Dynodag met Fastchip 27 juni 2015

Alles over de meetings.
Nieuwe topics mogen alleen door moderators aangemaakt worden. PM 1 van de mods hier om er 1 aan te laten maken.
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Juist anthony, paul was verhindert vandaag dus ben ik maar naar goes afgereden (Y)
Racing is the best way to convert money into noise
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Prachtige dynodag wederom! Mooie resultaten en leuke mensen.

Nog geen digitale print maar de final mapping stg2 : 255pk en 396nm! Paul mag tevreden zijn (Y) :bang:
Racing is the best way to convert money into noise
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Zo ook weer thuis na een extra afslag te hebben genomen. Standaard had mijn Meg 2.0 dci 136Pk en 330Nm aan de wielen. Helaas was de software van de auto niet uptodate en daarom lukte Henk het niet in een redelijke tijdbestek de mapping voor elkaar te krijgen. Dus helaas stock weer naar huis. Wel nu met Rs wielen onder de auto. Leuke goed georganiseerde dag die altijd weer anders gaat als gehoopt en gedacht voor sommigen.

Ps foto in mijn topic >)
Adrian
Berichten: 1383
Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Locatie: Brouwershaven
Contacteer:

tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Daan2D schreef:Prachtige dynodag wederom! Mooie resultaten en leuke mensen.

Nog geen digitale print maar de final mapping stg2 : 255pk en 396nm! Paul mag tevreden zijn (Y) :bang:
Dat zijn mooie cijfers! Meg 250 turbo?
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Tuur bedoeld of er een 250turbo op de megane 2 zit. Maar nee stock turbo, wel airtec fmic, 3inch downpipe en catback 3inch. Met henk zijn stg2 mapping 291pk aan de motor en koppel terug geschroeft naar 396nm.
Racing is the best way to convert money into noise
Arno S.
Berichten: 548
Lid geworden op: do 24 nov 2011 19:00
Locatie: Zegveld

Daan2D schreef: Nog geen digitale print maar de final mapping stg2 : 255pk en 396nm! Paul mag tevreden zijn (Y) :bang:
Mooie cijfers! Is volgens mij dan de snelste 'stock' stage 2 Megane die er momenteel in NL rond rijd?
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Keurig! Koppel terug ivm standaard koppeling?
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

Laatst gewijzigd door Fastchip op do 2 jul 2015 8:39, 1 keer totaal gewijzigd.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Daan2D schreef:Tuur bedoeld of er een 250turbo op de megane 2 zit. Maar nee stock turbo, wel airtec fmic, 3inch downpipe en catback 3inch. Met henk zijn stg2 mapping 291pk aan de motor en koppel terug geschroeft naar 396nm.
440Nm vond hij niet zo leuk :evil:
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Hahaha duidelijk! Wel weer mooi vergelijk met RS'en!

Ziet er naar uit dat die van Paul wel lekker reageert op het mappen!

Waardoor kwam Pieter zijn turbodruk er niet? Gare actuator?
Menno H.
Berichten: 2
Lid geworden op: do 7 mei 2015 21:58
Car: Megane RS III 265

Dank nogmaals heren, was weer leuk! Goed dat Henk de resultaten van de runs heeft geplaatst. Kunnen we mooi vergelijken. :worship:
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Die van Paul had al een best goede stg1 mapping volgens henk, iig geen zip of unlimited. Maar dat is gedaan door vorige eigenaar.
Er was wel ruimte voor verbetering en de wens was om de esp uitschakelbaar te maken, dus toch fastchip mapping erop (Y)
De terug weg was een feest, bij 230 nog even naar de 6schakelen :bang:

De megane van Pieter hield geen druk, of door actutor of kat op turbo lek oid, wellicht heeft pieter daar al meer duidelijk over.
Racing is the best way to convert money into noise
tilpieter
Berichten: 201
Lid geworden op: di 17 sep 2013 11:52
Car: Megane II Rs
Locatie: Drachten

Helaas nog niet meer duidelijkheid over. Was redelijk gaar na 6uur rijden totaal. En had er gister geen zin meer in. Aankomende week maar een nalopen en anders wat jo zei toch de waste gate strakker zetten. Al met al was het een leuke dag iedereen bedankt voor de hulp en advies. Il be back (Y)
dionrs
Berichten: 19
Lid geworden op: di 21 jan 2014 16:04
Car: clio rs 172

Was weer een hele leuke dag!
Indd leuk dat we alles kunnen vergelijken
Was voor alle een leuke terug reis! Denk ik?
Peter_RS
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 25 aug 2014 12:44
Car: Megane 265 R.S.

Was een zeer leuke en leerzame dag.
Nogmaals iedereen bedankt die deze dag mogelijk heeft gemaakt en niet te vergeten de helpers voor het inspannen van de auto's en het gezelschap helemaal top. :bang: Ruud natuurlijk bedankt voor het beschikking stellen van de bank.
En niet te vergeten natuurlijk Henk bedankt. De RS rijd werkelijk fenomenaal.
Nu is de RS standaard geen langzame auto, maar dit overtreft mijn verwachtingen. Een dikke :worship: voor Henk.
De RS rijd nu veel soepeler, trekt beter / mooier door zijn versnellingen heen.
Vanaf 3500 toeren trekt ie er in elke versnelling zo hard door tot de max toeren, niet normaal meer zeg. Echt geweldig!!

