Uitdraai en uitkomst?DennisT schreef:Zo, alweer thuis. Erg blij met het resultaat, bedankt weer voor de organisatie heren!
Dynodag met Fastchip 21 Mei 2016
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Getallen kan je toch wel noemen?DennisT schreef:Jo zal vandaag of morgen de uitdraai er wel op zetten Dik tevreden met het uiteindelijke resultaat, al heeft het Henk wel wat tijd gekost om alle begrenzingen op te sporen volgens mij
Ja dat is altijd het geklooi met die Renault meuk er vanuit gaande dat je bedoeld om in alle veldjes/gebieden te komen.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Was een mooie dag met fantastisch resultaat! Henk, Jo, Arjan en alle anderen bedankt! Mijn RS265 vanochtend: 259,9bhp en 394,2 nm. Na stage 1: 275,2 bhp en 448,9 nm.
Het was altijd al een feestje om in de auto te rijden en het feest is alleen maar groter geworden. Van iedere 150 kilometer op de terugweg genoten. Nu maar hopen dat er straks geen envelop on de mat ligt.
Het was altijd al een feestje om in de auto te rijden en het feest is alleen maar groter geworden. Van iedere 150 kilometer op de terugweg genoten. Nu maar hopen dat er straks geen envelop on de mat ligt.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Zo dat is wat meer dan de mijne. Hoe is dat te verklaren?.DennisT schreef:
298,6 Nm en 125,9 wpk
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
- Contacteer:
Voor de heren met de Volvo & FrankenClio (169 met 182 Blok):
http://www.kabelschuhe-shop.de/Connecto ... :5089.html
http://www.kabelschuhe-shop.de/Connecto ... :8041.html
Voor kleinere volumes:
http://www.rdae.nl/nl/multistekkers/bos ... -stekkers/
http://www.kabelschuhe-shop.de/Connecto ... :5089.html
http://www.kabelschuhe-shop.de/Connecto ... :8041.html
Voor kleinere volumes:
http://www.rdae.nl/nl/multistekkers/bos ... -stekkers/
Henk, Jo en Arjan bedankt voor de organisatie!
Na de re-map van de Clio V6 weer tot de conclusie gekomen dat er weinig tot geen progress te boeken valt bij de atmosferische blokken van Renault Sport. (dus wat dat betreft zijn ze goed bezig daar in de fabriek )
Dus volgende keer toch maar een turbo dus die meganes gaan gewoon met +40pk weer naar huis. Beesten zijn het die meganes!
Ondanks dat ik werd uitgelachen om de K-tec induction kit (Jo en Henk hadden hier geen vertrouwen in) vind ik mijn re-map in vergelijk met andere Clio 3 RSén zeker niet slecht.
Ook was competition 102 van Firezone dus geen verbetering. (het is wat met die benzine in Nederland! )
Hier het resultaat:
[img]http://s20.postimg.org/4r8m8recd/DSC_0273.jpg[/img]
screen shot pc
Na de re-map van de Clio V6 weer tot de conclusie gekomen dat er weinig tot geen progress te boeken valt bij de atmosferische blokken van Renault Sport. (dus wat dat betreft zijn ze goed bezig daar in de fabriek )
Dus volgende keer toch maar een turbo dus die meganes gaan gewoon met +40pk weer naar huis. Beesten zijn het die meganes!
Ondanks dat ik werd uitgelachen om de K-tec induction kit (Jo en Henk hadden hier geen vertrouwen in) vind ik mijn re-map in vergelijk met andere Clio 3 RSén zeker niet slecht.
Ook was competition 102 van Firezone dus geen verbetering. (het is wat met die benzine in Nederland! )
Hier het resultaat:
[img]http://s20.postimg.org/4r8m8recd/DSC_0273.jpg[/img]
screen shot pc
Ik begon al op 265 Nm bij de controlerun, volgens fabrieksopgave zou dit alleen 240 Nm moeten zijn.Arno17 schreef:Zo dat is wat meer dan de mijne. Hoe is dat te verklaren?.DennisT schreef:
298,6 Nm en 125,9 wpk
De eerste programmering gaf dezelfde waardes als bij jou. Henk is aan het zoeken geweest naar begrenzers en heeft deze aangepast, ook nog de inspuitdruk en luchtdruk verder verhoogd zover ik begreep. En natuurlijk de EGR uit gezet, maar dat maakt niet uit voor het vermogen.
