Dynodag met Fastchip 10 Juni 2017

Alles over de meetings.
Nieuwe topics mogen alleen door moderators aangemaakt worden. PM 1 van de mods hier om er 1 aan te laten maken.

Dynodag met Fastchip 10 Juni 2017

Postby -jo- » Thu 30 Mar 2017 18:50

Dynodag met Fastchip 10 juni 2017

Prijzen blijven gehandhaafd anno 2016 !!!

Adres:
Albert Plesmanweg 20-22, 4462 GC Goes, Nederland

Voor mensen die geen ervaring hebben met een dynodag of custom mapping:

Image

Een greep uit het de mogelijkheden van Fastchip betreffende custom maps:
* Clio & 19 16v alsook turbo conversies
* R21T
* R5 GTTi (MB injectie)

*Twingo:
1.2 16V 75hp eco2
1.2 TCe GT 100hp
1.6 RS 133hp
1.5 Dci 85hp eco2

*clio II
1.6 110hp
2.0 RS 172/182
3.0 V6 phase 2
1.2 16V 75hp eco2
1.2 TCe 100hp eco2
1.6 110hp
2.0 RS 197/200hp
1.5 Dci 85/90hp eco2 FAP
1.5 Dci GT 103/105/106/110hp

*Megane II
2.0 135hp
2.0 GT 165/170
2.0 RS 225/230hp
2.0 RS 225/230hp
2.0 Dci 150/175hp

*Senic II
2.0 Dci 150hp
2.0 T 165/170hp

*Espace IV
2.0 Dci 150hp
2.0 T 165/170hp

*Megane III
1.6 110hp
2.0 TCe 130hp
2.0 TCe GT 180hp
2.0 RS 250/265hp
2.0 RS 250/265hp
1.5 Dci 85/90hp FAP
1.5 Dci 105/110 FAP

*Laguna III
2.0 T 165/170hp
2.0 T 205hp GT Coupé
2.0 Dci 150/175/180hp

*Wind
1.2 TCe 101hp

*Dacia Duster
1.5 Dci 107/110 FAP

*Koleos
2.0 Dci 150/175hp

Uiteraard kan je bij Henk ook terecht voor de Clio IV RS, Captur 1.2 Tce , e.a !!!

Het hele gebeuren gaat naar goede gewoonte door bij Tovami dyno center (Ruud Fredericks) te Goes.


Meer informatie via Jo. Custom maps graag aanmelden bij Jo via de PM

Fastchip wrote:Voor de mensen die nieuw zijn op 1 van deze rollenbank dagen te Goes, hierbij wat aanvullende informatie.

Het is de bedoeling dat de auto met meer vermogen weer van de rollenbank gaat. (voor diegenen die voor een custom afstelling gekozen hebben)
Hiervoor is het noodzakelijk dat de auto in 100% technische staat verkeerd, zodat diegene die de auto afstelt zijn werk kan doen in plaats van eerst de noodzakelijke reparaties te moeten uitvoeren.

Hoewel er uitgebreide technische kennis en ervaring aanwezig is in de vorm van Jo-Ruud-Henk en anderen is het de bedoeling de auto een nieuwe afstelling mee te geven en niet eerst van nieuwe onderdelen te moeten voorzien. :D

Voor de hand liggende zaken zijn;

Gasklep die niet volledig opent
Te lage brandstof kwaliteit
'routing' slangen, niet op hete motoronderdelen !
Te zachte of te harde banden
Foutieve wielsporing
Vuil luchtfilter, warme lucht aanzuiging vanuit motorruimte
Slechte massa's, loszittende accupolen
Kapotte lambda sensor(s) bij auto's ouder dan 4 jaar
enz, enz

Voor een uitgebreidere checklist [in Engels] zie ook;
http://www.fastchip.nl/index.php?page=shop.getfile&file_id=100&product_id=23&option=com_virtuemart&Itemid=26

Heb je de nodige modificaties uitgevoerd aan je auto geef dit dan vantevoren door aan Jo. Aan de hand daarvan kan ik een voor afstelling maken zodat er meer tijd beschikbaar is voor de rollenbank afstelling.

