Dynodag met Fastchip 25 juni 2016
Ik liep er knap lastig van, moet ik eerlijk toegeven. Dat hij 30% groter is dan het eerste type (RS2) begrijp ik wel, maar dat dit niet eerst getest wordt alvorens het aangeboden wordt kan er bij mij moeilijk in. Het zijn niet bepaald bedragen om even een "trial and error" fix op uit te voeren.
Je weet inderdaad wat te doen, te beginnen bij de oem sensoren.
Je weet inderdaad wat te doen, te beginnen bij de oem sensoren.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
Er zijn zeker mooie gebakjes voorbij gekomen deze 3 dyno dagen,het was weer fun,en mooi om te zien hoeveelFastchip schreef:Jo , Chris & Arjan weer bedankt voor het helpen en organiseren.
Weer een paar zeer fraaie voitures voorbij zien komen
verschillen er (kunnen) zijn,zo leer je elke keer wat.
Ik kijk alweer uit naar de volgende keer Henk,Jo en Arjan
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
-jo- schreef:Ander inlaatspruitstuk
Maar wat gaat dat op en neer die lijntjes, lijkt wel een jo-jo.. .sorry voor het gebruiken van je naam.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Ik zat ook even te vergelijken. Schijnbaar is het verschil dat het bij echte RS2 jms spruitstuk de doorsnede van de luchtpijp van het plenium vanaf de smoorklepgezien steeds keliner wordt. Ik heb even hier gekeken http://www.cliosport.net/threads/jms-rs ... ne.659192/ en uiteraard hier:
[img]http://i65.tinypic.com/120tuoo.jpg[/img]
Tja ik wil altijd weten waarom iets zo is.
[img]http://i65.tinypic.com/120tuoo.jpg[/img]
Tja ik wil altijd weten waarom iets zo is.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Berichten: 357
- Lid geworden op: ma 24 okt 2011 21:00
- Car: SLK55 AMG + Berlingo
- Locatie: Grootebroek
Ben nu bezig om het eea. te checken om het op te lossen.
Probeer eerst de makkelijke dingen (sensoren/bougie kabels) en in het laatste geval zal het dan inderdaad een issue kunnen zijn met de inlaat.
De tijd zal het leren, ik heb iig iets om uit te gaan zoeken.
Probeer eerst de makkelijke dingen (sensoren/bougie kabels) en in het laatste geval zal het dan inderdaad een issue kunnen zijn met de inlaat.
De tijd zal het leren, ik heb iig iets om uit te gaan zoeken.
Daily -> Citroen Berlingo B9 2013 1.6 HDI @ 125PK
Project -> Mercedes SLK 55 AMG (V8) 400+ pk + zeer veel mods
Project -> Mercedes SLK 55 AMG (V8) 400+ pk + zeer veel mods
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34
Je bent nog wel gewoon rijdend thuis kunnen komen toch ? Ik zou mij er niet gerust op voelen in de auto als ik het zo hoorde op de rollenbank gisteren.
Hoop dat je de problemen weet op te lossen !
Hoop dat je de problemen weet op te lossen !
-
- Berichten: 66
- Lid geworden op: zo 24 okt 2010 17:34
- Contacteer:
Graag gedaan Henk,Jo,Christiaan en de deelnemers waren weer 3 leuke en gezellige dyno dagen en weer veel gezien en ook weer wat geleerd. Om mensen te helpen waar nodig lopen we voor en zijn we aanwezig geen probleem zie graag tevreden mensen naar huis gaan daar kun je bij Henk en Jo zeker op vertrouwen je word er altijd netjes geholpen en denken ook mee met de klant vandaar dat ik onze Vkv klanten ook adviseer om naar Fastchip te gaan gewoon Top dus ! Op naar de volgende dyno dagen die gaan we weer met plezier bijwonen en helpen.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: do 9 jun 2016 10:50
- Car: Renault Megane TCE18
Wat een heerlijk resultaat!!! Mijn tce180 is een stuk feller en fijner geworden om mee te rijden. Zeer tevreden!