Erg blij met de custom map in ieder geval! Rijdt ook veel soepeler en het turbogat na overschakelen lijkt ook flink verminderd
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: zo 14 sep 2014 11:29
Superblij met de remap!
Wow, wat een bak vermogen erbij.......heerlijk!
Wow, wat een bak vermogen erbij.......heerlijk!
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
We praten toch over de 110pk versie?DennisT schreef:Ik begon al op 265 Nm bij de controlerun, volgens fabrieksopgave zou dit alleen 240 Nm moeten zijn.Arno17 schreef:Zo dat is wat meer dan de mijne. Hoe is dat te verklaren?.DennisT schreef:
298,6 Nm en 125,9 wpk
De eerste programmering gaf dezelfde waardes als bij jou. Henk is aan het zoeken geweest naar begrenzers en heeft deze aangepast, ook nog de inspuitdruk en luchtdruk verder verhoogd zover ik begreep. En natuurlijk de EGR uit gezet, maar dat maakt niet uit voor het vermogen.
Erg blij met de custom map in ieder geval! Rijdt ook veel soepeler en het turbogat na overschakelen lijkt ook flink verminderd
Van 6 naar vijf terug schakelen is niet meer nodig in ieder geval, bij 110 gaat ie gestaag door naar 170.
Hmmm, dit lezende maar eens Henk mailen...hahaha.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Je RS had al 260pk aan de wielen met een standaard configuratie, indrukwekkend!sijnh schreef:Mijn RS265 vanochtend: 259,9bhp en 394,2 nm. Na stage 1: 275,2 bhp en 448,9 nmt.
Hoe verhouden de door jouw gehaalde resultaten zich met vergelijkbare RS'n?
@Henk, zijn er noemenswaardige verschillen tussen behaalbare resultaten met een 250, 265 en een 275, of is dat puur software?
-
- Berichten: 131
- Lid geworden op: zo 13 feb 2011 18:03
- Contacteer:
Ben benieuwd naar de resultaten
-
- Berichten: 66
- Lid geworden op: zo 24 okt 2010 17:34
- Contacteer:
Graag gedaan Heren voor de hulp Henk en Jo en Ruud niet te vergeten en ook de klanten die langs kwamen met hun RSen was weer een gezellige en leuke dag met verschillende mensen gepraat, daar gaat het om dat iedereen weer met een tevreden gevoel weg gaat. Was een lange maar succes volle dag 4 Juni de volgende zijn we der weer bij .
-
- Berichten: 357
- Lid geworden op: ma 24 okt 2011 21:00
- Car: SLK55 AMG + Berlingo
- Locatie: Grootebroek
Ben zelf ook aan het twijfelen om de RS te laten doen.
Maar zou graag vooraf weten waar ik financieel aan toe ben, kunnen jullie aangeven wat jullie totaal kwijt waren.
Met name van iemand met een custom map.
Maar zou graag vooraf weten waar ik financieel aan toe ben, kunnen jullie aangeven wat jullie totaal kwijt waren.
Met name van iemand met een custom map.
Daily -> Citroen Berlingo B9 2013 1.6 HDI @ 125PK
Project -> Mercedes SLK 55 AMG (V8) 400+ pk + zeer veel mods
Project -> Mercedes SLK 55 AMG (V8) 400+ pk + zeer veel mods
-
- Berichten: 66
- Lid geworden op: zo 24 okt 2010 17:34
- Contacteer:
Graag gedaan Jo 4 juni weer een drukke dag denk dan maar een bed en slaapzak meenemen
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Op zijn Hollands gezegd: Een toffe gast!..-jo- schreef:Zo, ik ben uiteindelijk thuis geraakt !
