probleem kachel R19

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Sanmurai
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 16 okt 2006 13:12
Contacteer:

Ola! mn kachel doet n btje vreemd.
Word wel goed warm, maar ask um wat harder zet verliest ie de warmte.
Iemand idee hoe en wat???
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

stomme vraag, maar zit er wel genoeg koelvloeistof in ? als deze te laag is krijg je namelijk dit probleem.
Sanmurai
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 16 okt 2006 13:12
Contacteer:

mwa dat was t dus nie.. nu lees ik hier en daar wat over de thermostaat..
kan dit t zijn??
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Volgens mij stroomt de vloeistof altijd door de kachelrad. En het lijkt me sterk dat bij het openen van de thermostaat de temp zo ver terug loopt dat jij een koude kachel hebt.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

hmmm zit aan een paar optie's te denken, wat bedoel je met harder, de kachel hoger of de blower harder ?

als je de blower op harder blazen zet en hij word kouder zou ik misschien denken aan een (gedeeltelijk) verstopte kachelradiator.

als het de kouder/warmer knop is.. uhmm ja vaag beter antwoord weet ik er niet op :lol: :D
Sanmurai
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 16 okt 2006 13:12
Contacteer:

de blower harder..
Roald schreef:hmmm zit aan een paar optie's te denken, wat bedoel je met harder, de kachel hoger of de blower harder ?

als je de blower op harder blazen zet en hij word kouder zou ik misschien denken aan een (gedeeltelijk) verstopte kachelradiator.

als het de kouder/warmer knop is.. uhmm ja vaag beter antwoord weet ik er niet op :lol: :D
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Kachelradiateur verstopt, die verliest z'n warmte bij het harder zetten van de kachelmotor..

Kachelradiateur doorspoelen of vervangen dus :)
Sanmurai
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 16 okt 2006 13:12
Contacteer:

hoe mot je dat doen dat doorspoelen?
Ronald19 16V schreef:Kachelradiateur verstopt, die verliest z'n warmte bij het harder zetten van de kachelmotor..

Kachelradiateur doorspoelen of vervangen dus :)
mtbiker
Berichten: 294
Lid geworden op: zo 14 aug 2005 22:18

gooi er zo een product van forté in voor aanslag in koelsystemen los te maken.
Sanmurai
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 16 okt 2006 13:12
Contacteer:

waar gooi ik dat in dan?

mtbiker schreef:gooi er zo een product van forté in voor aanslag in koelsystemen los te maken.
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Als je voor de auto staat. Links van de hoofdremcilinder gaan 2 slangen naar het schutbord, die moet je hebben. Loshalen en doorspoelen.
Waarschijnlijk zit je hele koelsysteem vol troep en kun dan het beste alles door spoelen. Als je weet dat alles weer werkt, vul je het systeem weer met nieuwe koelvloeistof.
mtbiker
Berichten: 294
Lid geworden op: zo 14 aug 2005 22:18

Sanmurai schreef:waar gooi ik dat in dan?

mtbiker schreef:gooi er zo een product van forté in voor aanslag in koelsystemen los te maken.
Bij je koelwater, maar aangezien je die vraag stelt lijkt het me niet zo een goed idee als je eraan begint zonder assistentie van iemand die er iets vanaf kent.
Plaats reactie