Ik heb afgelopen jaar een (splinter)nieuwe Renault Trafic gekocht. Als je het stuur los laat is de auto binnen 4 seconden een rijbaan naar rechts geschoven om vervolgens een haast haakse bocht te willen maken.
Zie ook online het filmpje op: http://www.youtube.com/watch?v=ogimYynNYt0
en het nieuwe filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=ItOF276c8nI
Dit probleem speelt vanaf de eerste dat dat ik deze splinternieuwe Renault Trafic heb gekocht. Renault Nederland is van mening dat deze wagen volledig conform specificaties is en weigert het probleem op te lossen.
De auto is ondertussen extreem vaak uitgelijnd. Elke keer wordt er iets gecorrigeerd bij de uitlijning, maar het probleem is nooit meer dan 100 kilometer afwezig. De banden zijn al vele malen L/R V/A verwisseld en ik heb nieuwe banden gekocht. Het stuur staat iets scheef, niet heel erg veel. Renault weigert het probleem op te lossen en het product te maken. Ze stellen dat de uitlijning goed is en dus de auto niet naar rechts kan trekken.
De plaatsvervangend hoofd van de plaats van de verkopende dealer heeft tijdens het rijden verklaard dat het levensgevaarlijk is. Hij heeft van hogerhand zijn uitspraken moeten corrigeren, de directie heeft dit bevolen. Renault heeft dit ook expliciet weergegeven in hun brief, ze ontkennen alles volledig.
Renault heeft op papier verklaard dat de auto conform specificaties is en weigert het probleem op te lossen. Ik heb een opname van een Renault medewerker waarin wordt aangegeven dat Renault het probleem wel opmerkt, maar de oplossing niet kan vinden. De telefonische ondersteuning van de ANWB is van mening dat het probleem kan zitten in de differentieel of in het stuurhuis.
Er bestaat de mogelijkheid dat Renault dit waarschijnlijk weigert te maken omdat de kosten voor vervanging te hoog zijn. Dit laatste is feitelijk ook bevestigd door de medewerkers van de verkopende Renault dealer. Daar is mij gezegd dat ze moesten verklaren dat de auto conform was, dat ze met de rug tegen de muur staan.
Renault geeft aan dat ik een derden expertise kan opvragen (bijv. via de ANWB). Maar ze willen niet op voorhand erkennen dat ze er iets mee gaan doen. Ze zeggen alleen dat ik dan een reactie krijg. Ik denk niet dat ze het zullen erkennen, het kost ze immers geld.
Ik baal dus behoorlijk van mijn aanschaf, ik heb deze auto gekocht omdat mijn bejaarde Corolla naar de garage moest om iets te maken. Ik had geen zin om zoveel tijd kwijt te zijn aan reparaties. Dus heb ik een nieuwe wagen gekocht, je mag verwachten dat je na een stuk rijden geen pijn in je handen krijgt van het corrigeren van de wagen.
Iemand ideeën hoe we dit probleem wel kunnen oplossen?
Nieuwe Renault trekt naar rechts, enige oplossing?
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: zo 24 jan 2010 10:48
- Contacteer:
Laatst gewijzigd door renaulttrafic op zo 24 jan 2010 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: zo 24 jan 2010 10:48
- Contacteer:
Laatste uitlijnraport, zie bijlage!Menno schreef:Heb je een uitlijnrapportje?
http://img709.imageshack.us/img709/9893 ... ort028.jpg
http://www.onderhoudslader.nl/uitlijnrapport.jpg
Laatst gewijzigd door renaulttrafic op zo 24 jan 2010 11:06, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18298
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Waar heb je o.a de wagen laten uitlijnen ?? Heb je daar een uidraai van ?? En zie je punten die overeenkomen of ziten daar ook afwijkingen in ??
En een uitlijning welke op papier correct is, wil nog niet zeggen dat deze ook in de praktijk juist is. (andere wielen, verlaging, belasting voertuig (hoeveel zooi ligt er in de trunk ??), type banden.
Wat Menno zegt. "er is meer dan sporing alleen".
Als je een verkeerd camber hebt door b.v. een ongelukje waardoor je schokdemper verkeerd staat, krijg je ook een totaal verkeerd rijgedrag.
En een uitlijning welke op papier correct is, wil nog niet zeggen dat deze ook in de praktijk juist is. (andere wielen, verlaging, belasting voertuig (hoeveel zooi ligt er in de trunk ??), type banden.
Wat Menno zegt. "er is meer dan sporing alleen".
Als je een verkeerd camber hebt door b.v. een ongelukje waardoor je schokdemper verkeerd staat, krijg je ook een totaal verkeerd rijgedrag.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: zo 24 jan 2010 10:48
- Contacteer:
Hoi Arco,
Het is een nieuwe auto! Ik heb al nieuwe banden en velgen gekocht en geplaatst. Effect is steeds hetzelfde. De wagen is 8 keer uitgelijnd (zie posting hierboven voor de link naar het laatste (december) rapport).
Vanaf het eerste moment heeft de auto dit gedaan. Ik heb geen ongeluk gehad die dit soort afwijkingen tot gevolg kunnen hebben. Ik heb alleen een ongeluk gehad omdat de auto te hard naar rechts trok en ik dus tegen een boomje aankwam. Fijn he....
Het is een nieuwe auto! Ik heb al nieuwe banden en velgen gekocht en geplaatst. Effect is steeds hetzelfde. De wagen is 8 keer uitgelijnd (zie posting hierboven voor de link naar het laatste (december) rapport).
Vanaf het eerste moment heeft de auto dit gedaan. Ik heb geen ongeluk gehad die dit soort afwijkingen tot gevolg kunnen hebben. Ik heb alleen een ongeluk gehad omdat de auto te hard naar rechts trok en ik dus tegen een boomje aankwam. Fijn he....
-
- Berichten: 2992
- Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
- Locatie: Staphorst
- Contacteer:
niet echt duidelijk die rapporten
Renault 19 1.8 16V Cabrio
we kunnen wel druk op zoek naar een oplossing maar volgens mij moet er wel een weg zijn om renault dit op te laten lossen.....
kijk naar het voorbeeld van ronnie was het geloof ik, die vond zijn nieuwe auto te veel lakfoutjes hebben en werd aangeboden om of compleet over te spuiten en uiteindelijk een andere wagen gekregen geloof ik....
je hebt toch een wettelijk vastgelegde garantie, ik zeg: aanklagen die handel
kijk naar het voorbeeld van ronnie was het geloof ik, die vond zijn nieuwe auto te veel lakfoutjes hebben en werd aangeboden om of compleet over te spuiten en uiteindelijk een andere wagen gekregen geloof ik....
je hebt toch een wettelijk vastgelegde garantie, ik zeg: aanklagen die handel
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
uiteindelijk geld terug gekregen en ergens anders een auto gekocht was het
Daarom rechtsbijstand es inschakelen, kijken wat zij voor je kunnen doen?
Daarom rechtsbijstand es inschakelen, kijken wat zij voor je kunnen doen?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Ik zou ook eens naar een uitlijnspecialist gaan ipv euromaster.
verder renault/dealer schriftelijk aansprakelijk stellen.
Als consument heb je namelijk de verkopende partij als aanspreekpunt/verantwoordelijke die dit op moet lossen, de dealer kan zich dus niet achter renault verschuilen en moet dit oplossen.
Hoe die het verder met renault regelt heb jij niks mee te maken.
verder renault/dealer schriftelijk aansprakelijk stellen.
Als consument heb je namelijk de verkopende partij als aanspreekpunt/verantwoordelijke die dit op moet lossen, de dealer kan zich dus niet achter renault verschuilen en moet dit oplossen.
Hoe die het verder met renault regelt heb jij niks mee te maken.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
+1Xabre schreef:Probeer de media te halen met je probleem, vaak willen dealers dan ineens het allerbeste voor hun klanten.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: zo 24 jan 2010 10:48
- Contacteer:
Ik heb een nieuw filmpje online gezet, die is wat duidelijker (ik heb eindelijk Windows Movie Maker door).
http://www.youtube.com/watch?v=ItOF276c8nI
http://www.youtube.com/watch?v=ItOF276c8nI
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Filmpje zegt helemaal niks, nada, noppes.renaulttrafic schreef:Ik heb een nieuw filmpje online gezet, die is wat duidelijker (ik heb eindelijk Windows Movie Maker door).
http://www.youtube.com/watch?v=ItOF276c8nI
Het is een BUS
spoorvorming, wind, staat asfalt kan allemaal van invloed zijn op de sporing van de auto.
