Dynodag met Fastchip 23 Mei

Alles over de meetings.
Nieuwe topics mogen alleen door moderators aangemaakt worden. PM 1 van de mods hier om er 1 aan te laten maken.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

pm
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Groen = betaald

Custom map:


-Frank, 250 stock, stg1
-Arno, meg DCi stg 2
-Midri (Tommy), Clio IV 200edc, stock, stg1, Ron98
-SamB., R26, stock stg1
-TrickyDick (Carsten), Twingo RS,BMC panelfilter, custom uitlaat inc. Ktec spaghetti spruitstuk, 200cells,Ron98, stg1
-MarcRS, Twingo RS, BMC inlegfilter catback K-TEC uitlaat

-Wilbert R26, Miltek turbo-back, Ron98, STG1
-Tickets (Rick), Clio 197
-Edel, Megane 1.5dci (110)



Regulier rollen (2x meten + print):

-Benn, 225 (optie mappen)
-JPO, 197 (optie mappen)


-Pascaltrophy 225
-Kris, megane R26R
-Christiaan, bmw?
-Christiaan bmw?
-Christiaan golf?
-Christiaan megane 1, 2.0-16v

-Philippe, clio 1 tracktool (afgemeld, stuk)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Zo dan mooie groene naampjes..:p

Meneer Henk kan zijn lol op morgen. :D

Voor morgen speciaal al op kwaliteitsdiesel aan het karren de laatste keer tanken. V power Shell.
Of dit wat uitmaakt....ik weet het niet. Henk?
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
BennRS
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 13 apr 2015 17:48
Car: Mégane II RS F1-team

Morgen een lekker dagje sturen vanuit Midden-Limburg. Ben benieuwd of alles in orde is. Heb al een paar tankingen Aral Ultimate 102 gedaan.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Met dank aan alle aanwezigen en gefeliciteerd met de goede resultaten !
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Kijk ...Alles goed gegaan dus.

Had helaas een druk schema vandaag
.
MgHammer
Berichten: 292
Lid geworden op: do 17 mar 2011 10:22
Car: Megane Cabrio F4R746
Locatie: Melkweg

Dus geen blikschade verder...... :worship: ;-)
Megane Cabrio 2.0 16V F4R746 Privilege VGI Bi-Fuel :worship:
JPO
Berichten: 112
Lid geworden op: di 6 jan 2015 16:51
Car: Renault Clio 197

Was erg leuk om een keer bij te zijn en leuk ook om erachter te komen dat het blokje prima loopt. Ook laten mappen en zeer tevreden met het resultaat. Verschil is goed te merken.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Ja top dagje en weer zeer content met de stg II...als het ware.

Stock was ooit 98.9 pk
tot vandaag na 1e keer kietelen 109.8 en dat zat er nog steeds in na zeg maar 150.000 km verder.

Na vandaag staat het op 116.4 pk en 261.9 nm.

1.5dci Megane III

Dank is weer groot aan de mannen die dit allemaal mogelijk maken.

Grote pluim aan Arjan, voor dag en dauw weer aanwezig had ik begrepen en de helpende hand... (Y)


De uitdraaien komen nog wel online denk ik Jo?....
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
BennRS
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 13 apr 2015 17:48
Car: Mégane II RS F1-team

Ik ben ook erg blij met mijn remap. :D De wagen is verder nog steeds standaard en er is in het verleden goed voor gezorgd. Dit ga ik zeker voort zetten.

Resultaat 222,1 bhp en 343,2 Nm

Iedereen bij de organisatie bedankt voor deze dag!
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

Ook ik ben weer op de bank gegaan met de megane 16v

Vorig jaar een gok genomen om een airfiltebox te steken van een espace v6,maar dit boekte toch resultaat.

laatste meting was 142pk en 192nm ,en vandaag liet de bank zien dat ik nu 147pk en 200nm heb...

ik ben blij :grin:
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

Iedereen bedankt voor de aanwezigheid (/wachten op beurt) en in het bijzonder Jo & Arjan voor het snelle opspannen van de auto's.
De uitdraaien komen nog wel online denk ik Jo?....
Arno, we hadden geen van beide een (lege) USB stick bij ons, maar zodra ik weer in Goes ben neem ik ze mee.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Fastchip schreef:Iedereen bedankt voor de aanwezigheid (/wachten op beurt) en in het bijzonder Jo & Arjan voor het snelle opspannen van de auto's.
De uitdraaien komen nog wel online denk ik Jo?....
Arno, we hadden geen van beide een (lege) USB stick bij ons, maar zodra ik weer in Goes ben neem ik ze mee.