Ron98 voor RS types bij een custom map vanwege het terugregelen van de ecu !

Tot slot (spijtig genoeg komt dit voor):
Mensen die denken even een afstelling op te halen voor een bevriende tuner zijn uiteraard NIET welkom. Als ik voorgelogen wil worden luister ik wel naar het NOS journaal.


Kostprijs 2016:
regulier rollen/vermogensmeting (2x rollen + print): 40 €
Custom map: 100 € dyno vooruit te betalen, de kostprijs van de mapping wordt op de dag zelf betaald. Enkel zo zijn we zeker dat we uit de kosten komen en er geen misverstanden optreden.

De betalingsgegevens worden via PM meegedeeld
-jo-
 
Posts: 5443
Joined: Thu 20 Mar 2008 0:39

Re: Dynodag met Fastchip 10 Juni 2017

Postby -jo- » Thu 30 Mar 2017 18:51

Custom Map By Fastchip:

-Yannick, r19 16v ph1, Ron98,
k&n open luchtfilter (kelk)
[uitlaat] straight pipe na collector tot einddemper omp
Motor is VOLLEDIG gereviseerd :
-nieuwe kleppen , klepveren , stoters&seals
-kop gevlakt + natuurlijk betere koppakking
-nieuwe scherpe nokkenassen
-nieuwe gesmede hogedruk zuigers
-nieuwe gesmede drijfstangen
-nieuwe oliepomp
-opnieuw geboord+ gehoond
-krukas geslepen
verplaatst naar 24 juni !

AFGEMELD-Midri,Clio 4 RS, RON 98,ITG Maxogen Cold Air Intake,3" custom exhaust, rechte lijn vanaf turbo, Upgrade IC, fastchip stg1, nu graag stg2

-Luuk, ClioIII RS, Ron98, Stock.

-Sebastian, 225, upgrade exh, inlet, IC, Ron98, Heeft reeds stg1, nu graag STG2

-MartinE23 ,Megane RS 225,BP Ultimate 98, Injen cold air intake, Forge dumpvalve en grotere intercooler,Downpipe 70mm, fastchip stg1, nu graag Stg2

-Smokeythebandit ,Clio II RS 172, - BP Ultimate,
[luchtfilter] - KN groot
[brandstof systeem] - 4 bar (ipv. 3)
[inlaatspruitstuk] - "Turkse" RS2 stijl (vergelijkbaar met bozothenutter)
[cilinderkop] - standaard ph1 RS
[gaskleppenhuis] - vergroot exemplaar (60-> 64mm)
[vliegwiel] - lichtgewicht exemplaar (45% lichter dan standaard)
[uitlaatspruitstuk ] - 182 4-2-1 versie
[uitlaat] - compleet RVS Orbisoud CUP systeem
[katalysator] - Geen
[map] - Draait al op de Ron98 map (via rs tuner gemapped 5 jaar terug).


-Ivar, megane GT220, stock

-Renier172, Clio 172, stock

-Wouter, Megane 265 RBR, Ron98, Stock, voor stage1

-Pinda073 (Daniel), Megane 225 met stg1 Fastchip, 3 inch turbo-back met 200cell Magnaflow sportkat,95mm Airtec intercooler,Forge hardpipe kit,Forge blowoff valve ,K-tec induction kit ,Megane 250 turbo, BP ultimate 98,R26.R koppeling met SMF. Graag naar Stg2.

regulier rollen (40€):

-
-
-
-
-
-
-
-
Last edited by -jo- on Fri 9 Jun 2017 21:13, edited 14 times in total.
-jo-
 
Posts: 5443
Joined: Thu 20 Mar 2008 0:39

Re: Dynodag met Fastchip 10 Juni 2017

Postby Midri » Fri 31 Mar 2017 12:52

Zet mij maar op voor custom map.
Clio 4 RS, RON 98 (heeft al stg1 van Henk):
• ITG Maxogen Cold Air Intake
• 3" custom exhaust, rechte lijn vanaf turbo
• Tegen dan ook nog een nieuwe intercooler. Twijfel tussen Airtec & Wagner. Zal post updaten wanneer ik zeker ben / hij steekt.
Last edited by Midri on Fri 31 Mar 2017 13:05, edited 1 time in total.
Midri
 
Posts: 7
Joined: Sun 12 Apr 2015 19:57
Car: Clio IV R.S. Cup

Re: Dynodag met Fastchip 10 Juni 2017

Postby LuukRS » Fri 31 Mar 2017 12:59

Ik meld mij bij deze ook aan voor een custom map voor mijn Clio RS

Clio 3RS euro 98.

