ik las op internet dat je euro 98 moest tanken voor dit type
maar dit is mij nergens van bekend en klopt dit want ik rij
al 6000 km euro 95. clio 2 phs 2 rs 172 2001
euro 95 of 98=
deze kan dicht
recommended 98 stond op t klepje van de tank
recommended 98 stond op t klepje van de tank
heb net gekeken
staat recommended 98
staat recommended 98
Het verschil is ook wel iets te merken vindt ik, ik rijdt zelf altijd op 98 met de RS, een enkele keer op 95 maar dan loopt ie toch minder mooi en is minder fel.
Op octaan 100 ( in Duitsland verkrijgbaar) loopt hij helemaal mooi
Op octaan 100 ( in Duitsland verkrijgbaar) loopt hij helemaal mooi
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Ja op 98 loopt hij inderdaad beter, ook de Twingo RS heb ik het idee.ARNO16V schreef:Het verschil is ook wel iets te merken vindt ik, ik rijdt zelf altijd op 98 met de RS, een enkele keer op 95 maar dan loopt ie toch minder mooi en is minder fel.
Op octaan 100 ( in Duitsland verkrijgbaar) loopt hij helemaal mooi
Duitsland tanken, tja beetje ver hier vandaan, Meppel is dan net even makkelijker
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
Van verschillende kanten hoor ik dat ze van plan zijn euro 98 uit het assortiment te halen,bij de laatste dyno meeting was er een megane rs die geremapt moest worden omdat de eigenaar vertelde dat er in het noorden nagenoeg geen 98 te leveren werd.
zal je uiteindelijk moeten mengen ofzo?
of is dit een verhaaltje
zal je uiteindelijk moeten mengen ofzo?
of is dit een verhaaltje
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Ik tankte jaren terug altijd 98 bij shell tot deze eruit ging voor V-shit. Daarna bij total maar die hebben hem er nu ook al uit liggen voor een of andere marketing brandstof. tank de laatste keren weer gewoon 95.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ik kan hier gewoon nog 98 tanken hoor!
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
tankstation waar ik tank hangt er zelf 2 soorten 98 in, met lood vervanger en zonder.. dus ik kan nog wel ff voorruit denk ik
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
en waar is dat?
heb gelukkig een chip die gemapt is op v-power
Plasmolen in Limburg, waar die ouwe VW busjes beun ook is (bij de sieppe). Is goedkoopste die ik ken hier in regioHaas schreef:en waar is dat?
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14527
- Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
- Locatie: Nieuw Vennep
- Contacteer:
Merk wel dat ik op 98/V-power een stuk mee rijd dan op 95. En merk helemaal dat er ook goed verschil zit in shell/bp 95 en tango 95Tom schreef:Ik tankte jaren terug altijd 98 bij shell tot deze eruit ging voor V-shit. Daarna bij total maar die hebben hem er nu ook al uit liggen voor een of andere marketing brandstof. tank de laatste keren weer gewoon 95.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
V-Power is bevat volgens shell een octaan gehalte van 97.
Geloof er zelf geen moer van, denk dat 't tegenwoordig gewoon 95 is.
Maarehm, van de Tango niet goed dan?
Geloof er zelf geen moer van, denk dat 't tegenwoordig gewoon 95 is.
Maarehm, van de Tango niet goed dan?
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Argh! postvolgorde weer over de zeik
golf GTI was de 2e toch?~thijs~ schreef:was laatst iets bij fifth gear over de verschillende benzine soorten. Bij een Clio III 1.6 16 V maakte het echt helemaal niet suit op de bank. de 2e auto weet ik niet meer de derde auto was een Impreza Turbo en die had met BP Ulitmate en Shell V-power (alleen dan engels met een andere naam) bijna 15pk meer op de dyno. Dat verbaasde me best wel zeg maar
was laatst iets bij fifth gear over de verschillende benzine soorten. Bij een Clio III 1.6 16 V maakte het echt helemaal niet suit op de bank. de 2e auto weet ik niet meer de derde auto was een Impreza Turbo en die had met BP Ulitmate en Shell V-power (alleen dan engels met een andere naam) bijna 15pk meer op de dyno. Dat verbaasde me best wel zeg maar
mooi dat ie de boel weer door de war schopt. Ja klopt was indd een Golf GTI
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Correct.Karp schreef:Wat tanken jullie met een GTT, daar moet inweze toch ook 98 in.
Ben benieuwd.
Project: GTT Blue Sport