Megane voortrein onder clio 16v
Zou een volledige voortrein (subframe en alles wat daarop zit, inclusief versnellingsbak) van een megane 2.0 16v passen onder een clio 16v? Ik veronderstel dat als het subframe past al de rest ook zou moeten passen, maar komen de aansluitingen van het megane-subframe overeen met de aansluitingen van de clio of moet ik beginnen aanpassen?
mvg
mvg
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
waarom zou je dat willen? spoorbreedte?denkimi schreef:Zou een volledige voortrein (subframe en alles wat daarop zit, inclusief versnellingsbak) van een megane 2.0 16v passen onder een clio 16v? Ik veronderstel dat als het subframe past al de rest ook zou moeten passen, maar komen de aansluitingen van het megane-subframe overeen met de aansluitingen van de clio of moet ik beginnen aanpassen?
mvg
maar het past niet, volgens mij is megane hetzelfde als een 19, en das toch ff een heel stukkie anders. Als je de draagarmen/ aandrijfassen(williams) en stabistang van een 19 pakt ben je er ook hoor volgens mij, het zal niet veel schelen.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
idd spoorbreedte.Martijn Kool schreef: waarom zou je dat willen? spoorbreedte?
maar het past niet, volgens mij is megane hetzelfde als een 19, en das toch ff een heel stukkie anders. Als je de draagarmen/ aandrijfassen(williams) en stabistang van een 19 pakt ben je er ook hoor volgens mij, het zal niet veel schelen.
als een megane hetzelfde is als een r19 zou alles toch moeten passen? ik dacht altijd dat r19 onderdelen uitwisselbaar waren met de clio 16V/Williams?
er staat hier toevallig nog een megane, dus zou het simpeler/goedkoper zijn om die onderdelen te gebruiken dan om op zoek te gaan naar een r19
En ik heb nog wel een 19 staan
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Past niet 1 op 1.
Als je dit wilt is de 19 draagarm, stabistang nodig, en williams assen. Elke andere (nog) bredere upgrade kost meer geld, moeite, en zaagwerk in je schermen/bumper.
Als je dit wilt is de 19 draagarm, stabistang nodig, en williams assen. Elke andere (nog) bredere upgrade kost meer geld, moeite, en zaagwerk in je schermen/bumper.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
subframe van een 19/megane past dus niet op een clio, dat probeerde ik te zeggen...
zoek ff rond, staat wel een en ander over hier op het forum
zoek ff rond, staat wel een en ander over hier op het forum
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
ik heb al zowat alles wat ik erover kan vinden bekeken, maar ik weet nog altijd niet of het mogelijk is of niet.
als ik ervan uitga dat de verhoudingen tussen de aandrijfassen gelijk blijven moeten enkel de aansluitpunten van het subframe passen, dan past al de rest ook. dus als ik die aansluitpunten kan aanpassen kan ik de volledige voortrein overzetten.
of zie ik ergens iets over het hoofd?
als ik ervan uitga dat de verhoudingen tussen de aandrijfassen gelijk blijven moeten enkel de aansluitpunten van het subframe passen, dan past al de rest ook. dus als ik die aansluitpunten kan aanpassen kan ik de volledige voortrein overzetten.
of zie ik ergens iets over het hoofd?
wat je zegt is juist, past het sub dan past alles. Alleen kom je in de problemen met je sporing/veerpoten en torens. Slijpen in de wielkasten is 1, de ophanging passend krijgen is 2.
Ben zelf ook met een project bezig dat veel nadenken, passen en meten vergt.
Ben zelf ook met een project bezig dat veel nadenken, passen en meten vergt.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
stap maar af van het hele subframe idee. dat gaat nooit goed komen.
wat je kunt proberen zijn de draag armen. eerst opmeten of ze wel langer zijn natuurlijk.
net wat jo zegt. als het te breed word dan heb je er ook niets aan.
en wat was je met de achteras dan vanplan?
wat je kunt proberen zijn de draag armen. eerst opmeten of ze wel langer zijn natuurlijk.
net wat jo zegt. als het te breed word dan heb je er ook niets aan.
en wat was je met de achteras dan vanplan?
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Nooit goed komen is een groot woord, maar t zal wel wat werk zijn.
Je krijgt dat Megane spul er wel onder, maar:
-het subframe moet aangepast (verlast worden). Is wel paar dagen passen, meten, zagen en lassen.
-je wint een hoop spoorbreedte, maar moet daar wel plaats voor maken: voorschermen aanpassen.
Heb je een mig apparaat, en kun je goed lassen en plaatwerken: gewoon aan beginnen! Zo niet, niet aan beginnen...
Gewoon overschroeven kan niet,past niet.
