Dynodag met Fastchip 25 juni 2016

Alles over de meetings.
Nieuwe topics mogen alleen door moderators aangemaakt worden. PM 1 van de mods hier om er 1 aan te laten maken.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Dynodag met Fastchip 25 juni 2016

Adres:
Albert Plesmanweg 20-22, 4462 GC Goes, Nederland

Voor mensen die geen ervaring hebben met een dynodag of custom mapping:

[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... stchip.jpg[/img]

Een greep uit het de mogelijkheden van Fastchip betreffende custom maps:
* Clio & 19 16v alsook turbo conversies
* R21T
* R5 GTTi (MB injectie)

*Twingo:
1.2 16V 75hp eco2
1.2 TCe GT 100hp
1.6 RS 133hp
1.5 Dci 85hp eco2

*clio II
1.6 110hp
2.0 RS 172/182
3.0 V6 phase 2
1.2 16V 75hp eco2
1.2 TCe 100hp eco2
1.6 110hp
2.0 RS 197/200hp
1.5 Dci 85/90hp eco2 FAP
1.5 Dci GT 103/105/106/110hp

*Megane II
2.0 135hp
2.0 GT 165/170
2.0 RS 225/230hp
2.0 RS 225/230hp
2.0 Dci 150/175hp

*Senic II
2.0 Dci 150hp
2.0 T 165/170hp

*Espace IV
2.0 Dci 150hp
2.0 T 165/170hp

*Megane III
1.6 110hp
2.0 TCe 130hp
2.0 TCe GT 180hp
2.0 RS 250/265hp
2.0 RS 250/265hp
1.5 Dci 85/90hp FAP
1.5 Dci 105/110 FAP

*Laguna III
2.0 T 165/170hp
2.0 T 205hp GT Coupé
2.0 Dci 150/175/180hp

*Wind
1.2 TCe 101hp

*Dacia Duster
1.5 Dci 107/110 FAP

*Koleos
2.0 Dci 150/175hp

Uiteraard kan je bij Henk ook terecht voor de Clio IV RS, Captur 1.2 Tce , e.a !!!

Het hele gebeuren gaat naar goede gewoonte door bij Tovami dyno center (Ruud Fredericks) te Goes.


Meer informatie via Jo. Custom maps graag aanmelden bij Jo via de PM
Fastchip schreef:Voor de mensen die nieuw zijn op 1 van deze rollenbank dagen te Goes, hierbij wat aanvullende informatie.

Het is de bedoeling dat de auto met meer vermogen weer van de rollenbank gaat. (voor diegenen die voor een custom afstelling gekozen hebben)
Hiervoor is het noodzakelijk dat de auto in 100% technische staat verkeerd, zodat diegene die de auto afstelt zijn werk kan doen in plaats van eerst de noodzakelijke reparaties te moeten uitvoeren.

Hoewel er uitgebreide technische kennis en ervaring aanwezig is in de vorm van Jo-Ruud-Henk en anderen is het de bedoeling de auto een nieuwe afstelling mee te geven en niet eerst van nieuwe onderdelen te moeten voorzien. :D

Voor de hand liggende zaken zijn;

Gasklep die niet volledig opent
Te lage brandstof kwaliteit
'routing' slangen, niet op hete motoronderdelen !
Te zachte of te harde banden
Foutieve wielsporing
Vuil luchtfilter, warme lucht aanzuiging vanuit motorruimte
Slechte massa's, loszittende accupolen
Kapotte lambda sensor(s) bij auto's ouder dan 4 jaar
enz, enz

Voor een uitgebreidere checklist [in Engels] zie ook;
http://www.fastchip.nl/index.php?page=s ... &Itemid=26

Heb je de nodige modificaties uitgevoerd aan je auto geef dit dan vantevoren door aan Jo. Aan de hand daarvan kan ik een voor afstelling maken zodat er meer tijd beschikbaar is voor de rollenbank afstelling.

Ron98 voor RS types bij een custom map vanwege het terugregelen van de ecu !

Tot slot (spijtig genoeg komt dit voor):
Mensen die denken even een afstelling op te halen voor een bevriende tuner zijn uiteraard NIET welkom. Als ik voorgelogen wil worden luister ik wel naar het NOS journaal.
Kostprijs 2016:
regulier rollen/vermogensmeting (2x rollen + print): 40 €
Custom map: 100 € dyno vooruit te betalen, de kostprijs van de mapping wordt op de dag zelf betaald. Enkel zo zijn we zeker dat we uit de kosten komen en er geen misverstanden optreden.

