Volk Racing lichtgewicht velgen voor de RS ??

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
franx
Berichten: 313
Lid geworden op: di 26 sep 2006 22:51

Ik zit sterk te denken om wanneer er weer een beetje $$ beschikbaar is om bij de bandenwissel meteen lichtgewicht velgen aan te schaffen.. Deze scheelt dik 4 kilo per velg met wat ik nu heb, dus dat zou weer een dikke 16kg gespaard zijn !!
deze witte op de pagina zouden het worden.
Altijd al een erg mooie velg gevonden, wat jullie ? Goed voor m'n Cup-blauwe Clio RS of niet ?

http://www.mackinindustries.com/md/rays/te37.html
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

zyn byna de zelfde als bv Compomotive wel nice.
franx
Berichten: 313
Lid geworden op: di 26 sep 2006 22:51

ja idd, Compomotive zijn bijna exact hetzelfde. Alleen schelen de twee enorm in gewicht.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Hehe echte Volks zijn enorm duur, reken maar dat je voor een nieuwe set 15" snel aan minimaal €1500 zit!
Ook 2ehands uit japan zijn die dingen nog enorm gewild en worden en nog voor groffe prijzen verkocht. Toch weet ik wel een paar setjes die rondrijden hier in NL.

Zijn echt mooie velgen in 17" (of groter) met een offset rond de 0, maar 15" 4x100 ET37 ziet er een beetje zielig uit.

Je kunt ook es voor Rota Grid Drift kijken, das ook redelijk licht en een stuk betaalbaarder.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

franx schreef:ja idd, Compomotive zijn bijna exact hetzelfde. Alleen schelen de twee enorm in gewicht.
Dan ben ik wel eens benieuwd wat die velgen p/s wegen en het verschil in gewicht met compomotive velgen.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Compomotive maakt veelal velgen voor rallygebruik en die zijn meestal lomp zwaar :D

Kilo of 8 is niet vreemd voor een 15" set.
franx
Berichten: 313
Lid geworden op: di 26 sep 2006 22:51

super site

http://www.wheelweights.net/

Hee Steven, idd zijn de 17/18 inch erg mooi op de Skylines etc.
Waarom zou de velg (ik denk aan 16inch) met een ET van 37/38 er minder uitzien ?

Ik zorg er wel voor dat de veld niet te ver naar binnen staat, maar waar hij hoort .?
franx
Berichten: 313
Lid geworden op: di 26 sep 2006 22:51

inmiddels erachter dat je bijna een auto koopt voor Volk velgen + nieuwe banden.. (wist dat ze duur waren maar 4/500 euro p.s. ? (U) )

Deze worden een stuk interessanter ;

http://www.buddyclubuk.com/p1_racing_qf.htm

in wit.. nog geen 5 kilo :)

eerst de banden die ik nu heb helemaal oprijden en dan zie ik wel
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Zijn die Buddyclub velgen überhaupt wel leverbaar voor de RS (steek / et waarde)?
Als ik me niet vergis zijn dit meer velgen voor de Japanse markt.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

franx schreef:inmiddels erachter dat je bijna een auto koopt voor Volk velgen + nieuwe banden.. (wist dat ze duur waren maar 4/500 euro p.s. ? (U) )
Zo helder licht :p
Steven schreef:Hehe echte Volks zijn enorm duur, reken maar dat je voor een nieuwe set 15" snel aan minimaal €1500 zit!

Je kunt ook es voor Rota Grid Drift kijken, das ook redelijk licht en een stuk betaalbaarder.
Die Buddyclubs kun je wel gewoon in ET37 4x100 krijgen en die komen enorm veel voor in de USA, dus stuk beter te betalen.

Als je trouwens toch bezig bent met wielen uitvinden, wel es naar de gewichten van de OZ Super- en Ultralegera's gekeken?
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Die OZ's worden toch niet meer nieuw gemaakt? :)
5 GT Turbo '88 GT5
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ultra's nog wel dacht ik.
franx
Berichten: 313
Lid geworden op: di 26 sep 2006 22:51

Jazeker gekeken naar de Ultraleggeras ! Helaas worden de Supers niet meer gemaakt, die vond ik mooier met de iets dikkere spaken..

Ultraleggera is de tweede keuze, ook mooi , maar vind de Buddyclub qua design wat mooier / aparter.
De ET van de Buddyclub wordt 42 of 34.. de 34 zou dan 4mm verder uitsteken dan de Turinis die ik nu heb dus dat word denk ik niks..
Misshien dan de ET 42 met een spacertje van 4mm om het bij de originele ET van mijn huidige velgen te houden ?

Ultraleggera 5,6 kg
Buddyclub (qualifying) 4,6kg :D
Plaats reactie