bilstein dempers instelbaar?

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
Léon16v
Berichten: 152
Lid geworden op: di 19 feb 2008 10:09
Locatie: Buchten

Is een demper van bilstein ook zo in te stellen als bij bijvoorbeeld de koni's ? Zo ja iemand enig idee hoe je dat zou moeten doen. evt wat tips :wink:

Groeteee
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Precies weet ik het niet maar je hebt veel verschillende soorten dempers bij Bilstein. De goedkopere sets kun je niet instellen, de duurdere wel.

Moet je op onderstaande site even kijken welke dempers je hebt, misschien dat je ze herkend en dan kun je gelijk zien of ze wel of niet verstelbaar zijn. :)

Zijn ze dat dan kun je ze waarschijnlijk van bovenaf op de 1 of andere manier instellen. Voor achter zul je ze waarschijnlijk onder de auto weg moeten halen en na een knopje ingedrukt te hebben boven op de demper kun je ze verdraaien.

http://www.bilstein.nl/
Léon16v
Berichten: 152
Lid geworden op: di 19 feb 2008 10:09
Locatie: Buchten

Ik ben op het moment bezig om die schokdempers eronder te krijgen, maa rik zit nog met een probleempje. De veer is eigelijk wat te kort en zit dus niet goed genoeg vast ik zit nog met speling.. aan de onderkant van de demper zit wel een schroef, iemand ening idee of je zo de demper kan instellen? op de site kan ik nixx vinden van informatie..
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

post even een foto dat verduidelijkt de hele zaak denk
Léon16v
Berichten: 152
Lid geworden op: di 19 feb 2008 10:09
Locatie: Buchten

Het is al goed.. ik heb het gewoon eens eronder gezet en gekeke hoe het ging zitte en het zit vast en goed dus geen problemen meer.. nu nog de andere kant doen. één ding is zker, het is dalijk egt rete stug :worship:
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Hoe los zat de veer? als er een cm ruimte tussen zat is het niet erg prettig als je auto helemaal uitveert.. plus dat het apk afkeur is.

Maar goed, als ze alleen draaibaar zijn en ze niet op en neer te bewegen zijn gaat het wel goed is mijn ervaring..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Léon16v
Berichten: 152
Lid geworden op: di 19 feb 2008 10:09
Locatie: Buchten

Jaa het is inderdaad apk afkeur, maar de auto veerde nog goed in dus ze zitte gewoon goed vast. Toen die van de krik af was en ik voor de eerste keer stuurde moesten de veren zich nog even zetten, hoorde je 1 keer knak en verder zit alles goed. Hij stuurt nu ook veeeel lichter met deze veerschotels en dempers. die vorige waren volgens mij zo gaar want het stuurde best zwaar.
Nu even kijken dat alle aanloop punten weg zijn dalijk en den mer eens laten uitlijnen!
Plaats reactie