Dynodag met Fastchip 10 Juni 2017

Alles over de meetings.
Nieuwe topics mogen alleen door moderators aangemaakt worden. PM 1 van de mods hier om er 1 aan te laten maken.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Dynodag met Fastchip 10 juni 2017

Prijzen blijven gehandhaafd anno 2016 !!!

Adres:
Albert Plesmanweg 20-22, 4462 GC Goes, Nederland

Voor mensen die geen ervaring hebben met een dynodag of custom mapping:

[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... stchip.jpg[/img]

Een greep uit het de mogelijkheden van Fastchip betreffende custom maps:
* Clio & 19 16v alsook turbo conversies
* R21T
* R5 GTTi (MB injectie)

*Twingo:
1.2 16V 75hp eco2
1.2 TCe GT 100hp
1.6 RS 133hp
1.5 Dci 85hp eco2

*clio II
1.6 110hp
2.0 RS 172/182
3.0 V6 phase 2
1.2 16V 75hp eco2
1.2 TCe 100hp eco2
1.6 110hp
2.0 RS 197/200hp
1.5 Dci 85/90hp eco2 FAP
1.5 Dci GT 103/105/106/110hp

*Megane II
2.0 135hp
2.0 GT 165/170
2.0 RS 225/230hp
2.0 RS 225/230hp
2.0 Dci 150/175hp

*Senic II
2.0 Dci 150hp
2.0 T 165/170hp

*Espace IV
2.0 Dci 150hp
2.0 T 165/170hp

*Megane III
1.6 110hp
2.0 TCe 130hp
2.0 TCe GT 180hp
2.0 RS 250/265hp
2.0 RS 250/265hp
1.5 Dci 85/90hp FAP
1.5 Dci 105/110 FAP

*Laguna III
2.0 T 165/170hp
2.0 T 205hp GT Coupé
2.0 Dci 150/175/180hp

*Wind
1.2 TCe 101hp

*Dacia Duster
1.5 Dci 107/110 FAP

*Koleos
2.0 Dci 150/175hp

Uiteraard kan je bij Henk ook terecht voor de Clio IV RS, Captur 1.2 Tce , e.a !!!

Het hele gebeuren gaat naar goede gewoonte door bij Tovami dyno center (Ruud Fredericks) te Goes.


Meer informatie via Jo. Custom maps graag aanmelden bij Jo via de PM
Fastchip schreef:Voor de mensen die nieuw zijn op 1 van deze rollenbank dagen te Goes, hierbij wat aanvullende informatie.

Het is de bedoeling dat de auto met meer vermogen weer van de rollenbank gaat. (voor diegenen die voor een custom afstelling gekozen hebben)
Hiervoor is het noodzakelijk dat de auto in 100% technische staat verkeerd, zodat diegene die de auto afstelt zijn werk kan doen in plaats van eerst de noodzakelijke reparaties te moeten uitvoeren.

Hoewel er uitgebreide technische kennis en ervaring aanwezig is in de vorm van Jo-Ruud-Henk en anderen is het de bedoeling de auto een nieuwe afstelling mee te geven en niet eerst van nieuwe onderdelen te moeten voorzien. :D

Voor de hand liggende zaken zijn;

Gasklep die niet volledig opent
Te lage brandstof kwaliteit
'routing' slangen, niet op hete motoronderdelen !
Te zachte of te harde banden
Foutieve wielsporing
Vuil luchtfilter, warme lucht aanzuiging vanuit motorruimte
Slechte massa's, loszittende accupolen
Kapotte lambda sensor(s) bij auto's ouder dan 4 jaar
enz, enz

Voor een uitgebreidere checklist [in Engels] zie ook;
http://www.fastchip.nl/index.php?page=s ... &Itemid=26

Heb je de nodige modificaties uitgevoerd aan je auto geef dit dan vantevoren door aan Jo. Aan de hand daarvan kan ik een voor afstelling maken zodat er meer tijd beschikbaar is voor de rollenbank afstelling.

Ron98 voor RS types bij een custom map vanwege het terugregelen van de ecu !

Tot slot (spijtig genoeg komt dit voor):
Mensen die denken even een afstelling op te halen voor een bevriende tuner zijn uiteraard NIET welkom. Als ik voorgelogen wil worden luister ik wel naar het NOS journaal.
Kostprijs 2016:
regulier rollen/vermogensmeting (2x rollen + print): 40 €
Custom map: 100 € dyno vooruit te betalen, de kostprijs van de mapping wordt op de dag zelf betaald. Enkel zo zijn we zeker dat we uit de kosten komen en er geen misverstanden optreden.

