wat is hier allemaal voor nodig behalve subframe,draagarmen en aandrijfassen?
plug en play?
van 16v naar williams/19 16v spoorbreedte
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
Vos schreef:wat is hier allemaal voor nodig behalve subframe,draagarmen en aandrijfassen?
plug en play?
Subframe is niet nodig
Aandrijfassen van een williams.
Williams of 19 16v draagarmen
Wiliams of 19 16v stabilisator stang.
Inderdaad plug and play , + je krijgt wat camber als je je 16v veerpoten behoud.
Verwar hier niet de 19 16V spoorbreedte met de williams/cup breedte.
Als je 19 16V spoorbreedte wilt, moet je dus ook 19 16V aandrijfassen gebruiken, en 19 16V spoorstangen. Die zijn fors langer, en dan moet je ook de fuseekogels verbreden omdat een clio 16V subframe smaller is, en dus enkel 19 16V armen niet voldoende is.
Als je williams/cup breedte wilt, dan zijn enkel de draagarmen + stabistang van de 19 16V vodoende in combinatie met williams/cup aandrijfassen.
Als je 19 16V spoorbreedte wilt, moet je dus ook 19 16V aandrijfassen gebruiken, en 19 16V spoorstangen. Die zijn fors langer, en dan moet je ook de fuseekogels verbreden omdat een clio 16V subframe smaller is, en dus enkel 19 16V armen niet voldoende is.
Als je williams/cup breedte wilt, dan zijn enkel de draagarmen + stabistang van de 19 16V vodoende in combinatie met williams/cup aandrijfassen.
Laatst gewijzigd door Bart V op wo 14 apr 2010 13:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Je zal sleufgaten in de poten moeten maken, en zelfs dan krijg je het camber maar moeilijk neutraal kan ik je melden uit ervaring. Voor straatgebruik kan je het beste voor williams/cup breedte gaan Je hoeft dan ook niet te slijpen in je zijschermen.
veerpoten van een willi gebruiken.. of kan ik bij williams/cup breedte ook mijn huidige veerpoten behouden?Bart V schreef:Je zal sleufgaten in de poten moeten maken, en zelfs dan krijg je het camber maar moeilijk neutraal kan ik je melden uit ervaring. Voor straatgebruik kan je het beste voor williams/cup breedte gaan Je hoeft dan ook niet te slijpen in je zijschermen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
bij 16v poten heb je ongeveer 1,5 graad camber meer t.o.v. een williams demper.Vos schreef:veerpoten van een willi gebruiken.. of kan ik bij williams/cup breedte ook mijn huidige veerpoten behouden?Bart V schreef:Je zal sleufgaten in de poten moeten maken, en zelfs dan krijg je het camber maar moeilijk neutraal kan ik je melden uit ervaring. Voor straatgebruik kan je het beste voor williams/cup breedte gaan Je hoeft dan ook niet te slijpen in je zijschermen.
en wat is de camber normaal bij een willy?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Dacht een halve graad maar kan me vergissen
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Da's weinig ...
Mijn 16V staat nu met Monroe's op -1,54
Met de CUP dempers stond ze op -2.38
Mijn 16V staat nu met Monroe's op -1,54
Met de CUP dempers stond ze op -2.38
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Ik heb evt. nog wel een set originele williamsdempers te koop.
Project: GTT Blue Sport
ik ook
nee die is breder. maar je kan gewoon een 16v subframe gebruiken hoor. williams is alleen wat versterkt.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
bril nodig Vos?Bart V schreef:Verwar hier niet de 19 16V spoorbreedte met de williams/cup breedte.
Als je 19 16V spoorbreedte wilt, moet je dus ook 19 16V aandrijfassen gebruiken, en 19 16V spoorstangen. Die zijn fors langer, en dan moet je ook de fuseekogels verbreden omdat een clio 16V subframe smaller is, en dus enkel 19 16V armen niet voldoende is.
Als je williams/cup breedte wilt, dan zijn enkel de draagarmen + stabistang van de 19 16V vodoende in combinatie met williams/cup aandrijfassen.
heb er nog wel 1
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Martijn Kool schreef:bril nodig Vos?Bart V schreef:Verwar hier niet de 19 16V spoorbreedte met de williams/cup breedte.
Als je 19 16V spoorbreedte wilt, moet je dus ook 19 16V aandrijfassen gebruiken, en 19 16V spoorstangen. Die zijn fors langer, en dan moet je ook de fuseekogels verbreden omdat een clio 16V subframe smaller is, en dus enkel 19 16V armen niet voldoende is.
Als je williams/cup breedte wilt, dan zijn enkel de draagarmen + stabistang van de 19 16V vodoende in combinatie met williams/cup aandrijfassen.
heb er nog wel 1
pm
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
bedoelde dus een bril
dat subframe past niet onder een clio. is hetzelfde als die van een megane 2.0 16v (volgens mij) en JPS had al gekeken of dat zo ff pastte, maar mooi niet dus.
dat subframe past niet onder een clio. is hetzelfde als die van een megane 2.0 16v (volgens mij) en JPS had al gekeken of dat zo ff pastte, maar mooi niet dus.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl