Hey ik heb een aantal problemen met mijn clio RS uit 2000 Ph1
KM stand is 191000
Graag alleen antwoorden van mensen die er echt verstand van hebben aangezien er al verschillende garages na gekeken hebben.
Ik heb mijn clio rs weggebracht naar een garage omdat hij niet goed startte dit bleek later dus de sleutel te zijn die kapot was.
nieuwe sleutel besteld meteen wat onderhoud laten doen(bougies vervangen olie vervangen benzinefilter gasklep schoongemaakt.)
na 4 weken had ik hem terug omdat de sleutel maken zo lang duurde.
heeft me 500 euro gekost en ik kreeg hem terug.
kreeg hem terug met een paar verschrikkelijke geluiden....
iets wat leek op een wiellager(koppeling in en uit laten rollen) een soort van rrrrrrrrr
een dag later kwam een ander geluid als ik een beetje gas geef in welke versnelling dan ook hoor ik een trillend geluid lijkt net of mn aandrijfas ergens tegen aan komt of mn motorblok er los in hangt en ergens tegenaankomt bij kantelen.(dit geluid heb ik altijd al gehad alleen kwam dit alleen voor boven de 6500 rpm)
Nu ben ik dus naar een andere garage gegaan omdat ik verhuisd ben en ik de oude garage niet meer vertrouw en die zei het volgende.
Het wiellager geluid kon of de versnellingsbak zijn of een wiellager hier is dus naar gekeken en versnellingsbak olie is bijgevuld en wiellagers nagekeken en dat was het niet.. het geluid is echter nog steeds aanwezig.
Het brommende geluid zou komen omdat mijn auto te ver verlaagd is met mn schroefset en mn aandrijfassen de carosserie raken, echter vind ik dit raar aangezien hij een half jaar goed gereden heeft met deze verlaging.... en hij met de originele veerpoten en veren ook dit geluid al had boven de 6500 rpm...
ik ben dus een beetje radeloos wat nu te doen...
weten jullie wat voor veel voorkomende problemen dit kunnen zijn bij een clio RS?
de garage waar ik hem heen bracht vertelde mij dat ik de originele veerpoten terug moest zetten, nou wil ik dit wel doen maargoed als dit geen oplossing bied vind ik het jammer van weeer de extra kosten.
Graag advies gevraagd dus
Alvast bedankt
Gr sander
Clio RS geluiden
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
Nou je bent niet de enige die zo laag rond rijdt, dus daar geloof ik niets van. Er zijn er wel meer hier op het forum die probs hebben gehad met die kantelsteun volgens mij, dus ff zoeken.
Is niet gewoon 1 van je motorsteunen brak waardoor je blok er scheef in ligt en dus ook daardoor een aandrijfas tegen de caros aan komt?
Mooi klote zo, en dan 4 weken je auto kwijt voor een andere sleutel
Is niet gewoon 1 van je motorsteunen brak waardoor je blok er scheef in ligt en dus ook daardoor een aandrijfas tegen de caros aan komt?
Mooi klote zo, en dan 4 weken je auto kwijt voor een andere sleutel
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 464
- Lid geworden op: di 16 jan 2007 16:17
- Locatie: Leende NB
kan ik dat ergens zien of mn motorsteunen rot zijn? eventueel voorbeelden?
zijn deze dan echt gescheurd of zitten ze verkeerd gemonteerd?
degene bij de versnellingsbak was in iedergeval nog goed.
zijn deze dan echt gescheurd of zitten ze verkeerd gemonteerd?
degene bij de versnellingsbak was in iedergeval nog goed.
-
- Berichten: 464
- Lid geworden op: di 16 jan 2007 16:17
- Locatie: Leende NB
heb even aan de motor gevoeld en er zat wel wat speling op maarja hoe weet ik wat goed is...
zijn de motorsteunen ook te verstellen? zover ik zie ziet de motor vrij dicht tegen het schutbord misschien komt die daar tegenaan als het brom geluid er komt trilt ook heel het dashboard mee.
zijn de motorsteunen ook te verstellen? zover ik zie ziet de motor vrij dicht tegen het schutbord misschien komt die daar tegenaan als het brom geluid er komt trilt ook heel het dashboard mee.