Het was wederom een geslaagde, maar drukke dag. Daarvoor wil ik alle deelnemers bedanken, maar zeker ook Arjan (MeganeRSTrophy).
Als je tijd hebt Jo, de grafiekjes?
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
Ik heb nog wel slaap plek voor je,is maar 10min rijdenMeganeRSTrophy schreef:Graag gedaan Jo 4 juni weer een drukke dag denk dan maar een bed en slaapzak meenemen
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
je hebt 2 keuzes die dag,of rollen (vermogens meting) of mappen.SmokeyTheBandit schreef:Ben zelf ook aan het twijfelen om de RS te laten doen.
Maar zou graag vooraf weten waar ik financieel aan toe ben, kunnen jullie aangeven wat jullie totaal kwijt waren.
Met name van iemand met een custom map.
met name het laatste gebeurd voor een bepaald bedrag,en dan word de motor op maat afgesteld
waar de motor toe in staat is,want iedere motor is weer anders.
Voor de exacte prijs moet je bij Jo zijn.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
[img]http://i39.photobucket.com/albums/e199/joke220/dynodag%2021%20mei%202016/Peugeot%20205%20-%20106%20Rally%20Sam_zpsywspwo5w.jpg[/img]
[img]http://i39.photobucket.com/albums/e199/joke220/dynodag%2021%20mei%202016/Megane%203%20RS%20265%20Auke%20Visser_zps1u8klplh.jpg[/img]
[img]http://i39.photobucket.com/albums/e199/joke220/dynodag%2021%20mei%202016/Megane%203%20RS%20250%20Marcel%20Lobs_zpsanopmtvt.jpg[/img]
[img]http://i39.photobucket.com/albums/e199/joke220/dynodag%2021%20mei%202016/Volvo%20240%20Turbo%20-%20Jeffrey%20Korb_zpscyholqpq.jpg[/img]
[img]http://i39.photobucket.com/albums/e199/joke220/dynodag%2021%20mei%202016/Megane%202%20225%20Mendel_zps9nrldydk.jpg[/img]
[img]http://i39.photobucket.com/albums/e199/joke220/dynodag%2021%20mei%202016/Megane%203%20RS%20250%20Alexander%20Wijnstekers_zps0fs0uwl5.jpg[/img]
[img]http://i39.photobucket.com/albums/e199/joke220/dynodag%2021%20mei%202016/DennisT_zpsv8ohcsim.jpg[/img]
[img]http://i39.photobucket.com/albums/e199/joke220/dynodag%2021%20mei%202016/Megane%202%20225%20Benjamin_zpsv4xyatmv.jpg[/img]
[img]http://i39.photobucket.com/albums/e199/joke220/dynodag%2021%20mei%202016/Clio%203%20RS%20203%20Peter%20van%20Dijk_zpsfuhfchri.jpg[/img]
[img]http://i39.photobucket.com/albums/e199/joke220/dynodag%2021%20mei%202016/Clio%203%20RS%20197%20John%20Gordon_zpsxefvpjih.jpg[/img]
[img]http://i39.photobucket.com/albums/e199/joke220/dynodag%2021%20mei%202016/Clio%202%20RS%20172ph%201%20-%20182%20Blok%20-%20Jeffrey%20Korb_zpsu2jrljik.jpg[/img]
[img]http://i39.photobucket.com/albums/e199/joke220/dynodag%2021%20mei%202016/Clio%202%20RS%20182%20Dion_zpsdqbrzkep.jpg[/img]
[img]http://i39.photobucket.com/albums/e199/joke220/dynodag%2021%20mei%202016/Clio%202%20172%20Gerben%20Visser_zpslmot82tm.jpg[/img]
[img]http://i39.photobucket.com/albums/e199/joke220/dynodag%2021%20mei%202016/Clio%201%201.8%2016v%20Ruth_zpswhorokyf.jpg[/img]
[img]http://i39.photobucket.com/albums/e199/joke220/dynodag%2021%20mei%202016/Megane%203%20RS%20250%20Danny_zpsjtgl4w5y.jpg[/img]
[img]http://i39.photobucket.com/albums/e199/joke220/dynodag%2021%20mei%202016/Megane%203%20RS%20265%20Auke%20Visser_zps1u8klplh.jpg[/img]
