Verlagen Renault clio 2 phase 3 RS 182

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
Skyline
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 22 jun 2008 21:59
Contacteer:

hallo,

ik zit al een tijdje te denken om mijn auto te verlagen maar het enigste wat mij tegenhoud is mijn esp.
er zitten wat sensoren o.a. op mijn achteras maar mijn vraag:

Als ik mijn auto verlaag heeft dit invloed op mijn esp?

alvast bedankt,

mvgr,

Sky
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Wat zou je ESP van slag moeten brengen? Die werkt puur via je ABS sensoren en meet alleen grote afwijkingen in wielsnelheid.

Anders zou ie helemaal moeten flippen als je over een drempel rijd :D
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Gewoon verlagen dat ding (Y) :)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ABS sensoren zitten hebben er idd niets mee te maken. Als je bijv. aut. hoogte regeling hebt van Xenon kan er wel eens een servotje voor en achter op je ophanging zitten om je "belading" te meten. OF reno ook zo'n systeem heeft en OF dit storing gaat geven bij verlagen durf ik niet zeker te zeggen. Heb er hier nog nooit van gehoord dus zal wel meevallen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Ik heb d'r in ieder geval nooit problemen mee gehad...
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Op de achteras zit in ieder geval zo'n hoogtemeter. Voor de zekerheid dus maar de koplampen laten stellen, na het verlagen.
Op de vooras zit niet zo'n sensor, itt een Laguna. Maar die regelt ook als een gek de hoogte bij, bij drempels.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Als het goed is dan past deze hoogte meter de koplampen vanzelf aan icm de verlaging, het zijn orginele xenonlampen die automatisch de hoogte verstellen.
Bij mij werkt het prima igg RS2003 172hp, met ruim 6cm verlaging. :)
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Dan zal er voor toch ergens een sensor moeten zitten. Met alleen een sensor achter zou het systeem denken dat de auto achterover hangt. Ok, geen probleem dus. :)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Klopt idd, en omdat de voorzijde ook net zo laag ligt heb je geen verschil! :)
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
franx
Berichten: 313
Lid geworden op: di 26 sep 2006 22:51

Martijn schreef:Op de achteras zit in ieder geval zo'n hoogtemeter. Voor de zekerheid dus maar de koplampen laten stellen, na het verlagen.
Op de vooras zit niet zo'n sensor, itt een Laguna. Maar die regelt ook als een gek de hoogte bij, bij drempels.
Deze heb ik bij mijn 2003 RS ook gezien achterop, die sensor. Deze is de remdrukregelaar die regelt dat er wanneer de auto "duikt" , dus remt , de remdruk op de achterwielen minder wordt zodat deze niet blokkeren.
Bij mij is deze sensor losgekoppelt zodat je het kontje wat gemakkelijker kan laten uitbreken :p

Je kan die 182 RS lekker laag doen zonder problemen trouwens. Let wel op bij de voorwielen , die bumperbeugel die op zeg maar 10 uur zit in de wielkast. Deze gaat aanlopen in bochten en kan verdraaid gevaarlijk zijn lijkt me, eng stuk metaal dat daar uitsteekt
Plaats reactie