Denk je nog wel even aan die PM?
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
MeganeRSTrophy
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 24 okt 2010 17:34
Contacteer:

Bedankt Arno jij ook voor het geduld hebben en Henk heeft er toch nog wat bij weten te toveren mooi resultaat (Y) . Graag gedaan Henk en Jo 27 Juni ben ik der weer bij was weer een gezellige drukke leerzame dag! Natuurlijk moeten we ook Ruud bedanken voor het open houden van zijn bedrijf en het geduld dat hij heeft met ons haha!
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Uitdraai van zaterdag 23 mei 2015.

Weet die Henk er toch weer wat uit te halen. En ook dit keer weer goed te merken.
Alles bij elkaar toch een winst van 18 pk en 31 nm.


Afbeelding









Onderstaande uitdraai was alweer van dik 4 jaar geleden.

[img]https://imagizer.imageshack.us/v2/1024x ... 0001nu.jpg[/img]
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

En wat heb je ondertussen veranderd Arno? Of is het puur chiptunen?

wordt voor mij ook eens tijd om er naar te laten kijken met de twingo Diesel. 8)
SamB
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 23 nov 2014 10:50
Car: Mégane R26 2008

Ik ben ook zeer tevreden. de Megane was standaard al snel, maar wat een verschil nu !

Bedankt Henk, Jo en de rest !
Renault Sport Mégane R26 2008
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Gerald schreef:En wat heb je ondertussen veranderd Arno? Of is het puur chiptunen?

wordt voor mij ook eens tijd om er naar te laten kijken met de twingo Diesel. 8)
Enige wat er anders is dan standaard is de achterste demper vervangen door rvs sportdemper. Maar meting met dat was dezelfde als 4 jaar geleden. Dus ja puur Fastchip aanpassing.

En als ik de grafiek en de uitleg goed begrijp is de winst voornamelijk dat het bereik breder is geworden.

Twingo is leuk te doen had ik al eens ergens gelezen. Koppel 50nm en 20 pk dacht ik
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

wat deden die Twingo's
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
TrickyDick
Berichten: 16
Lid geworden op: do 16 okt 2014 22:06
Car: Twingo RS CUP

Arno17 schreef:wat deden die Twingo's
Hoi allemaal!
Ik ben Carsten en heb mij nog niet officieel voorgesteld maar dat komt binnenkort nog.

Heb hier een grafiek vd witte Twingo RS, deze heeft wat aanpassingen zoals o.a. Bmc panelfilter, K-tec spruitstuk/200 cells kat/complete custom uitlaat.
Henk had eerst 'n map gemaakt met een beetje meer PK's maar we hebben gekozen voor 'n map met meer koppel.
Verschil van dag en nacht qua driveability en de extra pk's zijn toch merkbaar dus ik ben tevreden, Henk en Jo bedankt!

Groetjes, Carsten

[img]http://i62.tinypic.com/j9v5er.jpg[/img]
[img]http://i58.tinypic.com/11rzl1l.jpg[/img]
[img]http://i62.tinypic.com/28mmngj.jpg[/img]
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Omgerekend had ik toen ook om en nabij de 137 pk meen ik me te herrineren.

Dyno software is toen wel veranderd dacht ik te weten, maar de aanpassingen maken niet veel verschil met de Twingo RS die vorige keer op de bank was dacht ik. Maar kan me vergissen.


