Ja, ik weet t, ik zou dat moeten weten....
Had een adres in de UK, maar krijg de website niet meer gevonden via google, wat ik ook probeer.
Weet iemand zo een adres hiervoor?
Heb al contact opgenomen met een bedrijf in Italie, maar nog niks hier van gehoord.
Zoek dus een pinionas en kroonwiel wat KORTER is als 15/61 van de williams.
Ik weet zeker dat er een soort Engelse Biesheuvel is die dat spul op zn site heeft/had staan.
kortere eindoverbrenging JC5, waar te vinden?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
reinier, het gaat niet om een jc5-14 he maar om een jc5-089 . maar zover ik weet is dat hetzelfde.
Mocht het nu nix worden, dan wil ik niet vervelend zijn, maar dan zou ik toch de remmen wat kleiner maken en lichtgewicht 15" scoren Geert.
Kep het al eerder gezegd, maar die roterende massa weegt in de lage versnellingen behoorlijk zwaar, dit wordt toch best vaak onderschat.
Kep het al eerder gezegd, maar die roterende massa weegt in de lage versnellingen behoorlijk zwaar, dit wordt toch best vaak onderschat.
klopt zitten we ook steeds vaker aan te denken, maar we gaan eerst deze banden op maken. maar zelfs met 15" hebben we nog een te lange overbrenging en aangezien de huidige jb3 niet veel langer meer mee zal gaan pakken we het direct goed aan.
ook hoor van andere clio1 rijders in de rally dat de remmen die in 15" passen (clio rs) toch echt niet voldoende zijn en dat ze daar veel tijd verliezen. en met een korte eind overbrenging (4.5 of hoger) moet het al stukken beter zijn. we zoeken dus erg holle velgen waar we de huidige 280mm schijven met 4 pots klauw in kwijt kunnen.
ook hoor van andere clio1 rijders in de rally dat de remmen die in 15" passen (clio rs) toch echt niet voldoende zijn en dat ze daar veel tijd verliezen. en met een korte eind overbrenging (4.5 of hoger) moet het al stukken beter zijn. we zoeken dus erg holle velgen waar we de huidige 280mm schijven met 4 pots klauw in kwijt kunnen.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
stalen cupwielen van een 19 16v en of clio dan? die zijn vrij hol volgens mij..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Met wat voor blokken rijden jullie dan?Geert schreef:klopt zitten we ook steeds vaker aan te denken, maar we gaan eerst deze banden op maken. maar zelfs met 15" hebben we nog een te lange overbrenging en aangezien de huidige jb3 niet veel langer meer mee zal gaan pakken we het direct goed aan.
ook hoor van andere clio1 rijders in de rally dat de remmen die in 15" passen (clio rs) toch echt niet voldoende zijn en dat ze daar veel tijd verliezen. en met een korte eind overbrenging (4.5 of hoger) moet het al stukken beter zijn. we zoeken dus erg holle velgen waar we de huidige 280mm schijven met 4 pots klauw in kwijt kunnen.
clio/megane rs klauwen, en ja die zijn een heel stuk groter. stalen velgen is geen optie, hebben we al eens geprobeerd.
[img]http://farm1.static.flickr.com/206/4698 ... 1c012c.jpg[/img]
[img]http://farm1.static.flickr.com/206/4698 ... 1c012c.jpg[/img]
Stalen cupwielen lukt niet, daar zit een ingelast hart in, en dat hart gaat net om de remklauw. Dat pas ook al niet over mijn 285mm set met originele klauw (zoals Oldskool heeft)
Je kan ook een set andere klauwen zoeken, zoals bijv. Hi-Spec, dat zijn ook 4 zuiger klauwen, maar wel iets compacter.
Je kan ook een set andere klauwen zoeken, zoals bijv. Hi-Spec, dat zijn ook 4 zuiger klauwen, maar wel iets compacter.
Is vast mogelijk maar hier zou ik niet mee durfen te rijden en al helemaal niet hoe hun auto wordt gebruikt.jacques schreef:Even wat anders: Is het niet mogelijk een alu velg iets uit te draaien op een grote draaibank?
Mwah een goed zware rallyvelg zit vaak wel wat vlees in, tis ook maar net hoeveel je eruit wilt draaien.
Ik zou toch zeggen iets kleinere 4 zuigerklauw. Van Hi-Spec of die troep van Wilwood
@Sjaak, ff lezen, dan had je gezien dat standaard RS klauwen het niet trekken.