Tot snel mannen :worship:
User avatar
LuukRS
 
Donateur
Posts: 908
Joined: Thu 3 May 2012 19:27
Location: Beverwijk NH
Car: Meerderen Renault's

Re: Dynodag met Fastchip 10 Juni 2017

Postby -jo- » Fri 31 Mar 2017 13:01

Is hij stock Luuk ?
-jo-
 
Posts: 5443
Joined: Thu 20 Mar 2008 0:39

Re: Dynodag met Fastchip 10 Juni 2017

Postby LuukRS » Fri 31 Mar 2017 13:02

Ja helemaal Standaard :smoke:
User avatar
LuukRS
 
Donateur
Posts: 908
Joined: Thu 3 May 2012 19:27
Location: Beverwijk NH
Car: Meerderen Renault's

Re: Dynodag met Fastchip 10 Juni 2017

Postby Martin E23 » Fri 31 Mar 2017 15:45

Bij deze geef ik mij graag op voor een custom map. stage 2.

Megane RS 225

[merk / kwaliteit brandstof] - BP Ultimate 98
[koppeling] - standaard
[luchtfilter] -Injen cold air intake
[inlaatspruitstuk] - standaard
[cilinderkop] - standaard
[uitlaatspruitstuk ] - standaard
[Intercooler+boostpipes+dumpvalve] Forge dumpvalve en grotere intercooler
Downpipe 70mm
Martin E23
 
Posts: 38
Joined: Tue 19 Apr 2016 16:00
Car: Megane 2 RS

Re: Dynodag met Fastchip 10 Juni 2017

Postby -jo- » Fri 31 Mar 2017 17:00

Martin,

Stg2 met standaard koppeling ? Weet je dat zeker ?
-jo-
 
Posts: 5443
Joined: Thu 20 Mar 2008 0:39

Re: Dynodag met Fastchip 10 Juni 2017

Postby Martin E23 » Fri 31 Mar 2017 17:16

Ja hoor, ik ga het gewoon proberen, een andere koppeling monteren is geen probleem als blijkt dat het zo niet gaat.
Martin E23
 
Posts: 38
Joined: Tue 19 Apr 2016 16:00
Car: Megane 2 RS

Re: Dynodag met Fastchip 10 Juni 2017

Postby Merijn » Fri 31 Mar 2017 19:18

Jo, is er al iets bekend over het afstellen van dCI motoren uit de Megane 4? Bijvoorbeeld de dCI 110 en 130?
Merijn
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 31434
Joined: Tue 13 Nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Re: Dynodag met Fastchip 10 Juni 2017

Postby -jo- » Sat 1 Apr 2017 7:07

Martin E23 wrote:Ja hoor, ik ga het gewoon proberen, een andere koppeling monteren is geen probleem als blijkt dat het zo niet gaat.


begrijp me niet verkeerd, het kan perfect hoor. Alleen hangt het ervan af wie ermee rijd, als je begrijpt wat ik bedoel.
-jo-
 
Posts: 5443
Joined: Thu 20 Mar 2008 0:39

Re: Dynodag met Fastchip 10 Juni 2017

Postby Fastchip » Sat 1 Apr 2017 7:11

Merijn wrote:Jo, is er al iets bekend over het afstellen van dCI motoren uit de Megane 4? Bijvoorbeeld de dCI 110 en 130?