[img]http://s30.postimg.org/bbts3sl3l/r_Geer ... RS_133.jpg[/img]
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
TrickyDick
Berichten: 16
Lid geworden op: do 16 okt 2014 22:06
Car: Twingo RS CUP

Het vermogen verschilt natuurlijk altijd per motor. Henk had ook nog 'n map gemaakt van 124 pk aan de wielen met n tikkeltje minder koppel maar die is t niet geworden.
Ik heb m laten mappen zodat ie beter rijdt en niet omdat ik een pk monster ;-) wil en dat is gelukt dus ik ben blij.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

TrickyDick schreef:Het vermogen verschilt natuurlijk altijd per motor. Henk had ook nog 'n map gemaakt van 124 pk aan de wielen met n tikkeltje minder koppel maar die is t niet geworden.
Ik heb m laten mappen zodat ie beter rijdt en niet omdat ik een pk monster ;-) wil en dat is gelukt dus ik ben blij.
Ja dat deel begrijp ik.

Maar je hebt best wat dingen aangepast toch?

En dat brengt niet veel meer piekvermogen op de klok, ik zie dus niet veel verschil met een complete stock uitvoering.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
TrickyDick
Berichten: 16
Lid geworden op: do 16 okt 2014 22:06
Car: Twingo RS CUP

Zover ik het begrepen heb heeft een stock Twingo RS rond de 115 pk aan de wielen, hoeveel die van mij zonder de aanpassingen had is echter nooit gemeten dus dat
zullen we nooit weten.
MarcRS
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 10 okt 2012 6:33
Car: Twingo RS
Locatie: Huissen
Contacteer:

Wat is belangrijker, een motor die lekker door de toeren loopt of een hoop extra pk's op een briefje die nauwelijks merkbaar zijn???

Renault Sport heeft de 1.6 al zover geoptimaliseerd dat er weinig resultaat te behalen is, en dat is bij de Twingo RS-rijders ook algemeen bekend.
Ik heb een cat-back systeem van K-TEC en een inlegfiltertje en had bij de eerste run 116 pk aan de wielen en uiteindelijk bijna 119 pk.

[img]http://imageshack.us/a/img661/3193/o4bNHY.jpg[/img]
Don't step on the gas unless you really mean it...

Gr. Marc
Daanoontje
Berichten: 97
Lid geworden op: do 28 nov 2013 7:22
Car: Twingo Rs Cup

Nette grafiekjes jongens!! Ben benieuwd carsten naarhet geluid van je twingo!! Toevallig filmpje?? En doe je weer mee met rijvaardigheidsdag in september trouwens???
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

MarcRS schreef:Wat is belangrijker, een motor die lekker door de toeren loopt of een hoop extra pk's op een briefje die nauwelijks merkbaar zijn???

Renault Sport heeft de 1.6 al zover geoptimaliseerd dat er weinig resultaat te behalen is, en dat is bij de Twingo RS-rijders ook algemeen bekend.
Ik heb een cat-back systeem van K-TEC en een inlegfiltertje en had bij de eerste run 116 pk aan de wielen en uiteindelijk bijna 119 pk.
Heren begrijp me niet verkeerd.
Ik heb zelf zo een ding gehad en was denk ik de eerste bij Henk met dat apparaat. Ik ken zijn beperkingen.
Waar hem mij omgaat is dat al die andere dingen er niet veel meer uitperst, vraag is dan of je dat dan allemaal moet doen. Simpel uiterlijke dingen aanpassen is dan genoeg. ( verlagen, velgjes, spoilers )
Zo een custom uitlaat is best prijzig dacht ik te weten.
Het was dus alleen een vraag en een ieder moet met zijn geld doen wat hij zelf mooi of verantwoord vind.

Die witte Twingo RS ziet er strak uit overigens.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
TrickyDick
Berichten: 16
Lid geworden op: do 16 okt 2014 22:06
Car: Twingo RS CUP

Daanoontje schreef:Nette grafiekjes jongens!! Ben benieuwd carsten naarhet geluid van je twingo!! Toevallig filmpje?? En doe je weer mee met rijvaardigheidsdag in september trouwens???
Heb helaas geen filmpjes maar je zult het dan iig in september horen ;-)
Ga jij nog n Trackday doen binnenkort?
MarcRS
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 10 okt 2012 6:33
Car: Twingo RS
Locatie: Huissen
Contacteer:

De verandering aan oa het uitlaatspruitstuk leverd idd weinig op als je de cijfers bekijkt, maar voor je gevoel krijg je er een andere auto voor terug.

