Camber bouten waar te koop
Heeft iemand ervaring met deze plaatjes
om het camber te verstellen???
[img]http://www.readyforthetrack.co.uk/wp-co ... resize.jpg[/img]
[img]http://i106.photobucket.com/albums/m255 ... /kyon1.jpg[/img]
om het camber te verstellen???
[img]http://www.readyforthetrack.co.uk/wp-co ... resize.jpg[/img]
[img]http://i106.photobucket.com/albums/m255 ... /kyon1.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door jankees op vr 20 aug 2010 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
ik zie plaatjes verder niet, iets meer specificaties? die druk je tussen de achteras en de naaf ofzo? soort van scheef gefreesde opvulplaat?
hoe moet ik dat zien?
hoe moet ik dat zien?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Tussen de achteras en de astap...vraag ne alleen af wat voor extra kracht op de bouten komt te staan omdat ze niet meer netjes recht er in zitten...
Dit zal overigens bij een graadje of 2 wel meevallen bedenk ik me net...
Dit zal overigens bij een graadje of 2 wel meevallen bedenk ik me net...
interresant voor de achterkant inderdaad. waar is dit te koop?
klopt inderdaad ze gaan tussen de astap en de achteras
je kunt hier je achtercamber mee verstellen je hebt ze in diverse graden
en de belasting op de bouten zal zeer gering zijn bij 1 graad oid
ze zijn op veel plaatsen te koop als je op het net zoekt naar camber shims
maar ik vraag me af wie er ervaring mee heeft
je kunt hier je achtercamber mee verstellen je hebt ze in diverse graden
en de belasting op de bouten zal zeer gering zijn bij 1 graad oid
ze zijn op veel plaatsen te koop als je op het net zoekt naar camber shims
maar ik vraag me af wie er ervaring mee heeft
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Zijn niet te gebruiken op een normale clio, 19 of 5 as....
Daar zit de astap dwars door de achteras heen geperst.
Als je dan die plaatjes gaat gebruiken, zet je alleen de remklauwen 2 graden negatief....
Heb je een renault sport achetras voor nodig...
Daar zit de astap dwars door de achteras heen geperst.
Als je dan die plaatjes gaat gebruiken, zet je alleen de remklauwen 2 graden negatief....
Heb je een renault sport achetras voor nodig...
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
ik zit ff te denken maar ik denk dat ik je gelijk ga geven.canonballman schreef:Zijn niet te gebruiken op een normale clio, 19 of 5 as....
Daar zit de astap dwars door de achteras heen geperst.
Als je dan die plaatjes gaat gebruiken, zet je alleen de remklauwen 2 graden negatief....
Heb je een renault sport achetras voor nodig...
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
ben ik benieuwd hoe deze gast dat doet:
http://www.clio-williams.net/forum/view ... 31#p571931
[img]http://images.forum-auto.com/mesimages/ ... urpivo.jpg[/img]
http://www.clio-williams.net/forum/view ... 31#p571931
[img]http://images.forum-auto.com/mesimages/ ... urpivo.jpg[/img]
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
- Volgens mij slijpt hij de uitstulping van de originele astap weg.Geert schreef:ben ik benieuwd hoe deze gast dat doet:
http://www.clio-williams.net/forum/view ... 31#p571931
- Vervolgens zet hij er een "fusee" stuk / naaf van een clio rs2 uit 2004 op
Verder zeggen ze dat de remschijven etc hetzelfde zijn bij zo`n beetje alle renault modellen. Dus dat zou goed moeten gaan.
Ik heb nog een gare 16v achteras liggen , binnenkort maar even wat expirimenteren. Voor een rs zijn namelijk zat cambershims te vinden.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
remschijven van een rs van de achterzijde zijn hetzelfde als de 5gt/clio16v en 19 16v.Steven(stk) schreef:- Volgens mij slijpt hij de uitstulping van de originele astap weg.Geert schreef:ben ik benieuwd hoe deze gast dat doet:
http://www.clio-williams.net/forum/view ... 31#p571931
- Vervolgens zet hij er een "fusee" stuk / naaf van een clio rs2 uit 2004 op
Verder zeggen ze dat de remschijven etc hetzelfde zijn bij zo`n beetje alle renault modellen. Dus dat zou goed moeten gaan.
Ik heb nog een gare 16v achteras liggen , binnenkort maar even wat expirimenteren. Voor een rs zijn namelijk zat cambershims te vinden.
zit alleen een abs ring op.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Als je die dingen zo hebt liggen, ben je al een eind in de goede richting.Geert schreef:ben ik benieuwd hoe deze gast dat doet:
http://www.clio-williams.net/forum/view ... 31#p571931
[img]http://images.forum-auto.com/mesimages/ ... urpivo.jpg[/img]
Of dat ze op een standaard achteras passen is de vraag, maar alles is pas te maken natuurlijk.
remcilinder van een rs is groter achter. maar is gewoon uit te wisselen. gelijk een kleine upgrade (al boeien de achterremmen niet zo)Martijn Kool schreef:remschijven van een rs van de achterzijde zijn hetzelfde als de 5gt/clio16v en 19 16v.Steven(stk) schreef:- Volgens mij slijpt hij de uitstulping van de originele astap weg.Geert schreef:ben ik benieuwd hoe deze gast dat doet:
http://www.clio-williams.net/forum/view ... 31#p571931
- Vervolgens zet hij er een "fusee" stuk / naaf van een clio rs2 uit 2004 op
Verder zeggen ze dat de remschijven etc hetzelfde zijn bij zo`n beetje alle renault modellen. Dus dat zou goed moeten gaan.