Trouwens zo schokkend vind ik het niet, zeker niet zo erg als
Maar nogmaals, ga naar een uitlijnspecialist en NIET naar knoeiers.vervolgens een haast haakse bocht te willen maken.
Al lijnt euromaster hem nog 328 keer uit, dan nog zal die vermoedelijk niet goed gelijnd zijn.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Beste Mr. Renaulttrafic,
ik heb geen idee hoe euromaster de uitlijning doet of met welk programma. Feit is dat zij een type moeten ingeven en op basis daarvan wordt de uitlijning daadwerkelijk uitgevoerd. ALS zij deze foutief ingeven, bv een ander type bestelwagen, kan er al heel veel mis gaan.
Advies, zoals eerder gegeven, ga elders voor een degelijke uitlijning.
Ik stel me ook wel een andere vraag...U heb niet vermeld in uw oorspronkelijk verhaal dat het voertuig reeds een tik heeft gehad al dan niet door "het afwijkend" gedrag. Voor velen zal dit al vaag overkomen.
En om af te sluiten, ik kan me echt niet voorstellen dat een dealer zich opsteld zoals U het verwoord, met alle respect. In het verleden zijn door dit soort van posts diverse namen van bedrijven door het slijk gehaald waarvan achteraf bleek dat het oorspronkelijke verhaal niet helemaal bleek waar te zijn. Ik geef dan ook het advies om voorzichtig om te gaan met reakties.
ik heb geen idee hoe euromaster de uitlijning doet of met welk programma. Feit is dat zij een type moeten ingeven en op basis daarvan wordt de uitlijning daadwerkelijk uitgevoerd. ALS zij deze foutief ingeven, bv een ander type bestelwagen, kan er al heel veel mis gaan.
Advies, zoals eerder gegeven, ga elders voor een degelijke uitlijning.
Ik stel me ook wel een andere vraag...U heb niet vermeld in uw oorspronkelijk verhaal dat het voertuig reeds een tik heeft gehad al dan niet door "het afwijkend" gedrag. Voor velen zal dit al vaag overkomen.
En om af te sluiten, ik kan me echt niet voorstellen dat een dealer zich opsteld zoals U het verwoord, met alle respect. In het verleden zijn door dit soort van posts diverse namen van bedrijven door het slijk gehaald waarvan achteraf bleek dat het oorspronkelijke verhaal niet helemaal bleek waar te zijn. Ik geef dan ook het advies om voorzichtig om te gaan met reakties.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: zo 24 jan 2010 10:48
- Contacteer:
Ik heb geen idee hoe Euromaster een uitlijning doet, maar feitelijk is dat niet mijn zaak. Ik koop een nieuwe auto en mag verwachten dat deze recht door rijdt. Renault brengt hem naar een uitlijner die zij vertrouwen, ik mag verwachten dat deze uitlijner zijn werk kan doen. De wagen is ook door Renault Papendrecht uitgelijnd. Ook dat maakt het verschil niet.
Helaas heeft Renault zich van zijn slechte kant laten zien, ongeloof is de basis van dit gedonder. Renault stelt, als de uitlijning goed is, kan de auto niet trekken. Ze gaan volledig voorbij de praktijk, de auto trekt namelijk nog steeds naar rechts.
Vandaag gaan we de nodige andere Renault dealers opzoeken. Waanzin dat Renault zo'n slechte service verleent.
Helaas heeft Renault zich van zijn slechte kant laten zien, ongeloof is de basis van dit gedonder. Renault stelt, als de uitlijning goed is, kan de auto niet trekken. Ze gaan volledig voorbij de praktijk, de auto trekt namelijk nog steeds naar rechts.
Vandaag gaan we de nodige andere Renault dealers opzoeken. Waanzin dat Renault zo'n slechte service verleent.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Lezen is ook een vak.renaulttrafic schreef:Ik heb geen idee hoe Euromaster een uitlijning doet, maar feitelijk is dat niet mijn zaak. Ik koop een nieuwe auto en mag verwachten dat deze recht door rijdt. Renault brengt hem naar een uitlijner die zij vertrouwen, ik mag verwachten dat deze uitlijner zijn werk kan doen. De wagen is ook door Renault Papendrecht uitgelijnd. Ook dat maakt het verschil niet.
