Hierbij wat foto's van onderweg, rood-wit-blauw. /worship. Ben zelf uit de lange rij weggereden om 10u, geen zin om in een rij te staan op m'n vrije zaterdag . Dus gas erop naar Twello terug haha
[img]http://i841.photobucket.com/albums/zz332/larsdijkstra/Mobile%20Uploads/IMG_20160910_093504_zpsbbrmbihe.jpg[/img]
[img]http://i841.photobucket.com/albums/zz332/larsdijkstra/Mobile%20Uploads/IMG_20160910_094450_zps8jogei6w.jpg[/img]
[img]http://i841.photobucket.com/albums/zz332/larsdijkstra/Mobile%20Uploads/IMG_20160910_094944_zpshdpeqo4i.jpg[/img]
[img]http://i841.photobucket.com/albums/zz332/larsdijkstra/Mobile%20Uploads/IMG_20160910_093442_zpsfdmzwz9b.jpg[/img]
[img]http://i841.photobucket.com/albums/zz332/larsdijkstra/Mobile%20Uploads/IMG-20160910-WA0016_zpsulbk6cg5.jpg[/img]
[img]http://i841.photobucket.com/albums/zz332/larsdijkstra/Mobile%20Uploads/IMG-20160910-WA0017_zps7yaqlhzx.jpg[/img]
[img]http://i841.photobucket.com/albums/zz332/larsdijkstra/Mobile%20Uploads/IMG-20160910-WA0014_zpsrvawh7wl.jpg[/img]
Cars&Coffee Amsterdam 10 September 2016
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
Ja is van Robert Jansma,1990 nog een 16s zonder kat en luchthapper. In ultieme conditie, vooral van binnen echt als nieuw! Heeft ook een ph 1 16v cabrio. En heeeeeeeel veel andere Renoos
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
Is er wat in Enschede? Gaat mij niet lukken helaas
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
Aha veel plezier!
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
De 16S had hem juist niet, is dus volledig origineel. Reden dat die hem niet nodig had is het ontbreken van de kat (die luchthapper is bedoeld om de kat van frisse lucht te voorzien).
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
Correctie: de lucht werd gebruikt om het spruitstuk te koelen, die door de kat warmer werd. Toch?Maarten-Jan schreef:De 16S had hem juist niet, is dus volledig origineel. Reden dat die hem niet nodig had is het ontbreken van de kat (die luchthapper is bedoeld om de kat van frisse lucht te voorzien).
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
De 16S (dus zonder kat, zonder lambda sonde, met stelschroef (=potmeter CO)) had geen luchthapper. Maar volgens mij heeft die luchthapper weinig met de hitte van de katalysator te maken. Er zijn zoveel auto's die het zonder luchthapper kunnen. Ook de megane 1 F7R heeft geen luchthapper. Volgens mij is het gewoon een gimmick om de auto er leuker uit te laten zien.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
Ik denk het niet Jacques. De zwarte bak onder de luchthapper heeft een klein gaatje waar de opgevangen lucht doorheen wordt geperst en precies boven het spruitstuk uitkomt. Door de kat zou het spruitstuk bij deze specifieke motor erg heet worden nl.jacques schreef:De 16S (dus zonder kat, zonder lambda sonde, met stelschroef (=potmeter CO)) had geen luchthapper. Maar volgens mij heeft die luchthapper weinig met de hitte van de katalysator te maken. Er zijn zoveel auto's die het zonder luchthapper kunnen. Ook de megane 1 F7R heeft geen luchthapper. Volgens mij is het gewoon een gimmick om de auto er leuker uit te laten zien.
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Haha ja om helemaal precies te zijn bovenstaande ja de F7P was in eerste instantie ontwikkeld zonder kat, vandaar het bestaan van de 16S.larsdijkstra schreef:Correctie: de lucht werd gebruikt om het spruitstuk te koelen, die door de kat warmer werd. Toch?Maarten-Jan schreef:De 16S had hem juist niet, is dus volledig origineel. Reden dat die hem niet nodig had is het ontbreken van de kat (die luchthapper is bedoeld om de kat van frisse lucht te voorzien).
Voor sommige markten kwam het toen niet helemaal goed met de uitstoot, dus hebben ze een kat er tegenaan geplakt. Bij testen bleek het spruitstuk te scheuren vanwege de temperatuur --> zie daar de lucht happer.
Bij de megane F7R speelt het probleem inderdaad niet maar die is ook anders van ontwerp en maakt gebruik van een andere kat.