Ik heb nog een gare 16v achteras liggen , binnenkort maar even wat expirimenteren. Voor een rs zijn namelijk zat cambershims te vinden.
zit alleen een abs ring op.
Een plaatje laten maken is niet zo moeilijk toch....
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
.. dohtutuur schreef:Een plaatje laten maken is niet zo moeilijk toch....
Oeps, had niet gelezen dat het om normale assen ging
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Als je ff kijkt op dat forum kun je zien dat hij ze rechtstreeks vastbout op de achteras. Camber verstellen gaat met deze setup nog steeds niet van harte, tenzij hij de boutgaten aanpast en door gebruik te maken van shims onder de bouten zodat deze recht blijven staan t.o.v. de achteras.Geert schreef:ben ik benieuwd hoe deze gast dat doet:
http://www.clio-williams.net/forum/view ... 31#p571931
[img]http://images.forum-auto.com/mesimages/ ... urpivo.jpg[/img]
Verder wel goed plan, lijkt veel op het idee wat ik ook een beetje in mn hoofd had
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
Ik ben inderdaad benieuwd hoe het gaat uitpakken met de boutjes.Jean-Paul-S schreef:
Als je ff kijkt op dat forum kun je zien dat hij ze rechtstreeks vastbout op de achteras. Camber verstellen gaat met deze setup nog steeds niet van harte, tenzij hij de boutgaten aanpast en door gebruik te maken van shims onder de bouten zodat deze recht blijven staan t.o.v. de achteras.
Verder wel goed plan, lijkt veel op het idee wat ik ook een beetje in mn hoofd had
zo`n beetje nergens wordt daar iets speciaals mee gedaan, ook op vw `s wordt daar niets aan veranderd.
Zie bijv (http://www.readyforthetrack.co.uk/?s=ca ... &submit=Go)
Zou dat bij 2 graden max interessant zijn dan?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Zal de komende tijd eens een as op de werkbank leggen om wat te prutsen. Heb cup astappen liggen van de rs, das geen probleem
De tappen van de dci lijken me ook mooi, makkelijk om de klauw te monteren. Hoe dat met een rs cup zit weet ik (nog) niet.
Als je de boutjes in dezelfde richting wilt hebben zullen aan de binnenkant van de achteras een schuine plaat moeten zitten, en tussen de as en astap. Eigenlijk 2 rechthoekige driehoeken zegmaar
Enige punt is dan nog hoe de remklauw gemonteerd zit, al lijkt dat op de dci tap makkelijk. Zal eens plaatjes zoeken van een rs cup achteras.
De tappen van de dci lijken me ook mooi, makkelijk om de klauw te monteren. Hoe dat met een rs cup zit weet ik (nog) niet.
Als je de boutjes in dezelfde richting wilt hebben zullen aan de binnenkant van de achteras een schuine plaat moeten zitten, en tussen de as en astap. Eigenlijk 2 rechthoekige driehoeken zegmaar
Enige punt is dan nog hoe de remklauw gemonteerd zit, al lijkt dat op de dci tap makkelijk. Zal eens plaatjes zoeken van een rs cup achteras.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Wat ben je van plan? Circuitrijden continu, of ook straatgebruik? Houd rekening met bandenslijtage, en op de openbare weg zie ik het nut er niet echt van intutuur schreef:Zou dat bij 2 graden max interessant zijn dan?
Ik helemaal niks, ben alleen aan het meedenken
2 graden is teveel achter. Ik denk dat 1 a 1.5 graden erg goed uitpakt voor circuit gebruik. Meer is zinloos, omdat het wiel gewoon niet meer kantelt door de starre constructie. Voor straat gebruik inderdaad gewoon oem houden.
Zijn die auto's zo overstuurd dan? Wat verbeter je aan rij-eigenschappen hiermee? Is bij een FWD niet fijn als de achterkant wat makkelijker 'zet'? Je accelereert toch niet met je acterwielen de bocht uit, dus een erg plakkende kont doet je auto toch veel meer ondersturen?
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
ik vind de andere methode anders ook wel ideaal.
stalen velg, lange pijp, lasapparaat
en buigen
stalen velg, lange pijp, lasapparaat
en buigen
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Je vergeet een grote gradenboog voor die stalen pijp. om het camber nauwkeurig te zettenMartijn Kool schreef:ik vind de andere methode anders ook wel ideaal.
stalen velg, lange pijp, lasapparaat
en buigen
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
@jp
ben ook al wat rs cup astappen / achter remmerijspul aan het regelen , eens kijiken of er wat van te maken is. Neem aandat de remklauw in dezelfde hoek als het wiel en de schijf moeten staan.
