stuur terug in neutraal stand

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Als tijdens het rijden je instuurt en na de bocht je stuur los laat dan zou ie naar de neutraal stand moeten gaan...

Wat is er mis als ie dat nou niet doet ?
En hoe is het op te lossen ?
r5alpine
Berichten: 324
Lid geworden op: za 9 jul 2005 11:57
Locatie: emmen
Contacteer:

ik denk een krom fusee stuk
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Puur de stand van je voorwielen. Als er niets geks met de auto is gebeurd aan klappelarij, zou simpel uitlijnen de oplossing moeten zijn.

Mocht er iets in de ophanging niet kloppen (draagarmen krom, enz) komt daar vanzelf naar voren in de meetwaarden van naloop, spoorbreedte enz.
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

of je buik zit in de weg?

:p ;-) (F)


Stuurhuis kapot? Uitlijning zou kunnen, maar dan moet de boel wel ernstig verkeerd staan.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Willeon de Zoete schreef:Uitlijning zou kunnen, maar dan moet de boel wel ernstig verkeerd staan.
klopt, maar als alles goed los is geweest, subframe eronder uit, enz, dan kan dat zomaar.
btw, een beetje gare sporing is al funest...
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Idd wat Haas zegt, uitlijnen is the key, als ie voor de rest redelijk zonder knikken stuurt is dat het 99% zeker.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Ja voor de rest gaat t goed...
Hij spoort ook gewoon goed...trekt dus niet naar 1 kant.
Stuurt wel mega direct..en met de minste stuurbeweging gaat ie al de gewenste kant op.....
Ik blijf voor me gevoel continu corrigeren, maar meer omdat de weg verloopt.
Dus op super glad asfalt weinig last..maar als de weg wat minder is.....
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

stand van de wielen, te veel uitspoor ofzoiets krijg je ook wat nerveus stuurgevoel door. Wat voor auto is het?

ik heb het ook wel gehad mijn mijn eerste 5, die bleek een kapotte naaldlager te hebben onder het stuur. sturen perfect, maar je moest het stuur terugdraaien.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Net nog ff gereden.....
Hij komt nu voor 90% terug....laatste 10% zal dan uitlijnen zijn.

Abel....GTA.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Uitlijning zal idd gewoon goed moeten zijn. Kan toch geen kwaad om dat eens te doen. En ik weet niet wat een paar fusee en stuurkogels kosten (maar die Jochem heeft geld zat als ik die auto's zo zie :p ). Maar dan is het wellicht zinvol deze eerst effe te pakken zodat je ook zeker weten een tijdje van je nieuwe goede uitlijning kan genieten. Veerpootlagers doen misschien ook wel iets, maar niet teveel denk ik.
Laatst gewijzigd door Tom op za 19 mei 2012 6:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

ik weet niet precies hoe de ophanging van een GTA zit, maar bij een McPherson poot wil dat rubber bovenin de veertoren nog wel eens erg uitgedroogd en gaar zijn. Daar gaat dan dus best wat inzitten...
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Tom ..geld zat ? Je bent niet wijs.....
Ik heb alles ff ingevet...auto heeft jaren stil gestaan en dan wil t wel eens vast gaan zitten .
cinqidriver
Berichten: 215
Lid geworden op: ma 7 jan 2008 21:04
Locatie: oude pekela

ik denk een veerpootlager, probeer de veer aan de bovenkant maar eens met de hand iets te draaien als de auto op de krik staat, dit moet gewoon soepel willen.
Plaats reactie