[img]http://i39.photobucket.com/albums/e199/joke220/dynodag%2021%20mei%202016/Megane%203%20RS%20250%20Marcel%20Lobs_zpsanopmtvt.jpg[/img]
[img]http://i39.photobucket.com/albums/e199/joke220/dynodag%2021%20mei%202016/Volvo%20240%20Turbo%20-%20Jeffrey%20Korb_zpscyholqpq.jpg[/img]
[img]http://i39.photobucket.com/albums/e199/joke220/dynodag%2021%20mei%202016/Megane%202%20225%20Mendel_zps9nrldydk.jpg[/img]
[img]http://i39.photobucket.com/albums/e199/joke220/dynodag%2021%20mei%202016/Megane%203%20RS%20250%20Alexander%20Wijnstekers_zps0fs0uwl5.jpg[/img]
[img]http://i39.photobucket.com/albums/e199/joke220/dynodag%2021%20mei%202016/DennisT_zpsv8ohcsim.jpg[/img]
[img]http://i39.photobucket.com/albums/e199/joke220/dynodag%2021%20mei%202016/Megane%202%20225%20Benjamin_zpsv4xyatmv.jpg[/img]
[img]http://i39.photobucket.com/albums/e199/joke220/dynodag%2021%20mei%202016/Clio%203%20RS%20203%20Peter%20van%20Dijk_zpsfuhfchri.jpg[/img]
[img]http://i39.photobucket.com/albums/e199/joke220/dynodag%2021%20mei%202016/Clio%203%20RS%20197%20John%20Gordon_zpsxefvpjih.jpg[/img]
[img]http://i39.photobucket.com/albums/e199/joke220/dynodag%2021%20mei%202016/Clio%202%20RS%20172ph%201%20-%20182%20Blok%20-%20Jeffrey%20Korb_zpsu2jrljik.jpg[/img]
[img]http://i39.photobucket.com/albums/e199/joke220/dynodag%2021%20mei%202016/Clio%202%20RS%20182%20Dion_zpsdqbrzkep.jpg[/img]
[img]http://i39.photobucket.com/albums/e199/joke220/dynodag%2021%20mei%202016/Clio%202%20172%20Gerben%20Visser_zpslmot82tm.jpg[/img]
[img]http://i39.photobucket.com/albums/e199/joke220/dynodag%2021%20mei%202016/Clio%201%201.8%2016v%20Ruth_zpswhorokyf.jpg[/img]
[img]http://i39.photobucket.com/albums/e199/joke220/dynodag%2021%20mei%202016/Megane%203%20RS%20250%20Danny_zpsjtgl4w5y.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door -jo- op ma 23 mei 2016 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Hoop verschil ...onderling in de clio's
-
- Berichten: 66
- Lid geworden op: zo 24 okt 2010 17:34
- Contacteer:
Nee Daan deze is niet gemapped door henk kost teveel tijd we zaten al behoorlijk vol hij was elders al afgesteld hij stond eigenlijk al goed alhoewel hij dit niet lang vol gaat houden op standaard drijfstangen zuigers en lagers . Der zit zeker verschil in clio`s verbaasde mij ook al Jochem zo zit er toch wel verschil in motoren af fabriek.
Hij is wel afgesteld door Henk, alleen een andere Henk
Wel een mooi resultaat! Maar niet de beloofde 550nm en 350pk, alhoewel die dan zeker al kapot gelopen was
Wel een mooi resultaat! Maar niet de beloofde 550nm en 350pk, alhoewel die dan zeker al kapot gelopen was
Allereerst bedankt voor de ontvangst en de meting. Leuk om kennis gemaakt te hebben. Was voor mij kort en krachtig i.v.m dat ik een andere afspraak had.MeganeRSTrophy schreef:Nee Daan deze is niet gemapped door henk kost teveel tijd we zaten al behoorlijk vol hij was elders al afgesteld hij stond eigenlijk al goed alhoewel hij dit niet lang vol gaat houden op standaard drijfstangen zuigers en lagers
Verder vind ik je mening subjectief MeganeRSTrhopy omdat je zoiets niet concreet kan zeggen en je ook niet weet hoe er met de auto om word gegaan en hoe consequent onderhoud aan word uitgvoerd.
