de meetings.
Nieuwe topics mogen alleen door moderators aangemaakt worden. PM 1 van de mods hier om er 1 aan te laten maken.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Zaterdag 23 Mei, vanaf 09.00 uur te Goes

Adres:
Albert Plesmanweg 20-22, 4462 GC Goes, Nederland

Voor mensen die geen ervaring hebben met een dynodag of custom mapping:

[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... stchip.jpg[/img]

Een greep uit het de mogelijkheden van Fastchip betreffende custom maps:
* Clio & 19 16v alsook turbo conversies
* R21T
* R5 GTTi (MB injectie)

*Twingo:
1.2 16V 75hp eco2
1.2 TCe GT 100hp
1.6 RS 133hp
1.5 Dci 85hp eco2

*clio II
1.6 110hp
2.0 RS 172/182
3.0 V6 phase 2
1.2 16V 75hp eco2
1.2 TCe 100hp eco2
1.6 110hp
2.0 RS 197/200hp
1.5 Dci 85/90hp eco2 FAP
1.5 Dci GT 103/105/106/110hp

*Megane II
2.0 135hp
2.0 GT 165/170
2.0 RS 225/230hp
2.0 RS 225/230hp
2.0 Dci 150/175hp

*Senic II
2.0 Dci 150hp
2.0 T 165/170hp

*Espace IV
2.0 Dci 150hp
2.0 T 165/170hp

*Megane III
1.6 110hp
2.0 TCe 130hp
2.0 TCe GT 180hp
2.0 RS 250/265hp
2.0 RS 250/265hp
1.5 Dci 85/90hp FAP
1.5 Dci 105/110 FAP

*Laguna III
2.0 T 165/170hp
2.0 T 205hp GT Coupé
2.0 Dci 150/175/180hp

*Wind
1.2 TCe 101hp

*Dacia Duster
1.5 Dci 107/110 FAP

*Koleos
2.0 Dci 150/175hp

Uiteraard kan je bij Henk ook terecht voor de Clio IV RS, Captur 1.2 Tce , e.a !!!

Het hele gebeuren gaat naar goede gewoonte door bij Tovami dyno center (Ruud Fredericks) te Goes.


Meer informatie via Jo. Custom maps graag aanmelden bij Jo via de PM
Fastchip schreef:Voor de mensen die nieuw zijn op 1 van deze rollenbank dagen te Goes, hierbij wat aanvullende informatie.

Het is de bedoeling dat de auto met meer vermogen weer van de rollenbank gaat. (voor diegenen die voor een custom afstelling gekozen hebben)
Hiervoor is het noodzakelijk dat de auto in 100% technische staat verkeerd, zodat diegene die de auto afstelt zijn werk kan doen in plaats van eerst de noodzakelijke reparaties te moeten uitvoeren.

Hoewel er uitgebreide technische kennis en ervaring aanwezig is in de vorm van Jo-Ruud-Henk en anderen is het de bedoeling de auto een nieuwe afstelling mee te geven en niet eerst van nieuwe onderdelen te moeten voorzien. :D

Voor de hand liggende zaken zijn;

Gasklep die niet volledig opent
Te lage brandstof kwaliteit
'routing' slangen, niet op hete motoronderdelen !
Te zachte of te harde banden
Foutieve wielsporing
Vuil luchtfilter, warme lucht aanzuiging vanuit motorruimte
Slechte massa's, loszittende accupolen
Kapotte lambda sensor(s) bij auto's ouder dan 4 jaar
enz, enz

Voor een uitgebreidere checklist [in Engels] zie ook;
http://www.fastchip.nl/index.php?page=s ... &Itemid=26

Heb je de nodige modificaties uitgevoerd aan je auto geef dit dan vantevoren door aan Jo. Aan de hand daarvan kan ik een voor afstelling maken zodat er meer tijd beschikbaar is voor de rollenbank afstelling.

Ron98 voor RS types bij een custom map vanwege het terugregelen van de ecu !

Tot slot (spijtig genoeg komt dit voor):
Mensen die denken even een afstelling op te halen voor een bevriende tuner zijn uiteraard NIET welkom. Als ik voorgelogen wil worden luister ik wel naar het NOS journaal.
Kostprijs 2015:
regulier rollen/vermogensmeting (2x): 35 €
Custom map: 100 € dyno vooruit te betalen, de kostprijs van de mapping wordt op de dag zelf betaald. Enkel zo zijn we zeker dat we uit de kosten komen en er geen misverstanden optreden.