Als ik naar de resultaten van de uitdraai voor en na de mapping kijk en hoe de RS nu reageert, ben ik zeer te vreden. Meer dan dat zelfs.
Qua vermogen zeker niets te klagen, is een sterk blok. Het koppel daar in tegen is, in vergelijk met de andere RS en iets onder de maat,
maar voor mij wel in de bruikbare bandwijdte.
Wat mij ook opvalt is dat bij mij de max toeren op 7050 is gezet, en de max koppel en vermogen bij hogere toerentallen wordt bereikt t.o.v. de andere RS en.
Nu had ik al geroepen dat ik niet verder dan stage 1 zou gaan, maar gezien het bereikte koppel kijk ik volgend jaar toch voor een downpipe met 200 cell sportcat. Hoop hier dan nog zo'n 20 Nm extra ? mee te halen.
Wat Henk ook al aangaf, is de OEM cat een grote restrictie in het uitlaatsysteem.
Dus tot volgend jaar :grin:
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Peter_RS schreef: Het koppel daar in tegen is, in vergelijk met de andere RS en iets onder de maat,
maar voor mij wel in de bruikbare bandwijdte.
Wat mij ook opvalt is dat bij mij de max toeren op 7050 is gezet, en de max koppel en vermogen bij hogere toerentallen wordt bereikt t.o.v. de andere RS en.

Dus tot volgend jaar :grin:
Zou het te maken kunnen hebben met een jongere km stand?
Of de manier van inrijden?

In ieder geval weer een bewijs dat geen een motorblok hetzelfde is, dus moet je altijd gaan voor custom mapping. :D

En laat dat nu net gebeuren in Goes... :smile:
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

@ Pieter, thats the spirit! Hou ons op de hoogte (Y)

Hier even een telefoonshot van de dyno uitdraai van Pauls megane.
[img]http://i261.photobucket.com/albums/ii44/Daan2D/09B3D6E0-AFF8-4DC2-BC24-E107DC2773FA_zpsshyg3sdr.jpg[/img]

Hij heeft hem net opgehaald en is erg blij ermee :smile:
Racing is the best way to convert money into noise
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

zow...die van Dion heeft een mooie sprong gemaakt....ik moest een RS2 monteren om zulke getallen te halen.. :grin:
Born Grippy
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

Hier even een telefoonshot van de dyno uitdraai van Pauls megane.
Per ongeluk de grafiek van Dion's eroverheen geschreven. Als ik er aan denk zal ik hem Woensdag alsnog meenemen.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Henk, heb je mijn grafiek ook nog digitaal? De Diesel ;-)
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Zal woensdag ff checken ;)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

Abel schreef:Henk, heb je mijn grafiek ook nog digitaal? De Diesel ;-)
Hij staat erbij Abel.
Die van Paul (Daan) staat er nu ook.
Dennis Evertse
Berichten: 18
Lid geworden op: za 26 apr 2014 18:29
Car: Megane III RS265 Cup

Zo heeft even geduurd maar hierbij mijn foto's en filmpjes van de dag:

Aan het begin van de dag, mooi rijtje RS
[img]http://www.dennisevertse.com/fora/Renau ... 5D2335.jpg[/img]
[img]http://www.dennisevertse.com/fora/Renau ... 5D2338.jpg[/img]

Eerste RS op de bank. (geen filmpje van)
[img]http://www.dennisevertse.com/fora/Renau ... 5D2340.jpg[/img]

Ondertussen is er een Clio 4 RS aangesloten
[img]http://www.dennisevertse.com/fora/Renau ... 5D2341.jpg[/img]

Eerste run wordt geanalyseerd
[img]http://www.dennisevertse.com/fora/Renau ... 5D2342.jpg[/img]

Snelle Renault verzameling buiten wordt ondertussen steeds groter
[img]http://www.dennisevertse.com/fora/Renau ... 5D2344.jpg[/img]

Clio 4 RS Monaco GP, super mooi zo met het GT interieur en een super geluid met de custos down-pipe!
[img]http://www.dennisevertse.com/fora/Renau ... 5D2345.jpg[/img]
[img]http://www.dennisevertse.com/fora/Renau ... 5D2347.jpg[/img]
[img]http://www.dennisevertse.com/fora/Renau ... 5D2348.jpg[/img]

Video:


Ene Clio RS op de bank, volgende staat al weer te wachten
[img]http://www.dennisevertse.com/fora/Renau ... 5D2349.jpg[/img]

"This is where the magic happens"
[img]http://www.dennisevertse.com/fora/Renau ... 5D2352.jpg[/img]