-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: zo 21 dec 2008 19:29
specifieke ervaring binnen deze automodellen heb ik niet,
maar als ik een mankementloze auto naar de garage breng, en hem vervolgens met mankementen terug krijg, zou ik juridische stappen ondernemen, of op z'n minst de garage bellen of je de werkorder mag inzien en de "monteur" even mag spreken, ookal ben je inmiddels verhuisd.
maar als ik een mankementloze auto naar de garage breng, en hem vervolgens met mankementen terug krijg, zou ik juridische stappen ondernemen, of op z'n minst de garage bellen of je de werkorder mag inzien en de "monteur" even mag spreken, ookal ben je inmiddels verhuisd.
Als je kan, zou je de auto eens op een brug moeten rijden...
een 4-palen brug met oprijplaten liefst.
Langs onderen kan je al meteen zien of je achterste motorsteun nog goed is, als je de wagen da eens vooruit rolt en achteruit kan je ook al zien of je aandrijfassen ergens dicht in de buurt of tegen komen...
Wat ik van de uitleg kan opmaken, lijkt het in ieder geval wel een motorsteun.
Als het al iets met je verlaging te maken heeft... (stel dat ie na een half jaar nog wat verder uitgezakt is), dan zijn het de aandrijfassen die wat dichter bij de chassisbalken komen...
ff een brug op, of een put, of oprij-spul... en je kan weer wat uitsluiten.
een 4-palen brug met oprijplaten liefst.
Langs onderen kan je al meteen zien of je achterste motorsteun nog goed is, als je de wagen da eens vooruit rolt en achteruit kan je ook al zien of je aandrijfassen ergens dicht in de buurt of tegen komen...
Wat ik van de uitleg kan opmaken, lijkt het in ieder geval wel een motorsteun.
Als het al iets met je verlaging te maken heeft... (stel dat ie na een half jaar nog wat verder uitgezakt is), dan zijn het de aandrijfassen die wat dichter bij de chassisbalken komen...
ff een brug op, of een put, of oprij-spul... en je kan weer wat uitsluiten.
-
- Berichten: 464
- Lid geworden op: di 16 jan 2007 16:17
- Locatie: Leende NB
http://s638.photobucket.com/albums/uu11 ... 000308.flv
hier een filmpje zoals je in het begin hoort dat tractor geluid hoor je de hele tijd als je gas geeft...
de schroefset is al een stukje omhoog geschroefd 1cm maar zal hem eens helemaal omhoog schroeven
hier een filmpje zoals je in het begin hoort dat tractor geluid hoor je de hele tijd als je gas geeft...
de schroefset is al een stukje omhoog geschroefd 1cm maar zal hem eens helemaal omhoog schroeven
-
- Berichten: 1743
- Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Ik heb er niet veel verstand van, maar het klinkt in mijn oren op een bepaald moment te gebeuren bij een bepaald toerental.
Iets met bewegen van motor door rotte motorsteun?
Als dan een as aanloopt ofzo dan krijg je ook dat schuur geluid.
Nogmaals ik heb er niet super veel verstand van, ik denk maar even mee.
Misschien handig als je een brug hebt of te kijken of je schuur plekken ziet?
Iets met bewegen van motor door rotte motorsteun?
Als dan een as aanloopt ofzo dan krijg je ook dat schuur geluid.
Nogmaals ik heb er niet super veel verstand van, ik denk maar even mee.
Misschien handig als je een brug hebt of te kijken of je schuur plekken ziet?
-
- Berichten: 464
- Lid geworden op: di 16 jan 2007 16:17
- Locatie: Leende NB
jow joopie
zoiets lijkt me ook maar ik zie nix aan de motorsteunen ofzo...
zoiets lijkt me ook maar ik zie nix aan de motorsteunen ofzo...
-
- Berichten: 1743
- Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Dat is vaag, het moet toch ergens aanlopen als dat het is...
