De ET van mijn Turinis die ik nu heb zijn ET 38,5 en 6J
de Ragnotti heeft in vergelijking tot de "normale" 172 FF met ET 45 (43??) deze velgen af fabriek gekregen voor een wat wijder spoorbreedte.
Dus wanneer ik nu NOG verder naar buiten ga, plus minus 8 mm, zou dit dan gaan lukken ?
Of te wel ; is er iemand van de RS rijders (niet 182) die met een ET van rond de 30 rijdt ?
Foto's ajb !!
ps; niet te vergeten , die velgen die ik op het oog heb zijn 7J !!
Clio RS; kan erg mooie velgen krijgen met ET 30..past dit ??
Hier een foto van hoe de wielen nu zitten. ze zouden dus nog ongeveer 8-7mm verder naar buiten komen..
[img]http://i268.photobucket.com/albums/jj1/franxey/013.jpg[/img]
[img]http://i268.photobucket.com/albums/jj1/franxey/013.jpg[/img]
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
loop ff naar buiten met een meetlint en je weet waarschijnlijk zo of het past.
Idd, beetje luie en loze vraag als je het mij vraagt... Meten is weten.
Ik durf te wedden om een krat bier dat het zonder morren gaat passen en als het wel zou aanlopen dan is het millimeterwerk, wat je makkelijk kan weg laten rollen of lekker even met de slijptol erlangs.
Dit soort vragen worden pas spannend als je serieuze J-maten weg gaat drukken. (Van 7 naar 10J ofzo) en een verlaging van 6cm of meer.
Ik durf te wedden om een krat bier dat het zonder morren gaat passen en als het wel zou aanlopen dan is het millimeterwerk, wat je makkelijk kan weg laten rollen of lekker even met de slijptol erlangs.
Dit soort vragen worden pas spannend als je serieuze J-maten weg gaat drukken. (Van 7 naar 10J ofzo) en een verlaging van 6cm of meer.
kan je ze daar niet even passen
dan weet je het zeker
dan weet je het zeker
jaja , ik heb de velg (zonder band helaas) er al opgehad , viel me meteen op dat hij een paar mm verder naar buiten kwam. Daarna de twee velgen hier op de keukentafel om de ET te meten van de nieuwe velg, deze stond er nl. niet in. Erachter gekomen dat hij dus met een 8 mm verschilt.
Dus in vergelijking met een ET van 45 wat standaard is op de 172 zal dit al een ET verschil zijn van 15mm !
Vanwege dit best grote verschil wil ik weten of de velg zonder aanlopen in de wielkasten gaat passen, daarom de vraag of er al een RS rijder met deze ET rondrijdt.
De slijptol (kom op zeg..) en rollen doe ik liever niet.
tja Stevent spannend is anders , maar geen luie of loze vraag van mijn kant ? Je omschrijft eerder je reactie op de vraag
Dus in vergelijking met een ET van 45 wat standaard is op de 172 zal dit al een ET verschil zijn van 15mm !
Vanwege dit best grote verschil wil ik weten of de velg zonder aanlopen in de wielkasten gaat passen, daarom de vraag of er al een RS rijder met deze ET rondrijdt.
De slijptol (kom op zeg..) en rollen doe ik liever niet.
tja Stevent spannend is anders , maar geen luie of loze vraag van mijn kant ? Je omschrijft eerder je reactie op de vraag
je kan tot 7,5J x17 gaan met 205/40 breed, volgens rimstock.com
origineel is et 43, bij et 30 komt het wiel 13 mm naar buiten, bij 195 banden gaat hier weer 5 mm af = 8 mm ongeveer, afhankelijk van bandenmerk.
spoorstangen op gelijke lengte afstellen helpt tegen eenzijdig aanlopen bij insturen.
origineel is et 43, bij et 30 komt het wiel 13 mm naar buiten, bij 195 banden gaat hier weer 5 mm af = 8 mm ongeveer, afhankelijk van bandenmerk.
spoorstangen op gelijke lengte afstellen helpt tegen eenzijdig aanlopen bij insturen.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
kratje bier als het niet past!
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl