ACT: Velgen en velgmaten
ja hoor, moet je een bedrijf zoeken die het hart kan uitdraaien.
dus iemand met een grote draaibank die een velg kan inspannen. is wel een preciesieklus, dus niet met een dremel aan de gang gaan.
dus iemand met een grote draaibank die een velg kan inspannen. is wel een preciesieklus, dus niet met een dremel aan de gang gaan.
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
dat wordt rondbellen dan-Ray- schreef:ja hoor, moet je een bedrijf zoeken die het hart kan uitdraaien.
dus iemand met een grote draaibank die een velg kan inspannen. is wel een preciesieklus, dus niet met een dremel aan de gang gaan.
kan een mooi setje 16 voor weinig kopen voor de racevijf, alleen hart is 57
als iemand zon bedrijf weet?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
J&R in Ridderkerk zal het wel kunnen, en meer van de serieuzere velgenboeren.
of je googelt ff
of je googelt ff
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
morgen eens bellen
thnks
thnks
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
geen idee of dit in de buurt is: http://www.velgenrichten.nl/?prijslijst
anders hier ff tussen snuffelen:
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=vel ... eken&meta=
anders hier ff tussen snuffelen:
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=vel ... eken&meta=
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Fatsoenlijk freesbank (evt. CNC) moet zo'n klussie ook wel kunnen klaren-Ray- schreef:ja hoor, moet je een bedrijf zoeken die het hart kan uitdraaien.
dus iemand met een grote draaibank die een velg kan inspannen. is wel een preciesieklus, dus niet met een dremel aan de gang gaan.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Ik heb er al een paar gevonden
van 5 tot 15 euri per velg
Dus morgen de velgen maar ff oppikken
van 5 tot 15 euri per velg
Dus morgen de velgen maar ff oppikken
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 87
- Lid geworden op: ma 22 aug 2005 11:24
Ik heb zelf een clio RSi met 7,5j velgen et 35.
Met 195/40-16 banden loopt het idd (als je auto een cm of 5 verlaagd is) aan.
Ik heb daarom mijn wielranden om laten rollen.
Mijn clio staat te koop btw!
Ga is op zoek naar mijn RSi.
Succes.
Met 195/40-16 banden loopt het idd (als je auto een cm of 5 verlaagd is) aan.
Ik heb daarom mijn wielranden om laten rollen.
Mijn clio staat te koop btw!
Ga is op zoek naar mijn RSi.
Succes.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11214
- Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
- Locatie: Tilburg
- Contacteer:
Als ik van 7J ET23 naar 8J ET03 ga hoeveel cm ga ik dan verder naar buiten? Maar ook hoeveel ga ik er naar binnen? ivm aanlopen binnenzijde?
want van 7J naar 8J gaat er aan beide zijde een halve J bij? En doordat de ET verandert ga ik een halve J 1,3 (ongeveer?) - het verschil in ET dus 20mm. maar 7 mm naar buiten? Of bereken ik dit nu verkeerd?
Of ga ik ongeveer 2 cm naar buiten?
want van 7J naar 8J gaat er aan beide zijde een halve J bij? En doordat de ET verandert ga ik een halve J 1,3 (ongeveer?) - het verschil in ET dus 20mm. maar 7 mm naar buiten? Of bereken ik dit nu verkeerd?
Of ga ik ongeveer 2 cm naar buiten?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Van ET 23 naar ET 03 = gaat je velg 2 cm meer naar buiten
Van 7J naar 8J = komt de velg ook nog eens een halve J dus zeg maar 1,5 cm naar buiten (en binnen ook, maar daar ben je juist ook 2 cm opgeschoven naar buiten dus daar is plek genoeg)
Totaal zou je dus iets van 3,5 cm naar buiten komen met de velg. Aan de binnenkant krijg je iets meer ruimte.
(denk niet dat het onder de Twingo gaat passen?)
Van 7J naar 8J = komt de velg ook nog eens een halve J dus zeg maar 1,5 cm naar buiten (en binnen ook, maar daar ben je juist ook 2 cm opgeschoven naar buiten dus daar is plek genoeg)
Totaal zou je dus iets van 3,5 cm naar buiten komen met de velg. Aan de binnenkant krijg je iets meer ruimte.
(denk niet dat het onder de Twingo gaat passen?)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Je kunt het allicht proberen Zou wel erg vet zijn als het wel past
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
zitten er geen losse centreer ringen in?Ronnie schreef:idd, zijn mooie wieltjes.
Alleen naafgat van een VW. Dus die zouden uitgedraaid moeten worden, dat is weer het nadeel.
Project: GTT Blue Sport
als het naafgat uitdraaien het enige probleem is ... is zo gebeurd he
daar heb je een punt... ... hopen dat ie past dan maar
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Jep, heb er wel eens een setje velgen gehaald. af en toe eens een paar bandjes
toko niet gekend
Laatst gewijzigd door Skycount op zo 2 mar 2008 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.
wel een degelijke toko dus?~thijs~ schreef:Jep, heb er wel eens een setje velgen gehaald. af en toe eens een paar bandjes
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
wat is de et waarde van deze velgen?BasV schreef:Ben van plan andere velgen onder mijn Clio RS phase 3 te zetten.
IK heb mijn ook laten vallen op een setje 18 inch, alleen deze is 8 J breed. Weet iemand of hier problemen mee ontstaan of of dit direct past?
wat zijn de breedte en et van je originele wielen?
Immer wieder die verdammte Holländer
Standaard ET is 43 bij een clio II 1.6 16v. Althans, de originele velgen melden ET43.pierre schreef:past makkelijk, et = 36
Zo ziet het er nu uit: [img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 72-480.jpg[/img]
(paar cm naar beneden gesoept, weitec kitje moet nog komen)
ik wil mijn clio 16v in toekomst wat meer verlagen dan nu het geval is. Ik rij nu:
- Voor 3cm verlaagt met apex veren, achter +- 3 cm met torsieas verlaging. 17" wielen (volgens mij 7J?) met 205/40/17 bandjes eromheen.
nu wil ik dus een schroefset over tijdje, en met de huidige setup kan ik niet lager. Nu zit ik er aan te denken om 16" wielen te kopen met 205/45/16 (of 205/40/16 maar minder aanbod in) bandjes eromheen. Hoeveel kan ik nu lager met deze setup in combi met schroefset?
- Voor 3cm verlaagt met apex veren, achter +- 3 cm met torsieas verlaging. 17" wielen (volgens mij 7J?) met 205/40/17 bandjes eromheen.
nu wil ik dus een schroefset over tijdje, en met de huidige setup kan ik niet lager. Nu zit ik er aan te denken om 16" wielen te kopen met 205/45/16 (of 205/40/16 maar minder aanbod in) bandjes eromheen. Hoeveel kan ik nu lager met deze setup in combi met schroefset?
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
195-40-16 met Apex -60 v/a 6.5J velgen met ET 44 en 16mm spacers, dus ET28.
no problemo.
no problemo.
Immer wieder die verdammte Holländer
oja, huidige velgen zijn ET40 met 5mm spacers.
met de 205/45/16 ET40 en 5mm spacers moet het dus wel kunnen naar 50/60 mm zonder aanlopen?
met de 205/45/16 ET40 en 5mm spacers moet het dus wel kunnen naar 50/60 mm zonder aanlopen?
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
waarom wil je 205/45/16 dan?
Immer wieder die verdammte Holländer
http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?d ... =So&Achse=
heb deze op het oog, is niet in maat 205/40/16 te krijgen. 205 breed wil ik wel aanhouden, dat rij ik nu ook
heb deze op het oog, is niet in maat 205/40/16 te krijgen. 205 breed wil ik wel aanhouden, dat rij ik nu ook
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
vergeet die en die maat, ga voor de 195-40-16. kom ik weer met me dunlops, maar deze heb ik:
**klik**
kan ik ook voor je leveren voor die 94 euro, helaas geen jubileum korting
**klik**
kan ik ook voor je leveren voor die 94 euro, helaas geen jubileum korting
Immer wieder die verdammte Holländer