De betalingsgegevens worden via PM meegedeeld
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Custom map:

- Ginho , Megane TCE180 , stock

-Dave01,Megane 225 F1, forge DV, stock

-Martin E23 , Megane RS 225,BP Ultimate ,Injen cold air intake,Forge dumpvalve

-Patrick RS ,Mégane rs III 250 coupe,stock, BP98, maar wil voor die tijd nog een catback systeem.

-Smokeythebandit ,Clio II RS 172, - BP Ultimate,
[luchtfilter] - KN RC9290
[brandstof systeem] - 4 bar (ipv. 3) + Walbro 255 pomp
[inlaatspruitstuk] - RS2 stijl (vergelijkbaar met bozothenutter)
[cilinderkop] - standaard ph1 RS
[uitlaatspruitstuk ] - 182 4-2-1 versie
[uitlaat] - 2.5" RVS Custom
[katalysator] - Geen
[map] - Draait al op de Ron98 map (via rs tuner gemapped 5 jaar terug).

-Matthi, Megane III 1.4 TCe, stock

-Speeddevil , Clio-2 sport 169 pk ph1 175000km ,BP ron97 of 102 oct ,k&n inlegfilter
[inlaatspruitstuk] - port matched 182 inlaat
[uitlaatspruitstuk ] - 182 uitlaat
[uitlaat] - 100 of 200 cell kat groep a (63,5) simmons

-Wido Verhoeven,clio 182 ,nieuwe bougies, magnecor bougie kabels, ktec supersport uitlaat, scorpion decat, flowed intake manifold en gasklep door ms engineering,
k&n i57 gen2 intake, koppeling en de rest zijn origineel.

-Mitkrov13 (Tim) , Clio 3 ph2 CUP (200) 20th edition 2010,BP Ultimate 98, inleg filter( k&n/itg/pipercross), uitlaat af-fabriek akrapovic evolution systeem


Regulier rollen (vermogensmeting)

-MartijnG, R5Gtt
-MgHammer, Megane (1) 2.0 16V F4R746, BP98 + LPG; K&N inlegfilter
-Midri, Clio 4 RS (aanpassing ITG)
-
-
Laatst gewijzigd door -jo- op di 21 jun 2016 15:56, 18 keer totaal gewijzigd.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Martin E23
Berichten: 38
Lid geworden op: di 19 apr 2016 16:00
Car: Megane 2 RS

Bij deze geef ik mij graag op voor een custom map.

Megane RS 225

[merk / kwaliteit brandstof] - BP Ultimate
[koppeling] - standaard
[luchtfilter] -Injen cold air intake
[inlaatspruitstuk] - standaard
[cilinderkop] - standaard
[uitlaatspruitstuk ] - standaard
[uitlaat] - standaard
[Intercooler+boostpipes+dumpvalve] Forge dumpvalve

Zodra ik tijd heb zal ik mij even netjes voorstellen in het daarvoor bedoelde topic.
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Zet mij maar op de lijst voor een remap van mijn nieuwe rs.
Mégane rs 3 250 coupe
Nog standaard maar wil voor die tijd nog een catback systeem.

Ik tank bp98
SmokeyTheBandit
Berichten: 357
Lid geworden op: ma 24 okt 2011 21:00
Car: SLK55 AMG + Berlingo
Locatie: Grootebroek

Zet mij ook maar op de lijst (Y)
Logischerwijs een custom map.

[merk / kwaliteit brandstof] - BP Ultimate (tank nooit wat anders (Y) ).
[koppeling] - standaard
[luchtfilter] - KN RC9290
[brandstof systeem] - 4 bar (ipv. 3) + Walbro 255 pomp
[inlaatspruitstuk] - RS2 stijl (vergelijkbaar met bozothenutter)
[cilinderkop] - standaard ph1 RS
[uitlaatspruitstuk ] - 182 4-2-1 versie
[uitlaat] - 2.5" RVS Custom
[katalysator] - Geen
[map] - Draait al op de Ron98 map (via rs tuner gemapped 5 jaar terug).