De betalingsgegevens worden via PM meegedeeld.
Laatst gewijzigd door -jo- op di 14 apr 2015 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Aanmeldingslijst:

Custom map:
-Gio, GTTi (1.8-16VT)
-Frank, 250 stock, stg1
-Wilbert R26, Miltek turbo-back, Ron98, STG1
-Arno, meg DCi stg 2
-Midri (Tommy), Clio IV 200edc, stock, stg1, Ron98
-SamB., R26, stock stg1


Regulier rollen (2x meten + print):
-Pascaltrophy 225
-Benn, 225 (optie mappen)
-JPO, 197 (optie mappen)
-
-
-
-
Laatst gewijzigd door -jo- op za 18 apr 2015 21:18, 7 keer totaal gewijzigd.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
JPO
Berichten: 112
Lid geworden op: di 6 jan 2015 16:51
Car: Renault Clio 197

Ik heb hier misschien wel interesse in maar ben zelf weinig technisch als het om auto's gaat.
Ik heb mijn auto sinds eind januari en ga er dus vanuit dat deze technisch in goede staat is.
Wel wil ik graag weten wat er naast een kleine powerupgrade nog meer de voordelen zijn van zo'n custom mapping, en dan het liefst een beetje uitgelegd in jip en janneke taal :).
Is er bijvoorbeeld een verbetering voor het bokken bij koude motor en of de zuinigheid van de auto?
Daarnaast lees ik in het benzine topic het een en ander over wat te tanken na mappen en dat je dan alleen nog maar dat soort benzine mag tanken? Wat klopt daar van?

Ik rij trouwens een clio 197 uit 2006.

Ik hoor het graag :smile:
Laatst gewijzigd door JPO op do 2 apr 2015 8:53, 1 keer totaal gewijzigd.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

dat bokken is een gekend probleem bij de 197. Fastchip kan je hier zeker bij helpen, tevens hebben we al veel klanten gehad om dit heuvel weg te werken.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
JPO
Berichten: 112
Lid geworden op: di 6 jan 2015 16:51
Car: Renault Clio 197

-jo- schreef:dat bokken is een gekend probleem bij de 197. Fastchip kan je hier zeker bij helpen, tevens hebben we al veel klanten gehad om dit heuvel weg te werken.
Kan je ook vertellen wat er zoal nog meer veranderd voor de auto? Ook al zijn het maar kleine dingen?
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

De opname gaat vlotter, het middengebied wordt aanzienlijk verbeterd en top-end krijg je er ook iets bij maar niet veel.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

damn mei ga ik niet redden. Heb jullie ook al een andere maand in de planning jo?
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Abel schreef:damn mei ga ik niet redden. Heb jullie ook al een andere maand in de planning jo?
Staat er ook een eind juni als ik het goed zag. ;-)

edit: http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 2#p2380272 :D
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18299
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

(Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

cool.
JPO
Berichten: 112
Lid geworden op: di 6 jan 2015 16:51
Car: Renault Clio 197

Nog iemand die mij ietsje meer kan vertellen over wat er zoal veranderd voor de auto als je een stage 1 mapping doet?
Vermogen, verbruik?
En hoe zit het met de benzine die je tankt? Ik tank over t algemeen 98 hier bij de TINQ...

Wil het misschien laten doen maar dan graag iets meer info in jip en janneke taal :)
Zal overigens ook met wat Clio 197 eigenaren babbelen volgende week zondag op de meeting over hun ervaringen.
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

Ik heb mijn auto sinds eind januari en ga er dus vanuit dat deze technisch in goede staat is.
een clio 197 uit 2006.
Beste kun je even komen rollen (vermogensmeting). Dacht 35 Euro. Dan kan ik gelijk vaststellen of de nokkenastiming wel klopt. Bij het vervangen van de distributieriem wil dit n.l. nog weleens misgaan.
Ga er niet zomaar vanuit dat een 9 jaar oude Renault in technisch goede staat is.
JPO
Berichten: 112
Lid geworden op: di 6 jan 2015 16:51
Car: Renault Clio 197

Fastchip schreef:
Ik heb mijn auto sinds eind januari en ga er dus vanuit dat deze technisch in goede staat is.
een clio 197 uit 2006.
Beste kun je even komen rollen (vermogensmeting). Dacht 35 Euro. Dan kan ik gelijk vaststellen of de nokkenastiming wel klopt. Bij het vervangen van de distributieriem wil dit n.l. nog weleens misgaan.
Ga er niet zomaar vanuit dat een 9 jaar oude Renault in technisch goede staat is.
Eerst antwoorden op bovenstaande vragen, dan rollen en dan mits mogelijk mappen stage 1. Maar eerst dus graag nog wat antwoorden.
m1n1 (Jasper)
Berichten: 787
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Ik zou in mei idd gewoon ff gezellig langskomen om te rollen, dat zijn de kosten niet en weet je ook meteen hoe je auto nu presteert.
Dan kun je persoonlijk van Henk horen wat er allemaal aan je auto kan veranderen, lijkt me makkelijker als via een forum speculeren :) (Y)
martll
Berichten: 717
Lid geworden op: wo 7 sep 2011 18:56