Hoe bereken je trouwens Wiel pk naar motor pk? Ik had begrepen dat er hier een formule voor was???
Ginho
Hoe bereken je trouwens Wiel pk naar motor pk? Ik had begrepen dat er hier een formule voor was???
Ginho
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Er zijn meerdere manieren om dat te doen. Maar wat ik meestal doe is het volgende :
Wielpk is 90% want 10% gaat verloren onderweg. Dus in jouw geval is het 184:90 en dat maal 100. Maar helemaal waar is dit ook niet.
Je kan ook gewoon zeggen dat je auto 184 pk heeft volgens opgave alleen dan dat wel aan de wielen..
Wielpk is 90% want 10% gaat verloren onderweg. Dus in jouw geval is het 184:90 en dat maal 100. Maar helemaal waar is dit ook niet.
Je kan ook gewoon zeggen dat je auto 184 pk heeft volgens opgave alleen dan dat wel aan de wielen..
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 357
- Lid geworden op: ma 24 okt 2011 21:00
- Car: SLK55 AMG + Berlingo
- Locatie: Grootebroek
Jazeker, de auto rijd prima als je normaal gas opbouwt namelijk.Jacob Priem schreef:Je bent nog wel gewoon rijdend thuis kunnen komen toch ? Ik zou mij er niet gerust op voelen in de auto als ik het zo hoorde op de rollenbank gisteren.
Hoop dat je de problemen weet op te lossen !
Alleen het ineens vol gas geven vindt hij niet bepaald leuk, en dat is nu net nodig voor een goede run/map.
Omdat ik het normaal altijd rustig opbouw heb ik dit nooit gemerkt (is nu eenmaal mijn rijstijl), nu ik het weet kan ik het ook goed testen en gaan uitzoeken.
Daily -> Citroen Berlingo B9 2013 1.6 HDI @ 125PK
Project -> Mercedes SLK 55 AMG (V8) 400+ pk + zeer veel mods
Project -> Mercedes SLK 55 AMG (V8) 400+ pk + zeer veel mods
jacques,jacques schreef:Ik zat ook even te vergelijken. Schijnbaar is het verschil dat het bij echte RS2 jms spruitstuk de doorsnede van de luchtpijp van het plenium vanaf de smoorklepgezien steeds keliner wordt. Ik heb even hier gekeken http://www.cliosport.net/threads/jms-rs ... ne.659192/ en uiteraard hier:
Tja ik wil altijd weten waarom iets zo is.
Bovendien is het standaard inlaat spruitstuk geen belemmering / restrictie. De restrictie zit in de cylinderkop vanwege de beperkte ruimte in de verbrandingskamer.
Het totaalplaatje is: luchtfilter - gasklep - inlaatspruitstuk - cylinderkop - uitlaatspruitstuk / systeem.
-
- Moderator
- Berichten: 14792
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Ik gebruikte zelf altijd deze ... x 1.08+15hp= ..
Nu zag ik dat Henk deze ook gebruikte alleen meer marge hanteert en maar +10 doet Blijft toch altijd ongeveer +/-
Nu zag ik dat Henk deze ook gebruikte alleen meer marge hanteert en maar +10 doet Blijft toch altijd ongeveer +/-
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Patrick RS schreef:Ik gebruikte zelf altijd deze ... x 1.08+15hp= ..
Nu zag ik dat Henk deze ook gebruikte alleen meer marge hanteert en maar +10 doet Blijft toch altijd ongeveer +/-
Haha, tja als je genoeg hebt is dus 5 meer of minder niet belangrijk.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Moderator
- Berichten: 14792
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Ik ben er nu gewoon tussen in gaan zitten. Kan ik zeggen dat ik 300 pk heb
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: ma 27 jun 2016 19:09
Mijn RS net te laat gekregen om te komen kijken, al enig idee wat de volgende dag gaat worden?
