Cars&Coffee Amsterdam 10 September 2016

Alles over de meetings.
Nieuwe topics mogen alleen door moderators aangemaakt worden. PM 1 van de mods hier om er 1 aan te laten maken.

Cars&Coffee Amsterdam 10 September 2016

Postby larsdijkstra » Sun 11 Sep 2016 5:28

Hierbij wat foto's van onderweg, rood-wit-blauw. /worship. Ben zelf uit de lange rij weggereden om 10u, geen zin om in een rij te staan op m'n vrije zaterdag :P. Dus gas erop naar Twello terug haha ;)

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993
larsdijkstra
 
Donateur
Posts: 1281
Joined: Fri 28 Dec 2012 12:31
Location: Twello

Re: Cars&Coffee Amsterdam 10 September 2016

Postby Daniël W. » Sun 11 Sep 2016 6:52

Mooooi...en die chamade (L)
::.. Renault 5 TL C1J B18FT '86 "eilíft verkefni" ..::::.. Renault Clio RSi F3P '95 "daglega vopn" ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
User avatar
Daniël W.
 
Donateur
Posts: 1589
Joined: Sun 1 Feb 2004 19:52
Location: Netherlands
Car: 5TL-T, Clio RSi

Re: Cars&Coffee Amsterdam 10 September 2016

Postby larsdijkstra » Sun 11 Sep 2016 7:13

Ja is van Robert Jansma,1990 nog een 16s zonder kat en luchthapper. In ultieme conditie, vooral van binnen echt als nieuw! :worship: Heeft ook een ph 1 16v cabrio. En heeeeeeeel veel andere Renoos
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993
larsdijkstra
 
Donateur
Posts: 1281
Joined: Fri 28 Dec 2012 12:31
Location: Twello

Re: Cars&Coffee Amsterdam 10 September 2016

Postby StephRS » Sun 11 Sep 2016 8:23

Vandaag poging 2 in Enschede?
StephRS
 
Posts: 218
Joined: Sat 21 Nov 2015 9:28
Car: Megane RS

Re: Cars&Coffee Amsterdam 10 September 2016

Postby larsdijkstra » Sun 11 Sep 2016 9:07

Is er wat in Enschede? Gaat mij niet lukken helaas
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993
larsdijkstra
 
Donateur
Posts: 1281
Joined: Fri 28 Dec 2012 12:31
Location: Twello

Re: Cars&Coffee Amsterdam 10 September 2016

Postby StephRS » Sun 11 Sep 2016 9:58

Cars & Coffee Twente :)
StephRS
 
Posts: 218
Joined: Sat 21 Nov 2015 9:28
Car: Megane RS

Re: Cars&Coffee Amsterdam 10 September 2016

Postby larsdijkstra » Sun 11 Sep 2016 10:01

Aha veel plezier!
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993
larsdijkstra
 
Donateur
Posts: 1281
Joined: Fri 28 Dec 2012 12:31
Location: Twello

Re: Cars&Coffee Amsterdam 10 September 2016

Postby Chris » Mon 12 Sep 2016 8:28

Leuk die 19's! (Y)
Zonde dat er geen happer op die Chamade zit... Is er een andere kap op gekomen?! De 16S (dus Franse uitvoering) hadden die toch gewoon?!
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
User avatar
Chris
Erelid - Moderator - RvT
 
Donateur
Posts: 21945
Joined: Sat 3 Mar 2001 0:00
Location: NL

Re: Cars&Coffee Amsterdam 10 September 2016

Postby Maarten-Jan » Mon 12 Sep 2016 8:50

De 16S had hem juist niet, is dus volledig origineel. Reden dat die hem niet nodig had is het ontbreken van de kat (die luchthapper is bedoeld om de kat van frisse lucht te voorzien).
Maarten-Jan
 
Posts: 4567
Joined: Sun 29 Oct 2006 14:06
Location: Assen
Car: R19.R

Re: Cars&Coffee Amsterdam 10 September 2016

Postby larsdijkstra » Mon 12 Sep 2016 21:14

Maarten-Jan wrote:De 16S had hem juist niet, is dus volledig origineel. Reden dat die hem niet nodig had is het ontbreken van de kat (die luchthapper is bedoeld om de kat van frisse lucht te voorzien).


Correctie: de lucht werd gebruikt om het spruitstuk te koelen, die door de kat warmer werd. Toch? ;-)
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993
larsdijkstra
 
Donateur
Posts: 1281
Joined: Fri 28 Dec 2012 12:31
Location: Twello

Re: Cars&Coffee Amsterdam 10 September 2016

Postby jacques » Mon 12 Sep 2016 21:32

De 16S (dus zonder kat, zonder lambda sonde, met stelschroef (=potmeter CO)) had geen luchthapper. Maar volgens mij heeft die luchthapper weinig met de hitte van de katalysator te maken. Er zijn zoveel auto's die het zonder luchthapper kunnen. Ook de megane 1 F7R heeft geen luchthapper. Volgens mij is het gewoon een gimmick om de auto er leuker uit te laten zien.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
User avatar
jacques
 
Donateur
Posts: 2380
Joined: Mon 27 Feb 2006 12:01
Location: Roelofarendsveen

Re: Cars&Coffee Amsterdam 10 September 2016

Postby larsdijkstra » Tue 13 Sep 2016 4:30

jacques wrote:De 16S (dus zonder kat, zonder lambda sonde, met stelschroef (=potmeter CO)) had geen luchthapper. Maar volgens mij heeft die luchthapper weinig met de hitte van de katalysator te maken. Er zijn zoveel auto's die het zonder luchthapper kunnen. Ook de megane 1 F7R heeft geen luchthapper. Volgens mij is het gewoon een gimmick om de auto er leuker uit te laten zien.


Ik denk het niet Jacques. De zwarte bak onder de luchthapper heeft een klein gaatje waar de opgevangen lucht doorheen wordt geperst en precies boven het spruitstuk uitkomt. Door de kat zou het spruitstuk bij deze specifieke motor erg heet worden nl.
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993
larsdijkstra
 
Donateur
Posts: 1281
Joined: Fri 28 Dec 2012 12:31
Location: Twello

Re: Cars&Coffee Amsterdam 10 September 2016

Postby Maarten-Jan » Tue 13 Sep 2016 5:49

larsdijkstra wrote:
Maarten-Jan wrote:De 16S had hem juist niet, is dus volledig origineel. Reden dat die hem niet nodig had is het ontbreken van de kat (die luchthapper is bedoeld om de kat van frisse lucht te voorzien).


Correctie: de lucht werd gebruikt om het spruitstuk te koelen, die door de kat warmer werd. Toch? ;-)

Haha ja om helemaal precies te zijn bovenstaande ja (Y) de F7P was in eerste instantie ontwikkeld zonder kat, vandaar het bestaan van de 16S.
Voor sommige markten kwam het toen niet helemaal goed met de uitstoot, dus hebben ze een kat er tegenaan geplakt. Bij testen bleek het spruitstuk te scheuren vanwege de temperatuur --> zie daar de lucht happer.
Bij de megane F7R speelt het probleem inderdaad niet maar die is ook anders van ontwerp en maakt gebruik van een andere kat.
Maarten-Jan
 
Posts: 4567
Joined: Sun 29 Oct 2006 14:06
Location: Assen
Car: R19.R

Return to Meetings (NL)



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group