Velgen opknappen/spuiten

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Ik heb voor de Megane een setje velgen gekocht. Nog netjes an sich, maar het kan mooier. Ik heb het vermoeden dat grondig cleanen het niet helemaal gaat oplossen, dus zit ik erover te denken om ze te gaan spuiten.
Moet je bij LM velgen nog ergens rekening mee houden qua spuitwerk? En is MoTip verf afdoende, of is er een iets specifiekere verf nodig?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Voor een tientje of 5 per velg laat je ze ook poedercoaten bijv.. Zelf spuiten is uiteraard goedkoper maar de vraag is wellicht hoe lang wil je er mee gaan doen. Als je na een paar jaar nog steeds velgen wil hebben als nieuw is laten doen denk ik de slimme oplossing.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bedankt Tom, ik heb daar eerst naar gekeken, maar het schijnt (correct me if i'm wrong) dat met poedercoaten de velgen tot een graad of 185 worden verhit en daarna het aluminium wat zachter is geworden. Niet veel, maar wel enigzins.
Vandaar het spuiten en omdat ik dat zelf kan doen.

Al moet ik zeggen dat ik het vooralsnog achterwege laat, ik heb vandaag de velgen grondig schoongemaakt en daarna een industriële reiniger gebruikt en ze zien er nu eigenlijk als nieuw uit, behalve een paar kleine beschadigingen. Maar ze zijn dermate opgeknapt dat het niet direct nodig is. :D
(wel een nieuw ventiel, want ik had een spontaan afbrekend ventiel... :( )
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Plaats reactie