Je krijgt dat Megane spul er wel onder, maar:
-het subframe moet aangepast (verlast worden). Is wel paar dagen passen, meten, zagen en lassen.
-je wint een hoop spoorbreedte, maar moet daar wel plaats voor maken: voorschermen aanpassen.
Heb je een mig apparaat, en kun je goed lassen en plaatwerken: gewoon aan beginnen! Zo niet, niet aan beginnen...
Gewoon overschroeven kan niet,past niet.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
En hoe zit je met de hoogte t.o.v. de bevestigingspunten? Kom je hoger of lager uit, Hoe kom je weg met bijvoorbeeld bak en carter aangezien daar niet verschrikkelijk veel cm's marge inzit?
Wat is eigenlijk de winst in cm per kant?
Een straat verderop van mij staat een megane frame te koop. Als dat nou heel goedkoop is haal ik het ff op, voor was paswerk
Wat is eigenlijk de winst in cm per kant?
Een straat verderop van mij staat een megane frame te koop. Als dat nou heel goedkoop is haal ik het ff op, voor was paswerk
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Weet niet hoeveel je wint, maar zal best wat zijn. Enkele cm's meer per kant als Williams? 2? per kant?
Meten is weten!
Hoogte moet geen probleem zijn, je gaat toch aanpassen/lassen
Meten is weten!
Hoogte moet geen probleem zijn, je gaat toch aanpassen/lassen
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
dinsdag ga ik even naar een frame en kijken wat je wint per kant. Momenteel win ik met enkel cup rs ophanging +- 3,5 cm per kant t.o.v. williams.
Heb maxi spul liggen qua carros dus dat is geen probleem. Alleen de hoek van de veerpoten is twijfelachtig, al kun je ook een vlakke plaat bovenin maken, is meteen fijn afstellen qua camber
Heb maxi spul liggen qua carros dus dat is geen probleem. Alleen de hoek van de veerpoten is twijfelachtig, al kun je ook een vlakke plaat bovenin maken, is meteen fijn afstellen qua camber
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Het grootste probleem is op het moment dat ik hier een paar Clio's heb staan wat niks met de cup clio te maken heeft
Wanneer het megane frame zou passen (en 2cm per kant breder zou zijn dan een clio frame), en de rs cup spullen daarop zitten, win je per kant zo'n 5,5cm t.o.v. Williams/cup 16v.
Nu is het wel zo dat de bouw van de rs cup fusee dusdanig is, dat de aansluiting van de veerpoot zelf niet ook 3,5cm opschuift. Zal eens meten wat het verschil zal zijn tussen een 16v fusee, en de rs cup fusee qua verbreding aan de veerpoot bevestiging. Ideaal zou zijn als de bovenste bevestiging van de fusee overdreven naar binnen staat, zeker als er nog een breder subframe onder zou passen.
Hopelijk staat de cup carros rond de jaarwisseling hier zodat het in real life eens te monteren valt
Wanneer het megane frame zou passen (en 2cm per kant breder zou zijn dan een clio frame), en de rs cup spullen daarop zitten, win je per kant zo'n 5,5cm t.o.v. Williams/cup 16v.
Nu is het wel zo dat de bouw van de rs cup fusee dusdanig is, dat de aansluiting van de veerpoot zelf niet ook 3,5cm opschuift. Zal eens meten wat het verschil zal zijn tussen een 16v fusee, en de rs cup fusee qua verbreding aan de veerpoot bevestiging. Ideaal zou zijn als de bovenste bevestiging van de fusee overdreven naar binnen staat, zeker als er nog een breder subframe onder zou passen.
Hopelijk staat de cup carros rond de jaarwisseling hier zodat het in real life eens te monteren valt
Ik ken het probleem met die veerpoot, maar bij mij is het nog acceptabel, en levert het zelfs een extra voordeel op, namelijk dynamisch camber met insturen. Bij mij volstaat nu 3.5 graden negatief statisch camber.
Een topmount waarbij je ze iets naar buiten kan schuiven zou inderdaad mooi zijn, al was het maar omdat je dan ook nog wat kan spelen met je caster.
Een topmount waarbij je ze iets naar buiten kan schuiven zou inderdaad mooi zijn, al was het maar omdat je dan ook nog wat kan spelen met je caster.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Sommige rally clio's zijn hiermee uitgevoerd.
Alles vervangen door een vlakke plaat, sleufgaten bovenin en een uniball waar de veerpoot inzit
Tzt gewoon eens allemaal monteren en kijken hoe het meevalt/tegenvalt
Alles vervangen door een vlakke plaat, sleufgaten bovenin en een uniball waar de veerpoot inzit
Tzt gewoon eens allemaal monteren en kijken hoe het meevalt/tegenvalt
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
http://www.forum-auto.com/les-clubs/sec ... 51-175.htm
Gelukkig zijn die spullen betaalbaar.
