Stroomverdeler Renault Twingo 1994

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Twingalto
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 28 dec 2008 15:05
Contacteer:

Ik heb een vraag omtrent de stroomverdeler van een Twingo. Hoort er onder de verdelerkap nog een rubberen afdichtring te zitten? Na het vervangen van de krukaspositiesensor heeft de motor 10 seconden gelopen. Daarna sloeg ie af. Verdeelkap er ff afgehad en alle contacten volledig gecorrodeerd. het was ook erg nat onder de verdeelkap. Verdeelkap, rotor,kabels en bougies heb ik nu nieuw gekocht. Alleen moet ik even weten of er een rubberen O-ring onder die verdeelkap hoort, om problemen in de toekomst te voorkomen (D)

Greetz Willem
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Als er een sparing in de verdelerkap zit, zal er wel een rubbertje in horen, maar ik neem aan dat die wel bij de nieuwe verdelerkap zit.
Twingalto
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 28 dec 2008 15:05
Contacteer:

Helaas zat er geen nieuwe ring bij de verdeelkap. Maar ik vind het wel typisch dat het zo vochtig aan de binnenzijde vd verdeelkap was. Ik wacht nog wel ff meer reacties af :beer:

Greetz Willem
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

heeft de auto niet gewoon lang stil gestaan buiten dat die verdelerkap zo gecorrodeerd was van binnen? als je die toch regelmatig vervangt (kost bijna niets) en er vaak mee rijdt zal dat toch niet snel kunnen roesten daar?
Twingalto
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 28 dec 2008 15:05
Contacteer:

Idd, de auto stond al langere tijd stil. Maar eeen verdeelkap mag toch geen water inlekken. Bij sommige auto's zit er wel een rubber onder. Misschien nog de oplossing om het dunnetjes af te kitten :fdfd

Greetz Willem
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

afkitten? vervangt wat lastig naderhand neem ik aan?

water zal er niet ingelekt zijn maar zal meer condensvorming e.d. zijn geweest door t stilstaan.

ga er nou maar gewoon mee rijden dan zal je zien dat zo'n ding echt niet zomaar kapotroest (naar mijn mening dan)
Twingalto
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 28 dec 2008 15:05
Contacteer:

Misschien niet verstandig, die auto is ook niet van mij maar van een neef van mijn moeder :wink:. Als ie het weer goed doet ga ik em eens lekker warmrijden

Greetz Willem
Laatst gewijzigd door Twingalto op zo 28 dec 2008 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

dus dan kan je t wel afkitten? :~ (S)
Twingalto
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 28 dec 2008 15:05
Contacteer:

Gewoon maar eens flink rijden, hij heeft in ieder geval al een rit naar Denemarken gehad. Voor de rest komt ie de stad Groningen niet uit (D)

Greetz Willem
Plaats reactie