Clio RS; kan erg mooie velgen krijgen met ET 30..past dit ??

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
franx
Berichten: 313
Lid geworden op: di 26 sep 2006 22:51

De ET van mijn Turinis die ik nu heb zijn ET 38,5 en 6J

de Ragnotti heeft in vergelijking tot de "normale" 172 FF met ET 45 (43??) deze velgen af fabriek gekregen voor een wat wijder spoorbreedte.

Dus wanneer ik nu NOG verder naar buiten ga, plus minus 8 mm, zou dit dan gaan lukken ?
Of te wel ; is er iemand van de RS rijders (niet 182) die met een ET van rond de 30 rijdt ?

Foto's ajb !! (Y)

ps; niet te vergeten , die velgen die ik op het oog heb zijn 7J !!
Laatst gewijzigd door franx op do 12 feb 2009 10:08, 2 keer totaal gewijzigd.
franx
Berichten: 313
Lid geworden op: di 26 sep 2006 22:51

Hier een foto van hoe de wielen nu zitten. ze zouden dus nog ongeveer 8-7mm verder naar buiten komen..

[img]http://i268.photobucket.com/albums/jj1/franxey/013.jpg[/img]
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

loop ff naar buiten met een meetlint en je weet waarschijnlijk zo of het past. :D
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Idd, beetje luie en loze vraag als je het mij vraagt... Meten is weten.

Ik durf te wedden om een krat bier dat het zonder morren gaat passen en als het wel zou aanlopen dan is het millimeterwerk, wat je makkelijk kan weg laten rollen of lekker even met de slijptol erlangs.

Dit soort vragen worden pas spannend als je serieuze J-maten weg gaat drukken. (Van 7 naar 10J ofzo) en een verlaging van 6cm of meer.
laguna07
Berichten: 23
Lid geworden op: di 20 jan 2009 8:59
Contacteer:

kan je ze daar niet even passen
dan weet je het zeker
franx
Berichten: 313
Lid geworden op: di 26 sep 2006 22:51

jaja , ik heb de velg (zonder band helaas) er al opgehad , viel me meteen op dat hij een paar mm verder naar buiten kwam. Daarna de twee velgen hier op de keukentafel om de ET te meten van de nieuwe velg, deze stond er nl. niet in. Erachter gekomen dat hij dus met een 8 mm verschilt.
Dus in vergelijking met een ET van 45 wat standaard is op de 172 zal dit al een ET verschil zijn van 15mm !
Vanwege dit best grote verschil wil ik weten of de velg zonder aanlopen in de wielkasten gaat passen, daarom de vraag of er al een RS rijder met deze ET rondrijdt.
De slijptol (kom op zeg..) en rollen doe ik liever niet.

tja Stevent spannend is anders , maar geen luie of loze vraag van mijn kant ? Je omschrijft eerder je reactie op de vraag
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

je kan tot 7,5J x17 gaan met 205/40 breed, volgens rimstock.com

origineel is et 43, bij et 30 komt het wiel 13 mm naar buiten, bij 195 banden gaat hier weer 5 mm af = 8 mm ongeveer, afhankelijk van bandenmerk.

spoorstangen op gelijke lengte afstellen helpt tegen eenzijdig aanlopen bij insturen.
franx
Berichten: 313
Lid geworden op: di 26 sep 2006 22:51

Ok Pierre, Alleen met het afstellen spoorstangen ben ik even niet zeker wat je daarmee bedoeld ?
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

kratje bier als het niet past!
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Plaats reactie