van 16v naar williams/19 16v spoorbreedte

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

wat is hier allemaal voor nodig behalve subframe,draagarmen en aandrijfassen?

plug en play?
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

Vos schreef:wat is hier allemaal voor nodig behalve subframe,draagarmen en aandrijfassen?

plug en play?

Subframe is niet nodig :)

Aandrijfassen van een williams.

Williams of 19 16v draagarmen
Wiliams of 19 16v stabilisator stang.

Inderdaad plug and play , + je krijgt wat camber als je je 16v veerpoten behoud.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Verwar hier niet de 19 16V spoorbreedte met de williams/cup breedte.

Als je 19 16V spoorbreedte wilt, moet je dus ook 19 16V aandrijfassen gebruiken, en 19 16V spoorstangen. Die zijn fors langer, en dan moet je ook de fuseekogels verbreden omdat een clio 16V subframe smaller is, en dus enkel 19 16V armen niet voldoende is.

Als je williams/cup breedte wilt, dan zijn enkel de draagarmen + stabistang van de 19 16V vodoende in combinatie met williams/cup aandrijfassen.
Laatst gewijzigd door Bart V op wo 14 apr 2010 13:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

welke veerpoten moet ik hebben om het camber op te heffen?
Laatst gewijzigd door Vos op wo 14 apr 2010 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Je zal sleufgaten in de poten moeten maken, en zelfs dan krijg je het camber maar moeilijk neutraal kan ik je melden uit ervaring. Voor straatgebruik kan je het beste voor williams/cup breedte gaan (Y) Je hoeft dan ook niet te slijpen in je zijschermen.
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

Bart V schreef:Je zal sleufgaten in de poten moeten maken, en zelfs dan krijg je het camber maar moeilijk neutraal kan ik je melden uit ervaring. Voor straatgebruik kan je het beste voor williams/cup breedte gaan (Y) Je hoeft dan ook niet te slijpen in je zijschermen.
veerpoten van een willi gebruiken.. of kan ik bij williams/cup breedte ook mijn huidige veerpoten behouden?
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Dat weet ik niet, omdat ik zelf altijd een cup schoefset heb gebruikt. Ik denk dat het met 16V poten ook prima zal gaan, want zo extreem is het verschil niet tussen de 16V en williams breedte.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Vergeet ook niet dat je wellicht aan andere remslangen moet.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Vos schreef:
Bart V schreef:Je zal sleufgaten in de poten moeten maken, en zelfs dan krijg je het camber maar moeilijk neutraal kan ik je melden uit ervaring. Voor straatgebruik kan je het beste voor williams/cup breedte gaan (Y) Je hoeft dan ook niet te slijpen in je zijschermen.
veerpoten van een willi gebruiken.. of kan ik bij williams/cup breedte ook mijn huidige veerpoten behouden?
bij 16v poten heb je ongeveer 1,5 graad camber meer t.o.v. een williams demper.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

en wat is de camber normaal bij een willy?
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Dacht een halve graad maar kan me vergissen :)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18299
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Da's weinig ...

Mijn 16V staat nu met Monroe's op -1,54
Met de CUP dempers stond ze op -2.38
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Ik heb evt. nog wel een set originele williamsdempers te koop. :wink:
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

ik ook :lol:
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

Subframe van een 19 16v hetzelfde als van een clio 16v?
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

nee die is breder. maar je kan gewoon een 16v subframe gebruiken hoor. williams is alleen wat versterkt.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Bart V schreef:Verwar hier niet de 19 16V spoorbreedte met de williams/cup breedte.

Als je 19 16V spoorbreedte wilt, moet je dus ook 19 16V aandrijfassen gebruiken, en 19 16V spoorstangen. Die zijn fors langer, en dan moet je ook de fuseekogels verbreden omdat een clio 16V subframe smaller is, en dus enkel 19 16V armen niet voldoende is.

Als je williams/cup breedte wilt, dan zijn enkel de draagarmen + stabistang van de 19 16V vodoende in combinatie met williams/cup aandrijfassen.
bril nodig Vos? :P

heb er nog wel 1
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

Martijn Kool schreef:
Bart V schreef:Verwar hier niet de 19 16V spoorbreedte met de williams/cup breedte.

Als je 19 16V spoorbreedte wilt, moet je dus ook 19 16V aandrijfassen gebruiken, en 19 16V spoorstangen. Die zijn fors langer, en dan moet je ook de fuseekogels verbreden omdat een clio 16V subframe smaller is, en dus enkel 19 16V armen niet voldoende is.

Als je williams/cup breedte wilt, dan zijn enkel de draagarmen + stabistang van de 19 16V vodoende in combinatie met williams/cup aandrijfassen.
bril nodig Vos? :P

heb er nog wel 1
(0)

pm
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

bedoelde dus een bril

dat subframe past niet onder een clio. is hetzelfde als die van een megane 2.0 16v (volgens mij) en JPS had al gekeken of dat zo ff pastte, maar mooi niet dus.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

vrijdagmiddag (S)
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

:P
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Plaats reactie