Uitlijning achteras [GTT]

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Heel scherp. zag ik ook al, Martijn.
Maar ze hebben hem op kenteken ingevoerd en dan krijg je deze gegevens.
Heb er direct bij gezegd dat het hier om een GTT gaat maar dat hij op kenteken staat als TR met meer vermogen.
Hij vertelde me dat het voor de sporing en wielstanden niets uitmaakt.
Het zou dus goed moeten zijn.

En Abel, ja, dit is sinds 2001 mijn enige auto. Gebruik hem nu al een paar jaar ook echt als dagelijks vervoer voor werk...
Zal binnenkort mn project-topic weer eens bijwerken om te laten zien wat de vorderingen/plannen zijn...heb gewoon niet al te veel tijd.
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Net weer bij Steverink geweest om de boel te laten uitlijnen.
Zie hieronder het rapport.
Toch op de een of andere manier dus nogsteeds wat toespoor op de achteras.....
Het is iets beter dan dat het eerst was, maar dit is toch nogsteeds iets teveel? Of ben ik nou gek aan het worden.... :S
Wat dat betreft dus niet helemaal waar ik op hoopte.
Raar, want voor mn gevoel zit het nu toch echt beter.
Maar misschien ligt dat dan toch meer aan de nieuwe wielen/banden.....
Ik wacht gewoon maar weer even af hoe de achterbanden slijten en dan zien we wel weer verder.
Ben er even klaar mee.

foto is een beetje crap...

Sporing achteras was met de oude as:
Links: 0,59
Rechts: 0,46
Totale sporing: 1,06

Nieuwe as:
Links: 0,36
Rechts: 0,49
Totale sporing: 0,85

[img]https://lh6.googleusercontent.com/-zbxn ... 9_2014.jpg[/img]
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Niks geks aan, mijn clio 2 achteras heeft aan beide kanten bijna 1 graad toespoor ;)
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Heb ook gewoon toespoor op het achteras (binnen toelaatbare marges fabrikant), geen rare slijtage oid...squishy rijgedrag wijt ik bij mij eerder aan versleten bussen van de draagarmen...daar ga ik volgend jaar werk van maken.

Hij is nu wel afgesteld op specs van een non turbo?
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Plaats reactie