AST topmounts
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Geert en antoine als ik me niet vergis.
Project: GTT Blue Sport
Ik heb ze inderdaad van AST. Super setje voor de prijs van toen. Tegenwoordig veel duurder helaas. Ik had ze in combinatie met cup dempers. Verschil was goed te merken met de standaard top mounts
[img]http://img148.imageshack.us/img148/9779/imagejxr.jpg[/img]
[img]http://img148.imageshack.us/img148/9779/imagejxr.jpg[/img]
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Voor AST's? Sorry, mag ik ff lachen. Die krengen kosten 285 euro en moeten 80 % zeker aangepast worden. Ik heb ook een vermoeden dat ze niet meer gemaakt worden.
Mocht er toch willen aanschaffen, ga voor een ander merk dan AST.
Mocht er toch willen aanschaffen, ga voor een ander merk dan AST.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
dit is nog veel mooier:
[img]http://img199.imageshack.us/img199/7368 ... 1photo.jpg[/img]
maar niet standaard in de handel te koop denk ik
[img]http://img199.imageshack.us/img199/7368 ... 1photo.jpg[/img]
maar niet standaard in de handel te koop denk ik
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Voorkeur ?antoine schreef:Voor AST's? Sorry, mag ik ff lachen. Die krengen kosten 285 euro en moeten 80 % zeker aangepast worden. Ik heb ook een vermoeden dat ze niet meer gemaakt worden.
Mocht er toch willen aanschaffen, ga voor een ander merk dan AST.
@Geert, ik had je enkele weken geleden een pm gestuurd ivm de AST's maar geen antwoord gehad (toen ze te koop stonden)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
gewoon je veertoren vlak maken dan heb je veel meer mogelijkheden
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Yep, dat is de oplossing die ze mij bij intrax ook vertelde. Veel is er standaard niet te krijgen voor ons geliefde Renaultjes. Ik dacht dat Proflex ook iets kon leveren, maar ook dat was een dure oplossing.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Jo, ik krijg komende week wat leuks binnen zodat je poot star gemonteerd zit. Je kunt er geen camber mee verstellen.
Dat setje die Bert-Jan aanbied op MP is ook leuk!
Kost wat maar dan heb je ook wat!
Kost wat maar dan heb je ook wat!
De Proflex set is inmiddels verkocht. De solid top mounts die bert-jan daarbij gebruikte waren een ebay setje van 100 euro.tutuur schreef:Dat setje die Bert-Jan aanbied op MP is ook leuk!
Kost wat maar dan heb je ook wat!
Kan iemand mij vertellen wat de maat is van het gat van de veerpoot bij een Clio en of dit verschilt met een I of II
mijn gat is 48mm (vreemde zin dit )
En het ook allemaal hetzelfde
Bij AST kunnen ze niets zeggen de technical guy is er niet en ze geven nooit maten op
mijn gat is 48mm (vreemde zin dit )
En het ook allemaal hetzelfde
Bij AST kunnen ze niets zeggen de technical guy is er niet en ze geven nooit maten op
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Dat van AST had ik je ook allang kunnen vertellen...
Welk gat bedoel je? Het probleem van AST top mounts is dat het gat waar de zuigerstang doorheen moet een mm of 2 te klein is voor de meeste dempers.
Welk gat bedoel je? Het probleem van AST top mounts is dat het gat waar de zuigerstang doorheen moet een mm of 2 te klein is voor de meeste dempers.
Dit gat; doorvoer in de schokdemper torenantoine schreef:Dat van AST had ik je ook allang kunnen vertellen...
Welk gat bedoel je? Het probleem van AST top mounts is dat het gat waar de zuigerstang doorheen moet een mm of 2 te klein is voor de meeste dempers.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-HVZZOUIF.jpg[/img]
Het mogen ook best niet verstelbare type staan als het maar solid mounts zijn ik kwam toevallig bij AST
[img]http://www.compbrake.co.uk/images/uploa ... -Style.jpg[/img]
[img]http://www.compbrake.co.uk/images/uploads/CMB0160.jpg[/img]
wellicht van pure motorsport
http://www.pure-motorsport.co.uk/clio_s ... t=1&page=3
combi van top mounts en strut.
maar ook apart te bestellen
http://www.pure-motorsport.co.uk/details.php?itemid=149
Schijnt een copie te zijn van wat op de cup gebruikt werd.
Voordeel is de combi top mount & strut, maar eerlijk gezegd weet ik niet de kwaliteit van de lagers van pure motorsport. K-tec heeft ook goeie en zelf heb ik net van Mark Fish gekocht, die weer zwaarder zijn. Maar daarom niet snel slijten / moet vervangen (bij race/track cars werd elk jaar de top mounts vervangen, liet ik mij vertellen.
http://www.pure-motorsport.co.uk/clio_s ... t=1&page=3
combi van top mounts en strut.
maar ook apart te bestellen
http://www.pure-motorsport.co.uk/details.php?itemid=149
Schijnt een copie te zijn van wat op de cup gebruikt werd.
Voordeel is de combi top mount & strut, maar eerlijk gezegd weet ik niet de kwaliteit van de lagers van pure motorsport. K-tec heeft ook goeie en zelf heb ik net van Mark Fish gekocht, die weer zwaarder zijn. Maar daarom niet snel slijten / moet vervangen (bij race/track cars werd elk jaar de top mounts vervangen, liet ik mij vertellen.
Teun schreef:wellicht van pure motorsport
http://www.pure-motorsport.co.uk/clio_s ... t=1&page=3
combi van top mounts en strut.
maar ook apart te bestellen
http://www.pure-motorsport.co.uk/details.php?itemid=149
Schijnt een copie te zijn van wat op de cup gebruikt werd.
Voordeel is de combi top mount & strut, maar eerlijk gezegd weet ik niet de kwaliteit van de lagers van pure motorsport. K-tec heeft ook goeie en zelf heb ik net van Mark Fish gekocht, die weer zwaarder zijn. Maar daarom niet snel slijten / moet vervangen (bij race/track cars werd elk jaar de top mounts vervangen, liet ik mij vertellen.
Die hebben leuke spullen zeg ziet er mooi uit ik zal eens ff een vraag die kant op sturen bedankt voor de tip
groupbuy organiseren ??
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
- Locatie: Waddinxveen ZH
- Contacteer:
Goed id
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Wil ik wel op me nemen
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Ben er al mee bezig
Zo denk ik er ook over plus dat je met de meeste exentrisch versteld, waardoor je ook je caster veranderdtDaan2D schreef:I'm in!
Verstelbaar is voor mij overbodig, ga toch niet zelf kloten ernee.
1x goed laten uitlijnen voldoed, dan kun je ook aan die afstelling wennen en de auto nog beter leren kennen
is het nu wel voor een clio 1?
staat namelijk RS bij fase 1 en 2
JP ik denk er ook sterk over zoiets te gaan monteren.
staat namelijk RS bij fase 1 en 2
JP ik denk er ook sterk over zoiets te gaan monteren.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Momenteel wacht ik reactie af, als ik vanmiddag niks hoor bel ik op. Iedereen die interesse heeft kan het hier neerzetten of even een pm sturen met eventuele interesse in overige delen. Zo blijft dit topic ook schoon.
dat wil ik ook graag weten gezien ik hem op mn KW set van mn Twingo monteren gaantoine schreef:J-P, misschien is het gemakkelijk om te vragen welke diameter zuigerstang past op de topmounts. De dikte van de zuigerstang was de reden dat de AST's moesten aangepast worden.