Problemen door verlagen??

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
Wollie
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 27 feb 2009 15:52
Contacteer:

toen ik mijn megane kocht zei de verkoper van de garage dat waneer
ik mijn megane zou verlagen dat er dan dingen zoals stuurkogels en cv-kogels ?? veel sneller kapot zouden gaan weten jullie of dit echt zo is en komt het veel voor ?? k wil mijn megane wel verlagen wat raden jullie mij aan om te doen ??
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

cv kogels zitten misschien thuis in je ketel maar niet in de auto (fuseekogels wel). Dat valt allemaal reuze mee. Je oem dempers kunnen wat sneller slijten maar verder valt het reuze mee als de uitlijning gewoon klopt.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
JanGTT
Berichten: 407
Lid geworden op: do 11 dec 2008 21:45
Car: GT Turbo Blue Sport
Locatie: Putten
Contacteer:

inderdaad... rij al bijna een jaar met mijn verlaagde auto, maar nog niks kapot.
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
Mark van Nierop
Berichten: 2992
Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
Locatie: Staphorst
Contacteer:

beetje broodje aap verhaal van die sjaak,

denk dat het grootste deel hier bij de RTC met een verlaagde auto rijdt.
Renault 19 1.8 16V Cabrio
puddinkie
Berichten: 350
Lid geworden op: di 17 okt 2006 10:12

ja hoe laag wil je gaan ? :P

zo als ik eerst reed dat pakje peuken niet eens onder de orginele bumper wou ... kost je carterpannen:P (ja ik spreek uit ervaring)

maar nu rijd ik met 17inch en 4cm verlaging... IDEAAL :D
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

dat komt niet omdat je auto zo laag is :D
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Wollie
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 27 feb 2009 15:52
Contacteer:

hmm...het valt dus allemaal wel mee ... wat zouden jullie mij aanraden...
een schroefsetje of gewoon verlagingsveren ?? en kan dat achter bij de megane wel want ik zie daar geen veren zitte denk ik :$ ??
Johan Hogervorst
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Met een schroefset kun je gewoon veel platter gaan als met verlaginsveren. Meestal met verlaginsveren zit je tussen de 4 en 6cm verlaging, ga je verder moet je een vaak ook duurdere schroefset kopen.

Voor alleen een nettere uitstraling zou ik gewoon 4cm verlaginsveren halen ofzo en laten monteren en ook even laten uitlijnen. Dan slijten je banden ook niet scheef af ofzo.

Maar extra slijtage door verkeerd monteren van een verlagingsset kan kloppen. Maar door goed te monteren en te laten lijnen heb je nergens last en problemen van. Gewoon doen zou ik zeggen! (Y)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

je megane zal een torsie as hebben. Oftewel, die kun je verlagen zonder dat je iets nodig hebt. Eventueel stuggere dempers monteren.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Tom schreef:je megane zal een torsie as hebben. Oftewel, die kun je verlagen zonder dat je iets nodig hebt. Eventueel stuggere dempers monteren.
dat geldt dus voor de achterzijde. voorzijde is gewoon met veren.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Wollie
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 27 feb 2009 15:52
Contacteer:

een torsie as dus ... nou jah ik heb mijn veren binnen ... maar kan iemand mij uitleggen hoe ik die as nou kan verstellen kan??
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Wollie schreef:een torsie as dus ... nou jah ik heb mijn veren binnen ... maar kan iemand mij uitleggen hoe ik die as nou kan verstellen kan??
Even zoeken op "ravensburger" :wink:

Edit: KLIK HIER
Wollie
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 27 feb 2009 15:52
Contacteer:

ik heb het even doorgelezen ... ik heb dit nog nooit eerder gedaan en weet niet of het gaat lukken dus had ik paar bedrijfen opgebeld en gevraagd of die mij konden helpen. Maar iedereen zei dat ze niet wouden beginnen aan die achteras omdat ze dachten dat hij scheef ging staan ...
woont er iemand in de buurt van heerenveen die mij mischien hiermee wil helpen ??
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Probeer het gewoon eens. Als de staven los komen dan is het een eitje. En probeer anders eens bedrijven die richting autosport gaan of vaker verlaginsspul monteren. Dat scheef staan zal ook wel weer meevallen (dat zegt meer over de kundigheid van degene die je gesproken hebt). Anders reed heel de RTC met een scheve auto.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Tom schreef:. Anders reed heel de RTC met een scheve auto.
O ik dacht dat al die mannen scheef hangend in hun auto zaten ........ :grin:
Johan Hogervorst
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Haha :D

Maar torsie as verstellen is echt niet moeilijk, en scheef hangen dat zal je ook niet snel hebben, of je doet het verkeerd.
Gewoon omhoog met die auto, losmaken, verstellen terug vast schroeven en dan weer even neerzetten en dan zie je hoever hij lager ligt.

Maar als je er geen verstand van hebt laat het even doen door iemand die er wel verstand van heeft. ;)
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Wat misschien wel de moeite kan zijn is een "slagtrekker". Tik dit woord maar even in op marktplaats. Je koop ze al voor 40 Euro. Kun je ook zelf maken als je handig bent. Daarmee kun je serieuze klappen uitdelen.
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

jacques schreef:Wat misschien wel de moeite kan zijn is een "slagtrekker". Tik dit woord maar even in op marktplaats. Je koop ze al voor 40 Euro. Kun je ook zelf maken als je handig bent. Daarmee kun je serieuze klappen uitdelen.
Slagtrekker heb je niet direct nodig op het moment dat je het doet zoals beschreven in het "ravensburger"topic. Tot op heden is alles bij mij iig op die manier goed los gekomen. :D
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Gerald schreef:
jacques schreef:Wat misschien wel de moeite kan zijn is een "slagtrekker". Tik dit woord maar even in op marktplaats. Je koop ze al voor 40 Euro. Kun je ook zelf maken als je handig bent. Daarmee kun je serieuze klappen uitdelen.
Slagtrekker heb je niet direct nodig op het moment dat je het doet zoals beschreven in het "ravensburger"topic. Tot op heden is alles bij mij iig op die manier goed los gekomen. :D
ik met 3 assen > geen enkele as los op die manier, altijd de as eronder weg moeten trappen :(
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Plaats reactie