Winterbanden met stalen velg op Megane RS Ph1 mogelijk?

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
Stimpy001
Berichten: 67
Lid geworden op: do 10 jun 2004 8:38
Car: Nr. 645

Ik ben sinds enige tijd in het bezit van een Megane RS uit 2006 (Phase I) met hierop de orginele velgen met bandemaat 225/40 R18. (Fantastisch auto maar dit ter zijde)

Nu heb ik bij de lokale bandenboer geinformeerd wat er mogelijk is voor winterbanden op stalen velgen. Hun antwoord (na telefonsich contact met een Renaultdealer): Op die auto kunnen geen stalen velgen met winterbanden omdat er simpelweg geen stalen velgen voor zijn. Er kunnen volgens hun dus alleen maar winterbanden op lichtmetaal onder. Advies was dus om de winterbanden op de bestaande velgen te leggen of anders 17" velgen te kopen en hier winterbanden op te doen.

Echter heb ik op internet ook foto's van Megane RS-en gezien met winterbanden op stalen velgen. En er staat er zelfs 1 te koop bij een dealer met winterbanden.

De vraag is nu: kunnen er nu wel of niet stalen velgen met winterbanden onder en welke maten moeten dan deze velgen en banden zijn?
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Je geeft zelf het antwoord al ;)

Check even met de bandenmaatcalculator wat een beetje goeie match is met de orginele maat, dan kan je zelf een beetje goochelen: http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
Trust me. I know what I'm doing.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Even voorstellen is wel zo gezellig!

waarom wil je winterbanden? veel naar duitsland oid of omdat het 'veiliger' is?

Als er 16inch op past dan kun je wel stalen velgen pakken volgens mij, maar dat dur ik niet te zeggen.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
dbeukie
Berichten: 152
Lid geworden op: di 2 mar 2004 16:31
Locatie: Rhoon bij Rotterdam

ik heb een megane rs f1 banden maar 235 40 18
en heb er wel stalen velgen voor
met winter banden
205 55 17 op stalenvelgen van de espace

groeten dennis
Plaats reactie