Ja ik weet dat hij iets te aggressief staat afgesteld. Maar hier heb ik voor gekozen. Ook word er correct en netjes mee om gegaan. Inmiddels rijd ik met deze setup al bijna 16.000km en rijd nog altijd uitstekend.
Groetjes,
Benjamin
Excuses voor de verwarring Jo zit half te slapen.
Laatst gewijzigd door Benjamin op ma 23 mei 2016 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 787
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Die 106 heeft een mooi stabiel koppel zeg van begin tot eind!
Een 1.3 106 rallye heeft toch injectie ipv de dubbele webers die er bij een Ax of 205 opzitten niet?
Een 1.3 106 rallye heeft toch injectie ipv de dubbele webers die er bij een Ax of 205 opzitten niet?
-
- Moderator
- Berichten: 14792
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Ik denk dat hij iemand anders bedoeld-jo- schreef:Uh, wat ?
- Daan2D
- Berichten: 2250
- Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
- Car: M2GTRS + R25 + C3RS
- Locatie: Limburg
Hij typt Jo maar qoute iemand andersPatrick RS schreef:Ik denk dat hij iemand anders bedoeld-jo- schreef:Uh, wat ?
Aangezien Jo er niks over gezegt heeft zal hij wel reageren op de qoute.
Maar de 560nm zat er dus niet in? Zonde dat er nog altijd "tuners en chippers" zijn die bedonderen
Beste meters maak je met de megane van ocktober tot nu en al 16k gereden, heb ik 1,5jaar voor nodig
Racing is the best way to convert money into noise
Daan2D schreef:Hij typt Jo maar qoute iemand andersPatrick RS schreef:Ik denk dat hij iemand anders bedoeld-jo- schreef:Uh, wat ?
Aangezien Jo er niks over gezegt heeft zal hij wel reageren op de qoute.
Maar de 560nm zat er dus niet in? Zonde dat er nog altijd "tuners en chippers" zijn die bedonderen
Beste meters maak je met de megane van ocktober tot nu en al 16k gereden, heb ik 1,5jaar voor nodig
Ja was een foutje bedoelde Jo niet sorry.
Maar jah ik was niet verbaasd dat ik minder nm en pks had dan waar ik eerste instantie ben gemeten. Blijft moeilijk om een goede rollenbank te vinden die niet te optimistisch en pessimistisch is.
Des al niettemin had Henk&Jo wel gezegd dat hij wel verder goed afgesteld was en dat het resultaat alsnog mooi is alleen de nummers klopte niet echt. Heb er nu wel fijner gevoel bij dat hij nu ook bij Henk en Jo is geweest. En een bevestiging dat hij wel goed afgesteld is en onder de indruk waren van het resultaat
Dus nogmaals bedankt mannen
Benjamin schreef:Allereerst bedankt voor de ontvangst en de meting. Leuk om kennis gemaakt te hebben. Was voor mij kort en krachtig i.v.m dat ik een andere afspraak had.MeganeRSTrophy schreef:Nee Daan deze is niet gemapped door henk kost teveel tijd we zaten al behoorlijk vol hij was elders al afgesteld hij stond eigenlijk al goed alhoewel hij dit niet lang vol gaat houden op standaard drijfstangen zuigers en lagers
Verder vind ik je mening subjectief MeganeRSTrhopy omdat je zoiets niet concreet kan zeggen en je ook niet weet hoe er met de auto om word gegaan en hoe consequent onderhoud aan word uitgvoerd.
Ja ik weet dat hij iets te aggressief staat afgesteld. Maar hier heb ik voor gekozen. Ook word er correct en netjes mee om gegaan. Inmiddels rijd ik met deze setup al bijna 16.000km en rijd nog altijd uitstekend.
Groetjes,
Benjamin
Excuses voor de verwarring Jo zit half te slapen.