Ik zou toch zeggen iets kleinere 4 zuigerklauw. Van Hi-Spec of die troep van Wilwood
@Sjaak, ff lezen, dan had je gezien dat standaard RS klauwen het niet trekken.
mensen we gaan eerst de bak aanpakken want deze gaat toch niet lang meer mee. en we gaan eerst het 16" spul oprijden en kijken dan wel verder.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Heb kannonskogelmans een mail met een aantal oplossingen gestuurd Alles kan, maar als je achteraf toch naar 15 terug gaat heb je wel veel werk voor niets gedaan
ik snap dit enigzins wel en ook weer niet.
wat is er mis met de originele remmen met geupgrade remschijven en blokken DS 3000 bijvoorbeeld?
ik rijft hier mee op het circuit en alles blijft gewoon heel.
een rally heeft lagere snelheden als circuit en zou dus ook gewoon goed moeten gaan.
btw 16 inch is gewoon te groot onder een cliko.
tis veel goedkoper om je velgen en banden aan te passen en veel minder werk (bak wissel is erg arbeidsintensief) als je bak aanpassen en veel goedkoper (tenzij je heel erg veel 16 inch banden hebt liggen 20+ stuks of zo).
trek jullie conclusie
wat is er mis met de originele remmen met geupgrade remschijven en blokken DS 3000 bijvoorbeeld?
ik rijft hier mee op het circuit en alles blijft gewoon heel.
een rally heeft lagere snelheden als circuit en zou dus ook gewoon goed moeten gaan.
btw 16 inch is gewoon te groot onder een cliko.
tis veel goedkoper om je velgen en banden aan te passen en veel minder werk (bak wissel is erg arbeidsintensief) als je bak aanpassen en veel goedkoper (tenzij je heel erg veel 16 inch banden hebt liggen 20+ stuks of zo).
trek jullie conclusie
Rally is inderdaad wel wat heftiger voor de remmen dan circuit rijden. Juist door de lagere snelheden koelen de remmen minder goed. En verder is het inderdaad zo dat je vaker kort en erg intens remt in de rally. Daarom zijn de avondproefen altijd zo spectaculair om te zien
nieuwe velgen plus banden (3 x 5 banden) + 15 velgen is way duurder dan de bak verhoudingen veranderen. maar zoals ik nu al 10 keer heb gezegt. de huidige bak houd het niet langer! En zoals bart-v al zegt krijgt de remmerij bij ralyy veel meer op zijn donder. En zelfs met 15" is de huidige bak verhouding te lang.mark 5t schreef:ik snap dit enigzins wel en ook weer niet.
wat is er mis met de originele remmen met geupgrade remschijven en blokken DS 3000 bijvoorbeeld?
ik rijft hier mee op het circuit en alles blijft gewoon heel.
een rally heeft lagere snelheden als circuit en zou dus ook gewoon goed moeten gaan.
btw 16 inch is gewoon te groot onder een cliko.
tis veel goedkoper om je velgen en banden aan te passen en veel minder werk (bak wissel is erg arbeidsintensief) als je bak aanpassen en veel goedkoper (tenzij je heel erg veel 16 inch banden hebt liggen 20+ stuks of zo).
trek jullie conclusie
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Dank iedereen alvast voor de geleverde adressen.
JPS kan misschien wat betekenen, ben ermee bezig.
JPS kan misschien wat betekenen, ben ermee bezig.
http://www.gg-motorsport.homepage.t-onl ... 5_61_73_76
Een duitser met erg veel spullen voor de Clio. Bijv ook de "echte"group N motorsteunen; hangt wel een prijskaartje aan zeg !
Bij "Getriebe" zie je misschien waar je naar op zoek bent/was..
Een duitser met erg veel spullen voor de Clio. Bijv ook de "echte"group N motorsteunen; hangt wel een prijskaartje aan zeg !
Bij "Getriebe" zie je misschien waar je naar op zoek bent/was..
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Prijzen voor eindoverbrengingen zijn sky high. Kan enkele honderden euros goedkoper.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Heb je nou iets gekocht wat ik je destijds gemaild heb? Had nog diverse anderen gezien voor leuke bedragen namelijk
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Nee, Bert Jan gaf aan dat het niet meer nodig was, Ze wilden misschien volgend jaar een andere auto kopen, en investeerden liever daar de euros in.