Heb er nog geen dataset van.
Fastchip
 
Posts: 338
Joined: Fri 24 Dec 2004 11:04

Re: Dynodag met Fastchip 10 Juni 2017

Postby MeganeRSTrophy » Mon 3 Apr 2017 5:45

Stg 2 met standaard koppeling lijkt me niet verstandig bijvoorbeeld verkeerd helling trekken of verkeerd gebruiken en hij ligt er zo uit ;-) .
MeganeRSTrophy
 
Posts: 60
Joined: Sun 24 Oct 2010 17:34

Re: Dynodag met Fastchip 10 Juni 2017

Postby Daan2D » Mon 3 Apr 2017 11:24

MeganeRSTrophy wrote:Stg 2 met standaard koppeling lijkt me niet verstandig bijvoorbeeld verkeerd helling trekken of verkeerd gebruiken en hij ligt er zo uit ;-) .


Rij er al 2jaar probleemloos mee, en misbruik de megane regelmatig 8)

De upgrade naar smf en R koppeling is de 20nm extra niet waard voor mij :(
Racing is the best way to convert money into noise
User avatar
Daan2D
 
Donateur
Posts: 2222
Joined: Sat 14 Apr 2007 13:06
Location: Simpelveld
Car: Megane 2 RS

Re: Dynodag met Fastchip 10 Juni 2017

Postby MeganeRSTrophy » Mon 3 Apr 2017 15:55

We gaan het meemaken :lol: (Y)
MeganeRSTrophy
 
Posts: 60
Joined: Sun 24 Oct 2010 17:34

Re: Dynodag met Fastchip 10 Juni 2017

Postby Fastchip » Tue 4 Apr 2017 8:30

MeganeRSTrophy wrote:Stg 2 met standaard koppeling lijkt me niet verstandig bijvoorbeeld verkeerd helling trekken of verkeerd gebruiken en hij ligt er zo uit ;-) .


Tis inderdaad maar net hoe je er mee omgaat. Je auto ffe uitlenen zou ik ieg zeker niet doen.
Fastchip
 
Posts: 338
Joined: Fri 24 Dec 2004 11:04

Re: Dynodag met Fastchip 10 Juni 2017

Postby Fastchip » Tue 4 Apr 2017 8:32

Martin E23 wrote:Bij deze geef ik mij graag op voor een custom map. stage 2.

Megane RS 225

[merk / kwaliteit brandstof] - BP Ultimate 98
[koppeling] - standaard
[luchtfilter] -Injen cold air intake
[inlaatspruitstuk] - standaard
[cilinderkop] - standaard
[uitlaatspruitstuk ] - standaard
[Intercooler+boostpipes+dumpvalve] Forge dumpvalve en grotere intercooler
Downpipe 70mm



Geen kat meer ?
Fastchip
 
Posts: 338
Joined: Fri 24 Dec 2004 11:04

Re: Dynodag met Fastchip 10 Juni 2017

Postby Fastchip » Tue 4 Apr 2017 8:35

Sebastian, 225, upgrade exh, inlet, IC, Ron98, Heeft reeds stg1, nu graag STG2


geen kat meer ?
Fastchip
 
Posts: 338
Joined: Fri 24 Dec 2004 11:04

Re: Dynodag met Fastchip 10 Juni 2017

Postby Martin E23 » Tue 4 Apr 2017 15:41

Fastchip wrote:
Martin E23 wrote:Bij deze geef ik mij graag op voor een custom map. stage 2.

Megane RS 225

[merk / kwaliteit brandstof] - BP Ultimate 98
[koppeling] - standaard
[luchtfilter] -Injen cold air intake
[inlaatspruitstuk] - standaard
[cilinderkop] - standaard
[uitlaatspruitstuk ] - standaard
[Intercooler+boostpipes+dumpvalve] Forge dumpvalve en grotere intercooler
Downpipe 70mm



Geen kat meer ?


Nee, geen katalysator en uitlaat naar 70mm vergroot, tevens nieuwe injectoren en bobines.
Martin E23
 
Posts: 38
Joined: Tue 19 Apr 2016 16:00
Car: Megane 2 RS

Re: Dynodag met Fastchip 10 Juni 2017

Postby pascalrstrophy » Tue 4 Apr 2017 19:53

Rij nu al een jaar met stage 2 420nm standaard koppeling doet het goed. Maar wel met verstand rijden :worship:
pascalrstrophy
 
Posts: 130
Joined: Sun 13 Feb 2011 18:03

Re: Dynodag met Fastchip 10 Juni 2017

Postby Fastchip » Wed 5 Apr 2017 9:24

-
Fastchip
 
Posts: 338
Joined: Fri 24 Dec 2004 11:04

Re: Dynodag met Fastchip 10 Juni 2017

Postby SmokeyTheBandit » Sun 9 Apr 2017 18:34

Nou -jo- en Henk.