Gaat om deze inlaat :
[img]http://i65.tinypic.com/120tuoo.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door SmokeyTheBandit op wo 8 jun 2016 15:29, 5 keer totaal gewijzigd.
Daily -> Citroen Berlingo B9 2013 1.6 HDI @ 125PK
Project -> Mercedes SLK 55 AMG (V8) 400+ pk + zeer veel mods
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

3,5" uitlaat ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
SmokeyTheBandit
Berichten: 357
Lid geworden op: ma 24 okt 2011 21:00
Car: SLK55 AMG + Berlingo
Locatie: Grootebroek

Het is nog vroeg, heb het aangepast :D
Daily -> Citroen Berlingo B9 2013 1.6 HDI @ 125PK
Project -> Mercedes SLK 55 AMG (V8) 400+ pk + zeer veel mods
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Dat doe je snel....
Ik heb er meestal wel een halve dag voor nodig ...uitlaat wisselen ;-)
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

:p
Racing is the best way to convert money into noise
SmokeyTheBandit
Berichten: 357
Lid geworden op: ma 24 okt 2011 21:00
Car: SLK55 AMG + Berlingo
Locatie: Grootebroek

Deze datum kwam precies goed uit Daniel, dus maar gelijk gebruik van gemaakt!
Wordt hij eindelijk goed afgesteld op de mods, zeker wel nodig want hij loopt vrij rijk :smile:
Daily -> Citroen Berlingo B9 2013 1.6 HDI @ 125PK
Project -> Mercedes SLK 55 AMG (V8) 400+ pk + zeer veel mods
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Mooi toch! Ik ben er die dag ook als het goed is. Kom met een vriend mee die een voor een mapping gaat (Y)
Racing is the best way to convert money into noise
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

ik denk trouwens dat we die auto "ooit" al op bezoek hebben gehad zonder de betreffende inlaat. Zou dat kunnen ?

Meen me te herinneren dat dit 1 van de sterkste was die we ooit gemeten hebben.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
StephRS
Berichten: 218
Lid geworden op: za 21 nov 2015 9:28
Car: Megane RS

Het zal echt al vaker zijn gevraagd. Maar wat is nu het voordeel van een custom map tegen de Fastchip RStuner? Behalve dat een custom map volledig op de auto is afgesteld kan ik geen direct voordeel zien in een custom map ... #daretoask
Entity_Razer
Berichten: 260
Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
Contacteer:

Je beantwoord je eigen vraag.

RSTuner maps zijn goede maps die passen op alle auto's van die specs (182, 225, 250,265,275..)

Customs zijn SPECIFIEK voor jouw wagen / blok, specifiek afgesteld op jouw characteristiek. Ongeacht het feit dat een motor een massaproductie item is zijn er altijd verschillen onderin. De ene draait wat meer koppel, de andere meer vermogen. De ene kan goed overweg met wat meer boost / Vervroeging, de andere minder ...

Dus je wagen zal specifiek afgesteld worden op de limiet van jouw blok ( min een veilige grens natuurlijk .. Henk stelt altijd de wagens veilig af, nooit tot op de grens of er over).
SmokeyTheBandit
Berichten: 357
Lid geworden op: ma 24 okt 2011 21:00
Car: SLK55 AMG + Berlingo
Locatie: Grootebroek

-jo- schreef:ik denk trouwens dat we die auto "ooit" al op bezoek hebben gehad zonder de betreffende inlaat. Zou dat kunnen ?

Meen me te herinneren dat dit 1 van de sterkste was die we ooit gemeten hebben.
Kijk er nu nog veel meer naar uit (D) :worship:
Daily -> Citroen Berlingo B9 2013 1.6 HDI @ 125PK
Project -> Mercedes SLK 55 AMG (V8) 400+ pk + zeer veel mods
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Dat was een andere sunflower, 97-GG-KR ( uit mijn hoofd ) destijds van Sander. Had andere nokkenassen gestoken meen ik.

Edit!

Rtc bewaard alles 8)
Er is gewoon nog een topic van ook:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... &start=245

Op pagina 8 gaat het over de dyno
Racing is the best way to convert money into noise
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Jo, zet mij a.u.b. maar op de lijst om te rollen met de 5 GT Turbo. Kijken wat ie er nu uiteindelijk uitgooit met de huidige sproeierbezetting (aan de rijke kant).
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
pascalrstrophy
Berichten: 131
Lid geworden op: zo 13 feb 2011 18:03
Contacteer:

Was een mooi dagje!!! En met een mooie mapping naar huis 249 wielpk en 420nm koppel :bang:
speeddevil
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 14 sep 2015 9:09

bij deze wil ik mij graag aanmelden voor een custom map. de wagen heeft een LPG installatie wat een aantal pk zal kosten denk ik. maar wil er zoveel mogelijk koppel uithalen. zit nu volgens de vorige eigenaar een standaard fast chip in die niet aangepast is op de bewerkte inlaat en uitlaat van een 182. hoe zit het met de aanbetaling na wie moet ik die overmaken?