Helaas heeft Renault zich van zijn slechte kant laten zien, ongeloof is de basis van dit gedonder. Renault stelt, als de uitlijning goed is, kan de auto niet trekken. Ze gaan volledig voorbij de praktijk, de auto trekt namelijk nog steeds naar rechts.
Vandaag gaan we de nodige andere Renault dealers opzoeken. Waanzin dat Renault zo'n slechte service verleent.
Renault is niet verantwoordelijk, dat is de dealer.
Laat hem nou eerst eens door een expert uitlijnen.
Als die dan niet meer trekt leg je de rekening bij de dealer neer en dient die de rekening te betalen.
Trekt die nog steeds moet je de dealer aansprakelijk stellen.
Een andere weg is er niet, en naar andere dealers gaan is al helemaal niet de weg, dan zou ik als je dealer zijnde ook denken, zak er maar in.
Als je dezelfde houding bij de dealer hebt als hier, snap ik hun reactie ook wel, je stelt een vraag, krijgt allerlei adviezen, maar je doet er niks mee.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Die indruk krijg ik ook, even buiten om dat ik het een vreemd verhaal vind (eerst info achterwege laten dat je een paaltje geraakt hebt helpt ook niet m.b.t. geloofwaardigheid).
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: zo 24 jan 2010 10:48
- Contacteer:
Heren,
Het probleem van het paaltje is niet relevant, het is ook door de dealer erkend dat het geen invloed kan hebben op het rijgedrag van de auto. Het betreft een pit in de deur. Ik heb vast en zeker ook steenslag op de motorkap, ook die schade heb ik niet vermeld. Ik verwacht ook niet dat steenslag invloed heeft op het rijgedrag van een auto.
Als ik de auto laat uitlijnen op eigen kosten, kan ik deze niet declareren bij Renault. Immers, er is volgens Renault geen probleem. De auto is door in totaal 3 verschillende instanties bijna 10 keer uitgelijnd. Deze corrigeren elke keer iets, maar het probleem is nooit weg.
Eerste stap is de aansprakelijkheidsstelling aan de dealer. Maar deze weigert deze te accepteren zolang ik niet bij de ANWB ben geweest. Renault Papendrecht (waar ik niet ontevreden over ben), heeft aangegeven dat zij willen rijden in de auto. Alleen al om het feit dat zij een kras hebben gezet op de auto. Zij moeten iets goed maken, en zij zijn voornemens om dat te doen. Ik ben benieuwd of zij verder komen.
Het probleem van het paaltje is niet relevant, het is ook door de dealer erkend dat het geen invloed kan hebben op het rijgedrag van de auto. Het betreft een pit in de deur. Ik heb vast en zeker ook steenslag op de motorkap, ook die schade heb ik niet vermeld. Ik verwacht ook niet dat steenslag invloed heeft op het rijgedrag van een auto.
Als ik de auto laat uitlijnen op eigen kosten, kan ik deze niet declareren bij Renault. Immers, er is volgens Renault geen probleem. De auto is door in totaal 3 verschillende instanties bijna 10 keer uitgelijnd. Deze corrigeren elke keer iets, maar het probleem is nooit weg.
Eerste stap is de aansprakelijkheidsstelling aan de dealer. Maar deze weigert deze te accepteren zolang ik niet bij de ANWB ben geweest. Renault Papendrecht (waar ik niet ontevreden over ben), heeft aangegeven dat zij willen rijden in de auto. Alleen al om het feit dat zij een kras hebben gezet op de auto. Zij moeten iets goed maken, en zij zijn voornemens om dat te doen. Ik ben benieuwd of zij verder komen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
10 keer uitgelijnd bij knoeiers.renaulttrafic schreef:Heren,
Het probleem van het paaltje is niet relevant, het is ook door de dealer erkend dat het geen invloed kan hebben op het rijgedrag van de auto. Het betreft een pit in de deur. Ik heb vast en zeker ook steenslag op de motorkap, ook die schade heb ik niet vermeld. Ik verwacht ook niet dat steenslag invloed heeft op het rijgedrag van een auto.
Als ik de auto laat uitlijnen op eigen kosten, kan ik deze niet declareren bij Renault. Immers, er is volgens Renault geen probleem. De auto is door in totaal 3 verschillende instanties bijna 10 keer uitgelijnd. Deze corrigeren elke keer iets, maar het probleem is nooit weg.