Ik heb voor een setje intrax dempers en camberplaten geinformeerd.
Leuke prijs, maar net iets te prijzig voor mij.
Gelukkig zijn die spullen betaalbaar.
Ik heb voor een setje intrax dempers en camberplaten geinformeerd.
Leuke prijs, maar net iets te prijzig voor mij.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Of een ring met diverse gatenJean-Paul-S schreef:Sommige rally clio's zijn hiermee uitgevoerd.
Alles vervangen door een vlakke plaat, sleufgaten bovenin en een uniball waar de veerpoot inzit
Tzt gewoon eens allemaal monteren en kijken hoe het meevalt/tegenvalt
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
[img]http://www.postmaautosport.nl/content/c ... 971dc9.jpg[/img]
is dit niks daarvoor gebruikte ik ook met mijn ralycross golf.
is dit niks daarvoor gebruikte ik ook met mijn ralycross golf.
@ boskje waar heb je die gekocht?
mooie dingen namelijk
mooie dingen namelijk
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
De modellen van Bosjke heb je meer aan qua afstelling (wil even niemand tegen het been schoppen die het model van Geert kopen )
Mark, heb jij dat nog gewoon standaard of verbeterd?
Mark, heb jij dat nog gewoon standaard of verbeterd?
bijna alles is aan mijn auto nog origineel cup.
het is ook niet mijn bedoeling hier extreem veel aan te veranderen.
het is ook niet mijn bedoeling hier extreem veel aan te veranderen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
mwah, dat veranderen maakt me persoonlijk niet zoveel uit daar ik geen complete geschiedenis heb, en er wellicht wat minder waarde aan orginaliteit hecht dan jou
Volgende week haal ik even een megane framepje op met armen en stabi, is meteen duidelijk wat je ermee kunt winnen
Volgende week haal ik even een megane framepje op met armen en stabi, is meteen duidelijk wat je ermee kunt winnen
Het is een product van verpart motorsport. o.a te vekrijgen bij Postma in Balkhttp://www.postmaautosport.nl/content/
die heb ik ook liggen.Boskje schreef:[img]http://www.postmaautosport.nl/content/c ... 971dc9.jpg[/img]
is dit niks daarvoor gebruikte ik ook met mijn ralycross golf.
komen op de vijf.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Bij een clio 1 kom je dus de bovenkant van de veertoren af aant slijpen wil je dit model passend krijgen.
De link wat antoine geeft is voor een Clio wellicht praktischer. Als je echt breed gaat zal de sleuf welke deze persoon naar binnen toe geslepen heeft, andersom moeten komen
De link wat antoine geeft is voor een Clio wellicht praktischer. Als je echt breed gaat zal de sleuf welke deze persoon naar binnen toe geslepen heeft, andersom moeten komen
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Is leuk onder een 5 ja, maar een Clio veertoren is bovenin niet plat. Je kunt wel diverse mooie constructies erbovenop zetten, al heb je dan niet zoveel castermogelijkheden zoals bij jou wel het geval is.Luco/Alpine-racer schreef:Of een ring met diverse gatenJean-Paul-S schreef:Sommige rally clio's zijn hiermee uitgevoerd.
Alles vervangen door een vlakke plaat, sleufgaten bovenin en een uniball waar de veerpoot inzit
Tzt gewoon eens allemaal monteren en kijken hoe het meevalt/tegenvalt
doe je ook niet hoor. Grote voordeel is dat je bij deze niet hoeft te slijpen.Jean-Paul-S schreef:De modellen van Bosjke heb je meer aan qua afstelling (wil even niemand tegen het been schoppen die het model van Geert kopen )
Mark, heb jij dat nog gewoon standaard of verbeterd?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Als straatauto geef ik je groot gelijk, zou ik ook niet doen. Voor de sjees maakt dat niet uit, gewichtsbesparing
Weet iemand waar het model van Antoine te krijgen valt, en met welke gaten er gewerkt word qua veerpootpassing?
Weet iemand waar het model van Antoine te krijgen valt, en met welke gaten er gewerkt word qua veerpootpassing?
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Auw!!Jean-Paul-S schreef:De modellen van Bosjke heb je meer aan qua afstelling (wil even niemand tegen het been schoppen die het model van Geert kopen )
Mark, heb jij dat nog gewoon standaard of verbeterd?
Ik heb deze niet gekocht voor de eventuele verstelling, anders had ik mijn auto wel bij Intrax afgegeven en voor 2500 euro ex een mooi setje laten maken, incl dempers.