[type] - Clio-2 sport 169 pk ph1 175000km
[merk / kwaliteit brandstof] - BP ron97 of 102 oct
[Bougies] - standaard dubbele platium
[koppeling] - standaard
[luchtfilter] - k&n inlegfilter
[inlaatspruitstuk] - port matched 182 inlaat
[cilinderkop] - standaard
[uitlaatspruitstuk ] - 182 uitlaat
[uitlaat] - 100 of 200 cell kat groep a (63,5) simmons
speeddevil

Posts: 20
Joined: Mon 14 Sep 2015 9:09
wido
Berichten: 2
Lid geworden op: di 31 mei 2016 18:15
Car: clio 182

Kan ik me nog aanmelden voor dynodag?
Heb een clio 182 van 2005 net nieuwe bougies, magnecor bougie kabels, olie en oliefilter vervangen
Er zijn nog wat onderdelen vervangen
- ktec supersport uitlaat
- scorpion decat
- flowed intake manifold en gasklep door ms engineering
- k&n i57 gen2 intake
- powerflex uitlaat en motorsteunen
De koppeling en de rest zijn origineel de wagen heeft wel een oliedruk en temperatuur meter en staat op 17" oz ultraleggera velgen en op eibach schokdempers
-
SmokeyTheBandit
Berichten: 357
Lid geworden op: ma 24 okt 2011 21:00
Car: SLK55 AMG + Berlingo
Locatie: Grootebroek

Een hoop Clio RSen de 25e, kunnen we ze motorisch onderling mooi goed vergelijken (Y) .
Hoe werkt het qua tijdsindeling trouwens ?
Dient iedereen er de hele dag te zijn of krijgt men een bepaald tijdschema mee dat je aanwezig dient te zijn ?
Laatst gewijzigd door SmokeyTheBandit op di 7 jun 2016 9:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Daily -> Citroen Berlingo B9 2013 1.6 HDI @ 125PK
Project -> Mercedes SLK 55 AMG (V8) 400+ pk + zeer veel mods
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

SmokeyTheBandit schreef: Zou maar even een NAP gaan checken als ik jou was ;-)
En dan?
SmokeyTheBandit
Berichten: 357
Lid geworden op: ma 24 okt 2011 21:00
Car: SLK55 AMG + Berlingo
Locatie: Grootebroek

Tim schreef: En dan?
Tja als je er dan achter komt dat hij inderdaad is "teruggedraait" of aangepast weet je dat iig.
Als hij bij een dealer of auto zaak is aangeschaft kun je er wellicht nog werk van maken.
Een auto op LPG die minder gedraait heeft dan gelijkwaardige modellen van dezelfde leeftijd/benzine is vrij "onrealistisch".
Daily -> Citroen Berlingo B9 2013 1.6 HDI @ 125PK
Project -> Mercedes SLK 55 AMG (V8) 400+ pk + zeer veel mods
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Sorry, maar dat is gewoon BS. Ik heb laatst ook een Megane II uit 2006 met 'maar' 110.000km op de teller gekocht op LPG. Ze zijn er gewoon hoor. Zoveel kilometers hoef je nou ook weer niet te rijden om het eruit te halen.

Is dit overigens niet de ex-Menno Clio? Die heeft destijds ook een Clio II ph1 op LPG gehad.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

NAP kun je tegenwoordig gratis checken op RDW je krijgt alleen logisch of onlogisch zonder kilometer standen, maar het is een indicatie. Onlogisch hoeft niet perse waar tezijn. er hoeft maar 1 keer een foutje in te zitten en dan in je nap verkloot, maar als je dan een uitdraai aanvraagt kun je wel kijken wat er is gebeurt.

en een auto van 15 Jaar met 175K kan, maar op lpg niet echt realistisch idd (F)
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Dynotopic heren, even de bezem erbij nemen mods (Y)
Racing is the best way to convert money into noise
MgHammer
Berichten: 292
Lid geworden op: do 17 mar 2011 10:22
Car: Megane Cabrio F4R746
Locatie: Melkweg

Abel schreef:NAP kun je tegenwoordig gratis checken op RDW je krijgt alleen logisch of onlogisch zonder kilometer standen, maar het is een indicatie. Onlogisch hoeft niet perse waar tezijn. er hoeft maar 1 keer een foutje in te zitten en dan in je nap verkloot, maar als je dan een uitdraai aanvraagt kun je wel kijken wat er is gebeurt.

en een auto van 15 Jaar met 175K kan, maar op lpg niet echt realistisch idd (F)
LPG kan later/recenterlijk ingebouwd zijn
Megane Cabrio 2.0 16V F4R746 Privilege VGI Bi-Fuel :worship:
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

MgHammer schreef:
Abel schreef:NAP kun je tegenwoordig gratis checken op RDW je krijgt alleen logisch of onlogisch zonder kilometer standen, maar het is een indicatie. Onlogisch hoeft niet perse waar tezijn. er hoeft maar 1 keer een foutje in te zitten en dan in je nap verkloot, maar als je dan een uitdraai aanvraagt kun je wel kijken wat er is gebeurt.

