motor 19 16V PhII

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
luiehond
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 1 mar 2009 14:03
Locatie: Britsum

Goeiemiddag!

Ik heb sinds kort een 19 cabrio 16V PHII. Superauto! (ik heb allang een 8 klepper cabrio, rijdt ook super, maar wilde toch graag eens wat vlotters... :p)

Alleen zit ik nu met een probleempje... Ik vertrouw de motor die erin zit (180.000 km) niet. Hij ratelt me teveel, en ik zoek een andere bak. (De synchromesh van de 2e versnelling is aan gort) Nu wil ik dat nieuwe blok opnieuw opbouwen. (ben zelf monteur, dus redt me daar goed mee) Alleen wil ik daar een beetje meer PKs uit poeren... En niet met behulp van een turbo... Nu vraag ik me af, wat zijn jullie ervaringen? Ik zat zelf te denken aan een andere krukas (van een williams 2.0 als dat past bijvoorbeeld), andere nokkenassen en een licht vliegwiel bijvoorbeeld.

Kortom: welke onderdelen moet ik hebben en waarvandaan? Tips en trucs voor betrouwbaarheid etc?

Binnenkort volgen foto's!

Alvast bedankt, Sjoerd
Priyantha
Berichten: 1417
Lid geworden op: zo 17 jun 2001 0:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Hi :)

Stel je ook even voor in http://www.renault-tuning.com/viewforum.php?f=70 :)

En natuurlijk de foto's :foto: :foto: :foto:

Leuke plannen iig :)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

beginnen met een 2.0 van een williams en daaruit verdergaan, niet alleen de krukas, maar gewoon een complete F7R
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Haas schreef:beginnen met een 2.0 van een williams en daaruit verdergaan, niet alleen de krukas, maar gewoon een complete F7R
Daar sluit ik me bij aan :smoke:
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

IK zou eens een paar avonden gaan genieten van dit geweldige forum.
Ga dit eens lezen: http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... sc&start=0
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

jacques schreef:IK zou eens een paar avonden gaan genieten van dit geweldige forum.
Ga dit eens lezen: http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... sc&start=0
Nu is het alleen nog even de vraag of ptrgte deze blokken nog wel ombouwd. :)
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Mail anders even met ptrgte. Anders zou ik gewoon de hele aandrijfunit incl JC5 bak uit een megane 2.0 16V halen. Als je automonteur bent kun je daar toch aankomen. Ze staan ook vaak genoeg op marktplaats. Dan heb je meteen de kleinere inlaatkanalen van de megane en dus veel meer bottom power. Maar de luie hond mag zelf ook wel eens gaan nadenken.
luiehond
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 1 mar 2009 14:03
Locatie: Britsum

Haha, goed, ik zal eerst die paar stukken eens gaan lezen. Punt was, ik zocht met de verkeerde zoektermen denk ik, want alles wat ik las ging over turbo's etc, en daar heb ik geen zin in... Mooie projecten, daar niet van, maar ik wil ongeblazen!

Zodra ik gelezen heb meld ik me weer... en stel ik me even voor...

alvast bedankt!
Plaats reactie