Eerste stap is de aansprakelijkheidsstelling aan de dealer. Maar deze weigert deze te accepteren zolang ik niet bij de ANWB ben geweest. Renault Papendrecht (waar ik niet ontevreden over ben), heeft aangegeven dat zij willen rijden in de auto. Alleen al om het feit dat zij een kras hebben gezet op de auto. Zij moeten iets goed maken, en zij zijn voornemens om dat te doen. Ik ben benieuwd of zij verder komen.
Uitlijnen bij een specialist kost je maximaal 70 euro, en echt wel dat je die vergoed krijgt.
Nee gewoon lekker rond blijven rijden kost je uiteindelijk veel minder.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: zo 24 jan 2010 10:48
- Contacteer:
Agree, wie weet een goede uitlijner in de buurt van Papendrecht. Het gaat mij om de kwaliteit van de uitlijner, dus als ik een half uurtje of langer moet rijden, is dat geen probleem.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Ik snap inderdaad ook niet wat het probleem zo is, als ik een auto weg breng voor uitlijning vragen ze me altijd netjes wat de reden van uitlijning is, of wat er vervangen is..
Als ik zeg dat ie naar rechts trekt dan lijnen ze 'm niet alleen uit maar kijken ze ook nog even of er nog bijzonderheden zijn waarom die naar rechts trekt en eventueel wat er aan gewijzigd moet worden.
Dus net wat Luco zegt, een fatsoenlijke uitlijner zoeken.. ik heb bij de Euromaster een keer een auto laten uitlijnen waarvan het stuur scheef stond naar links en toen ik 'm ophaalde stond ie scheef naar rechts dus daar breng ik ook nooit meer een auto heen.
Als ik zeg dat ie naar rechts trekt dan lijnen ze 'm niet alleen uit maar kijken ze ook nog even of er nog bijzonderheden zijn waarom die naar rechts trekt en eventueel wat er aan gewijzigd moet worden.
Dus net wat Luco zegt, een fatsoenlijke uitlijner zoeken.. ik heb bij de Euromaster een keer een auto laten uitlijnen waarvan het stuur scheef stond naar links en toen ik 'm ophaalde stond ie scheef naar rechts dus daar breng ik ook nooit meer een auto heen.
Dat merk je toch zelf ook wel als monteur/uitlijner.
Ik ga zelf ook altijd even een stukje proefrijden na het uitlijnen om zeker te weten dat alles netjes is zoals het hoort te zijn.
Ik ga zelf ook altijd even een stukje proefrijden na het uitlijnen om zeker te weten dat alles netjes is zoals het hoort te zijn.
R5GTT. Drive it like you stole it
dat komt natuurlijk bij elke garage voor.. Maar goed, het moet gewoon goed zijn, dat lijkt me logischRonald1916V schreef: Dus net wat Luco zegt, een fatsoenlijke uitlijner zoeken.. ik heb bij de Euromaster een keer een auto laten uitlijnen waarvan het stuur scheef stond naar links en toen ik 'm ophaalde stond ie scheef naar rechts dus daar breng ik ook nooit meer een auto heen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Angelo's bandenservice in gorinchemrenaulttrafic schreef:Agree, wie weet een goede uitlijner in de buurt van Papendrecht. Het gaat mij om de kwaliteit van de uitlijner, dus als ik een half uurtje of langer moet rijden, is dat geen probleem.
Neemt de tijd en is een vakman
Zeg maar dat ik je gestuurd heb
http://www.angelosbandenservice.nl/
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Paz jij hebt iets met auto's, de gemiddelde kneus bij euromaster niet, een enkele uitzondering daar gelaten.-PAZ- schreef:Dat merk je toch zelf ook wel als monteur/uitlijner.
Ik ga zelf ook altijd even een stukje proefrijden na het uitlijnen om zeker te weten dat alles netjes is zoals het hoort te zijn.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Al nieuws?
Of is die rechtsaf geslagen
Of is die rechtsaf geslagen
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
renaulttrafic schreef:Agree, wie weet een goede uitlijner in de buurt van Papendrecht. Het gaat mij om de kwaliteit van de uitlijner, dus als ik een half uurtje of langer moet rijden, is dat geen probleem.
http://www.alband.nl/ zitten in rotterdam