Als ik het goed begrepen heb heeft mijn RS 265 normaal 250 pk en pas 265 pk na het inschakelen van de sportstand.
Is het dan mogelijk dat hij standaard 250 pk blijft en de remap pas werkt na het omschakelen naar sportstand?
Natuurlijk al naar tuning gekeken, maar op de site van fastchip zie ik enkel de mogelijkheid om zelf de hard en software aan te schaffen..
Of zie ik iets over het hoofd?
Als ik het goed begrepen heb heeft mijn RS 265 normaal 250 pk en pas 265 pk na het inschakelen van de sportstand.
Is het dan mogelijk dat hij standaard 250 pk blijft en de remap pas werkt na het omschakelen naar sportstand?
Natuurlijk al naar tuning gekeken, maar op de site van fastchip zie ik enkel de mogelijkheid om zelf de hard en software aan te schaffen..
Of zie ik iets over het hoofd?
-
- Berichten: 66
- Lid geworden op: zo 24 okt 2010 17:34
- Contacteer:
Ik zou gewoon effe contact op nemen met Henk van Fastchip is makkelijker die kan je het uitleggen.midlifecrisis schreef:Mijn RS net te laat gekregen om te komen kijken, al enig idee wat de volgende dag gaat worden?
Als ik het goed begrepen heb heeft mijn RS 265 normaal 250 pk en pas 265 pk na het inschakelen van de sportstand.
Is het dan mogelijk dat hij standaard 250 pk blijft en de remap pas werkt na het omschakelen naar sportstand?
Natuurlijk al naar tuning gekeken, maar op de site van fastchip zie ik enkel de mogelijkheid om zelf de hard en software aan te schaffen..
Of zie ik iets over het hoofd?
info@fastchip.nl
-
- Berichten: 671
- Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
- Car: 95-PZ-KJ
- Contacteer:
-jo- schreef:omdat het niet werkt Arno, inlaat is veels te groot. Mengsel/lucht wordt terug in het spruitstuk geduwd.
Hoi Jo, kan je dit wat meer uitleggen?
Ik heb zelf een RS2 door Henk Gemapped en daar over is altijd gezegd dat de luchtkamer te klein is (compromis omdat het op die plek moest passen zonder aanpassingen) bedoel je de luchtkamer of de inlaten zelf?
@smokey De RS 2 heeft idd tapse inlaten, waardoor er een drukgolf opgebouwd word, het is jammer dat het hele (afstudeer) project niet beschikbaar is, het was leuk en leerzaam geweest.
Born Grippy
-
- Berichten: 357
- Lid geworden op: ma 24 okt 2011 21:00
- Car: SLK55 AMG + Berlingo
- Locatie: Grootebroek
Ben nu ff wat foto's aan het bekijken van RS2 setups.
Valt me op dat iedereen zijn gasklep 90 graden gedraaid heeft zitten.
Zal dat ook even op de lijst zetten om te proberen!
@bozo heb jij deze ook 90 graden gedraaid zitten en zo ja weet jij waarom dit zo is ?
Valt me op dat iedereen zijn gasklep 90 graden gedraaid heeft zitten.
Zal dat ook even op de lijst zetten om te proberen!
@bozo heb jij deze ook 90 graden gedraaid zitten en zo ja weet jij waarom dit zo is ?
Daily -> Citroen Berlingo B9 2013 1.6 HDI @ 125PK
Project -> Mercedes SLK 55 AMG (V8) 400+ pk + zeer veel mods
Project -> Mercedes SLK 55 AMG (V8) 400+ pk + zeer veel mods
-
- Berichten: 671
- Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
- Car: 95-PZ-KJ
- Contacteer:
heb geen foto's bij de hand...dus ff op cliosport gezocht:
http://www.cliosport.net/attachments/20 ... jpg.80924/
[img]http://www.cliosport.net/attachments/20 ... jpg.80924/[/img]
http://www.cliosport.net/attachments/20 ... jpg.80924/
[img]http://www.cliosport.net/attachments/20 ... jpg.80924/[/img]
Born Grippy
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
- Contacteer:
Smokey / Bozo:
ook even rekening houden dat voor zover mij bekend de SM versie van de RS2 geen kelken heeft zoals de RS2 Normaal wel.
