AST topmounts
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Het gat is ten allen tijde 18, niet zonder reden.
Het is de bedoeling om de topmount in het originele gat te plaatsen icm een std uniball lager. Hier is x ruimte voor, en wanneer er een lager in moet met een 20mm of groter gat blijft er te weinig restmateriaal over van de topmount.
Aldus de mensen van Pure.
Ik ga zowieso enkele sets laten komen, met en zonder strut
Het is de bedoeling om de topmount in het originele gat te plaatsen icm een std uniball lager. Hier is x ruimte voor, en wanneer er een lager in moet met een 20mm of groter gat blijft er te weinig restmateriaal over van de topmount.
Aldus de mensen van Pure.
Ik ga zowieso enkele sets laten komen, met en zonder strut
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Ja, dikke magneet aan de trekhaak gehangen
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Ik wil ze ook wel.
Alleen nadenken of ze op de 16v of op de RS komen.
Alleen nadenken of ze op de 16v of op de RS komen.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
clio 1 is dus 20mm? indien je cupdempers hebt ros je de zuigerstangdinges eruit, rij je naar een bevriende draaier en draai je de rotzooi af. (heeft geert ook gedaan)
maar bij andere dempers wordt dat lastiger
Wil je een stalen variant gaan maken dan JP met grotere lagers voor clio1? is de variant waar je nu mee bezig bent van alu dan?
maar bij andere dempers wordt dat lastiger
Wil je een stalen variant gaan maken dan JP met grotere lagers voor clio1? is de variant waar je nu mee bezig bent van alu dan?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Volgens mij 20 ja, heb het spul niet kunnen demonteren. Niet iedereen wilt zoiets afdraaien.Martijn Kool schreef:clio 1 is dus 20mm? indien je cupdempers hebt ros je de zuigerstangdinges eruit, rij je naar een bevriende draaier en draai je de rotzooi af. (heeft geert ook gedaan)
maar bij andere dempers wordt dat lastiger
Wil je een stalen variant gaan maken dan JP met grotere lagers voor clio1? is de variant waar je nu mee bezig bent van alu dan?
De pure variant is ook staal. Ik heb een tijdje met hem gebeld en het probleem is het carros gat <-> buitendiameter lager. De ideale hoogte van het lager zit rond het gat van de carros, waardoor het lagerhuis erg dun word en dus zwakker. Als je erboven of eronder gaat zitten met je lager klopt je hoogte niet meer.
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Denk het niet. Deze aanpassing is dacht ik in Engeland gedaan en de aanpassing is een ring die ze weg geslepen hebben, meer niet.
[img]http://94.100.121.217/1399150001-139920 ... _vh9T.jpeg[/img]
Het gat in onderstaand onderdeel is te klein.
[img]http://94.100.114.179/978800001-9788500 ... _EJP1.jpeg[/img]
Het zijn wel hele mooie topmounts..
[img]http://94.100.122.135/1399150001-139920 ... _jKrQ.jpeg[/img]
[img]http://94.100.121.217/1399150001-139920 ... _vh9T.jpeg[/img]
Het gat in onderstaand onderdeel is te klein.
[img]http://94.100.114.179/978800001-9788500 ... _EJP1.jpeg[/img]
Het zijn wel hele mooie topmounts..
[img]http://94.100.122.135/1399150001-139920 ... _jKrQ.jpeg[/img]
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
met ast topmounts komt je clio 1 ook een stukje lager te liggen, geert had dat wel in elk geval
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
vind het allemaal knap en spannend maar wat wordt het nu ? Wat is wijsheid ? Ik heb de indruk dat Toine de enige is die ervaring heeft met die AST's maar krijg gelijk ook de indruk dat het geen echte aanrader is ?
Moeten die AST's van Kamracing (voor de mk1) nog aangepast worden of zijn die p&p ???
Moeten die AST's van Kamracing (voor de mk1) nog aangepast worden of zijn die p&p ???