De betalingsgegevens worden via PM meegedeeld
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Custom Map By Fastchip:

-Yannick, r19 16v ph1, Ron98,
k&n open luchtfilter (kelk)
[uitlaat] straight pipe na collector tot einddemper omp
Motor is VOLLEDIG gereviseerd :
-nieuwe kleppen , klepveren , stoters&seals
-kop gevlakt + natuurlijk betere koppakking
-nieuwe scherpe nokkenassen
-nieuwe gesmede hogedruk zuigers
-nieuwe gesmede drijfstangen
-nieuwe oliepomp
-opnieuw geboord+ gehoond
-krukas geslepen
verplaatst naar 24 juni !

AFGEMELD-Midri,Clio 4 RS, RON 98,ITG Maxogen Cold Air Intake,3" custom exhaust, rechte lijn vanaf turbo, Upgrade IC, fastchip stg1, nu graag stg2

-Luuk, ClioIII RS, Ron98, Stock.

-Sebastian, 225, upgrade exh, inlet, IC, Ron98, Heeft reeds stg1, nu graag STG2

-MartinE23 ,Megane RS 225,BP Ultimate 98, Injen cold air intake, Forge dumpvalve en grotere intercooler,Downpipe 70mm, fastchip stg1, nu graag Stg2

-Smokeythebandit ,Clio II RS 172, - BP Ultimate,
[luchtfilter] - KN groot
[brandstof systeem] - 4 bar (ipv. 3)
[inlaatspruitstuk] - "Turkse" RS2 stijl (vergelijkbaar met bozothenutter)
[cilinderkop] - standaard ph1 RS
[gaskleppenhuis] - vergroot exemplaar (60-> 64mm)
[vliegwiel] - lichtgewicht exemplaar (45% lichter dan standaard)
[uitlaatspruitstuk ] - 182 4-2-1 versie
[uitlaat] - compleet RVS Orbisoud CUP systeem
[katalysator] - Geen
[map] - Draait al op de Ron98 map (via rs tuner gemapped 5 jaar terug).


-Ivar, megane GT220, stock

-Renier172, Clio 172, stock

-Wouter, Megane 265 RBR, Ron98, Stock, voor stage1

-Pinda073 (Daniel), Megane 225 met stg1 Fastchip, 3 inch turbo-back met 200cell Magnaflow sportkat,95mm Airtec intercooler,Forge hardpipe kit,Forge blowoff valve ,K-tec induction kit ,Megane 250 turbo, BP ultimate 98,R26.R koppeling met SMF. Graag naar Stg2.

regulier rollen (40€):

-
-
-
-
-
-
-
-
Laatst gewijzigd door -jo- op vr 9 jun 2017 21:13, 14 keer totaal gewijzigd.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Midri
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 12 apr 2015 19:57
Car: Clio IV R.S. Cup

Zet mij maar op voor custom map.
Clio 4 RS, RON 98 (heeft al stg1 van Henk):
• ITG Maxogen Cold Air Intake
• 3" custom exhaust, rechte lijn vanaf turbo
• Tegen dan ook nog een nieuwe intercooler. Twijfel tussen Airtec & Wagner. Zal post updaten wanneer ik zeker ben / hij steekt.
Laatst gewijzigd door Midri op vr 31 mar 2017 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

Ik meld mij bij deze ook aan voor een custom map voor mijn Clio RS

Clio 3RS euro 98.

Tot snel mannen :worship:
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Is hij stock Luuk ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

Ja helemaal Standaard :smoke:
Martin E23
Berichten: 38
Lid geworden op: di 19 apr 2016 16:00
Car: Megane 2 RS

Bij deze geef ik mij graag op voor een custom map. stage 2.

Megane RS 225

[merk / kwaliteit brandstof] - BP Ultimate 98
[koppeling] - standaard
[luchtfilter] -Injen cold air intake
[inlaatspruitstuk] - standaard
[cilinderkop] - standaard
[uitlaatspruitstuk ] - standaard
[Intercooler+boostpipes+dumpvalve] Forge dumpvalve en grotere intercooler
Downpipe 70mm
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Martin,

Stg2 met standaard koppeling ? Weet je dat zeker ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Martin E23
Berichten: 38
Lid geworden op: di 19 apr 2016 16:00
Car: Megane 2 RS

Ja hoor, ik ga het gewoon proberen, een andere koppeling monteren is geen probleem als blijkt dat het zo niet gaat.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Jo, is er al iets bekend over het afstellen van dCI motoren uit de Megane 4? Bijvoorbeeld de dCI 110 en 130?
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Martin E23 schreef:Ja hoor, ik ga het gewoon proberen, een andere koppeling monteren is geen probleem als blijkt dat het zo niet gaat.
begrijp me niet verkeerd, het kan perfect hoor. Alleen hangt het ervan af wie ermee rijd, als je begrijpt wat ik bedoel.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