-
- Berichten: 464
- Lid geworden op: di 16 jan 2007 16:17
- Locatie: Leende NB
nouuuu tis al opgelost
had een halve dag vrij gepakt om eens zelf te kijken wat het nou was.
ik accu eruit gehaald motorsteunen los gedraaid toen zag ik in eens bij de linker motorsteun(bijrijderskant) dat een rubber er langs lag.
deze gepakt motor naar vore gedaan met breekijzer ertussen
alles weer in elkaar en verrek het was voor 90% weg.
dus ik naar de automaterialenzaak en een paar universele rubbers gehaald en op maat gesneden en ertussen gekit.
het zit weer helemaal perfect en geen enkel geluid meer te horen
thanks allemaal!
had een halve dag vrij gepakt om eens zelf te kijken wat het nou was.
ik accu eruit gehaald motorsteunen los gedraaid toen zag ik in eens bij de linker motorsteun(bijrijderskant) dat een rubber er langs lag.
deze gepakt motor naar vore gedaan met breekijzer ertussen
alles weer in elkaar en verrek het was voor 90% weg.
dus ik naar de automaterialenzaak en een paar universele rubbers gehaald en op maat gesneden en ertussen gekit.
het zit weer helemaal perfect en geen enkel geluid meer te horen
thanks allemaal!
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
bijrijderskant = rechts
maar euh niet gewoon een nieuwe motorsteun monteren dan???
maar euh niet gewoon een nieuwe motorsteun monteren dan???
-
- Berichten: 464
- Lid geworden op: di 16 jan 2007 16:17
- Locatie: Leende NB
ligt eraan hoe je ervoor staat haha
het zit zo beter als met een nieuw rubber dus ik ben tevreden
het zit zo beter als met een nieuw rubber dus ik ben tevreden
-
- Berichten: 1743
- Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Beter! Scheelt ook een hoop gezeik!
Weet je trouwens wel zeker dat een universeel en gekit rubber wel goed genoeg is?
Weet je trouwens wel zeker dat een universeel en gekit rubber wel goed genoeg is?
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Tot je een keer de spiegel aan de bestuurderskant nodig hebt en een rechtse besteld, en dus de verkeerde krijgtHardcore RS schreef:ligt eraan hoe je ervoor staat haha
lijkt mij niet verstandig, maar succes ermeeHardcore RS schreef:het zit zo beter als met een nieuw rubber dus ik ben tevreden
-
- Berichten: 464
- Lid geworden op: di 16 jan 2007 16:17
- Locatie: Leende NB
ik zal wel eens fotos maken zoals het nu is dan zul je zien dat het beter is als dat het ooit gezeten heeft.
-
- Berichten: 464
- Lid geworden op: di 16 jan 2007 16:17
- Locatie: Leende NB
hier een plaatje van de motorsteun even nagetekend in paint
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 98-340.jpg[/img]
aan de achterkant van de steun hoorde dus ook een blok rubber te zitten deze zat tegen het grijze gedeelte aan gelijmd en deze was dus totaal weg.
hier heb ik dus een vervangend blok tussen gezet en vastgekit.
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 98-340.jpg[/img]
aan de achterkant van de steun hoorde dus ook een blok rubber te zitten deze zat tegen het grijze gedeelte aan gelijmd en deze was dus totaal weg.
hier heb ik dus een vervangend blok tussen gezet en vastgekit.
-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Die motorsteun was bij mij zelfs een keer gebroken
Nu heb ik weer een mooie nieuwe iig
Nu heb ik weer een mooie nieuwe iig
ik zou iig nooit meer naar die garage gaan!!!!
als jij zegt dat ie het af en toe had, en hij komt bij hun vandaan en heeft het continue dan weet ik wel wat er daar gebeurd is
werknemer:oohhh kijk is een mooie RS die waren toch snel baas?
baas:dat klopt mijn zoon!
werknemer:mooi mag ik ff een rondje rijden
baas:als je maar rustig aan doet
werknemer:maar natuurlijk
als jij zegt dat ie het af en toe had, en hij komt bij hun vandaan en heeft het continue dan weet ik wel wat er daar gebeurd is
werknemer:oohhh kijk is een mooie RS die waren toch snel baas?
baas:dat klopt mijn zoon!
werknemer:mooi mag ik ff een rondje rijden
baas:als je maar rustig aan doet
werknemer:maar natuurlijk
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Jij moet in Bollywood scriptschrijver worden!