@riel
Naja her en der lees je dat iets van 1-1,5 graad camber een hoop uitmaakt qua bochtenwerk en ik vind het gewoon leuk om het te proberen/ het na te maken , plus een beetje minder overstuur mag bij mijn vijfje wel
ben ook al wat rs cup astappen / achter remmerijspul aan het regelen , eens kijiken of er wat van te maken is. Neem aandat de remklauw in dezelfde hoek als het wiel en de schijf moeten staan.
@riel
Naja her en der lees je dat iets van 1-1,5 graad camber een hoop uitmaakt qua bochtenwerk en ik vind het gewoon leuk om het te proberen/ het na te maken , plus een beetje minder overstuur mag bij mijn vijfje wel
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Wanneer de remklauw niet meegaat qua hoek zullen je blokken schuin afslijten, logisch
Wat ga je met de achterremmen doen Steven? Staar je niet blind op de cm winst bij de meest rechtse rs tap, je kunt bijvoorbeeld de dci tap gebruiken, en de cambershim dikker maken. Weet alleen niet hoe de sterkte van de constructie zich dan verandert?!
Als je dan een sleufgat maakt in de achteras kun je naar wens camber stellen. Sleufgat is ook maar relatief omdat je maar max 1,5 graad nodig hebt zoals Bart ook al opmerkt
Camber achter is ook makkelijker om je slicks beter op temp te krijgen, wat zowieso al lastig is in de soort auto's die we hier gebruiken
Wat ga je met de achterremmen doen Steven? Staar je niet blind op de cm winst bij de meest rechtse rs tap, je kunt bijvoorbeeld de dci tap gebruiken, en de cambershim dikker maken. Weet alleen niet hoe de sterkte van de constructie zich dan verandert?!
Als je dan een sleufgat maakt in de achteras kun je naar wens camber stellen. Sleufgat is ook maar relatief omdat je maar max 1,5 graad nodig hebt zoals Bart ook al opmerkt
Camber achter is ook makkelijker om je slicks beter op temp te krijgen, wat zowieso al lastig is in de soort auto's die we hier gebruiken
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Heb hier een setje 33mm rs tappen in mn handen, enige probleem blijft dan nog hoe je de remmen kunt bevestigen. Zoveel plek om 4 gaten te maken is er niet helaas. Misschien is het mogelijk om de originele te behouden, maar dan zit je weer met de offset van de schijf waarschijnlijk.
Edit:
zie dat de persoon in de link een andere achteras heeft genomen, volgens de tekst van een express. Heeft iemand zo'n as om te kijken of dat klopt?
Edit:
zie dat de persoon in de link een andere achteras heeft genomen, volgens de tekst van een express. Heeft iemand zo'n as om te kijken of dat klopt?
Ik heb geen doorgeperste as dus ik kan ze wel monterencanonballman schreef:Zijn niet te gebruiken op een normale clio, 19 of 5 as....
Daar zit de astap dwars door de achteras heen geperst.
Als je dan die plaatjes gaat gebruiken, zet je alleen de remklauwen 2 graden negatief....
Heb je een renault sport achetras voor nodig...
[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-OVCFP3WH.jpg[/img]
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
lekker zinvol op een straattwingojankees schreef:Ik heb geen doorgeperste as dus ik kan ze wel monterencanonballman schreef:Zijn niet te gebruiken op een normale clio, 19 of 5 as....
Daar zit de astap dwars door de achteras heen geperst.
Als je dan die plaatjes gaat gebruiken, zet je alleen de remklauwen 2 graden negatief....
Heb je een renault sport achetras voor nodig...
[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-OVCFP3WH.jpg[/img]
maar idd, dan kan het wel, hoe kom je aan die dingen?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Waar zijn de delen onder de astap (bevestiging remmen) van afkomstig dan? En hoe dik is dit deel?
Het past alleen als je huidige as ook de 4 gaten heeft in deze positie.
Het past alleen als je huidige as ook de 4 gaten heeft in deze positie.
Laatst gewijzigd door Jean-Paul-S op di 13 apr 2010 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
[img]http://images.forum-auto.com/mesimages/ ... 07373m.jpg[/img]
moet wel ergens in het topic staan gok ik
edit
étriers = remklauwbevestiging , volgens mij gebruik hij dat van een megane coupe 2.0 16v
moet wel ergens in het topic staan gok ik
edit
étriers = remklauwbevestiging , volgens mij gebruik hij dat van een megane coupe 2.0 16v
Là je vais monter des étriers de Mégane 1 2.0 16V.
La dernière c'est une fusée de Clio RS2 et RS 2004
Laatst gewijzigd door Steven(stk) op di 13 apr 2010 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Je heb je huiswerk goed gemaakt Hebbie een achteras liggen?