Als er iemand de CFD data van de RS2 heeft ben ik wel eens naar benieuwd. Blijkbaar (volgends ClioSport.co.uk) zweven deze ergens rond maar heb ze nog niet kunnen vinden.
ook even rekening houden dat voor zover mij bekend de SM versie van de RS2 geen kelken heeft zoals de RS2 Normaal wel.
Als er iemand de CFD data van de RS2 heeft ben ik wel eens naar benieuwd. Blijkbaar (volgends ClioSport.co.uk) zweven deze ergens rond maar heb ze nog niet kunnen vinden.
-
- Berichten: 671
- Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
- Car: 95-PZ-KJ
- Contacteer:
ik heb wel een plaatjes gezien van drukverschillen etc....ga toch weer eens zoeken....
soms zijn dingen best simpel.....
http://www.rs2intake.co.uk/design
minimale info....
soms zijn dingen best simpel.....
http://www.rs2intake.co.uk/design
minimale info....
Born Grippy
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
- Contacteer:
bozothenutter schreef:ik heb wel een plaatjes gezien van drukverschillen etc....ga toch weer eens zoeken....
soms zijn dingen best simpel.....
http://www.rs2intake.co.uk/design
minimale info....
My bad, ik was op JMS RS2 aan het zoeken, Wist niet dat deze onder deze naam geherfabriceerd zijn
-
- Berichten: 357
- Lid geworden op: ma 24 okt 2011 21:00
- Car: SLK55 AMG + Berlingo
- Locatie: Grootebroek
Update van mijn kant :
Het probleem is zo goed als zeker opgelost. Probleem zat hem in de volgende dingen:
Het gasklephuis had ik normaal en recht zitten, iets wat perfect werkt voor de standaard setups maar blijkbaar niet bij op kelken gebaseerde inlaten.
Achteraf stom want op vrijwel alle foto's van een RS2 is te zien dat ze gedraaid staan .... naja leer momentje
Daarnaast zitten er nu ook alleen maar originele sensoren in de inlaat.
Beide heeft er voor gezorgd dat hij stationair al VEEL beter loopt en ook bij gas geven nu direct mee kan zonder gesputter of andere vage dingen (iets wat voorheen niet mogelijk was -> zie uitdraai ).
De auto kan nog niet rijden omdat ik met wat meer dingen bezig ben maar ik heb er alle vertrouwen in dat dit ook dan geen enkel probleem zal opleveren.
Kortom tijd voor een toast .
[img]http://i65.tinypic.com/2e4xcex.jpg[/img]
Stiekem ook wel blij dat het niet gelukt was zaterdag, want ik heb ook een originele Orbisoud Cup uitlaatlijn op de kop getikt
Kan dat volgende keer ook gelijk meegenomen worden en ook wat pk's verbetering opleveren!
Het probleem is zo goed als zeker opgelost. Probleem zat hem in de volgende dingen:
Het gasklephuis had ik normaal en recht zitten, iets wat perfect werkt voor de standaard setups maar blijkbaar niet bij op kelken gebaseerde inlaten.
Achteraf stom want op vrijwel alle foto's van een RS2 is te zien dat ze gedraaid staan .... naja leer momentje
Daarnaast zitten er nu ook alleen maar originele sensoren in de inlaat.
Beide heeft er voor gezorgd dat hij stationair al VEEL beter loopt en ook bij gas geven nu direct mee kan zonder gesputter of andere vage dingen (iets wat voorheen niet mogelijk was -> zie uitdraai ).