Merijn schreef:Jo, is er al iets bekend over het afstellen van dCI motoren uit de Megane 4? Bijvoorbeeld de dCI 110 en 130?
Heb er nog geen dataset van.
MeganeRSTrophy
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 24 okt 2010 17:34
Contacteer:

Stg 2 met standaard koppeling lijkt me niet verstandig bijvoorbeeld verkeerd helling trekken of verkeerd gebruiken en hij ligt er zo uit ;-) .
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

MeganeRSTrophy schreef:Stg 2 met standaard koppeling lijkt me niet verstandig bijvoorbeeld verkeerd helling trekken of verkeerd gebruiken en hij ligt er zo uit ;-) .
Rij er al 2jaar probleemloos mee, en misbruik de megane regelmatig 8)

De upgrade naar smf en R koppeling is de 20nm extra niet waard voor mij :(
Racing is the best way to convert money into noise
MeganeRSTrophy
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 24 okt 2010 17:34
Contacteer:

We gaan het meemaken :lol: (Y)
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

MeganeRSTrophy schreef:Stg 2 met standaard koppeling lijkt me niet verstandig bijvoorbeeld verkeerd helling trekken of verkeerd gebruiken en hij ligt er zo uit ;-) .
Tis inderdaad maar net hoe je er mee omgaat. Je auto ffe uitlenen zou ik ieg zeker niet doen.
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

Martin E23 schreef:Bij deze geef ik mij graag op voor een custom map. stage 2.

Megane RS 225

[merk / kwaliteit brandstof] - BP Ultimate 98
[koppeling] - standaard
[luchtfilter] -Injen cold air intake
[inlaatspruitstuk] - standaard
[cilinderkop] - standaard
[uitlaatspruitstuk ] - standaard
[Intercooler+boostpipes+dumpvalve] Forge dumpvalve en grotere intercooler
Downpipe 70mm

Geen kat meer ?
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

Sebastian, 225, upgrade exh, inlet, IC, Ron98, Heeft reeds stg1, nu graag STG2
geen kat meer ?
Martin E23
Berichten: 38
Lid geworden op: di 19 apr 2016 16:00
Car: Megane 2 RS

Fastchip schreef:
Martin E23 schreef:Bij deze geef ik mij graag op voor een custom map. stage 2.

Megane RS 225

[merk / kwaliteit brandstof] - BP Ultimate 98
[koppeling] - standaard
[luchtfilter] -Injen cold air intake
[inlaatspruitstuk] - standaard
[cilinderkop] - standaard
[uitlaatspruitstuk ] - standaard
[Intercooler+boostpipes+dumpvalve] Forge dumpvalve en grotere intercooler
Downpipe 70mm

Geen kat meer ?
Nee, geen katalysator en uitlaat naar 70mm vergroot, tevens nieuwe injectoren en bobines.
pascalrstrophy
Berichten: 131
Lid geworden op: zo 13 feb 2011 18:03
Contacteer:

Rij nu al een jaar met stage 2 420nm standaard koppeling doet het goed. Maar wel met verstand rijden :worship:
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

-
SmokeyTheBandit
Berichten: 357
Lid geworden op: ma 24 okt 2011 21:00
Car: SLK55 AMG + Berlingo
Locatie: Grootebroek

Nou -jo- en Henk.

Inmiddels een jaar verder en heb ik 99% van de problemen met de RS kunnen herstellen en verbeteren.
De vorig jaar genoemde punten/verbeteringen zijn ook toegepast. Zo zit er weer een standaard pomp in (ipv. de Walbro).
Ook zijn de nodige sensoren vervangen voor originele exemplaren. Maar het aller belangrijkste en de reden waarom het vorig jaar niet ging is ook opgelost.
Het 90 graden draaien van het gaskleppenhuis zorgde ervoor dat het acceleratie probleem is verholpen (afgekeken van de RS2 eigenaren). Nu ineens je rechtervoet naar beneden resulteert niet meer in een stotter festijn :smoke:

Dus bij deze meld ik mij nogmaals aan voor poging 2 (D)