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
P&P
[img]http://94.100.115.173/830450001-8305000 ... _Hmcm.jpeg[/img]
Na mijn aanpassing:
[img]http://94.100.124.38/978800001-97885000 ... _6w3M.jpeg[/img]
Net nog eens opgemeten, het gat waar de zuigerstang doorheen moet, voor een stukje, is 16 mm. Is de zuigerstang van je demper dikker dan 16 mm dan moet die aangepast worden op 1 of andere manier. Ik kan hier eventueel wel ff foto's van maken.
Waarom ik dit duidelijk probeer te maken is dat het jammer zal zijn wanneer J-P tig setjes gaat bestellen die geen van alle gaat passen.
[img]http://94.100.115.173/830450001-8305000 ... _Hmcm.jpeg[/img]
Na mijn aanpassing:
[img]http://94.100.124.38/978800001-97885000 ... _6w3M.jpeg[/img]
Net nog eens opgemeten, het gat waar de zuigerstang doorheen moet, voor een stukje, is 16 mm. Is de zuigerstang van je demper dikker dan 16 mm dan moet die aangepast worden op 1 of andere manier. Ik kan hier eventueel wel ff foto's van maken.
Waarom ik dit duidelijk probeer te maken is dat het jammer zal zijn wanneer J-P tig setjes gaat bestellen die geen van alle gaat passen.
Laatst gewijzigd door antoine op do 1 sep 2011 8:27, 1 keer totaal gewijzigd.
iets van de topmounts laten afdraaien heeft mijn voorkeur in elk geval.
demper stangen laat ik liever zo dik mogelijk
demper stangen laat ik liever zo dik mogelijk
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Daarom ik er ook zo over doordramantoine schreef: Waarom ik duidelijk probeer te maken is dat het jammer zal zijn wanneer J-P tig setjes gaat bestellen die geen van alle gaat passen.
Ik ben ook niet bang van een aanpassing maar omdat ik er geen ervaring mee heb stel ik liever een vraag te veel dan te weinig.
Thx voor de fotos !
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Ik ben nog niet overtuigd van de ast's, in de tekst staat tevens dat de oe versie nog wat aanpaswerk nodig heeft.
De topmounts van antoine zijn aangepast en stukgegaan, kwam door de draaibank medewerker toch, te weinig materiaal over?
Ik laat ze zowieso eens komen, al is het voor alle rs rijders. Na 2000 is veel meer 18mm geworden, ervoor meestal 20 en coilovers weer anders.
Als ik uniballs kan krijgen met 2mm groter gat en dezelfde buitendiameter is het ook goed.
Als blijkt dat ast een betrouwbare oplossing heeft is het ook mogelijk om daar e.e.a. van te laten komen.
Heeft het haast of geven jullie even de tijd zodat ik de pure sets beter kan bekijken? Eind van de week bestellen dus denk komende week al bij mij.
De topmounts van antoine zijn aangepast en stukgegaan, kwam door de draaibank medewerker toch, te weinig materiaal over?
Ik laat ze zowieso eens komen, al is het voor alle rs rijders. Na 2000 is veel meer 18mm geworden, ervoor meestal 20 en coilovers weer anders.
Als ik uniballs kan krijgen met 2mm groter gat en dezelfde buitendiameter is het ook goed.
Als blijkt dat ast een betrouwbare oplossing heeft is het ook mogelijk om daar e.e.a. van te laten komen.
Heeft het haast of geven jullie even de tijd zodat ik de pure sets beter kan bekijken? Eind van de week bestellen dus denk komende week al bij mij.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Antoine, je zegt dat het gat plaatselijk 16mm is, wat dan als je stang 20mm is? Dan zou er 4mm uitgefreesd moeten, wat tamelijk veel is.
Heb ook wel een idee om ze zelf te maken, komende week meer
Heb ook wel een idee om ze zelf te maken, komende week meer
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Dat klopt JP, ik was informatie gaan vragen bij een bedrijf en voordat ik antwoord had, ik was ff met de rolkooi bezig, kreeg ik te horen dat ze hem gesloopt hadden. Nu hebben zij iets gemaakt zodat het wel past, maar ik weet niet of ik er helemaal blij mee ben.
