Megane coupe verlagen Hulp gezocht.

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Gewoon--Gerard
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 16 mar 2008 11:38
Locatie: Bovensmilde

Heey hoi,

Ik had even een vraag en hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik heb hier eerder al gehoord dat ik zowieso 17" velgen onder mijn auto kan plaatsen.
Nu wil ik ook mijn auto laten verlagen (dan moeten we even uitgaan van de standaard band dikte).

-Tot hoever kan ik hem dan laten verlagen? (ook zou ik het liefste aan de andere kant van de drempels kunnen komen :P )

-wat zullen de koste/tijd ongeveer zijn?

-En bij welk bedrijf kan ik het het beste laten doen in Assen/Groningen?

Greetz
MikeVV
Berichten: 960
Lid geworden op: do 10 aug 2006 10:41
Locatie: Maarssen-broek
Contacteer:

meestal worden ze ongeveer 3 a 4 cm verlaagd of je moet ene schroefset nemen, dan kan je het zelf bepalen.

Verlagen voor en achter kost je denk ik ene uurtje of 2 a 3, en is makkelijk zelf te doen als je over ene brug beschikt en niet te vergeten een veren klem!!
www.lagunaclub.nl Eens een Laguna, altijd een Laguna
Gewoon--Gerard
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 16 mar 2008 11:38
Locatie: Bovensmilde

MikeVV schreef:meestal worden ze ongeveer 3 a 4 cm verlaagd of je moet ene schroefset nemen, dan kan je het zelf bepalen.

Verlagen voor en achter kost je denk ik ene uurtje of 2 a 3, en is makkelijk zelf te doen als je over ene brug beschikt en niet te vergeten een veren klem!!
oke ;)
had al wat rond gekeken en iemand had iets uitgevonden waardoor je niet perse een klem nodig bent.
en ben zelf nogal bang dat ik de torsie niet goed op zijn plek zet of wat dan ook. Heb het zelf nog nooit eerder gedaan en aangezien het geen speelgoed is:P

toch bedankt;)
MikeVV
Berichten: 960
Lid geworden op: do 10 aug 2006 10:41
Locatie: Maarssen-broek
Contacteer:

Toen ik het samen meteen collega voor heteerst een laguina verlaagde zijn we 4 uur bezig geweest.
paar maanden later deden we 3 laguna's binnen 4 uur verlagen, je krijgt er vanzelf handigheid in.

geloof me je hebt echt ene verenklem nodig, je wil niet het risico lopen dat hij eruit klapt, dat gaat dwars door beton heen!!
Neem het zekere voor het onzekere!!!
www.lagunaclub.nl Eens een Laguna, altijd een Laguna
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Mike heeft gelijk. Vanaf va 60 Euro heb je al 2 bruikbare verenspanners. Wil je zelf klussen en dus geld besparen dan moet je investeren in gereedschap (of goede vrienden hebben). Heb je er geen zin in, neem dan je schakbrekers met veer en al mee naar bv. een hobbygarage of kwikfit en vraag ze om de veer over te zetten. Over het verlagen van de achteras is al vaak wat geschreven hoe moet en hoe je zelf een stuk gereedschap hiervoor kunt maken kijk eens hier:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... as&start=0
Gewoon--Gerard
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 16 mar 2008 11:38
Locatie: Bovensmilde

jacques schreef:Mike heeft gelijk. Vanaf va 60 Euro heb je al 2 bruikbare verenspanners. Wil je zelf klussen en dus geld besparen dan moet je investeren in gereedschap (of goede vrienden hebben). Heb je er geen zin in, neem dan je schakbrekers met veer en al mee naar bv. een hobbygarage of kwikfit en vraag ze om de veer over te zetten. Over het verlagen van de achteras is al vaak wat geschreven hoe moet en hoe je zelf een stuk gereedschap hiervoor kunt maken kijk eens hier:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... as&start=0
Die topic ken ik al vandaar dat ik zei dat een verenklem niet nodig was ;) maar maakt ook niet uit ga niet eigenwijs doen;)

Ik ben niet echt opzoek naar giga dure veren maar ook geen rot zooi.
Weten jullie toevallig wat een stel goede veren zijn (voor/achter) en wat het ongeveer zal gaan kosten om ze er onder te laten zetten bij kwik?

alvast bedankt;)
~thijs~
Berichten: 5232
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Locatie: Haarlem
Contacteer:

denk dat kwik fit ze er niet voor je onder gaat zetten eerlijk gezegd.

Betaalbare veren zijn BV platimex
Gewoon--Gerard
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 16 mar 2008 11:38
Locatie: Bovensmilde

~thijs~ schreef:denk dat kwik fit ze er niet voor je onder gaat zetten eerlijk gezegd.

