Gele konis demonteren

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
wookie
Berichten: 178
Lid geworden op: di 30 mei 2006 18:35
Locatie: Venhorst

Hallo!

Ik heb gele konis (Verstelbare hardheid), maar nu is mijn vraag hoe ik deze gedemonteerd krijg. Bij de orginele vering kan je de schokbreker tegenhouden dmv van inbus, maar bij zon verstelbare zit daar het verstelpinnetje voor de hardheid in het midden.

Hoe werkt het demonteren bij verstelbare gele konis ?

Bedankt!
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

wookie schreef:Hallo!

Ik heb gele konis (Verstelbare hardheid), maar nu is mijn vraag hoe ik deze gedemonteerd krijg. Bij de orginele vering kan je de schokbreker tegenhouden dmv van inbus, maar bij zon verstelbare zit daar het verstelpinnetje voor de hardheid in het midden.

Hoe werkt het demonteren bij verstelbare gele konis ?

Bedankt!
ik meen dat je in plaats van die inbus een steeksleutel 10 of 11 kunt gebruiken
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Dit dacht ik ook al.
Ook kun je nadat je de verenklemmen erop gespannen hebt, de bovenste moer losmaken met een goede luchttol, zonder tegen te houden.

PS. gebruik verenklemmen!!!!!!!
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Bij mij zit het alleen wel aardig vast, zonder luchtsleutel krijg ik ze niet los...
wookie
Berichten: 178
Lid geworden op: di 30 mei 2006 18:35
Locatie: Venhorst

Ze zitten goed vast, dat heb ik ook ondervonden. Hoezo verenklemmen ? (ik heb nog geen voorvering gedomteerd) Vliegt er me vanalles om de oren als ik dit niet doe ? :lol:
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

bij mijn oude koni's zat er nog gewoon een borgring onder die moer, dus gewoon de luchttol erop, schokkers eronderuit en dan met de verenklem erop de veren eraf...
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Verenklemmen zijn bij vele Renaults ooknie eens nodig, gewoon op de topschotel gaan zitten en de moer tussen je benen laten vallen.

Ghettostyle :smoke:
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Steven schreef:Verenklemmen zijn bij vele Renaults ooknie eens nodig, gewoon op de topschotel gaan zitten en de moer tussen je benen laten vallen.

Ghettostyle :smoke:
bij verlagingsveren al helemaal, bij orginele veren zoals op een r5 campus wil dat niet echt, die schoten flink hard weg :grin:
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Dat kon bij die koni's van mij wel met Apex -30 veren :P Je moet de topschotel net met 1 vinger aandrukken om de moer erop te draaien :D
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

Als je de complete veerpoot eronderuit wil halen, heb je toch nog geen verenklemmen nodig, of heb ik dat mis? pas als je de veer van de schokbreker wil afhalen roch?
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

idd. :)

bij mij was er een imbus dolgedraaid, dan kun je een griptang (met doekje) op de zuigerstang klemmen en dan met de luchttol los draaien
Plaats reactie