Maximale verlaging Clio 1.8 16V 1992

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
green+
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 8 jan 2007 21:10

Hallo,

Ik wil mijn clio nog wat verder verlagen dan nu (30mm) het geval is.

Wat is maximaal haalbaar met de standaard wielen? Ik wil wel mijn maximale wieluitslag houden en er mag niets aanlopen... ik hoef geen rekening te houden met hobbels en drempels!

Ik zie veren die 70mm verlaging geven... past dat zo maar? Hoe lager de auto, des te harder de bochtsnelheid toch ?!

Ik hoor graag van jullie.

Groet,
Denny
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Clio 16V met 16 inch velgen 195-40-16 banden...
Loopt geen moment aan ...in de wielkasten

[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... lie012.jpg[/img]

De voorzijde verlaagt doormiddel van schroefveren
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... lie013.jpg[/img]

De achterzijde doormiddel van het stellen van de torsieassen
[img]http://i277.photobucket.com/albums/kk55 ... lie014.jpg[/img]
green+
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 8 jan 2007 21:10

Mooi, maar mijn graag ik hoeveel ik de clio kan verlagen... en dat antwoord zie ik nergens :-(
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Torsie achter gewoon omlaag gooien tot een hoogte die jezelf goed vind, voor een setje andere dempers met -60 veren....ofzoiets 8)
Denk dat dat ouwe blauwe ding van Jochem een cm of 11 gezakt is....?

:p
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

O doen de foto's het niet :wink:
Dat ligt er geheel aan hoe je hem gaat wil verlagen ......
Wil je de orginele veerpoten blijven gebruiken dan zal je er geen 70mm verlagings veren tussen kunnen zetten dan moet je een ingekorte veerpoot hebben.

Maar hoeveel deze clio verlaagt is ? Geen idee precies....
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

green+ schreef:Hoe lager de auto, des te harder de bochtsnelheid toch ?!
Niet dus, als je hem verder verlaagd dan 30 mm gaan de draagarmen omhoog staan en gaat het alleen maar ten koste van de bochtsnelheid.
Hij wordt wel wat stabieler op hoge snelheden (200+) als hij wat lager is.
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

inderdaad... ik hoor zoveel mensen dat zeggen maar het heb compleet geen zin.... Je moet hem stijver maken als je harder wilt...
R19 16V '91
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

enkel stijver ook niet. Lager dan standaard heeft wel degelijk nut. En verlagingsveren zijn ook altijd wel stijver in de praktijk.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Robke schreef:
green+ schreef:Hoe lager de auto, des te harder de bochtsnelheid toch ?!
Niet dus, als je hem verder verlaagd dan 30 mm gaan de draagarmen omhoog staan en gaat het alleen maar ten koste van de bochtsnelheid.
Hij wordt wel wat stabieler op hoge snelheden (200+) als hij wat lager is.
goh.. hoe laag lag die badkuip van jou? :P
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

-11 cm toch ?
dj_robbie
Berichten: 14
Lid geworden op: di 9 mar 2010 9:58
Locatie: Wijk bij Duurstede
Contacteer:

Volgens mij is het ook zo.. hoe harder geveerd hoe meer je gaat stuiteren als de bocht beetje hobbelig is... Dan stuiter je zo de weg af... Ziet er wel dikker uit..
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

heeft meer met rolcentra te maken ;)
Plaats reactie