Betaalbare veren zijn BV platimex
Oke ;)
het schiet me net in het zin dat een kennis van me pa ook monteur is en een paar straten verder op een garage heeft zal daar eens langs gaan :D

Bedankt
Leon Cozijn
Berichten: 2183
Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
Locatie: Waddinxveen ZH
Contacteer:

Gewoon--Gerard schreef:Heey hoi,

Ik had even een vraag en hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik heb hier eerder al gehoord dat ik zowieso 17" velgen onder mijn auto kan plaatsen.
Nu wil ik ook mijn auto laten verlagen (dan moeten we even uitgaan van de standaard band dikte).

-Tot hoever kan ik hem dan laten verlagen? (ook zou ik het liefste aan de andere kant van de drempels kunnen komen :P ) 3mm-3.5 ? maar als je paar goeie veren wil kijk dan hier: http://www.stroevemotorsport.nl/index.p ... =82&page=8 I

er staan goedkopen tussen maar wil niet zeggen dat deze goed rijden, in vergelijknig qua prijs / kwaliteid zijn apex veren het beste en niet erg duur rond de 80 euro, als je de prijs niet veel intreseerd zou ik voor de eibach gaan dat zijn de beste zeg maar.

zou in ieder geval voor 1 van de volgende merken gaan:
Koni
Eibach
Apex
Weitec


-wat zullen de koste/tijd ongeveer zijn? 120 euro max 60 euro montage en 60 euro uitlijnen ik moest mijne uitlijnen verschilt

-En bij welk bedrijf kan ik het het beste laten doen in Assen/Groningen?
gewoon een bovag garage even rondvragen.

Greetz
Laatst gewijzigd door Leon Cozijn op do 20 mar 2008 6:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Leon Cozijn
Berichten: 2183
Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
Locatie: Waddinxveen ZH
Contacteer:

~thijs~ schreef:denk dat kwik fit ze er niet voor je onder gaat zetten eerlijk gezegd.

Betaalbare veren zijn BV platimex
bij de kwikfit krijg je dit te horen:
nee wij monteren alleen eigenmateriaal.
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

waarop ik bij zulk soort bedrijven dan altijd antwoord:
oké, dan breng ik mijn geld wel naar de concurrent.
~thijs~
Berichten: 5232
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Locatie: Haarlem
Contacteer:

zal die gasten van Kwik fit aan hun reet roesten :)
Gewoon--Gerard
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 16 mar 2008 11:38
Locatie: Bovensmilde

Ik heb gister nog maar eens rond zitten pluizen en heb een bedrijf gevonden bij mij in de buurt maar die is volgens mij nogal aan de prijs als je na het uitlijnen kijkt

Zie hier onder

Ik heb dit maar even door gegeven omdat ik dat er in de toekomst toch onder wil;)

-17 inch ET36 velgen en een 205/40/17 band.

Dit bericht kreeg ik terug.

-Hallo Gerard,

Met deze band-wiel combinatie kun je de auto verlagen met:
-Eibach verenset Pro-Kit € 263.- -30 mm.
-Spax veren + demperset Type VSX € 544.- -30 mm.


Eventuele montage en uitlijn kosten zijn niet bij de prijs inbegrepen, deze zouden +/- uitkomen op € 200-250.-

Wat zeggen jullie er van?
~thijs~
Berichten: 5232
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Locatie: Haarlem
Contacteer:

das best aan de prijs ja. Ik heb voor mijn veren van Platimex iets van 100,- betaald ex. montage
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

ik heb destijds voor mn Clio 245 euro betaald voor veren en montage en uitlijnen
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

montage + goed uitlijnen bij een beetje bedrijf kan idd best tegen de 200 euro kosten. Die uurprijzen he (0)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Gewoon--Gerard
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 16 mar 2008 11:38
Locatie: Bovensmilde

jah uren hah k weet het en het lijkt me niet verstandig als een gewone leek als ik er zelf mee aan de gang zou gaan:P

Ojah @ ~Thijs~ hoe rijden die Platimex veren?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Feitelijk is het zeer simpel maar ik me voorstellen dat je er zelf niet aan wilt beginnen. Informeer gewoon eens bij wat kleine bedrijfjes in de buurt naar de prijzen. Als ze geen goede uitlijnapparatuur hebben is dat nog niet zo'n probleem. Voor 5 tientjes doen ze bij de bekende fastfitters ook netjes met goede apparatuur.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Leon Cozijn
Berichten: 2183
Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
Locatie: Waddinxveen ZH
Contacteer:

ik ken een bedrijf voor je in gouda die het doet voor 120 euro.
als je intresse heb moet je maar ff pm sturen
~thijs~
Berichten: 5232
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Ik ben zeer tevreden over de Platimex veren :) Heb ze er zelf onder gezet en daarna laten uitlijnen voor 4 tientjes
Gewoon--Gerard
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 16 mar 2008 11:38
Locatie: Bovensmilde

okee badankt voor de info ;)
Ik woon zelf in Drenthe dus is gouda iets tever ;)
Heb ook al een pm na iemand gestuurd die hier in de buurt woont die zou mij kunnen hebben werd mij verteld :D