Hier is een voorbeeld van een Clio 3 RS: http://postimg.org/image/gkqth04d1/
Laatst gewijzigd door martll op wo 8 apr 2015 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.
JPO
Berichten: 112
Lid geworden op: di 6 jan 2015 16:51
Car: Renault Clio 197

Ja dat zou ik kunnen doen maar Goes is nou niet echt naast de deur ;) al snel 2 uur tuffen. Daarom probeer ik hier (en zondag in Kampen) alvast wat info in te winnen :)
MarcRS
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 10 okt 2012 6:33
Car: Twingo RS
Locatie: Huissen
Contacteer:

Ik ben benieuwd welke datum het gaat worden, ik wil de Twingo (RS) een handje laten helpen zodat hij wat mooier doorloopt in de toeren en om van dat vervelende bokken af te zijn.
Don't step on the gas unless you really mean it...

Gr. Marc
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

Is er bijvoorbeeld een verbetering voor het bokken bij koude motor en of de zuinigheid van de auto?
Daarnaast lees ik in het benzine topic het een en ander over wat te tanken na mappen en dat je dan alleen nog maar dat soort benzine mag tanken? Wat klopt daar van?
- Ja
- Nee
- Minimaal Vpower 95 kwaliteit voor de 197/200's.
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

JPO schreef:Ja dat zou ik kunnen doen maar Goes is nou niet echt naast de deur ;) al snel 2 uur tuffen. Daarom probeer ik hier (en zondag in Kampen) alvast wat info in te winnen :)
Gewoon doen, ikzelf en een vriend met een clio 3 rs200 zijn ook vanuit zuidlimburg ( 2,5uur enkel )naar goes geweest. De rs200 bokte ook enorm bij koud, zo erg dat hij hem weg wou doen na 25.000km nieuw gekocht bij de dealer. Nu 2jaar later rijd hij nog altijd met een 8) rond (Y)
Racing is the best way to convert money into noise
JPO
Berichten: 112
Lid geworden op: di 6 jan 2015 16:51
Car: Renault Clio 197

Awesome! Kijk het zijn korte antwoorden, maar het zijn antwoorden :).
Hier kan ik iets mee, zondag nog ff wat babbelen met 3 RS rijders en dan gok ik wel op een aanmelding van mijn kant voor een map, mits de auto natuurlijk goed rolt.
Ritje naar Goes, leuk.

Nog wel een dingetje? Er moet 102 getankt worden before the eventuele mapping? Geen idee namelijk waar zo n station zit, of is het op TINQ 98 ook prima?
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

@jpo als je die 102 tankt en mapt, reken je rijk met benzine die je moeilijk kan krijgen. Mijns inziens goede 98 of wat henk zelf zegt Vpower 95(is 97 toch?)
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

V-Power is idd 97, maar vanwege wetgeving mag ja alleen 95 of 98 vermelden en het is geen 98 waardoor er op de pomp zelf 95 vermeld wordt.
JPO
Berichten: 112
Lid geworden op: di 6 jan 2015 16:51
Car: Renault Clio 197

Ah top, ik dacht ergens gelezen te hebben dat er alleen te mappen was met 107 maar Vpower of 98 is dus ook goed :). Dat wilde ik even weten :), thnx. Zijn er trouwens aanmeldingen voor mei of gaat iedereen in Juni?
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Op één of andere manier krijg ik geen melding van reply's in dit topic. Strange...

Maar goed, voor sommigen gaat dit een afgezaagd deuntje worden maar ik kan elke nieuwe "klant" aanraden om de diverse dynotopics eens door te nemen. Alle info en bevindingen van anderen vind je wel ergens.

Om te vervolgen, Fastchip is geen doorsnee internet tunersbedrijf dat moet overleven door met cijfers te gooien/goochelen. Bij Fastchip kan je terecht voor één merk, nl Renault Only. De beste man weet dus waar hij mee bezig. Je krijgt niet zomaar een papiertje waar certified Race engine calibration engineer opstaat. http://www.fastchip.nl/images/stories/certificate.jpg

Voor sommigen zullen de antwoorden op vele vragen te kort zijn, waarschijnlijk omdat er geen bs verhaal aan opgehangen wordt maar soms is het gewoon tricky om antwoorden/oplossingen te geven via tekst. Absurde, onhaalbare cijfers geven wij sowieso niet, doen we niet aan mee. Als je 1001 pk wil (jonge !) dan moet je elders gaan. In geval van "een" probleem kan zich dat helemaal anders situeren dan beschreven op een forum. Vandaar de vraag om gewoon even langs te komen en te rollen bij onzekerheid. Wij bijten niet en naast de auto krijg je alle info die je maar wensen kan. Dat praat ook véél makkelijker en vooral verstaanbaar uitgelegd in mensentaal. Maar zoals Henk al aangaf is een verkeerde timing al veel te veel voor gekomen, spijtig genoeg.