De auto kan nog niet rijden omdat ik met wat meer dingen bezig ben maar ik heb er alle vertrouwen in dat dit ook dan geen enkel probleem zal opleveren.
Kortom tijd voor een toast .
[img]http://i65.tinypic.com/2e4xcex.jpg[/img]
Stiekem ook wel blij dat het niet gelukt was zaterdag, want ik heb ook een originele Orbisoud Cup uitlaatlijn op de kop getikt
Kan dat volgende keer ook gelijk meegenomen worden en ook wat pk's verbetering opleveren!
Daily -> Citroen Berlingo B9 2013 1.6 HDI @ 125PK
Project -> Mercedes SLK 55 AMG (V8) 400+ pk + zeer veel mods
Project -> Mercedes SLK 55 AMG (V8) 400+ pk + zeer veel mods
Zoiets ben ik ook weleens bang voor. Laatst op de Autobahn kwam de Megane II RS225 met moeite net boven de 230 terwijl hij op de teller toch wel ruim over de 240 hoort te gaan. Helaas kon ik alle 3 de dynodagen nietMartin E23 schreef:Ik denk dat ik vandaag de meeste vermogenswinst heb gekregen
Na de eerste run leek het nergens op, er moest iets fout zitten qua techniek en jawel, Arjan had binnen 10 seconden de dader gevonden
Door de vorige eigenaar is er een Forge dumpvalve geplaatst, niks verkeerd denk je dan, ware het niet dat er het een en ander was afgedopt en de wastegate niet z'n werk kon doen, jammer dat ik dat zelf niet heb gevonden, als excuus voer ik dan maar aan dat ik atmosferische motoren ben gewend
Arjan heeft het keurig opgelost en toen kwam alles tot leven, ik heb een andere auto !
Hopelijk gaat het de volgende keer wel lukken.
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: di 19 apr 2016 16:00
- Car: Megane 2 RS
Auto gaat nu zonder moeite 250 op de teller, afgelopen zondag nog ff gecheckt, gelukkig geen in de buurt
-
- Berichten: 292
- Lid geworden op: do 17 mar 2011 10:22
- Car: Megane Cabrio F4R746
- Locatie: Melkweg
Termijn is 4 a 6 wekenAbel schreef:of niet gezienMartin E23 schreef:Auto gaat nu zonder moeite 250 op de teller, afgelopen zondag nog ff gecheckt, gelukkig geen in de buurt
Megane Cabrio 2.0 16V F4R746 Privilege VGI Bi-Fuel
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: di 19 apr 2016 16:00
- Car: Megane 2 RS
Nope, 2 weken.
Ik kreeg 2 weken na de dynodag van 25 juni namelijk een prent, 2 kilometer te snel na correctie, wel ff € 24.00 aftikken, kan je beter in Duitsland te snel rijden, € 15.00 voor 10 kilometer te snel na correctie.
Ik kreeg 2 weken na de dynodag van 25 juni namelijk een prent, 2 kilometer te snel na correctie, wel ff € 24.00 aftikken, kan je beter in Duitsland te snel rijden, € 15.00 voor 10 kilometer te snel na correctie.
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: di 19 apr 2016 16:00
- Car: Megane 2 RS
En nu een geheel andere vraag, ik mis de Fastchip sticker achter op de auto, zijn deze te verkrijgen of ?
-
- Berichten: 292
- Lid geworden op: do 17 mar 2011 10:22
- Car: Megane Cabrio F4R746
- Locatie: Melkweg
Bezwaarschrift indienen en foto's opvragen?Martin E23 schreef:Nope, 2 weken.
Ik kreeg 2 weken na de dynodag van 25 juni namelijk een prent, 2 kilometer te snel na correctie, wel ff € 24.00 aftikken, kan je beter in Duitsland te snel rijden, € 15.00 voor 10 kilometer te snel na correctie.
Megane Cabrio 2.0 16V F4R746 Privilege VGI Bi-Fuel