-Smokeythebandit ,Clio II RS 172, - BP Ultimate,
[luchtfilter] - KN groot
[brandstof systeem] - 4 bar (ipv. 3)
[inlaatspruitstuk] - "Turkse" RS2 stijl (vergelijkbaar met bozothenutter)
[cilinderkop] - standaard ph1 RS
[gaskleppenhuis] - vergroot exemplaar (60-> 64mm)
[vliegwiel] - lichtgewicht exemplaar (45% lichter dan standaard)
[uitlaatspruitstuk ] - 182 4-2-1 versie
[uitlaat] - compleet RVS Orbisoud CUP systeem
[katalysator] - Geen
[map] - Draait al op de Ron98 map (via rs tuner gemapped 5 jaar terug).
Daily -> Citroen Berlingo B9 2013 1.6 HDI @ 125PK
Project -> Mercedes SLK 55 AMG (V8) 400+ pk + zeer veel mods
ivar janmaat
Berichten: 5
Lid geworden op: di 4 apr 2017 13:00
Car: Megane 220 GT estate

Beste Jo,

Omdat ik nog geen reactie op mijn directe e-mail gekregen had, meld ik me ook via deze weg aan voor 10 juni.
Mogelijk is er met het e-mailen iets niet goed gegaan waardoor ik geen reactie ontvangen heb.

Zoals via Fred aan Henk doorgegeven gaat het om een Renault Megane 220 GT estate.
Voor wat de motor betreft zijn er geen aanpassingen geweest.
Mijn wens is om bij deze uitvoering het standaard vermogen van 220 PK naar ergens tussen de 270 en 300 pk te brengen.
Van Fred en Henk begreep ik dat het dan om een Custom mapping zou gaan.
Wat zijn de tarieven hiervoor?

Met vriendelijke groet,

Ivar
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

. Maar het aller belangrijkste en de reden waarom het vorig jaar niet ging is ook opgelost.
Mooi want hij was echt niet af te stellen. Zal interessant zijn om te zien wat de verschillen zijn t.o.v een 172 met een setje Schrick's (Y)
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

@ ivar

Jo is nogal druk, maar je krijgt vast en zeker wel een bericht terug.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

alle mailtjes zijn beantwoord :)

even geduld heren, antwoord komt er steeds ;)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
franx
Berichten: 313
Lid geworden op: di 26 sep 2006 22:51

Fastchip schreef:
. Maar het aller belangrijkste en de reden waarom het vorig jaar niet ging is ook opgelost.
Mooi want hij was echt niet af te stellen. Zal interessant zijn om te zien wat de verschillen zijn t.o.v een 172 met een setje Schrick's (Y)

Henk, wil je vergelijkingsmateriaal ?

Ik kom wel ff rollen hoor , mocht je me uitnodigen :D
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

Die van Gerben met Schrick's was een stuk minder. Maar stond zo te zien van tijd. Verder niks meer gehoord.

[img]https://s30.postimg.org/dxi9hexvx/Clio_2_172_Gerben_Visser.jpg[/img]
SmokeyTheBandit
Berichten: 357
Lid geworden op: ma 24 okt 2011 21:00
Car: SLK55 AMG + Berlingo
Locatie: Grootebroek

Die eerste met shricks is wel mooi zeg. 180pk is niet verkeerd met alleen cams en een decat :D
Weet trouwens dat Tim ook bezig is met een RS fase 1 met 197 cams en dezelfde inlaat als ik heb.
Ben wel benieuwd wat daaruit gaat komen als die gemapped wordt.
Daily -> Citroen Berlingo B9 2013 1.6 HDI @ 125PK
Project -> Mercedes SLK 55 AMG (V8) 400+ pk + zeer veel mods
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Ik vind de F7R's toch nog steeds mooier :D Matthi (ITB's) en Kris (high comp.) zijn daar een voorbeeld van.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

Vergeet mijn F7R niet :grin:

Heb alleen niet veel als Matthi en Kris. ;-)

[img]http://i774.photobucket.com/albums/yy22 ... iwvijn.jpg[/img]
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

-jo- schreef:Ik vind de F7R's toch nog steeds mooier :D Matthi (ITB's) en Kris (high comp.) zijn daar een voorbeeld van.
Dat kan wel zijn, maar die leveren geen 200+ Nm aan de wielen van 3500 tot 6500 rpm. Geluid van de F7 vind ik persoonlijk mooier. Zeker met ITB's.
Bij 3500 zit je gewoon 50 Nm lager a;s het ffe tegen zit. Dan ben je met de F4R al thuis....
Reinier172
Berichten: 1
Lid geworden op: za 15 apr 2017 18:45
Car: Renault Clio 172

Bij deze wil ik me graag opgeven voor een custom remap. Het betreft een Clio 172 uit 2002. De auto is volledig standaard.

Mvg. Reinier
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

WvdT Megane 3 RS 265 RBR RB8 stock, RON 98 BP Ultimate, Stage 1
Plaats reactie