Ik kan er zelf bij de Twingo niet over meepraten maar als ik alleen al kijk hoeveel beter mijn Twingootje nu op het gas reageert en oppakt is het mij elke cent die het optimaliseren heeft gekost waard geweest.
Als hij met het spruitstuk en een 200 cellen kat nog beter aan het gas hangt dan dat hij nu al doet dan investeer ik die 1000 euro ook vast en zeker in de toekomst!
Spoilers en dat soort onzin past niet in mijn straatje, dan geef ik die 1000 euro liever uit aan die paar merkbare pk's.

Maar ieder zijn ding natuurlijk... En dat is maar goed want anders hadden we allemaal in dezelfde auto rondgereden.
Don't step on the gas unless you really mean it...

Gr. Marc
TrickyDick
Berichten: 16
Lid geworden op: do 16 okt 2014 22:06
Car: Twingo RS CUP

MarcRS schreef:De verandering aan oa het uitlaatspruitstuk leverd idd weinig op als je de cijfers bekijkt, maar voor je gevoel krijg je er een andere auto voor terug.

Ik kan er zelf bij de Twingo niet over meepraten maar als ik alleen al kijk hoeveel beter mijn Twingootje nu op het gas reageert en oppakt is het mij elke cent die het optimaliseren heeft gekost waard geweest.
Als hij met het spruitstuk en een 200 cellen kat nog beter aan het gas hangt dan dat hij nu al doet dan investeer ik die 1000 euro ook vast en zeker in de toekomst!
Spoilers en dat soort onzin past niet in mijn straatje, dan geef ik die 1000 euro liever uit aan die paar merkbare pk's.

Maar ieder zijn ding natuurlijk... En dat is maar goed want anders hadden we allemaal in dezelfde auto rondgereden.
Amen
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Ging me nogmaals niet om het wel of niet uitvoeren van die dingen maar meer om de winst die bijna nihil is, had er meer van verwacht dus.

En zeker, een ieder moet doen wat ie wil. Voor sommige is het geld dat ik inmiddels heb uitgegeven aan de diesel vreemd.

Een eco diesel en die chippen en voorzien van RVS sportieve achterdemper.

En voor de rest, Twingo RS is een leuke auto geweest voor mij, maar ik mistte ook na de chip de beleving die een Clio 16V je wel geeft om maar wat te noemen.

Als je dat naar boven haalt met de modificaties bij jullie is het elke euro waard.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
MarcRS
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 10 okt 2012 6:33
Car: Twingo RS
Locatie: Huissen
Contacteer:

Ik begrijp je standpunt ook wel en kan daar ook wel gedeeltelijk in meegaan, maar voor sommige personen is er meer op de wereld dan alleen de kille rollenbankcijfers, het gevoel dat het met zich meebrengt bijvoorbeeld.
En als je aan het puntje gevoel meer waarde hecht dan aan de kosten dan is het vrij simpel natuurlijk.

Een mooi voorbeeld daarvan zijn luidsprekers, de één koopt een composet van 400 euro terwijl de ander met een dualcone setje van 75 euro al dik tevreden is... Het is maar net waar je prioriteiten liggen, wat het je waard is natuurlijk en hoeveel je te besteden hebt.
Don't step on the gas unless you really mean it...

Gr. Marc
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

MarcRS schreef:Wat is belangrijker, een motor die lekker door de toeren loopt of een hoop extra pk's op een briefje die nauwelijks merkbaar zijn???

Renault Sport heeft de 1.6 al zover geoptimaliseerd dat er weinig resultaat te behalen is, en dat is bij de Twingo RS-rijders ook algemeen bekend.
Ik heb een cat-back systeem van K-TEC en een inlegfiltertje en had bij de eerste run 116 pk aan de wielen en uiteindelijk bijna 119 pk.

[img]http://imageshack.us/a/img661/3193/o4bNHY.jpg[/img]

da's een prachtig koppelverloop!
Born Grippy
Arno S.
Berichten: 548
Lid geworden op: do 24 nov 2011 19:00
Locatie: Zegveld

Vanwaar de verschillen bij de Megane RS qua maximaal toerental?
Bij Ben 5928rpm en bij Pascal 5224rpm.

Pascal heeft verder erg veel PK voor zn Stage 1 mapping, komt dit door het hoge octaan gehalte van de benzine?
Plaats reactie