Inmiddels een jaar verder en heb ik 99% van de problemen met de RS kunnen herstellen en verbeteren.
De vorig jaar genoemde punten/verbeteringen zijn ook toegepast. Zo zit er weer een standaard pomp in (ipv. de Walbro).
Ook zijn de nodige sensoren vervangen voor originele exemplaren. Maar het aller belangrijkste en de reden waarom het vorig jaar niet ging is ook opgelost.
Het 90 graden draaien van het gaskleppenhuis zorgde ervoor dat het acceleratie probleem is verholpen (afgekeken van de RS2 eigenaren). Nu ineens je rechtervoet naar beneden resulteert niet meer in een stotter festijn :smoke:

Dus bij deze meld ik mij nogmaals aan voor poging 2 (D)

-Smokeythebandit ,Clio II RS 172, - BP Ultimate,
[luchtfilter] - KN groot
[brandstof systeem] - 4 bar (ipv. 3)
[inlaatspruitstuk] - "Turkse" RS2 stijl (vergelijkbaar met bozothenutter)
[cilinderkop] - standaard ph1 RS
[gaskleppenhuis] - vergroot exemplaar (60-> 64mm)
[vliegwiel] - lichtgewicht exemplaar (45% lichter dan standaard)
[uitlaatspruitstuk ] - 182 4-2-1 versie
[uitlaat] - compleet RVS Orbisoud CUP systeem
[katalysator] - Geen
[map] - Draait al op de Ron98 map (via rs tuner gemapped 5 jaar terug).
SmokeyTheBandit
 
Posts: 334
Joined: Mon 24 Oct 2011 21:00
Location: Grootebroek
Car: Fiesta + Clio II RS

Re: Dynodag met Fastchip 10 Juni 2017

Postby ivar janmaat » Sun 9 Apr 2017 22:04

Beste Jo,

Omdat ik nog geen reactie op mijn directe e-mail gekregen had, meld ik me ook via deze weg aan voor 10 juni.
Mogelijk is er met het e-mailen iets niet goed gegaan waardoor ik geen reactie ontvangen heb.

Zoals via Fred aan Henk doorgegeven gaat het om een Renault Megane 220 GT estate.
Voor wat de motor betreft zijn er geen aanpassingen geweest.
Mijn wens is om bij deze uitvoering het standaard vermogen van 220 PK naar ergens tussen de 270 en 300 pk te brengen.
Van Fred en Henk begreep ik dat het dan om een Custom mapping zou gaan.
Wat zijn de tarieven hiervoor?

Met vriendelijke groet,

Ivar
ivar janmaat
 
Posts: 5
Joined: Tue 4 Apr 2017 13:00
Car: Megane 220 GT estate

Re: Dynodag met Fastchip 10 Juni 2017

Postby Fastchip » Mon 10 Apr 2017 10:55

. Maar het aller belangrijkste en de reden waarom het vorig jaar niet ging is ook opgelost.


Mooi want hij was echt niet af te stellen. Zal interessant zijn om te zien wat de verschillen zijn t.o.v een 172 met een setje Schrick's (Y)
Fastchip
 
Posts: 338
Joined: Fri 24 Dec 2004 11:04

Re: Dynodag met Fastchip 10 Juni 2017

Postby Fastchip » Mon 10 Apr 2017 11:01

@ ivar

Jo is nogal druk, maar je krijgt vast en zeker wel een bericht terug.
Fastchip
 
Posts: 338
Joined: Fri 24 Dec 2004 11:04

Re: Dynodag met Fastchip 10 Juni 2017

Postby -jo- » Wed 12 Apr 2017 19:20

alle mailtjes zijn beantwoord :)

even geduld heren, antwoord komt er steeds ;)
-jo-
 
Posts: 5443
Joined: Thu 20 Mar 2008 0:39

Re: Dynodag met Fastchip 10 Juni 2017

Postby franx » Thu 13 Apr 2017 21:19

Fastchip wrote:
. Maar het aller belangrijkste en de reden waarom het vorig jaar niet ging is ook opgelost.