En dan komen we uit bij een oud gezegde wat onze vaste klanten al meermaals gehoord hebben... een Kadhafimerk of uilenzeik. Ga AUB geen paar centen uitsparen op een tank door er "iets" in te gooien waar op voorhand al twijfel over bestaat. Een gerenomeerd merk haalt nog steeds de beste resultaten, das al 101 keer bewezen. Zelfs Ron100 of 102 van een onbekend merk hebben al gefaald.

Eén ding is zeker, als er slechte brandstof inzit kunnen wij er geen goeie van maken. Tot op heden behoort dat helaas niet tot de mogelijkheden.

In de starterspost vind je ook advies wat betreft onderhoudswerken voor de mapping.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

JPO schreef:Ah top, ik dacht ergens gelezen te hebben dat er alleen te mappen was met 107 maar Vpower of 98 is dus ook goed :). Dat wilde ik even weten :), thnx. Zijn er trouwens aanmeldingen voor mei of gaat iedereen in Juni?
Als je voordeliger wilt rijden kan je ook op ron95 mappen. :D of je dat wilt is aan je zelf ;-) of nog erger Duitsland ron91 :(
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

@Jo (Y)
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Abel schreef:Als je voordeliger wilt rijden kan je ook op ron95 mappen. :D of je dat wilt is aan je zelf ;-) of nog erger Duitsland ron91 :(
Klopt, maar dan gaat de ecu ook veel sneller terug regelen, vooral bij forced induction (geblazen).
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

DATA BEVESTIGD : 23 MEI
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Heb de R nu bijna 6 maanden en iedere keer weer blij met hoe de motor is afgesteld. 223 wielpk's en 371nm aan de wielen. (Y)

Recentelijk 2 andere R26.R's gereden die het qua gevoel toch niet halen bij die van mij. Beide niet voorzien van een fastchipkuurtje. Eerste versnelling sla ik meestal over want daar kan die al de pony's eigenlijk niet kwijt :smile: . Vanaf zijn 2 tot aan einde 5 gaat die als de brandweer :smoke:
pascalrstrophy
Berichten: 131
Lid geworden op: zo 13 feb 2011 18:03
Contacteer:

Jo zou je mij voor 23 mei erbij kunnen zetten om te rollen in plaats van juni. bedankt alvast gr pascal
pascal - megane 225 stage 1 decat/intercooler/airintake
BennRS
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 13 apr 2015 17:48
Car: Mégane II RS F1-team

Ik wil wel eens weten wat mijn R25 F1 team doet. Zou graag alleen willen rollen om te weten of alles in orde is en wat er daarna eventueel nog mogelijk is qua chippen.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Benn,ik zet je bij de rollers met een extra optie tot mappen.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Katosferreira
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 12 apr 2015 15:05
Car: Megane rs

Hoi hoi, Ik heb sinds een jaar een Megane Rs uit 2004 met iets meer dan 100.000 km op de teller.
Ben zondag naar de meeting geweest en een bekende tegengekomen die mij heeft geadviseerd om bij jullie te komen omdat ik niet eens wist te achterhalen wat voor chiptuning er in zit .
Dus wil ik graag 23 Mei naar jullie toe !!!
Kunnen jullie mij ff wat meer info sturen met hoe en wat ????
Alvast bedankt !!


Ik ben bij het eind begonnen .....
Heb pas na dat ik de bericht hierboven geschreven had, jullie info gelezen aan de top van de topic ..... Sorry !!!
Ik kan dus niet zeggen dat mijn RS 100% is, maar hij is wel gelezen door Renault dealer in Zevenaar omdat ik storingen kreeg (tijdens garantie na aankoop) in een injector ,en die is vervangen, daarna geen probleem meer .
Ik ben ook niet heel technisch, ben net aan het leren .... :p
JPO
Berichten: 112
Lid geworden op: di 6 jan 2015 16:51
Car: Renault Clio 197

Ik meld me ook voor 23 mei om te rollen en wanneer alles in orde lijkt mappen. Clio 197
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Katosferreira schreef: Ik ben ook niet heel technisch, ben net aan het leren .... :p
Gewoon die AMT eens lezen die ik je heb meegegeven zondag ;)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Plaats reactie