Krakend/rammelend/schurend geluid bij optrekken

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Forza
Berichten: 58
Lid geworden op: zo 24 mar 2013 20:59
Car: Renault Twingo RS
Locatie: Helmond

Dag allemaal,

Sinds een week of 2 hoor ik een heel raar krakend/rammelend/schurend geluid bij het optrekken tussen 1000-2000 toeren (daarna is het te zacht). Het wordt steeds erger en gisteren in een vlot genomen bocht leek het net alsof het binnenste wiel (rechts) heftig afremde met een knarsend geluid erbij. Ik hoor niks bij uit laten rollen in de versnelling of met koppeling ingedrukt, ook bij constante snelheid is er niks te horen dus alleen als er vermogen geleverd wordt. In de weken daarvoor had ik af en toe bij volledige stuuruitslag heel erg kort een knarsend geluid en afremmen van een wiel (rechts).

Het lijkt niet op een CV, dus ik hoop een wiellager en niet het differentieel ofzo :X . Wat denken jullie?
Rob v/d Wetering
Berichten: 163
Lid geworden op: ma 24 aug 2015 9:57
Car: Clio 2 rs fase 2

Heb je geprobeerd of er speling op de schokbreker zit ? Ik had een knoepernd geluid toen we de velg er af haalde konden we de schokbreker bewegen daar zat speling op mss is het dat
Forza
Berichten: 58
Lid geworden op: zo 24 mar 2013 20:59
Car: Renault Twingo RS
Locatie: Helmond

Het lager van de top mount is inderdaad versleten, maar dat geeft af en toe een tik bij sturen of wisselen van vooruit naar achteruit rijden. Dat lijkt me niet de oorzaak van een afremmend wiel.
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

wiellager eerst effe uitsluiten.....krikje eronder en wiebelen
Born Grippy
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Aandrijfas versleten.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Plaats reactie