Mooi want hij was echt niet af te stellen. Zal interessant zijn om te zien wat de verschillen zijn t.o.v een 172 met een setje Schrick's (Y)



Henk, wil je vergelijkingsmateriaal ?

Ik kom wel ff rollen hoor , mocht je me uitnodigen :D
franx
 
Posts: 313
Joined: Tue 26 Sep 2006 22:51

Re: Dynodag met Fastchip 10 Juni 2017

Postby Fastchip » Fri 14 Apr 2017 6:11

We hebben 'm nog in het archief.

Image
Fastchip
 
Posts: 338
Joined: Fri 24 Dec 2004 11:04

Re: Dynodag met Fastchip 10 Juni 2017

Postby Fastchip » Fri 14 Apr 2017 6:14

Die van Gerben met Schrick's was een stuk minder. Maar stond zo te zien van tijd. Verder niks meer gehoord.

Image
Fastchip
 
Posts: 338
Joined: Fri 24 Dec 2004 11:04

Re: Dynodag met Fastchip 10 Juni 2017

Postby SmokeyTheBandit » Fri 14 Apr 2017 12:32

Die eerste met shricks is wel mooi zeg. 180pk is niet verkeerd met alleen cams en een decat :D
Weet trouwens dat Tim ook bezig is met een RS fase 1 met 197 cams en dezelfde inlaat als ik heb.
Ben wel benieuwd wat daaruit gaat komen als die gemapped wordt.
SmokeyTheBandit
 
Posts: 334
Joined: Mon 24 Oct 2011 21:00
Location: Grootebroek
Car: Fiesta + Clio II RS

Re: Dynodag met Fastchip 10 Juni 2017

Postby -jo- » Sat 15 Apr 2017 8:03

Ik vind de F7R's toch nog steeds mooier :D Matthi (ITB's) en Kris (high comp.) zijn daar een voorbeeld van.
-jo-
 
Posts: 5443
Joined: Thu 20 Mar 2008 0:39

Re: Dynodag met Fastchip 10 Juni 2017

Postby chris-mc » Sun 16 Apr 2017 7:25

Vergeet mijn F7R niet :grin:

Heb alleen niet veel als Matthi en Kris. ;-)

Image
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
User avatar
chris-mc
 
Donateur
Posts: 3922
Joined: Wed 9 Jan 2002 0:00
Location: Oost-souburg (zeeland,NL)
Car: Megane coupe ph1 16V

Re: Dynodag met Fastchip 10 Juni 2017

Postby Fastchip » Mon 17 Apr 2017 9:11

-jo- wrote:Ik vind de F7R's toch nog steeds mooier :D Matthi (ITB's) en Kris (high comp.) zijn daar een voorbeeld van.


Dat kan wel zijn, maar die leveren geen 200+ Nm aan de wielen van 3500 tot 6500 rpm. Geluid van de F7 vind ik persoonlijk mooier. Zeker met ITB's.
Bij 3500 zit je gewoon 50 Nm lager a;s het ffe tegen zit. Dan ben je met de F4R al thuis....
Fastchip
 
Posts: 338
Joined: Fri 24 Dec 2004 11:04

Re: Dynodag met Fastchip 10 Juni 2017

Postby Reinier172 » Tue 18 Apr 2017 6:49

Bij deze wil ik me graag opgeven voor een custom remap. Het betreft een Clio 172 uit 2002. De auto is volledig standaard.

Mvg. Reinier
Reinier172
 
Posts: 1
Joined: Sat 15 Apr 2017 18:45
Car: Renault Clio 172

Re: Dynodag met Fastchip 10 Juni 2017

Postby Fastchip » Sat 22 Apr 2017 0:10

WvdT Megane 3 RS 265 RBR RB8 stock, RON 98 BP Ultimate, Stage 1
Fastchip
 
Posts: 338
Joined: Fri 24 Dec 2004 11:04

Return to Meetings (NL)



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group