Ik las dit in de auto, dus had zoiets van ... ???uh???? Maar geen probleem.Benjamin schreef:Daan2D schreef: Hij typt Jo maar qoute iemand anders
Aangezien Jo er niks over gezegt heeft zal hij wel reageren op de qoute.
Maar de 560nm zat er dus niet in? Zonde dat er nog altijd "tuners en chippers" zijn die bedonderen
Beste meters maak je met de megane van ocktober tot nu en al 16k gereden, heb ik 1,5jaar voor nodig
Ja was een foutje bedoelde Jo niet sorry.
Maar jah ik was niet verbaasd dat ik minder nm en pks had dan waar ik eerste instantie ben gemeten. Blijft moeilijk om een goede rollenbank te vinden die niet te optimistisch en pessimistisch is.
Des al niettemin had Henk&Jo wel gezegd dat hij wel verder goed afgesteld was en dat het resultaat alsnog mooi is alleen de nummers klopte niet echt. Heb er nu wel fijner gevoel bij dat hij nu ook bij Henk en Jo is geweest. En een bevestiging dat hij wel goed afgesteld is en onder de indruk waren van het resultaat
Dus nogmaals bedankt mannen
Ik weet perfect wat Arjan bedoeld. Het is niet omdat je alles netjes onderhoud en naar behoren staat afgesteld, dat het fout kan gaan. Het is en blijft mechanisch en alles heeft zijn beperkingen/grenzen/limiet.
In jouw geval, Benjamin, vrees ik dat je over de limiet zit. Dit gezegd zijnde zal ik dat ook onderbouwen. Op de datalog ziet de afstelling er ok uit. Je dutycycle zit op 97 % en je druk piekt erg hoog, richting 1.7 bar terwijl de electronica maar tot 1.55 max leest. Alles daarboven is factor onbekend.
Bij de eerste run kwam er niks uit en klonk je erg rauw omdat je een cilinder miste. Dat lag aan de bobine stekkers, maar telkens je een ontbranding mist, kan de gelijk de laatste zijn.
Wat mij ook gelijk opviel was een dikke wolk die uit je dv kwam bij het afblazen, dit kan duiden op een zuigerveer die op weg is naar slechte tijden...
Ook toen ik de auto aan het inspannen was, en er dus onder lag, vond ik dat er een "ander" geluid in het onderblok zat. Dit kan door het tunen van de motor zijn maar kon het geluid niet als "standaard" thuisbrengen als je begrijpt wat ik bedoel.
Deze dingen zijn ook allemaal ter plaatse gemeld.
Ondanks de hoge cijfers, wat op zich een knap resultaat is en daar hoor je me niks van zeggen, vrees ik voor een korte levensduur omdat de praktijk ons geleerd heeft dat de karakteristiek van deze motor met een compressie van 9:1 maximaal 420 Nm (betrouwbaar) aankan. Het zit hem onderin, de drijfstangen zijn hier het zwakke punt. Henk heeft je ook duidelijk uitgelegd wat er precies gebeurd met de druk die je in het blok pomp vanaf relatief lage toeren (door de hybride).
Voila, das denkelijk hetgeen er kan gezegd worden zonder enige afbreuk te doen. Je kijkt tegen mechanische beperkingen aan.
We hebben ook Daan zijn grafiek op die van jou gelegd. Jij hebt een bult extra koppel in het middengebied maar zakt ook gelijk in. Bovenin loopt de auto van Daan gelijk op en gaat zelf nog iets verder dan die van jou. Dit op standaard injectoren, dmf/std koppeling en standaard turbo.
Ik denk, neen ik ben er eigenlijk van overtuigd, dat je voor dit vermogen en toekomstgericht misschien zelfs meer naar een versterkt onderblok zal moeten met een lagere compressie zoals de 250 (8.5:1)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: za 26 apr 2014 18:29
- Car: Megane III RS265 Cup
Deze 2 Megane 3 RS gooien er veel koppel uit zeg....
Mooie resultaten eer geboekt!!
Mooie resultaten eer geboekt!!