en een auto van 15 Jaar met 175K kan, maar op lpg niet echt realistisch idd (F)
LPG kan later/recenterlijk ingebouwd zijn
Precies!
Gelul in de ruimte dus wat niets zegt en al helemaal niets met een dynodag te maken heeft. Roepen om het roepen.
SmokeyTheBandit
Berichten: 357
Lid geworden op: ma 24 okt 2011 21:00
Car: SLK55 AMG + Berlingo
Locatie: Grootebroek

Heb mijn specs lijstje bijgewerkt met een aanpassing die ik voor die tijd nog ga doen.
Er komen nieuwe (originele) Megane R26 injectoren in.
Daily -> Citroen Berlingo B9 2013 1.6 HDI @ 125PK
Project -> Mercedes SLK 55 AMG (V8) 400+ pk + zeer veel mods
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

SmokeyTheBandit schreef:Heb mijn specs lijstje bijgewerkt met een aanpassing die ik voor die tijd nog ga doen.
Er komen nieuwe (originele) Megane R26 injectoren in.

ben wel geinteresseerd waarom je denkt dat dit nodig is....met de RS2 zitten de injectoren nog ruim binnen de marge.
Born Grippy
SmokeyTheBandit
Berichten: 357
Lid geworden op: ma 24 okt 2011 21:00
Car: SLK55 AMG + Berlingo
Locatie: Grootebroek

Ik heb het idee dat de mijne hun beste tijd wel hebben gehad, de mijne zijn immers al 15 jaar oud.
Heb altijd al de planning gehad om ze te gaan vervangen voor nieuwe exemplaren om zo het brandstof systeem 100% nieuw en goed te hebben.
Maar qua aanschaf zijn de originele megane rs injectoren net zo duur zo niet iets goedkoper als de "standaard" IWP042 "Clio II RS" injectoren.
Op CS zijn deze zeer populair omdat ze een beter "spray pattern" hebben en makkelijker zijn om af te stellen in de wat meer aangepaste RSjes (ITB's/RS2/Turbo/etc).

Daarnaast heb ik meer vertrouwen in injectoren die gemiddeld op 60% van hun kunnen draaien als exemplaren die op 85-90% gaan draaien.
De ECU zal het voor nu automatisch gaan aanpassen, en de 25e zal Henk het precies goed kunnen afstellen -> Job Done en future proof (Y)
Daily -> Citroen Berlingo B9 2013 1.6 HDI @ 125PK
Project -> Mercedes SLK 55 AMG (V8) 400+ pk + zeer veel mods
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

tnx, laat je weten hoe het ging?
zonder kat zal je best goed gaan..... (Y)
Born Grippy
SmokeyTheBandit
Berichten: 357
Lid geworden op: ma 24 okt 2011 21:00
Car: SLK55 AMG + Berlingo
Locatie: Grootebroek

bozothenutter schreef:tnx, laat je weten hoe het ging?
zonder kat zal je best goed gaan..... (Y)
Tuurlijk, ik hoop inderdaad wel dat ik bij jou resultaat in de buurt ga komen (maar stiekem hoop ik er voorbij te gaan natuurlijk :D ).
In de 5 jaar dat ik hem heb heb ik zoveel dingen aangepast, te veel om op te noemen. Straks ga ik daar eigenlijk pas echt het effect van zien :worship:
Daily -> Citroen Berlingo B9 2013 1.6 HDI @ 125PK
Project -> Mercedes SLK 55 AMG (V8) 400+ pk + zeer veel mods
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

tis altijd leuk om resultaat van je werk te zien!

volgende stap: ClioIII kop en krukas/stangen zuigers in ClioII blok?
Born Grippy
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

Daarnaast heb ik meer vertrouwen in injectoren die gemiddeld op 60% van hun kunnen draaien als exemplaren die op 85-90% gaan draaien.
De ECU zal het voor nu automatisch gaan aanpassen, en de 25e zal Henk het precies goed kunnen afstellen -> Job Done en future proof
Gewoon de standaard injectors blijven gebruiken want er komt nog veel meer bij kijken dan de injector grootte aanpassen.
Warmloop tabellen, start tabellen , wetting tabellen, accel tabellen, voltage calibratie, inj tijdstip etc.
Bovendien loopt de motor rustiger stationair en is er meer verneveling tijd beschikbaar met de juiste (standaard) grootte injectors.
100% duty maakt voor de levensduur van de injectoren niet uit.
Plaats reactie