En hoe zit het trouwens met de achter kant? :$
Ik heb wat dingen gelezen over torsie verwijderen en weer terug plaatsen enz. (neem aan dat bij 30mm verlaging hier geen nieuwe dempers onder hoeven)
~thijs~
Berichten: 5232
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Locatie: Haarlem
Contacteer:

effe een search doen op "ravensburger" dan kom je een uitgebreide omschrijving tegen :)
Gewoon--Gerard
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 16 mar 2008 11:38
Locatie: Bovensmilde

ThQ ;)

Had dit forum al eens eerder gezien maar had nooit die zwarte krik onder de trommel rem gezien :P |:

Iemand nog tips voor als je geen assteunen hebt?
Is het een idee om eerst links omhoog te krikken en daar dan blokken onder te leggen en dit ook rechts te doen en dn de krik gebruiken voor het wiel of neem je dan een tegroot risico?
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Investeren in gereedschap. Gewoon as-steunen kopen 15 euro voor een setje.
Als je geen geld aan veilig sleutelen wilt uitgeven kun je beter gaan fietsen.
Gewoon--Gerard
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 16 mar 2008 11:38
Locatie: Bovensmilde

ooow okay ;) wist niet dat ze zo goedkoop zouden zijn
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Even goed de lidl of aldi in de gaten houden. die hebben ze regelmatig in de aanbeiding... :D
Gewoon--Gerard
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 16 mar 2008 11:38
Locatie: Bovensmilde

(Y)
Gewoon--Gerard
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 16 mar 2008 11:38
Locatie: Bovensmilde

Ik heb nog eens wat rond zitten zoeken op forums en overal werd gezegd dat goedkope veren nogal (N) zijn.

en nu heb ik de volgende veren gevonden op het internet maar die zijn ook niet zo heel erg duur en raak nu een beetje in een twijfel of ikhet wel ofniet zal doen.

Wat zeggen jullie?

http://www.stroevemotorsport.nl/index.p ... ts_id=4500
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

ach, qua veren kun je niet zoveel missers hebben. je gaat ze monteren op de originele dempers die dan veel meer te voorduren krijgen en vaak sneller stuk gaan dan een veer.

wil je lekker omlaag neem je een set van veren en dempers. kost iets meer (200-300) maar heb je langer plezier van.
Immer wieder die verdammte Holländer
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Als je deze kant op zou komen, dan heb ik een complete KW-set voor je, veren en dempers. half jaar geleden 2e hands overgenomen van een ander.

Prijs via PM. Montage is uit te komen 8)
Leon Cozijn
Berichten: 2183
Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
Locatie: Waddinxveen ZH
Contacteer:

Gewoon--Gerard schreef:Ik heb nog eens wat rond zitten zoeken op forums en overal werd gezegd dat goedkope veren nogal (N) zijn.

en nu heb ik de volgende veren gevonden op het internet maar die zijn ook niet zo heel erg duur en raak nu een beetje in een twijfel of ikhet wel ofniet zal doen.

Wat zeggen jullie?

http://www.stroevemotorsport.nl/index.p ... ts_id=4500
heb ook de 4cm apex veren eronder.
gewoon doen ! zeer goeie ervaring mee.
en het is niet duur
puddinkie
Berichten: 350
Lid geworden op: di 17 okt 2006 10:12

ik ben eigelijk op zoek naar een schroefset
voor mn megane coupe

een goeie maar niet te duur iemand een tip welke en waar die het goedkoopste is ?
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

v-maxx schijnt het wel goed te doen onder de coupe, heeft Mark coupe d'r ook onder zitten. :)
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
~thijs~
Berichten: 5232
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Heb een V-maxx set onder mijn golf 1 zitten (Y) Redelijk comfortabel nog met ongeveer -8 cm :)
puddinkie
Berichten: 350
Lid geworden op: di 17 okt 2006 10:12

oke, nog meer merken zat aan prijs te denken tot 500euro.
en zeg ook ff er bij of je je voertuig dagelijks gebruikt of alleen voor meetings.
(iemand ervaring met tec tuning?? schijnt zelfde te zijn als v-maxx. )
merken:

v-maxx comfortabel
Plaats reactie