Ik ben nog 1 ding aan het proberen. Net de eigenaar van AST een vriendschapsvoorstel gedaan. Tevens foto's van de toplager op mijn facebook gezet, hopelijk krijg ik nu wel eens een reactie.
[img]https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 0080_n.jpg[/img]
[img]https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 5767_n.jpg[/img]
Alle onderdelen naast elkaar..
[img]https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 7132_n.jpg[/img]
Edit: ik zie dat de lager niet op de foto staat.
Ik ben nog 1 ding aan het proberen. Net de eigenaar van AST een vriendschapsvoorstel gedaan. Tevens foto's van de toplager op mijn facebook gezet, hopelijk krijg ik nu wel eens een reactie.
[img]https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 0080_n.jpg[/img]
[img]https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 5767_n.jpg[/img]
Alle onderdelen naast elkaar..
[img]https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 7132_n.jpg[/img]
Edit: ik zie dat de lager niet op de foto staat.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
mijn megane cup heeft 20mm, clio cup 2 heeft 18mm
wat hebben standaard dempers van een clio 1 dan? coilovers voor een clio 1 zullen hetzelfde hebben.
voor zover ik weet bestaan er geen gelenkelagers met gat diameter 20 en buitendiameter die gelijk is aan 18. dan zou ook niet logisch zijn.
Bedenk maar is iets, dan teken ik je dat tot in detail uit. Ga wel uit van standaard gelenkelager maten, afwijkende rommel is echt duur in dat spul volgens mij.
wat hebben standaard dempers van een clio 1 dan? coilovers voor een clio 1 zullen hetzelfde hebben.
voor zover ik weet bestaan er geen gelenkelagers met gat diameter 20 en buitendiameter die gelijk is aan 18. dan zou ook niet logisch zijn.
Bedenk maar is iets, dan teken ik je dat tot in detail uit. Ga wel uit van standaard gelenkelager maten, afwijkende rommel is echt duur in dat spul volgens mij.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
ja idd, hij komt van de groupbuy op de engelse forum. echter komt deze uit de 2de groupbuy en als ik me niet vergis zijn er door AST aanpassingen gedaan aan de topmount ter opzichte van de 1ste groupbuy.antoine schreef:Denk het niet. Deze aanpassing is dacht ik in Engeland gedaan en de aanpassing is een ring die ze weg geslepen hebben, meer niet.
[img]http://94.100.121.217/1399150001-139920 ... _vh9T.jpeg[/img]
Het gat in onderstaand onderdeel is te klein.
[img]http://94.100.114.179/978800001-9788500 ... _EJP1.jpeg[/img]
Het zijn wel hele mooie topmounts..
[img]http://94.100.122.135/1399150001-139920 ... _jKrQ.jpeg[/img]
Voor OE schokbrekers in ieder geval wel. Het probleem van antoine ben ik ook bij geen ander coilover setje tegen gekomen.
Maar de set is inmiddels gewoon te duur. De camber/caster verstelling is leuk maar ook niet meer dan dat.
Maar de set is inmiddels gewoon te duur. De camber/caster verstelling is leuk maar ook niet meer dan dat.
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Geert, kan je mij een foto laten zien waarbij de moer zover erop gedraaid zit dat je alles goed kan vastdraaien? Er staat een foto van een donker grijze/zwarte clio op het engelse forum maar kan me niet voorstellen dat die moer met meer dan 3 slagen vast zit. Op koni's passen ze niet, net zoals de cup dempers die jij hebt/had.
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Ze hebben de moer aangepast...
De moer had niet voor niets schuine kanten denk ik toch? Het onderdeel wat bij mij kapot was duidelijk bedoelt om een stukje over de zuigerstang te glijden, daar waar geen draad zit.
The main problem was the top nut. Originally it only had a thread running at the top half of the nut. the new nut sits lower in the bearing and has it threaded all the way down.
That was the only thing really needed. This means it fits on the adjustable struts where the threaded part at the top is shorter.
De moer had niet voor niets schuine kanten denk ik toch? Het onderdeel wat bij mij kapot was duidelijk bedoelt om een stukje over de zuigerstang te glijden, daar waar geen draad zit.
Ik zal vanavond een foto maken en deze posten. Ik heb de coilover variant besteld maar heb de coilovers nog niet besteld dus zal enkel van de mounts een foto kunnen maken.
Heb nu bilstein schokbrekers onde de autozitten
Heb nu bilstein schokbrekers onde de autozitten
[img]http://94.100.124.38/978800001-97885000 ... _6w3M.jpeg[/img]
Dit is dus de het oude type bout. De nieuwe valt dieper in de topmount en heeft meer schroefdraad. Heb je het topic op het engelse forum toen wel gevolgd? iedereen heeft toen een nieuwe bout gekregen.
Dit is dus de het oude type bout. De nieuwe valt dieper in de topmount en heeft meer schroefdraad. Heb je het topic op het engelse forum toen wel gevolgd? iedereen heeft toen een nieuwe bout gekregen.
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Maak eens een foto van de bout die jij hebt Geert.
Edit: de reaktie van de nieuwe moer kwam pas in februari en ik had ze al half december geleverd gekregen. Mijn inziens weer een simpel oplossing waarmee je de toplager beschadigd. De moer valt nu in de toplager met het dikke gedeelte strak tegen de uniball aan.Hoe moet je die moer tegen houden met een sleutel? Hoe kan die uniball ooit bewegen?
[img]http://www.kamracing.co.uk/shop/media/c ... 2_main.jpg[/img]
Edit: de reaktie van de nieuwe moer kwam pas in februari en ik had ze al half december geleverd gekregen. Mijn inziens weer een simpel oplossing waarmee je de toplager beschadigd. De moer valt nu in de toplager met het dikke gedeelte strak tegen de uniball aan.Hoe moet je die moer tegen houden met een sleutel? Hoe kan die uniball ooit bewegen?
[img]http://www.kamracing.co.uk/shop/media/c ... 2_main.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door antoine op do 1 sep 2011 19:49, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
En de maat van het lager? Lijkt me erg klein in vergelijking met de rs cupspullen bijvoorbeeld.
Prima aan de draaien met een diepe sleutel 22 en heeft bij mij nog niks aangelopen. Zoveel zwenkt de boel niet.antoine schreef:Maak eens een foto van de bout die jij hebt Geert.
Edit: de reaktie van de nieuwe moer kwam pas in februari en ik had ze al half december geleverd gekregen. Mijn inziens weer een simpel oplossing waarmee je de toplager beschadigd. De moer valt nu in de toplager met het dikke gedeelte strak tegen de uniball aan.Hoe moet je die moer tegen houden met een sleutel? Hoe kan die uniball ooit bewegen?
[img]http://www.kamracing.co.uk/shop/media/c ... 2_main.jpg[/img]
hier is de mijne... als je hem echt uit elkaar wil zien moet
je het zeggen had alleen nu geen streps meer thuis dus heb em ff zo gedaan..
[img]http://i206.photobucket.com/albums/bb24 ... 1-0051.jpg[/img]
[img]http://i206.photobucket.com/albums/bb24 ... 2-0112.jpg[/img]
[img]http://i206.photobucket.com/albums/bb24 ... 2-0111.jpg[/img]
je het zeggen had alleen nu geen streps meer thuis dus heb em ff zo gedaan..
[img]http://i206.photobucket.com/albums/bb24 ... 1-0051.jpg[/img]
[img]http://i206.photobucket.com/albums/bb24 ... 2-0112.jpg[/img]
[img]http://i206.photobucket.com/albums/bb24 ... 2-0111.jpg[/img]
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
die uniball doet zijn werk prima nu, de beweging in die uniball is echt minimaal antoine.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl