Sinds kort rijd ik een clio 1.8rt uit '91.
Nu heb ik via via een set clio 16v schoepenvelgen aan kunnen schaffen (ontzettend mooie wieltjes al zeg ik het zelf). Nu heb ik deze op de clio gezet maar met de 195 breede bandjes vind ik het toch echt te zwaar sturen.
Omdat er geen stuurbekrachtiging op de clio zit is bij deze dan ook mijn vraag of dit mogelijk is om in te bouwen en zoja, waar moet ik dan op letten?
Ik hoop dat jullie me hierin verder kunnen helpen!
Gr Roel
Stuurbekrachtiging inbouwen?!
is haalbaar.
zelf een mazda gehad zelfde probleem ook alles gekocht maar is haalbaar kost je wel veel tijd maar het is te doen!
gr,
Sky
zelf een mazda gehad zelfde probleem ook alles gekocht maar is haalbaar kost je wel veel tijd maar het is te doen!
gr,
Sky
Is goed te doen hoor.
Zoek op de sloop (of kijk ff op marktplaats) naar een clio die wel stuurbekrachtiging heeft. Uiteraard wel met dezelfde motor als je nu hebt. Haal daar alle onderdelen vanaf en bouw het op je eigen clio.
Weekendje sleutelen en je hebt stuurbekrachtiging.
Zoek op de sloop (of kijk ff op marktplaats) naar een clio die wel stuurbekrachtiging heeft. Uiteraard wel met dezelfde motor als je nu hebt. Haal daar alle onderdelen vanaf en bouw het op je eigen clio.
Weekendje sleutelen en je hebt stuurbekrachtiging.
5 GT Turbo '88 GT5
Ofwel het kan nogal eens lastig worden om de juiste onderdelen te vinden voor de stuurbekrachtiging.
Verder is het een kwestie van plug & play? Geen bijzonderheden waar ik dan nog rekening mee moet gaan houden?
Verder is het een kwestie van plug & play? Geen bijzonderheden waar ik dan nog rekening mee moet gaan houden?
Waar zit het verschil in de stuurbekrachtiging bij een clio 16v of 8v?
een 8v is wel een heel stuk moeilijker te vinden !
een 8v is wel een heel stuk moeilijker te vinden !
De motor is totaal aanders van een 16v.
En zoals je op onderstaande tekeningen kan zien lopen de slangen ed. ook totaal verschillend.
Stuurbekrachtiging F3P (8v)
[img]http://i182.photobucket.com/albums/x184 ... tuur8v.jpg[/img]
Stuurbekrachtiging F7P (16v)
[img]http://i182.photobucket.com/albums/x184 ... uur16v.jpg[/img]
En zoals je op onderstaande tekeningen kan zien lopen de slangen ed. ook totaal verschillend.
Stuurbekrachtiging F3P (8v)
[img]http://i182.photobucket.com/albums/x184 ... tuur8v.jpg[/img]
Stuurbekrachtiging F7P (16v)
[img]http://i182.photobucket.com/albums/x184 ... uur16v.jpg[/img]
5 GT Turbo '88 GT5
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
hoe de slangen lopen maakt niet zoveel uit lijkt mij, ook de vorm van het potje, ik heb gewoon een pomp van een 16v en de slangen van een 21 erop, past prima en werkt gewoon
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Zolang je de pomp maar kwijt kan en een passende multiriem kan vinden moet dat gewoon allemaal lukken lijkt mij, beide blokken zijn in de basis allebei gewoon F blokken.
Dan moet ik maar eens opzoek gaan naar wat onderdelen
Als iemand verder nog tips heeft dan hoor ik dit natuurlijk graag!
Wederom bedankt voor de reacties
Als iemand verder nog tips heeft dan hoor ik dit natuurlijk graag!
Wederom bedankt voor de reacties
Passen de stuurbekrachtigingsonderdelen (pomp,stuurhuis, reservoir) van een clio 16v, wel of niet in een 1.8 RT.
En zoniet, dan hoor ik graag wat er aangepast moet worden. Graag heb ik hier duidelijkheid over! Wie kan me helpen
En zoniet, dan hoor ik graag wat er aangepast moet worden. Graag heb ik hier duidelijkheid over! Wie kan me helpen