Was net vrolijk mn remblokken aan het vervangen.. stuite ik bij de bestuurders kant een hele vet bende !
Wielkasten etc.. zat onder.
Volgens mij is de homo kineet stuk ?
Hier een foto:
[img]http://i34.tinypic.com/24fi4o9.jpg[/img]
Vet bende/zooi bij ophanging clio
Moet ook zeggen dat hij een tijdje terug af en toe rommelend geluid onder de auto vandaan kwam.
Merkte dit vooral als ik op de snelweg reed en puur op de motor afremde.
Zodra ik gas gaf of rem in trapte was het geluid over.
Echter is dit geluid opeens verdwenen.
Zou dit ook een oorzaak geweest kunnen zijn dat de hoes stuk is ?
Merkte dit vooral als ik op de snelweg reed en puur op de motor afremde.
Zodra ik gas gaf of rem in trapte was het geluid over.
Echter is dit geluid opeens verdwenen.
Zou dit ook een oorzaak geweest kunnen zijn dat de hoes stuk is ?
Zou kunnen al is dat zo wat moeilijk te zeggen. Aandrijfassen maken volgens mij eerder in bochten herrie dan met afremmen op de motor.
Laat je de hoes er op zetten? Anders kun je gelijk eens vragen of ze de as kunnen checken op speling.
Laat je de hoes er op zetten? Anders kun je gelijk eens vragen of ze de as kunnen checken op speling.
Ik heb ervaring met het vervangen van lagers van elektro motoren.
Dus lijkt me een goede basis om zelf de boel onder de auto te vervangen.
Heb even ge"searchd"op het forum naar een "how to" om dit soort dingen te vervangen maar heb niks kunnen vinden.
Weet iemand de procedure hoe je de boel uit en in elkaar zet ?
't is trouwens een Clio 1.2 1995
motor: C3G
remmen systeem: Bendix
Dus lijkt me een goede basis om zelf de boel onder de auto te vervangen.
Heb even ge"searchd"op het forum naar een "how to" om dit soort dingen te vervangen maar heb niks kunnen vinden.
Weet iemand de procedure hoe je de boel uit en in elkaar zet ?
't is trouwens een Clio 1.2 1995
motor: C3G
remmen systeem: Bendix
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
zet jij m erop dan, die orginele hoesen krijg je er alleen op als je de homokineet eraf haalt..Steven schreef:100% zeker lekke aandrijfashoes, als je em snel vervangt door een originele Renault (geen universeel!) dan is er niets aan de hand.
oftwel zwaar kut, brezan heft tegenwoordig van die semi universele hoesen, lijkt op een orginele maar is alleen veel rekbaarder..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Een homokineet ligt er ook zo af, of is het weer een lomp Renault systeem ofzo?
Laatst bij m'n 9-3 ook de hoes vervangen door de homokineet eraf te halen met de as nog gewoon onder de auto. Dat was misschien niet de meest snelle oplossing, maar het was toch nog in een minuutje of 20 gebeurd. Voordeel was dat de bakolie lekker kon blijven zitten.
Laatst bij m'n 9-3 ook de hoes vervangen door de homokineet eraf te halen met de as nog gewoon onder de auto. Dat was misschien niet de meest snelle oplossing, maar het was toch nog in een minuutje of 20 gebeurd. Voordeel was dat de bakolie lekker kon blijven zitten.
-
- Moderator
- Berichten: 14792
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
gelukkig al 2 jaar geleden. Dus ik ga er vanuit dat het inmiddels is opgelostDutchArt schreef:Erg veel reaktie komt er niet op zo'n vraag...Glenn schreef:Dus in princiepe makkelijk zelf te doen ?
Jammer wel.
waarom wordt dit soort meuk niet in een 'archief' topic gezet. bv alles ouder dan 3 jaar ofzo. en dan geen project topics . zo kan je ze toch vinden via het zoekscherm en je weet als je onder archief zit dat het oude topics zijn.
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl