Tuners, ik heb een maandje geleden een clio 1.4 uit '95 gekocht.
Reed prima, wel een keer een bougie uitgevallen, maar verder niks te klagen..
Nu plotseling oververhitte de motor, en de radiateur word niet meer warm. De koelvloeistof staat stil, dus ik denk dat de waterpomp kapot is.
Nou zou dat op zich niet zo raar zijn, maar wanneer de motor draait blijft de koelvloeistoftank vol, en BAM opeens is ie borrelend leeggelopen. De olie lijkt dan wel dunner, de kleur word steeds lichter.
Mijn vraag.. wat kan dit zijn en is het het waard om dat ding nog te laten repareren? Zou het erg zonde vinden maar als het ongelooflijk veel gaat kosten.. tja
Thanks in advance!
Renault clio koelvloeistof probleem
tja, lijkt me lekke koppakking en de oorzaak een defecte thermostaat.
nu moet je de kop er afhalen en laten vlakken zo'n 30 euro
koppakking set ook zo'n 30 euro
distributie en waterpomp zo'n 60 euro
olie en koel water ook zo'n 50 euro voor goed spul. merk olie en koelvloeistof.
thermostaat 20 euro
alle prijzen zijn een indicatie en niet opgezocht wat de werkelijke kosten zijn. Maar ik denk dat ik er niet veel boven zit.
en als je het zelf kan is het echt wel de moeite waard lijkt me.
nu moet je de kop er afhalen en laten vlakken zo'n 30 euro
koppakking set ook zo'n 30 euro
distributie en waterpomp zo'n 60 euro
olie en koel water ook zo'n 50 euro voor goed spul. merk olie en koelvloeistof.
thermostaat 20 euro
alle prijzen zijn een indicatie en niet opgezocht wat de werkelijke kosten zijn. Maar ik denk dat ik er niet veel boven zit.
en als je het zelf kan is het echt wel de moeite waard lijkt me.
Thanks voor de snelle reply!
Klinkt niet zo duur inderdaad, maar op het vervangen van een bougie na heb ik niet veel ervaring met het sleutelen aan auto's, vroeger wel veel aan scooters gesleutels maar dat is toch weer een hele andere zaak..
Arbeidskosten zullen wel hoog zijn voor dit soort klussen?
Klinkt niet zo duur inderdaad, maar op het vervangen van een bougie na heb ik niet veel ervaring met het sleutelen aan auto's, vroeger wel veel aan scooters gesleutels maar dat is toch weer een hele andere zaak..
Arbeidskosten zullen wel hoog zijn voor dit soort klussen?