Megane RS van PeterRS op de bank
[img]http://www.dennisevertse.com/fora/Renau ... 5D2353.jpg[/img]
[img]http://www.dennisevertse.com/fora/Renau ... 5D2354.jpg[/img]

Henk hard aan het werk
[img]http://www.dennisevertse.com/fora/Renau ... 5D2355.jpg[/img]

Arty foto
[img]http://www.dennisevertse.com/fora/Renau ... 5D2356.jpg[/img]

Video:



Toen was mijn RS aan de beurt
[img]http://www.dennisevertse.com/fora/Renau ... 5D2358.jpg[/img]
[img]http://www.dennisevertse.com/fora/Renau ... 5D2359.jpg[/img]

Video van de 1e run en het uitstapje: (Als iemand dit filmpje weg wil hebben (Henk of Jo) laat maar even weten)


Alles checken na het uitstapje
[img]http://www.dennisevertse.com/fora/Renau ... 5D2360.jpg[/img]
[img]http://www.dennisevertse.com/fora/Renau ... 5D2361.jpg[/img]
[img]http://www.dennisevertse.com/fora/Renau ... 5D2362.jpg[/img]

Final run:


Megane met SuperSprint eronder:


Megane 2 RS


Clio 180


Einde van de dag, paar gram rubber minder en mooi wat PK's en Nm's meer mee naar huis
[img]http://www.dennisevertse.com/fora/Renau ... 5D2363.jpg[/img]

Henk, Jo, Arjan en iedereen die aanwezig was, bedankt voor de geweldige dag! Auto is echt super nu, rijdt echt fantastisch!! (Y) (Y) :grin: :grin: :worship: :worship:
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Hele mooie platen Dennis! Filmpjes zijn ook goed gelukt met de gopro :pompom:
Racing is the best way to convert money into noise
Dennis Evertse
Berichten: 18
Lid geworden op: za 26 apr 2014 18:29
Car: Megane III RS265 Cup

Jep, GoPro heeft weer goed werk geleverd. Heb alleen niet de moeite genomen ze te editen. (0)
dionrs
Berichten: 19
Lid geworden op: di 21 jan 2014 16:04
Car: clio rs 172

Topdag'
En zeker leuke foto's en filmpjes!
MgHammer
Berichten: 292
Lid geworden op: do 17 mar 2011 10:22
Car: Megane Cabrio F4R746
Locatie: Melkweg

Mooie impressie.
Megane Cabrio 2.0 16V F4R746 Privilege VGI Bi-Fuel :worship:
Richard
Berichten: 439
Lid geworden op: wo 7 mar 2007 19:13
Locatie: Goes

Zou het voor mijn Twingo RS ook een optie zijn om te mappen? Auto is standaard, lees op internet waardes van 16 pk winst.
Komt dit beetje overeen met wat jullie vinden?

Als jullie het de moeite vinden om te doen ben ik wel geïnteresseerd voor de volgende keer.
Twingogtmaniac
Berichten: 96
Lid geworden op: di 7 jul 2015 14:12
Car: Twingo gt

Wil met mijn gt'tje ook wel die kant op.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Richard schreef:Zou het voor mijn Twingo RS ook een optie zijn om te mappen? Auto is standaard, lees op internet waardes van 16 pk winst.
Komt dit beetje overeen met wat jullie vinden?

Als jullie het de moeite vinden om te doen ben ik wel geïnteresseerd voor de volgende keer.
16 pk winst, ja en de paus is christelijk en homofiel.

Maar dat is kroegpraat en niet te behalen met alleen chippen.

Alleen chippen altijd doen, beter rijdende en koud startende auto.

Vermogen over breder gebied te gebruiken.

Winst in pk?...gok op 5 meer dan mag je al blij zijn.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Daanoontje
Berichten: 97
Lid geworden op: do 28 nov 2013 7:22
Car: Twingo Rs Cup

16 pk is blablabla ja. Een aantal pk is al de moeite waard. Mijn Twingo Rs mag komende keer ook, hopelijk! Je krijgt er een rustiger lopende auto voor terug. De "dip" is eruit en de koudloop kan henk herprogrammeren dacht ik.

Al met al de moeite waard. En je weet wat het autotje echt presteert, gemeten op de wieltjes.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Het atmosferische torretje ( type aanduiding K4M ) is al uitgeknepen door de mensen van Renault Sport.

Daar is geen pk meer te behalen, een ieder die anders beweert verteld stierenstront.

Sla de oude dyno topic's er maar eens op na. Wel haalt Fastchip het probleem met de koude start eruit, ook is bij het autootje de driveability verbeterd.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Twingogtmaniac
Berichten: 96
Lid geworden op: di 7 jul 2015 14:12
Car: Twingo gt

Snap dat piekvermogens niet veel hoger worden,koppel wel. als ik een dyno uitdraai zie waarvan 1pk winst is behaald, maar waarbij je over bijna het gehele toerenbereik 15-40nm en en 5-15pk extra heb verhoogd dit de driveability enorm. Vind het dus de moeite zeker waard, vooral met het turboblokje.
Plaats reactie